• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Plaatjes kijken! Lotus Project Eagle

Auteur: robbie, gepost 16 juli 2008 om 16:03 – 74 Reacties

Lotus Project Eagle


Gister hadden we al de eerste foto van ‘Project Eagle’. En vandaag hebben we gelukkig wat extra materiaal, inclusief foto’s van het interieur!

En ik moet zeggen dat het er toch wel lekker uit ziet. De achterkant doet me een klein beetje denken aan de Tesla Roadster, maar die is dan ook gebaseerd op de Lotus Elise. In het interieur valt vooral het grote touch-screen voor navigatie en andere zaken op.

Momenteel heeft Lotus drie namen voor Project Eagle in overweging. Ze beginnen allemaal met de letter E en pas vlak voor de onthulling van de auto zal de definitieve beslissing genomen worden. Iemand nog een leuke suggestie? (via: autocar)

Lotus Project Eagle

Lotus Project Eagle

Lotus Project Eagle

Lotus Project Eagle

Lotus Project Eagle

Ook interessant!

  • AB-lezer schiet puike plaatjes van zijn eigen Lotus
  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Video: Lotus neemt creatieve route op A16
    Video: Lotus neemt creatieve route op A13

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

eagle, evora, londen-2008, Lotus

Vorig bericht: « Nog even geduld, BMW M3 CSL komt in 2010
Volgend bericht: Betrapt! Saab 9-3X en 9-4X »

Lees Interacties

Reacties

  1. Blitz zegt

    16 juli 2008 om 16:09

    the Lotus Extreme…. :)

    Login om te reageren
  2. autogier zegt

    16 juli 2008 om 16:11

    hij is mooi

    Login om te reageren
  3. Carabo zegt

    16 juli 2008 om 16:12

    Kijk es aan, netjes :)

    Erg mooie oplossing voor die achtervleugel, knappe integratie.

    Login om te reageren
  4. Audiofreak zegt

    16 juli 2008 om 16:14

    een woord, mjammie

    Login om te reageren
  5. The Godfather zegt

    16 juli 2008 om 16:15

    hopelijk een laag Prijkaartje en veel Power en ik ben overtuigd.
    Mooi design, niet overdreven, gewoon sportief!!

    Login om te reageren
  6. Luc zegt

    16 juli 2008 om 16:15

    Mooie auto, alleen de achterkant ivnd ik ietsjes minder

    Login om te reageren
  7. The Godfather zegt

    16 juli 2008 om 16:16

    Lotus Estate XD
    Serieuze naam : Lotus Elexus

    Login om te reageren
  8. knaller zegt

    16 juli 2008 om 16:17

    Gewoon de oude naam Elite weer van stal halen….

    Login om te reageren
  9. DJD zegt

    16 juli 2008 om 16:17

    hoe vet is die wel niet!! Ik vind de lijn naarmate de achterkant opkomt wat rommelig worden, maar de achterkant zelf is lekker dik. De voorkant oogt helaas wat saai, maar het interieur is heerlijk afgewerkt. Al met al vind ik dit een topper, ondanks dat ik het niet echt een lotus vindt.

    Login om te reageren
  10. Eric zegt

    16 juli 2008 om 16:18

    Ik kan me geen goed beeld vormen van de grote. Een 2+2 zou iets moeten zijn als de 911. Had graag een foto van de achterbank en motor gezien. En in een andere kleur. Geel met zwarte velgen bv…

    Login om te reageren
  11. Pjotr zegt

    16 juli 2008 om 16:19

    Wat was er ook alweer mis met Lotus Esprit?

    Login om te reageren
  12. FordKa zegt

    16 juli 2008 om 16:21

    Ik vind de voorruit een beetje vaag.

    Login om te reageren
  13. gilein brouwer zegt

    16 juli 2008 om 16:21

    ik zal wel de enige op de planeet zijn maar ik vind hem niet zo mooi. er zitten naar mijn mening te veel knikken en vouwen in het design wat het allemaal een beetje rommelig maakt. ook het design van het interieur is niet het je van het en dat mag toch echt niet met een auto van een ton plus

    Login om te reageren
  14. Jordii zegt

    16 juli 2008 om 16:25

    Eerlijkgezegd vind ik hem walgelijk. Net als alle andere Lotussen. Ik snap niet wat iedereen er leuk aan vind? De auto’s zijn kleine opdondertjes.

