• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Polestar 2 – 0-100 km/h – 0-200 km/h – topsnelheid

Auteur: RubenPriest, gepost 7 augustus 2020 om 16:00 – 38 Reacties

Dit is de acceleratie van de Polestar 2. We deden een meting van 0 naar de topsnelheid (210 km/u op de teller). Met de Dragy GPS meting zie je hoe de elektrische auto presteert.

Ook interessant!

  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg
  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Polestar 2 Single Motor rijtest video
  • Polestar CEO deelt foto's van nog hetere Polestar 2
  • prijs Polestar 4
    Prijs Polestar 4 bekendgemaakt (en die van de 3 ook!)

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

acceleratie, autoblog, Elektrisch, Polestar, polestar-2, Video

Vorig bericht: « Nieuwe Volkswagen Caddy ook als camper
Volgend bericht: Tesla kan vanaf nu jouw auto wrappen »

Lees Interacties

Reacties

  1. scalvaro zegt

    7 augustus 2020 om 16:30

    Ik begrijp niet dat je dit soort filmpjes in NL schiet. Ja moet toch kunnen… Het rijden van 200 kmh plus is gewoon een zware overtreding, waar de rechter zich over uitspreekt. Dus, nee dat kan niet. Niemand staat boven de wet, ook AB niet. Doe dit dan in Duitsland.

    Login om te reageren
    • rs001 zegt

      7 augustus 2020 om 16:41

      @scalvaro: waar maak jij zo snel uit op dat dit niet in Duitsland was? Ik ben daar nl. nog niet van overtuigd…

      Login om te reageren
      • scalvaro zegt

        7 augustus 2020 om 16:46

        Dan draai ik het om. Laat in zo’n video dan zien dat je in DE bent. En niet zoals nu het begin en eind van de video met hollandse polderlandschapjes vullen.

        Login om te reageren
        • MarcoM zegt

          7 augustus 2020 om 16:59

          @scalvaro: tjonge jonge, enne gij benne altijd keurig?

          Login om te reageren
          • scalvaro zegt

            7 augustus 2020 om 17:09

            Nee, maar ik verdien er m’n geld niet door dat op internet te zetten.

            Login om te reageren
            • dappers zegt

              7 augustus 2020 om 17:51

              het lijkt me dat de mannen gewoon ontheffing hebben op een stukje NL, althans, dat hoop ik.

              Login om te reageren
              • escort77 zegt

                7 augustus 2020 om 18:56

                @dappers: ontheffing? Hoe dan? Als particulier kan je dit in NL alleen legaal doen op een circuit of eigen terrein. Maar dat laatste is vrij onwaarschijnlijk wil je 200 km/u rijden.

              • mashell zegt

                8 augustus 2020 om 10:37

                @escort77: autoblog heeft natuurlijk gewoon de telefoonnummers van Jan Lammers, van de prins met de bril en van Harmen die de groenstroken op circuit Assen maait.

              • tazmania zegt

                7 augustus 2020 om 19:53

                @dappers: LOL

        • superfunky zegt

          8 augustus 2020 om 00:51

          @scalvaro: heb je je wel eens afgevraagd of dit niet de wereld op z’n kop is?
          Hoezo is het logisch of normaal
          om op wegen die voor 160km+ zijn gebouwd, in auto’s die voor 200+ zijn vervaardigd, met max 100km/h te gaan rijden? Omdat een of ander moraalridder heeft bedacht dat dit goed voor de plantjes is?

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            8 augustus 2020 om 10:10

            @superfunky: dat is misschien omdat we al teveel van die auto’s hebben.

            Login om te reageren
            • superfunky zegt

              8 augustus 2020 om 11:08

              @mashell: aha, goed punt! En zie daar het zoveel logischere Duitse systeem: advies 130, onbeperkt waar mogelijk, waarbij “mogelijk” nadrukkelijk (ook juridisch) met de drukte verband houdt. Daarom zie je bij drukte ook zelden Duitse platen snoeihard rijden i.t.t. gele. Of is dat nou weer racistisch? ;)

              Login om te reageren
      • tjorque zegt

        7 augustus 2020 om 16:56

        Het is iig geen autobahn denk ik…

        Login om te reageren
      • Erik zegt

        7 augustus 2020 om 18:04

        DE of NL, het is zeker niet op de autosnelweg van DE/NL. Naast de KM-teller staat duidelijk het teken ‘verboden in te halen’. Dat heb ik nog nooit gezien op de autosnelweg. Dus linksom of rechtsom, in NL de snelheid mogelijk overtreden met 210-80 = 130 km/u, in de BRD mogelijk met 210-100 (Bundesstrasse) met 110 km/u.

