• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Betrapt! Saab 9-3X en 9-4X

Auteur: robbie, gepost 16 juli 2008 om 17:11 – 27 Reacties

Saab 9-3X

Is Saab op de weg terug? Het is geen geheim dat Saab al jaren kwakkelt met de verkopen. En een verouderde 9-5 en 9-3 helpen dan natuurlijk niet echt. Dus kwamen ze op het briljante idee om met een SUV op de markt te komen. Heel verstandig als nu echt niemand meer een SUV wil hebben. En naast de 9-4X komt Saab blijkbaar ook nog eens met een Outdoor variant van de 9-3 op de proppen.

Deze 9-3X staat wat hoger op zijn pootjes, heeft AWD XWD en natuurlijk het nodige plastic aan de buitenkant. Moet deze auto nou echt Saab van de ondergang gaan redden? Ik vrees het ergste. (via: trollhattansaab.net & jalopnik)

Saab 9-3X
Saab 9-3X

Saab 9-3X

Saab 9-3X

Saab 9-3X

Saab 9-4X
Saab 9-4X

Saab 9-4X

Saab 9-4X

Saab 9-4X

Ook interessant!

  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • 9-3 Viggen
    Duurste 9-3 Viggen van NL is ideale wintercabrio!
  • gele 9-3 Aero Cabrio
    Gele 9-3 Aero Cabrio is de ultieme wintercabrio
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

9-3x, 9-4x, crossover, londen-2008, Saab, spyshot, SUV

Vorig bericht: « Plaatjes kijken! Lotus Project Eagle
Volgend bericht: Hoeveel auto’s staan er in jouw buurt? »

Lees Interacties

Reacties

  1. autogier zegt

    16 juli 2008 om 17:21

    tja ik neem eerder een volvo v50 awd

    Login om te reageren
  2. matthias zegt

    16 juli 2008 om 17:21

    kom, kom, er zijn minder geslaagde ontwerpen.

    Login om te reageren
  3. Th!nk Tank zegt

    16 juli 2008 om 17:38

    Deze foto’s zijn genomen tijdens het GMNext event in Keulen op 21 mei. Hoe ik dat weet? Ik was er ook. Het kieken dat deze foto´s heeft vrijgegeven mag zich aan een serieuze schadeclaim verwachten. Bijna alle modellen die GM uitbrengt tussen nu en 2012 werden er getoond, de meeste in de vorm van een prototype (en zoals in het geval van de Saabs, zonder motor) en jaja, ook de Insignia (zal niet wagon heten) Break. En…hij is mooi! Beneden, waar de foto’s zijn genomen, liep enkel directie van GM en soms dansers/danseressen.
    Maar wat interessanter had geweest, waren de plaatjes van de nieuwe 9-5 en 9-5 Estate, want die stonden aan de andere kant!! Blijkbaar hebben ze wel een goede geheimhouding politiek, want de meeste van hun nieuwe modellen heb ik hier of elders nog niet zien voorbijkomen! Zoals de Insignia “Break”… of Chevrolet… of Cadillac…

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    16 juli 2008 om 17:39

    Saab had 10 jaar geleden al lekker saampies met Subaru intiem moeten doen ..
    lekker saampies tegen de rest .. had helemaal goed gegaan ..

    Login om te reageren
  5. robbie zegt

    16 juli 2008 om 17:44

    @Th!nk Tank, leuke achtergrondinformatie ;)

    Voor zover ik weet zijn deze ‘foto’s’ genomen vanaf een beeldscherm waarop een film werd vertoond van dit evenement.

    Login om te reageren
  6. Th!nk Tank zegt

    16 juli 2008 om 17:51

    Enkel de laatste…Beetje dom om een foto te nemen van een scherm als de auto’s er gewoon voor staan hé. ;-)

    Login om te reageren
  7. Th!nk Tank zegt

    16 juli 2008 om 17:51

    Correctie… Voorlaatste dus.

    Login om te reageren
  8. Oom Agent zegt

    16 juli 2008 om 17:59

    Saaib

    Login om te reageren
  9. DRU zegt

    16 juli 2008 om 18:05

    Handig voor architecten die naar nog niet ontgonnen gebieden moeten.

    Login om te reageren
  10. DRU zegt

    16 juli 2008 om 18:05

    Handig voor de tandarts zonder grenzen

    Login om te reageren
  11. GeeJee zegt

    16 juli 2008 om 18:11

    9-4X zal Chevy Captiva/Opel Antara zijn met ander koetswerk zeker? Past wel in de lijn van het huidige Saab :-)

    Login om te reageren
  12. Th!nk Tank zegt

    16 juli 2008 om 18:17

    … Kzou wel willen reageren maar ik werk graag bij GM… :?