    Blehh :P

    Login om te reageren
  15. Stijn zegt

    16 juli 2008 om 16:31

    Lotus Enorme ontgoocheling?
    Net zoals gilein brouwer vind ik er zelf niet zoveel aan. Doe mij maar een Elise/Exige!

    Login om te reageren
  16. Stijn zegt

    16 juli 2008 om 16:32

    @ Pjotr
    Binnen een aantal jaren komt er een nieuw topmodel dat Esprit zal heten.

    Login om te reageren
  17. Bertus zegt

    16 juli 2008 om 16:34

    Die lijnen bij de dorpel geven een mooi slank effect, de kruisende lijnen van zij-en achterruit vind ik ook leuk gedaan, en de spoiler is mooi weggewerkt. Ik moet wel zeggen dat de “ronde” vormen van de kont en de neus voor mijn gevoel niet echt goed matchen met de vrij strakke en gehoekte zijkant, maar dat het op een of andere manier ook weer iets spannends heeft.

    Hoe het ook zij, het is gelukkig weer geen dertien-in-een-dozijn ding.

    Login om te reageren
  18. henk zegt

    16 juli 2008 om 16:36

    Een mooi geheel, alleen de achterwielen staan optisch iets te ver naar achteren.

    Login om te reageren
  19. AutoInformatief zegt

    16 juli 2008 om 16:40

    Mooi model, vooral de achterkant. En inderdaad de achterwielen mochten voor het uiterlijk wel een beetje naar voren geplaatst worden.

    Login om te reageren
  20. Thijs zegt

    16 juli 2008 om 16:42

    Naja het is natuurlijk Lotus eigen om een wat eigenaardige auto te bouwen die ietsje meer functie dan vorm heeft. In dit geval vind ik het net als met de Elise enzo, ze zijn opzich niet lelijk maar echt helemaal mooi vind ik het ook niet. Daar staat dan wel tegenover dat ze technisch heel goed zijn.
    Doe mij qua looks maar gewoon een Lotus Esprit, die auto vind ik van elke generatie wel gewoon echt mooi.

    Login om te reageren
  21. Daan zegt

    16 juli 2008 om 16:48

    Naam met een E … lElijk !

    Login om te reageren
  22. punchcard zegt

    16 juli 2008 om 16:49

    @ gilein brouwer

    Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat hij er in een donkere kleur beter gata uit zien.

    (Let wel: ik vind hem nu al mooi)

    Login om te reageren
  23. Jandepandaman zegt

    16 juli 2008 om 16:54

    …Wat is er mis met Eagle…?
    Anders paar voorzetjes-
    – Echny (Als je hem niet leuk vindt- Echt niet!)
    – Erexxion (Als je praktijken bezigt zoals een of twee topics verder…)
    – …
    …8-)

    Login om te reageren
  24. patrik geens zegt

    16 juli 2008 om 16:59

    spijtig…..steven crijyns was goed bezig met de elise en exige, maar de europa en deze …. meer van net hetzelfde, een beetje zoals seat met de leon, altea, altea xl , etcetera. Ik zou niet graag verkoper zijn en de verschillen trachten uit te leggen…

    Login om te reageren
  25. Mendophir zegt

    16 juli 2008 om 17:00

    EpiQue

    Login om te reageren
  26. xied zegt

    16 juli 2008 om 17:14

    Dit is eigenlijk voor mij, de eerste echte mooie Lotus! :-) Al blijft de achterkant wat Elise achtig. :-|

    Login om te reageren
  27. Rob zegt

    16 juli 2008 om 17:16

    Vette wagen.
    Is ook m.i. meer auto dan de andere modellen, ziet er gewoon wat voller uit.
    Doet mij m maar in t oranje!