        Denk persoonlijk dat het NL Flevoland is, daar kom je de heren van AB regelmatig tegen…

        Ontheffing? No way, zelfs de politie in NL mag met optische- en geluidssignalen de max. snelheid maar met +40 km/u overtreden ná toestemming van de meldkamer én indien het een prio-1 rit betreft.

        Of het een overtreding betreft, we zullen het nooit weten.

        Login om te reageren
        • driftkicker zegt

          11 augustus 2020 om 11:13

          @erik2907: links staat ook gewoon de max snelheid 80 aangegeven.

          Login om te reageren
    • Hubert zegt

      7 augustus 2020 om 16:43

      Doet iedereen toch wel eens.
      Gewoon op leeg stuk weg eens kijken hoe hard de auto kan.

      Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        7 augustus 2020 om 17:39

        @Hubert: je hebt gelijk…. dan mag het wel….

        Login om te reageren
    • okdoei zegt

      7 augustus 2020 om 18:16

      @scalvaro: u spaart flessen ammoniak?

      Login om te reageren
      • scalvaro zegt

        7 augustus 2020 om 18:38

        Ik neem aan dat je azijn bedoeld? Nee.

        Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      7 augustus 2020 om 19:02

      @scalvaro: 90 procent van deze filmpjes wordt opgenomen op de 80 (!) weg van de A27 naar de Eemhof. Binnendoorweg met naastliggend fietspad. De Ferrari 812 0-300 is hier ook opgenomen. Hoop dat men met een klapband of inhalende tegenligger die die niet kan inschatten alleen zelf het water in vliegt..

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        8 augustus 2020 om 10:39

        @kareljansen: het is helemaal niet raar dat je zo snel mogelijk bij de Eemhof weg wilt…

        Login om te reageren
    • peekaas zegt

      7 augustus 2020 om 19:07

      @scalvaro: iedereen kan het zuur vinden maar ergens heb je natuurlijk gewoon gelijk!

      Login om te reageren
  2. n0zem zegt

    7 augustus 2020 om 16:42

    Vlotjes

    Login om te reageren
  3. scrmeagle zegt

    7 augustus 2020 om 17:02

    Regelmatig

    Login om te reageren
  4. baklava zegt

    7 augustus 2020 om 17:07

    Zal best snel zijn, maar weinig beleving en gewoon hondslelijk

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      7 augustus 2020 om 18:02

      Ik zie hier vaak een paar namen terug die alles afkraken wat EV is wegens ‘gebrek aan beleving’. Maar op de Nederlandse wegen zie ik 99% doodgewone auto’s. Polo’s, Golfjes, Zafira’s, Picanto’s, Megane’s, voorwieltrekkende lease-Audi’s, ratelende diesels etc. en dan vraag ik mijzelf weleens af: zijn die EV’s met regelrechte sportwagenprestaties en vaak best een zeer strakke handling dan uitgerekend de auto’s die hier die ‘geen beleving’ kritiek moeten krijgen, terwijl dat onder het zoveelste Volkswagen Golf 1.4TSI artikeltje eigenlijk nooit wordt geroepen? Ik vrees dat die kritiek vaak eerder voortkomt uit een stukje jaloezie en (bijtellings)frustratie; vrij doorzichtig.

      Login om te reageren
      • tiimoo zegt

        7 augustus 2020 om 18:56

        @Pascal: Reageer er gewoon niet op joh, zonde van je tijd. De comments staan altijd vol met onzinnige dingen van mensen die aan hun comments te zien niks op een autoblog te zoeken hebben

        Login om te reageren
      • laptom zegt

        7 augustus 2020 om 21:20

        @Pascal: Precies. Zo vermoeiend dat iedereen roept geen beleving. En dan rijden ze zelf in een Octavia. Ik ben blij met de Tesla S en de TVR 5.0 hobby auto. Kan niet zeggen dat de Tesla emotie lozer is dan de rest op de snelweg…

        Login om te reageren
        • Pascal zegt

          8 augustus 2020 om 12:23

          Een TVR als hobby auto, u heeft het goed bekeken! Elektrisch als daily is in mijn ervaring onovertroffen, de ideale situatie is wat mij betreft dat je er inderdaad iets naast hebt wat naar benzine ruikt, veel herrie maakt en veel achterbanden verslijt!

