
Dit is de Pininfarina Argento Vivo uit 1995. Deze conceptcar was aanvankelijk gebouwd in combinatie met Honda en werd gepresenteerd op de Tokyo Motor Show.

Uiteindelijk is de Argento Vivo geëvolueerd naar een gelimiteerde coachbuild op basis van een SL73 AMG. De auto heeft dus ook de beschikking over de bekende 7,3 liter V12 (555 pk). De remmen, vering, gearbox, etc is allemaal standaard AMG spul. De sultan heeft er destijds vier gekocht (a 2,5 miljoen dollar) maar er was ook nog een prototype, welke nu te koop staat. Het is echter wel een opknappertje want de auto heeft nog nooit een kilometer gereden… De auto schijnt nu in België te staan en via eBay kun je een bod uitbrengen. Tenminste, als onderstaande afbeelding je niet afschrikt…

Met dank aan dekster voor de tip!





Ik kon m’n ogen niet geloven toen ik hier op stoot, en nog minder toen ik de prijs zag.
Sl73Amg?
Het 73-blok wil ik, de rest schenk ik aan de arme kindjes.
Leuke S2000 killer…
Kwam ‘m net tegen op: http://www.supercarfrance.com/Dream-3.htm.
Staan op deze tentoonstelling trouwens wel meer meester ontwerpen. Als de Maserati Boomerang nog eens op E-Bay langskomt, geef even een seintje.
best gaaf en uniek en als je erin rijdt kun je iig tegen iedereen zeggen dat je niets om badges geeft, maar dat er wel een hoop verborgen zit onder dat honda logo…
welke sultan heb je het over? Toch niet weer die van Brunei….
Inderdaad zeer bijzonder, maar in mijn ogen niet bijzonder mooi…
SL73 in woord en beeld: http://www.autojunk.nl/clips/view/976
@Arokh: ja die inderdaad (link inmiddels toegevoegd):
http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/23/het-wagenpark-van-de-sultan-van-brunei
Ziet er wel goed uit dat ding! Op de eerste twee plaatjes dan ;) Natuurlijk wel een leuk uniek project voor een beetje handige harrie met wat extra vrije tijd.
En als hij dan toch op ebay zit even wat andere velgen scoren.
wel typisch Pininfarina .. dat wel ..
Hoe duur is dat in euro´s?
Oh sultan…! Je hebt ze nog niet allemaal! :mrgreen:
Maar goed, het is dus een prototype. Betekent dat ook dat hij niet de weg op mag, of mag dat wel, gezien de ‘gewone’ basis?
jullie bedoelen vast: “op basis van porsche boxter” ???(als je die achterkant zo ziet :S
Volgens mij wordt dat vanuit het RDW gezien als een SL73 of niet? Zo is dat ook met kitcars die worden volgens mij nog als de donorauto geregistreerd.
Of dan zal er zo’n eenmalige keuring gedaan moeten worden om hem op kenteken te krijgen.
4100 pounds is toch niet veel?
Waarom wordt er een honda prototype een SL73 gebruikt?
Ik zou toch op z’n minst denken dat er een honda motor inkomt
Het is een bijzondere auto, maar persoonlijk vind ik ‘m niet echt exclusief of er sportief uitzien. Mooi vind ik ‘m ook niet. Maar dat blok (kwijl) dat is alleen al meer waard dan het huidige bod van 4400 euro denk ik.
Jezus moet je die straat vol onderdelen er zelf nog opzetten?
Dat is de motor uit de bekende Pagani Zonda! :)
Te koop- Unieke auto. Kopen is zo goed als rijden. …Na enig gesleutel…
Tja, op zich vind ik hem best wel mooi. Maar ik heb toch het gevoel dat je dan wel erg Pininfarina-gek moet zijn, wil je dit als verzamelaars-object in huis halen.
Nou ja zeg, dat is ook grappig. Zit net de Autovisie te lezen (ja, ja, een kletsblaadje, maar ik lees hem al 26 jaar en ik ben pas 33, je moet je gewoonten niet zomaar overboord zetten, het is nu een mooier blad dan toen Nico de Jong het deed, maar inhoudelijk minder goed).
Afijn, ik zit dus net dat blad te lezen, stellen ze 20 vragen aan Takumi Yamamoto. Diens favoriete auto is de Honda Argento Vivo Pininfarina Concept.
Ik denk: Honda en PF? Die zoek ik op! En wat schetst mijn verbazing als ik dan op Autoblog stuit? Niets.
Knap hoor.
Nooit van gehoord, maar ziet er wel tof uit!
Wat je koopt is waarschijnlijk het piepschuim model van een van de ebay foto’s :-)
De rest van de foto’s lijken mij van verschillende auto’s te zijn.
Eerst zien, dan geloven.
De achterkant doet mij denken aan de BMW Z8
Same engine as the Zonda
je bent in mijn mening best wel gek als je je al erg unieke SL73 laat coachbuilden.
Ik denk dat de meesten van jullie het volgende regeltje over het hoofd gezien hebben:
Uiteindelijk is de Argento Vivo geëvolueerd naar een gelimiteerde coachbuild op basis van een SL73 AMG.
De nachtmerrie waar ik altijd van droomde is nu uitgekomen: italianen die een te grote hoogmoedswaanzin krijgen.
Als het aan mij lag kreeg de ontwerper minstens levenslang om een SL73 zo ongelovelijk te *****************************. Waarom kunnen die gladjanussen nou nooit eens met een MOOIE REDELIJK UITZIENDE coachbuilt komen? Waarom moet het altijd zo’n lelijk gedrocht worden?
Dit ding staat zonder twijfel in het rijtje met al die mislukte andere creaties (ASMA, FAPper Design etc etc)
Toch wel grappig. Op basis van een oude Mercedes maakt Pininfarina een creatie (laten we het netjes houden) en plakt er een Honda logo op. Dat wordt geen succes en rijd de Seat Ibiza rond met deze grille met een Sje erin.