    Login om te reageren
  28. phoenix zegt

    16 juli 2008 om 17:16

    Lotus Erectia
    Lotus Erotica

    ofso

    Login om te reageren
  29. autogier zegt

    16 juli 2008 om 17:29

    elite lotus

    Login om te reageren
  30. lincoln zegt

    16 juli 2008 om 17:36

    kan em nog steeds niet echt volwassen zien ..
    lijkt wel het kleinere broertje van Noble ..

    Login om te reageren
  31. Apache zegt

    16 juli 2008 om 17:41

    Is qua design idd niet meer dan een Tesla Roadster met een Zagato Raptor-vestje.

    Login om te reageren
  32. Guzta zegt

    16 juli 2008 om 17:53

    ik vind die voorkant veel lijken op die van de farboud supercharged en ik dacht dat de elise een licht opdondertje was met niks erin (zelfs geen electrische ramen) en dan stoppen ze er nu een navi in?? en do vorm is ook niet echt mooi

    Login om te reageren
  33. freak zegt

    16 juli 2008 om 18:02

    de voorkant lijkt volgens mij erg veel op een koenigsegg
    overigens geen straf natuurlijk

    Login om te reageren
  34. DRU zegt

    16 juli 2008 om 18:03

    I love Lotus. Ik ben nu in de markt voor een zwarte Elise sc. Maar deze ziet er zo gedateerd uit. Het is een rommeltje en bovendien erg saai. Non erective design.
    Hopelijk is hij IRL en met een donkere kleur wel vet. En als hij ook nog legendarisch rijdt, dan ga ik er misschien van houden.

    Binnen is erg Lotus lightweight beauty. Heel mooi en clean. We zullen het merken.

    Login om te reageren
  35. M Freak zegt

    16 juli 2008 om 18:25

    Lotus Extravante.

    Login om te reageren
  36. joep zegt

    16 juli 2008 om 18:49

    Lotus Easy-E?

    Login om te reageren
  37. Klassiekerrally zegt

    16 juli 2008 om 19:15

    ‘Elite’ zou een enigszins historisch correcte naam zijn: de Elite 501 en 504 waren ook 2+2’s. Weliswaar met een vierpitter voorin, maar toch…
    De eerste Elite was verre van 2+2, eerder 1+0,5 ;)

    Login om te reageren
  38. Ashtray zegt

    16 juli 2008 om 19:26

    En toch zie je dattie uit Maleisie komt…

    Login om te reageren
  39. Klassiekerrally zegt

    16 juli 2008 om 19:28

    Asbak: dat zie je helemaal niet. Had jij nooit geweten van de Maleise connecties van Lotus, had je die opmerking niet geplaatst! ;)

    Login om te reageren
  40. Lollekes zegt

    16 juli 2008 om 19:40

    Mooie auto
    goed afgewerkt
    Netjes.

    Login om te reageren
  41. CS zegt

    16 juli 2008 om 19:40

    Stel je voor zo’n zescilinder zoals in de volgende 911 GT3 (430-450pk) in zo’n licht karretje als een Lotus. Zo’n 3.7s naar 100 met een atmosferische zescilinder, dat zou pas een nieuwe benchmark zijn.

    Lotus lijkt motorisch nooit echt optimaal gebruik te kunnen maken van hun lichtgewicht filosofie.

    Login om te reageren
  42. Fordfan zegt

    16 juli 2008 om 20:19

    Ze kunnen hem het best de “Lotus E” noemen.

    Login om te reageren
  43. Lappidot zegt

    16 juli 2008 om 20:30

    LOTUS E(n al de rest is geschiedenis ! )

    Login om te reageren
  44. rider zegt

    16 juli 2008 om 20:49

    dat dashboard ziet er goed uit zeg! mogen ze zo in productie nemen. de achterkant is een mengeling van de Ascari en een Ferrari 599. de neus is ook goed gelukt. welke motoren komen er in te zitten?

    Login om te reageren
  45. Guan zegt

    16 juli 2008 om 21:02

    Egato?

    Login om te reageren
  46. sansebastiano zegt

    16 juli 2008 om 21:15

    E-Type ;-) hahaha

    Login om te reageren
  47. w0o0dy zegt

    16 juli 2008 om 21:17

    @Klassiekerrally: ik zou eerder denken aan de Eclat… of misschien de Excel. Beide passen ze uitstekend bij een opvolger van de (beruchte) roemruchte voorgangers…. Die auto’s hebben een iets minder knullig imago dan de Elite… en waren iets meer coupé en iets minder estate/coupé.

