• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs Polestar 4 bekendgemaakt (en die van de 3 ook!)

Auteur: willeme, gepost 30 december 2021 om 09:02 – 14 Reacties

Nu de prijs van de Polestar 4 bekend is, kun je wellicht de order voor de 2 uitstellen, nietwaar. Het is weer eens wat anders.

Polestar is lekker op weg. Zeker in Nederland zie je ze (zeer) geregeld voorbij komen. In Nederland rijden er een kleine 4.500 exemplaren van op de weg. De kans is groot dat jouw accountmanager en zijn rayonmanager er ook eentje hebben. Plus de HR-manager en de Vice President Managing Finance Director Dinges Geval heeft een Polestar 2.

Het is net even wat meer premium en status dan een Tesla en wat minder oubollig dan een traditionele Audi, BMW of Mercedes. Het is echter wel hoog tijd voor wat meer modellen van Polestar en we konden al melden: die komen eraan! Het wordt een beetje onlogisch qua Polestar-namen, want het gaat op volgorde van release, niet zozeer op de plaats in het modelgamma. Onze inschatting: daar gaan ze nog op terugkomen, want het is erg onlogisch.

Prijs Polestar 4

Prijs Polestar 4

Het eerstvolgende model is de Polestar 3, een enorme SUV die in de VS gebouwd gaat worden. De Polestar 4 is een kleinere coupe-crossover. Volgens Thomas Ingenlath (CEO van Polestar) is de prijs van de Polestar 4 zo’n 55.000 euro.

Uiteraard zonder belastingen (maar er komt in Nederland geen BPM bovenop). Het is de bedoeling dat de Polestar 4 gaat concurreren met de nieuwe elektrische Porsche Macan. Polestar is er sowieso wel op gebrand om de vergelijking met Porsche te maken.

  • Prijs Polestar 4

Belangrijk

Er is ook een prijs voor de Polestar 3 bekend: vanaf zo’n 75.000 euro. Deze auto concurreert met de grote elektrische SUV’s als de Tesla Model X en de BMW iX. De Polestar 5 zal een grote Grand Tourer worden, in de geest van de Porsche Taycan.

De prijs van de Polestar is niet bekend, maar reken op een hoop geld. De Polestar 4 gaat dus een heel erg belangrijke auto worden voor het merk.

Via: Car Magazine.

Ook interessant!

  • Polestar CEO deelt foto's van nog hetere Polestar 2
  • Porsche grootste concurrent Polestar
    Porsche grootste concurrent Polestar, aldus Polestar
  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg
  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Polestar 2 Single Motor rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Polestar, Polestar-5, thomas-ingenlath

Vorig bericht: « Stellantis zes-in-lijn benzinemotor tot wel 500 pk
Volgend bericht: Verstappen grijpt naast deze wereldtitel, helaas »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    30 december 2021 om 10:04

    Met dit soort prijzen ga je Jan-met-de-pet echt niet in een EV helpen. Een auto met een nieuwprijs van 55 mille doet na afloop van een leasecontract ook als occasion ‘in de handel’ nog zo maar 35-40 mille.

    Ik heb niks tegen EV’s, maar totdat het wettelijk verboden zal worden, blijf ik nog heel lang in een ICE auto rijden, vermoed ik.

    Login om te reageren
    • tmenges zegt

      30 december 2021 om 13:13

      @RRRobert: nee maar als je na gaat , Jan met de pet ( waar ik ook onder val) rijdt over het algemeen occasions, een 3 jaar oude benzine Volvo betaal je ook zo 35k voor.

      Login om te reageren
      • pier zegt

        30 december 2021 om 14:10

        Jan met de Pet koopt geen occasion van 35k.

        Login om te reageren
        • v60germany zegt

          31 december 2021 om 08:04

          @pier: Jan met de pet rijdt private lease in een Peugeot 107?

          Login om te reageren
    • boriske zegt

      31 december 2021 om 12:46

      En wanneer de prijs van een EV voor jan met de pet betaalbaar wordt zijn de elektriciteitsprijzen zo hoog dat het verbruik even duur als een ICE is en zal de belasting op EV’s op het niveau van de ICE zitten. Zo gaat het altijd.

      Login om te reageren
  2. flutterby zegt

    30 december 2021 om 10:54

    Jammer dat er niet iets onder de Polestar 2 komt, al lijkt Polestar zich wel met name op de premium markt in te zetten en dan ook boven Volvo.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 december 2021 om 12:04

      Hoezo? De Polestar 2 en de XC40 zijn behoorlijk gelijkwaardig. Dan komt die Polestar 4 die onder dat doek wel erg op een C40 lijkt. En de beschrijving van de Polestar 3 past ook op de nieuwe XC90 die naar verluidt ook een EV wordt. Alleen de Polestar 1 stond duidelijk boven Volvo.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        30 december 2021 om 14:29

        @mashell: https://www.polestar.com/dato-assets/11286/1632735805-210927-polestar-investor-presentation-final.pdf

        Login om te reageren
  3. thjvanvlerken zegt

    30 december 2021 om 11:22

    Ziet er goed uit. Zou wel mooi zijn als ze iets minder volvo gaan lijken op sommige gebieden.

    Login om te reageren
  4. bvdp zegt

    30 december 2021 om 13:56

    Het zou mooi zijn als fabrikanten niet steeds duurdere modellen in de showroom zetten, maar ook meer betaalbare uitvoeringen. Downsizen dus met die EVs.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      30 december 2021 om 15:49

      @bvdp: kijk, jij snapt het. Zoals ik het in m’n eerste post ook aangaf, voor heel veel mensen is een EV een onbereikbare vorm van transport. Niet nieuw, niet als occasion en al helemaal niet als auto van de zaak.

      Maar dan, in eens, blijft het oorverdovend stil vanuit de hoek van beleidsmakers, politici, lobbygroepen en belangenbehartigers.

      Login om te reageren
      • piebepost zegt

        31 december 2021 om 00:50

        Maarja, wat is dan je vergelijkingsmateriaal: De verbrandingsmotor. Die is tot op de laatste bout geïndustrialiseerd. Auto’s met verbrandingsmotor waren tot aan de jaren ’40 voor de absolute elite, en pas toen de productietechnologie eind jaren ’50 zover was dat de concurrentiestrijd met het paard definitief gewonnen was, werd het bereikbaar voor de massa. Het duurde nog 30 jaar voor men 2 auto’s op de oprit kon veroorloven.

        Tuurlijk, andere tijden. Maar begin maar eens met een compleet nieuwe technologie te concurreren tegen auto’s van 20k. Daar gaat een decennium overheen.

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      30 december 2021 om 21:50

      @bvdp: Renault heeft al bijna 10 jaar de Zoë in de aanbieding. Blijkbaar zit niemand te wachten op een betaalbare EV maar is range toch echt belangrijker. Idem met de Leaf maar zodra het voordelig wordt is het opeens niet goed genoeg.

      Login om te reageren
  5. Autokenner zegt

    30 december 2021 om 15:56

    Iets minder volvo mag ook wel…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North