    Login om te reageren
  13. QUATTRO zegt

    16 juli 2008 om 18:29

    binnen kort zal saab wel failiet gaan dan maakt het ook niks meer uit waar ze mee aankomen

    Login om te reageren
  14. kowalsk zegt

    16 juli 2008 om 18:57

    ‘Ik vrees het ergste.’ Van mij mag Saab best failliet gaan, naar mijn mening is het een identiteitsloos merk zonder iets waar ze écht goed in zijn.

    Login om te reageren
  15. Th!nk Tank zegt

    16 juli 2008 om 19:14

    @ kowalsk: Jij geeft het voorbeeld hoe een post moet zijn. Door te zeggen “naar mijn mening” heeft je commentaar veel meer waarde dan wanneer je zou zeggen. Saab IS een identiteitsloos merk. Ik vind persoonlijk dat Saab een zeer sterke identiteit heeft ( één van de enige merken die niet kopieert en meteen herkenbaar is) maar dat is mijn mening. En ik ben zelfs verre van een Saab-liefhebber. En net zoals jij dring ik mijn mening niet op aan anderen, iets wat hier wel te vaak gebeurt! :x Respect, dude!

    Login om te reageren
  16. Guan zegt

    16 juli 2008 om 21:08

    Van mij hoeft Saab ook niet failliet te gaan, maar als ze zo doorgaan, tja dan vrees ik ook voor het ergste.
    Ehm Th!nk Tank, kan je niet via via ofzo die foto’s die je ongetwijfeld van die 9-5 gemaakt hebt aan autoblog laten mailen? ;-)

    Login om te reageren
  17. BaRa zegt

    16 juli 2008 om 21:32

    Dat is nu zo fijn aan een merk als Saab: je bent ofwel voor, ofwel tegen. Een tussenweg is er blijkbaar niet. En wat ook fijn is aan Saab, is dat ze niet zoveel budget hebben (krijgen?) voor marketing. Mensen die dus vóór zijn, zijn dat meestal op grond van hun ervaring, en veel minder vaak dan bij andere merken op basis van een mythe die door de marketingafdeling in de lucht wordt gehouden. Behalve in de USA, daar is een of andere nitwit ooit op het idee gekomen om voor Saab de slogan “Born from jets” te gebruiken. Gelukkig zijn ze daar nu weer van af gestapt. Ach, we zullen maar denken dat Amerikanen voor andere kwaliteiten gaan dan Europeanen. ;-)
    En on topic: wat de auto’s betreft, ik vind het maar niks. Ik heb niets met SUV’s, en ook niets met all-road voertuigen. Het merk maakt niet uit. Hoewel, dat is niet helemaal waar. Ik heb een nogal grondige hekel aan de landbouwvoertuigen van Porsche en BMW. Ik kan het niet helpen, maar als ik een X6 zie voorbijgrommen, denk ik: “hey, een verlorengelopen Russische mafiosi, met alweer te veel geld en te weinig smaak”. En als het een X5 is: “hey, daar gaan de lijfwachten van die Russische mafiosi”. De gedachtenflits bij een Cayenne is niet veel anders.
    In ieder geval: ze zullen aan mij een andere Saab moeten slijten.

    Login om te reageren
  18. Citrofiel evil twin zegt

    16 juli 2008 om 21:37

    Hebben ze bij Saab geen verstand?
    De 9-5 schreeuwt om aflossing en de wereld vraagt voor kleinere modellen, waar blijft die 9-1?
    Ik vind dat Saab hun kansen vergooit want niemand zit te wachten op extra tupperware op hun (ook al stokoude) 9-4. En een 9-4X die waarschijnlijk maar matig kopers zal aantrekken is ook niet echt interessant.
    Van het beroemde,bekende,… Saab schiet niet veel meer over. :(

    Login om te reageren
  19. Opelgek zegt

    16 juli 2008 om 22:00

    Ik snap niet dat GM niet meer inversteert in Saab en Opel ze zien hoe Toyota hun al voorbij is en hoe Volkswagen dichtbij komt. Ik denk dat ze met deze 2 merken in Europa veel kunnen bereiken als ze maar goed gaan inversteren, maar dat snap de mensen aan de andere kant van de grote plas niet

    Login om te reageren
  20. AMG Black Series rulezzz zegt

    16 juli 2008 om 22:14

    Prutsers.