    Login om te reageren
  48. phantom zegt

    16 juli 2008 om 21:30

    als je heel snel heen en weer kijkt bij plaatje 1, wat zie je dan???

    Login om te reageren
  49. dekster zegt

    16 juli 2008 om 21:35

    een koeningsegg?

    Login om te reageren
  50. Klassiekerrally zegt

    16 juli 2008 om 21:36

    @ w0o0dy: dat zijn natuurlijk ook heel goede kandidaten, ook wat concept betreft uiteraard.
    De Elite schoot me te binnen omdat ik die mooier vindt dan de Eclat en de Excel. De Eclat is een aangepaste Elite (omdat de meute niet kon wennen aan de achterzijde :roll: ) en de Excel is daar weer een doorontwikkeling van.
    Ik heb af en toe een rare smaak en de Elite vind ik daardoor mooier :)

    Login om te reageren
  51. w0o0dy zegt

    16 juli 2008 om 21:45

    @Klassiekerrally: Ik denk dat de Excel niet meer kan…. Thanx to Bill and the as&(&*%%# at MS. Maar Eclat bekt niet echt lekker…… En Europa is al gebruikt (maken ze die nog? Ik zie ze noooooooit!). De Eclat/Excel past qua concept wel beter bij de bovenstaande auto…. Maar kent iemand die namen nog?

    Login om te reageren
  52. The Honda Spirit zegt

    16 juli 2008 om 21:48

    Begrijp me niet verkeerd…ik ben…sorry ik was dol op Lotus maar ik moet kotsen van dit ding. Wat een gedrocht zeg.

    Login om te reageren
  53. Jan Groothuijse zegt

    16 juli 2008 om 22:34

    Het ‘scherm’ zit in het dashbaord geplakt alsof -ie in de jaren 80 is ontworpen.

    Op het eerste plaatje lijkt de achterkan afskomstig van een zinkende exige.
    Lijnen lijken niet echt aan te sluiten, alsof ie door een jappanner ontworpen is.

    Een logische conlusies uit de foto’s en de 2+2 gegevens zeggen dat de motor er in de breedte richting in ligt, ja een V6 is bijna vierkant, maar met andere componenten erbij scheelt het ‘lengte’.

    Op het eerste platje van het interieur lijkt de raamstijl en de raamomlijsting van de deur te zijn doorgezagen…wat zijn dit foto’s?

    Login om te reageren
  54. Klassiekerrally zegt

    16 juli 2008 om 22:40

    @ w0o0dy: ‘Maar kent iemand die namen nog?’
    Hoor ik een oorverdovende stilte? Ik denk dat er nog maar weinig mensen zijn die die namen kennen. Waarschijnlijk alleen de liefhebbers weten waar het over gaat wanneer die namen genoemd worden.

    Had ik al gezegd dat ik een Elite met 2.2 liter motor wil? ;)
    (en dat die er voorlopig niet gaat komen :( )

    Login om te reageren
  55. wallie zegt

    16 juli 2008 om 23:23

    Lotus Ecstacy?

    Login om te reageren
  56. guzmann zegt

    17 juli 2008 om 00:01

    …en profil vind ik m niet zo netjes, maar die kont is gelukkig wel lekker dik.

    Login om te reageren
  57. South zegt

    17 juli 2008 om 00:26

    een elise met lambo neusje en dak :S

    Login om te reageren
  58. 9000cse zegt

    17 juli 2008 om 01:30

    Ik vind, dat ook deze auto maar weer eens aantoont, hoe moeilijk het geworden is om met een duidelijk echt nieuw ontwerp te komen. Vergelijk de zijkant van deze Lotus maar eens met de zijkant van de Artega, die jullie gepubliceerd hebben op 7 mei j.l.

    Login om te reageren
  59. Grumnorch zegt

    17 juli 2008 om 10:38

    Op de site van de Lotus Club Holland (www.lotusclubholland.nl) is de naam Lotus Ethos te lezen, maar waar dat vandaan komt…

    @Klassiekerrally

    Op diezelfde site staat een erg mooie Excel te koop voor een interessante prijs.

