• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 207 RC komt eraan

Auteur: Wouter, gepost 17 april 2006 om 18:26 – 18 Reacties

" align=

Op de rode Peugeot 207 RC kwamen nog niet alle details goed tot hun recht, maar nu hebben we mooiere foto’s weten te bemachtigen. Op deze felblauwe 207 vallen de chromen buitenspiegels meer op en kunnen we ook beter zien dat het front een krachtkuurtje kreeg. De bumpers worden iets dikker en de grille lijkt groter door de verchroomde spijlen. De 207 RC staat op 17″ lichtmetaal en krijgt een venijnig dubbel uitlaatje mee die qua vorm lijken op die van de 207 Rcup.

Zoals al eerder gemeld huist er onder de motorkap een 1.6 turbo met 170 pk die ook bij MINI gebruikt gaat worden. Later volgt nog een 200 pk sterke variant (via: club206rc.com).


Ook interessant!

  • Video - Peugeot komt even binnenvallen
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Gespot - Deze Peugeot kende je nog niet

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

207, MINI, Peugeot, spyshot

Vorig bericht: « Espresso in de file!
Volgend bericht: Aston Martin V8 – rallystyle »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gigantic ROP zegt

    17 april 2006 om 18:34

    Jaa, is leuk! Klein, snel en wegwezen!!

    Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    17 april 2006 om 18:37

    uhh 1200kg klein?! en het snelle vind ik ook hard tegenvallen iig met 170pk. standaard vind ik de 207 ook heel lelijk, de RC valt mee

    Login om te reageren
  3. Gigantic ROP zegt

    17 april 2006 om 18:50

    170 pk voor zo’n karretje komt je niet vaak tegen. Tuurlijk 200 pk is leuker! Ik weet niet precies wat deze auto kost (gaat kosten) maar ik denk dat dat je veel fun voor je geld krijgt.

    Login om te reageren
  4. karlo zegt

    17 april 2006 om 18:59

    Dit wordt zeker een succes (de gewone versie), al vind ik die neus wat overdreven: de koplampen, het rooster, het leeuwenlogo… Het is wat teveel en ze beginnen wat eentonig te worden met dat front. Enkel bij de 407 coupé komt die plompe neus beter tot zijn recht.

    Login om te reageren
  5. Superkoerier! zegt

    17 april 2006 om 19:06

    Ben benieuwd of het tov de 206 nog eenvoudiger is geworden om een lampje te vervangen.

    Login om te reageren
  6. Ejay zegt

    17 april 2006 om 20:30

    @ Gigantic ROP, wat gaat hij kosten dan?

    Leuk karretje, ik zou alleen die plastic beugel van zijn tanden halen, ik bedoel, ze’n gebit is best recht.

    Login om te reageren
  7. William zegt

    17 april 2006 om 20:48

    De neus is trouwens identiek aan de Sport-versie van 207. Evenals de bumpers. Alleen de spoiler, de grijze spiegels en de uitlaat is bijzonder aan de RC.

    Login om te reageren
  8. maartenunplugged zegt

    17 april 2006 om 22:58

    wat een lelijk hok

    en zal nog wel langzaam zijn ook

    Login om te reageren
  9. 2 x Ferrari, 1 x Aston zegt

    18 april 2006 om 12:14

    Hou in de middelste foto je hand eens over het rechtergedeelte tot en met de zwarte middenstijl.
    Zo lijkt het net een auto!

    Login om te reageren
  10. smaakversterker zegt

    18 april 2006 om 13:47

    LOL, weinig positiefs over dees Pug 207 Rc

    Login om te reageren
  11. Alwood zegt

    18 april 2006 om 14:07

    ik vind idd de neus mooi op de 407, 307 is redelijk maar dubbel en 207 met giganeus slaat echt nergens op!
    verder kom je in deze klasse mss niet snel 170pk tegen… maar met een auto van dit kolossale gewicht is het echt niet zo veel.

    de funfactor moet daarbij ook wel heel zwaar beperkt worden door het gewicht! het kan niet net zo soepel en agiel aanvoelen als een 205 want hij weegt 2x een 205!!! ondanks de electronica waarmee je zelfs een Q7 ‘licht’ kan laten rijden…

    ondanks dit alles zullen RTL en die andere nepperts het natuurlijk een gewééldig leuk ‘klein’ autotje vinden…

    Login om te reageren
  12. JeffreyG zegt

    18 april 2006 om 15:57

    ik snap al die negatieve reacties niet hoor
    ik vind hem juist lekker sportief eruit zien
    niks mis mee
    mooie velgen, lekkere uitlaat en de cijfers zullen ook zeker niet tegenvallen

    Login om te reageren
  13. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    19 april 2006 om 16:43

    Nou ik vind t niet echt mooi. Maar dat komt meer omdat ik niet van dat Franse design hou. En heel veel sportiever dan een sport-versie vind ik het niet. Maar op zich is 170 pk niet zo veel. De polo heeft ook zoiets, Clio heeft 200 pk. Dus t valt wel mee.

    Login om te reageren
  14. Chinabudget zegt

    19 april 2006 om 17:22

    De Polo heeft maar 150pk en is 5000 euro duurder dan de Colt CZT 150pk, de Fiesta 2.0 ST 150pk en de Ibiza 1.8 Turbo FR 150pk. Ik vind de 206 RC veel mooier en het vermogen is minder dan de oude RC(177pk). Tel daar het veel hogere gewicht bij op en het matige rijgedrag van de gewone 207’s en geconcludeerd kan worden dat het een FLOP is!

    Login om te reageren
  15. Edje zegt

    16 mei 2006 om 19:33

    Vet (snel) winkelwagentje! :D Mooi en typisch design van peugeot.

    Login om te reageren
  16. Mister X zegt

    22 mei 2006 om 20:43

    De grootste rivaal voor de 207 RC is de Clio RS, maar die heeft 200 PK, nou dan houdt deze 170 PK sterke 207 het niet bij

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    29 juni 2006 om 18:34

    Geef mij dan maar de Citroën C5 die ernaast staat. Van dit ding moet ik niets hebben.

    Login om te reageren
  18. Miller zegt

    20 maart 2007 om 09:23

    Hoe kan het dat een 206 RC met 1025kg/177pk in 7,4 sec. naar de 100km/h gaat en de nieuwe 207 RC met 1225kg/175 pk daar slechts 7,1 seconden voor nodig heeft?
    200 kg zwaarder en 0,3 seconden sneller? Technisch gezien kan dit al helemaal niet.
    Natuurlijk heeft het koppelbereik daar het nodige mee te maken maar ik denk dat Peugeot hier wat té optimistisch is.
    Ik denk zelf (indien de cijfers van het gewicht kloppen) dat we hier toch echt zo’n 8 seconden van moeten maken, zeker ook omdat zo’n 1600-turbo motortje veel toeren moet maken om de turbo zijn werk goed te laten doen. Veel koppel bij lage toeren is leuk maar het maximale vermogen ligt toch echt rond de 4500 rpm, zo niet hoger. Kortom, hier kloppen een aantal dingen niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North