          Login om te reageren
      • torsen zegt

        7 augustus 2020 om 23:47

        @Pascal: Ik ben het deels wel met je eens maar je vergelijking is wel een beetje krom.

        Bij een Golf die inclusief BPM minder dan de helft kost dan de EV’s met sportwagenprestaties waar jij het over hebt zal niemand veel beleving verwachten.
        Net zoals er bij de Corsa-E (die ongeveer hetzelfde kost) rij-impressie geen enkele ‘gebrek aan beleving’ comment te vinden is.

        Pak er een artikel bij over Audi RS modellen en er zijn genoeg reacties over onderstuur te vinden.
        En zo kan ik nog wel even doorgaan.

        Login om te reageren
  5. torsen zegt

    7 augustus 2020 om 17:36

    @Soulmaster: Nou, ik vond er niets aan. Ik zat op m’n balkon, toch zeker 10 meter van m’n computer, maar ik kon gewoon op m’n telefoon kijken.

    Mocht je in het vervolg nou echt niet kunnen wachten tot je thuis bent. Autoblog zet de videos ook gewoon op YouTube.

    Login om te reageren
  6. nomar zegt

    7 augustus 2020 om 18:15

    0,0 beleving, veel te klinisch en steriel

    Login om te reageren
    • fromtheg zegt

      7 augustus 2020 om 18:44

      @nomar: de gemiddelde bestuurder zit ook niet te wachten op beleving. Die zoekt gewoon een vervoermiddel. Ik spreek niet voor mezelf maar zie dat om me heen.

      Login om te reageren
  7. frank2b zegt

    7 augustus 2020 om 19:31

    Zo aan de buitentemperatuurmeter te zien was dit vanochtend om een uurtje of 6…..

    Login om te reageren
  8. Arie Jan zegt

    8 augustus 2020 om 09:24

    Het moment dat je denkt; Wanneer moet de auto schakelen? ?

    Login om te reageren
  9. 24qv zegt

    8 augustus 2020 om 11:10

    Wat ik serieus eens zou willen weten: hoeveel capaciteit vraagt een dergelijke sprint van je accu? Moet de Polestar (of een andere willekeurige EV) na 3 sprintjes aan de lader of kun je dit bij wijze van spreken de hele dag doen? Hoelang hou je de topsnelheid vol zonder in paniek raken dat ie aan de lader moet? 2 km, 5 km, 10 km? Iemand een idee?

    Ik heb dit al verschillende keren proberen uit te zoeken, maar kom er niet echt wijs uit. Ik kom wel honderden filmpjes waar een Tesla S P100 of een Tesla 3 Performance gehakt maken van een Porsche/Corvette/Lamborghini/Audi RS6/enz tijdens een 0-100 sprint. Kunnen ze na zo’n sprintje weer normaal de weg op of is het daarna met 90 km/h achter een vrachtwagen plakken op zoek naar een snellader?

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      8 augustus 2020 om 13:07

      Na een keer vol wegsprinten bij een stoplicht ben ik niet meer dan +/- 5km aan range kwijt uit de accu. Ik hanteer regelmatig best een pittige rijstijl en ook al gaat de accu dan natuurlijk merkbaar een stuk sneller leeg (net als je benzinetank dat zou doen trouwens) kan je dus best prima ff de hooligan uithangen zonder dat je je druk hoeft te maken over opladen.

      Login om te reageren
  10. mazda6mpstuning zegt

    10 augustus 2020 om 15:02

    Jaloers hoef ik niet te zijn op een EV bezitter, waar ik wel de pest over in heb is de absurde subsidie die er op gegeven wordt. Waarom betalen de EV rijders geen wegenbelasting? Die wagens zijn veel zwaarder dan andere auto’s met verbrandingsmotoren, ze zorgen ook nog steeds voor fijnstof en ze tanken bijna allemaal grijze stroom, dus dat groene valt best tegen. Maar slijten wegen minder van EVs en worden nieuwe wegen gratis aangelegd soms? Waarom moeten de EVs net als die Oostblokkers gratis over onze wegen jakkeren?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North