    Login om te reageren
  60. Grumnorch zegt

    17 juli 2008 om 10:45

    Mysterieus!!!

    http://www.facelesspeople.com/

    Zie ook een artikel van een Engelse krant:

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1031062/Faceless-aliens-spotted-crowd-Wimbledon.html

    De Lotus Club denkt dat eea te maken heeft met de introductie van de Lotus Eagle/ Lotus Ethos

    Wie weet….

    Login om te reageren
  61. Eric zegt

    17 juli 2008 om 12:14

    Ik denk dat dit een pre-produktie model is. Ik verwacht nog een andere voorspoiler met mistlampen in de rooster zoals bij de Elise. We zullen nog even moeten wachten voor we bewegende beelden krijgen daar Lotus nog 6 maand nodig heeft om de wagen optimaal te maken voor verkoop.
    Geel of Britisch Racing Green lijken me betere kleuren.
    Iemand met Photo shop om de kleuren aan te passen?

    Login om te reageren
  62. Esprit_de_Flandre zegt

    17 juli 2008 om 12:51

    Gewoon ‘Eagle’. Klinkt wel goed.

    Login om te reageren
  63. Klassiekerrally zegt

    17 juli 2008 om 13:21

    @ Grumnorch: interessant, die faceless people!
    Een Excel vind ik niet zo heel erg mooi… Ik hou van de aparte vorm van de Elite ;)

    Login om te reageren
  64. Grumnorch zegt

    17 juli 2008 om 13:33

    @ Klassiekerrally

    Gewoon ogen en oren open houden, dan komt er vanzelf een Elite op je pad die aan alle voorwaarden voldoet. Zo kwam het ook met mijn Elannetje. ;-)

    Login om te reageren
  65. Tombnolz zegt

    18 juli 2008 om 01:27

    c’est pas mal ça!!!

    Login om te reageren
  66. Martijnnnn zegt

    18 juli 2008 om 10:24

    Als je die daklijn ziet op het tweede plaatje, is het net een Koeningsegg CCX.

    En het dashboard zou zo uit een speelgoed autotje van de Bart Smit kunnen komen.

    De buiten kant is mooi, de binne kant niet (Op de motor waarschijnlijk na dan)

    Login om te reageren
  67. burnout-boy zegt

    18 juli 2008 om 12:00

    wat een lekkere auto!

    Login om te reageren
  68. phantom zegt

    18 juli 2008 om 19:02

    @dekster, ik vind em sprekend op de gtr lijken

    Login om te reageren
  69. Carmaster zegt

    20 juli 2008 om 00:29

    1.Lotus Estair
    2.Lotus Extravaganza
    3.Lotus Evil
    4.Lotus Epic
    5.Lotus Era
    6.Lotus Exterminator
    7.Lotus Evictor
    8.Lotus Edanza
    9.Lotus (koppijn van lange brainstormsessie)

    Login om te reageren
  70. Serge zegt

    20 juli 2008 om 16:53

    Ethos forms the root of ethikos (ἠθικός), meaning “moral, showing moral character”

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ethos

    verklaart de faceless people ;).

    Wedden?

    Login om te reageren
  71. maarten zegt

    21 juli 2008 om 11:52

    die ramen lijken op die van een koenigssegg ccx/ccr/ccxr:O:O
    niet normaal net een kopietje! verder vind ik dat het vetste van de car, de rest is niet heel bijzonder mooi

    Login om te reageren
  72. randy zegt

    22 juli 2008 om 00:21

    achterkant (lampjes) nee… rest van de auto : JA GRAAG!

    Login om te reageren
  73. Grumnorch zegt

    22 juli 2008 om 12:53

    Het is de Lotus Evora geworden!

    Ik hoop dat het beter rijdt dan klinkt…

    Login om te reageren
  74. autoblogger zegt

    22 juli 2008 om 13:02

    @Grumnorch: yep, dat gerucht ging al een paar dagen over het net. We wachten echter nog even op officiele specs + plaatjes en dan posten we er wat over.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North