    Login om te reageren
  21. frederik zegt

    16 juli 2008 om 22:30

    Ik vind de 9-4x al véél beter dan de concept,”9-4x Biopower Concept” (what a hell of a name). Hij ziet er stoerder uit, iets wat een SUV-rijder wil, denk ik zo. Verder is er vrij veel speculatie rond de SUV-markt. Ik heb zo wel het gevoel dat de verkopen stagneren. Dus niet dalen, en ze blijven toch nog een aardig percentage van de verkopen uitmaken, dus ik geef ze gelijk!
    Voor de 9-3x heb ik het niet, maar de markt zal er blijven omvragen, ik denk dat deze wagen vrij stabiele verkopen zal kennen. Hij is enig in zijn segment (op de Skoda Octavia Scout na dan, maar die is niet “premium”), de Allroad en de XC70 spelen net in dat segmentje hoger. Voor de rest kent de Allroad qua verkoop toch een goeie start…

    Login om te reageren
  22. Melchior zegt

    17 juli 2008 om 08:43

    Niet verkeerd op het eerste zicht. De 9-3X en 9-4X zullen wel kopers vinden. De Allroad, XC70,… verkopen ook.

    Login om te reageren
  23. Esprit_de_Flandre zegt

    17 juli 2008 om 12:40

    Als GM valt, wat gaat er dan eerst onderuit? Saab, Chevy Eurea of Opel?

    Mogelijk scenario: Chevy behouden ze voor een doorstart (want het is Chevy), Opel verkopen ze aan BMW (want dat kan veel opbrengen), en Saab doeken ze op (want het is niet veel waard en dus goedkoper om in de kast te stoppen dan te verkopen)
    Niet mijn favoriete scenario, liever Saab overleven en de rest dumpen, maar ja.

    Login om te reageren
  24. Bouncing Bullet zegt

    17 juli 2008 om 16:57

    betrapt??? ik wist het al, CARROS heeft een exclusief artikel rond de 9-4x en 9-x biopower, het interieur van laatst genoemde staat zelfs op de cover! de front van die 9-x is bloedmooi, maar de achterkant is ‘weird’. over de 9-4x spreek ik me niet uit :?:

    Login om te reageren
  25. Leo zegt

    22 juli 2008 om 17:12

    misschien is er nog wel een rijke investeerder die saab koopt…kan het merk misschien weer rustig opgelapt worden..
    Zet hij zijn vrouw op de ontwerp-afdeling, is die 9-1 er snel en kunnen ze zich ook neerzetten als een bewust merk gericht op duurzaam en op vrouwen. Want vrouwen hebben veel vaker de broek aan als bij het auto kopen dan wij denken.
    Ik bepaal het natuurlijk helemaal zelf ;-)

    Login om te reageren
  26. Job zegt

    16 augustus 2008 om 12:51

    “Deze foto’s zijn genomen tijdens het GMNext event in Keulen op 21 mei. Hoe ik dat weet? Ik was er ook. Het kieken dat deze foto´s heeft vrijgegeven mag zich aan een serieuze schadeclaim verwachten. Bijna alle modellen die GM uitbrengt tussen nu en 2012 werden er getoond, de meeste in de vorm van een prototype (en zoals in het geval van de Saabs, zonder motor) en jaja, ook de Insignia (zal niet wagon heten) Break. En…hij is mooi! Beneden, waar de foto’s zijn genomen, liep enkel directie van GM en soms dansers/danseressen.
    Maar wat interessanter had geweest, waren de plaatjes van de nieuwe 9-5 en 9-5 Estate, want die stonden aan de andere kant!! Blijkbaar hebben ze wel een goede geheimhouding politiek, want de meeste van hun nieuwe modellen heb ik hier of elders nog niet zien voorbijkomen! Zoals de Insignia “Break”… of Chevrolet… of Cadillac…”

    Ik weet dat je er niet veel over mag zeggen, maar de Saab 9-5; wordt dat wat? Lijkt ‘ie op een bepaald model?
    Ben stiekem wel benieuwd namelijk.

    Login om te reageren
  27. Th!nk Tank zegt

    18 augustus 2008 om 16:17

    Zoals je al zegt; ik mag er inderdaad niet veel over zeggen. Laten we het houden op euh… Het DNA van Saab met wat incest van de 9-3 erbij. De Estate vond ik proportioneel niet echt kloppen maar dat kan ook zijn omdat hij handgemaakt was..
    Ik wou dat ik je meer kon vertellen maar je begrijpt dat ik dat niet ga doen. Blijft het voor jou ook nog wat spannend ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North