Plaats nu een bestelling voor de BMW M4 GT4

Auteur: , 24 Reacties

De M4 voor op het circuit is af en orders kunnen worden doorgegeven.

Na meer dan dan 20.000 testkilometers te hebben gereden, uren in de windtunnel te hebben doorgebracht en nadat de laatste moertjes zijn aangedraaid is het laatste product van BMW Motorsport klaar voor geïnteresseerden.

De M4 GT4 komt straks in actie tijdens de 24u van de Nürburgring. Klanten met pegels kunnen er ook gewoon eentje kopen. De racer kost 169.000 euro exclusief belastingen. Qua techniek is De M4 GT4 een uitwisseling van onderdelen. De motor, transmissie en elektronica is afkomstig van een reguliere M4 Coupé (rijtest). De motorkap is afkomstig van de M4 GTS. Daarnaast heeft de GT4 carbon deuren, een frontsplitter, een dikke achtervleugel en een nieuw uitlaatsysteem. De stoelen, remmen en schakelbak zijn afkomstig van de M6 GT3.

De M4 GT4 is het eerste BMW Motorsport-product dat beschikt over verschillende programma’s met betrekking tot het vermogen. Via plug-and-play kunnen klanten switchen tussen diverse modi. Dit gaat allemaal via software. De dealer binnenlopen en een bestelling plaatsen voor de racemachine is er niet bij. BMW zegt dat geïnteresseerden een mailtje moeten sturen naar M4GT4@bmw-motorsport.com om een order te realiseren.



24 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Zojuist via de bovenstaande email een order geplaatst voor een 418d met M4 GT4 pakket, kijken of Duitsers humor hebben…
@2505: strak! 😂😂😂
@2505: een wonder dat er nog geen versie onder de 418d is (een 414d met 95pk bvb). k weet zeker dat t een verkoopt zou worden. #WantBMW
@2505: kan je beter een M4 GT4 met 418d pakket bestellen, kan je lachen tijdens een trackday!
Dus de transmissie van de M3 en de schakelbak van de M6 GT3?
@teerdz: Cardan en differentieel van de M3 en versnellingsbak van de M6 waarschijnlijk…
@teerdz: inderdaad, wat is het nou? Waar komt overigens het differentieel vandaan?
AC? De combi letters GT zijn in deze racemonster wel erg letterlijk overgenomen :)
Dat ding heeft gewoon airco 😂
@svenb: verplicht tegenwoordig in een racewagen. Temperatuur in de cockpit mag niet boven een bepaalde waarde uitkomen.
Waarom zouden ze er stalem remmerij van een M6GT3 opzetten als er vanaf het standaardmodel M4 ook keramisch beschikbaar is ? Regelgeving voor de GT4 klasse ?
@amghans: goede vraag. Als men gaat racen met een 911 GT3 worden ook de keramische gewisseld voor staal. Wellicht kosten?
@marts54: keramische remmerij heeft erg weinig doseringsgevoel, terwijl staal een heel goed pedaalgevoel heeft
Het is ex belastingen. Maar er kan toch geen kenteken op? Of is dat een optie?
@rolov: btw is overal net wat anders. Die zit er nog niet in
@valluik: maar als je hem zonder kenteken koopt is het toch sowieso zonder belastingen?
@rolov: hier in Nederland zit er dan geen BPM op maar BTW wel. Alleen kan deze zakelijk teruggevorderd worden, en meestal koop je dit als raceteam en niet als particulier.
Mooi .. komen ze misschien toch nog van de overtollige fabrieksvoorraad af ..
Jeetje nog een m4 variant, ligt het aan mij of zijn er nu al best veel van…
@pist1: deze is niet voor de openbare weg, maar puur voor de racerij. Daar worden deze versies met open armen ontvangen.
@saxoke: ah vandaar! Ik vind het overigens niet erg hoor
Gelukkig dat er al een jaar of 2 een M4 GT4 rondrijdt in het GT4 kampioenschap:

http://ekrismotorsport.nl/the-new-ekris-m4-gt4/

Afgelopen weekend heeft die auto de 2 GT4 Southern Cup races in Pau op zijn naam geschreven.

Die 20.000 km, is dat niet wat weinig? Bij 100km per uur maar 200 uur werk…
Ik heb ook eco pro, comfort en sport onder de knop. Volgens mij wordt het vermogen dan ook aangepast hoor 😊

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).