• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Polestar 2 heeft Tesla Model 3 verslagen

Auteur: RubenPriest, gepost 3 september 2020 om 15:53 – 64 Reacties

Polestar 2 verkopen

Niet overal is de Tesla Model 3 dé dominante elektrische auto. De Polestar 2 verkopen laten het zien.

Tesla heeft sinds de komst van de Model 3 ontzettend goede zaken gedaan. Inmiddels is het aanbod met concurrenten wat gegroeid. De voornaamste concurrent in dit segment is de Polestar 2. En dat model is een hit.

In Noorwegen heeft de Polestar 2 de Tesla Model 3 verslagen op het gebied van verkopen. Dat blijkt uit de cijfers over augustus in het Scandinavische land. Polestar wist 504 stuks van de 2 te slijten in hét land van de elektrische auto’s. Dit, terwijl Tesla slechts 264 stuks van de Model 3 verkocht in Noorwegen in die maand. Een vergelijkbaar beeld is te zien in Zweden. Daar verkocht Polestar namelijk 284 stuks van de 2, terwijl Tesla op 235 verkopen bleef haken met de Model 3.

Helemaal eerlijk is die vergelijking natuurlijk niet. De Polestar 2 is gloedjenieuw en dat zorgt voor verse verkopen, terwijl de Model 3 alweer even op de markt is. Toch is het interessant om te zien dat de Polestar ook in de smaak valt bij kopers.

Ook in Nederland hoopt Polestar lekker veel auto’s te kunnen wegzetten. Het automerk zet groot in met meerdere winkels in ons land. Onder andere in Rotterdam, Eindhoven en in Leidschendam kunnen (potentiële) klanten terecht bij een dealer van het merk. Voor de Nederlandse bijtellingsliefhebbers kwam de Polestar 2 helaas te laat. Daardoor zullen de totaalverkopen van de Model 3 de Polestar 2 nog wel even overstijgen. (via Forbes)

Ook interessant!

  • Tesla Model Y rijtest video
  • Video: Tesla Model 3 gaat zwemmen ná crash
  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Polestar 2 Single Motor rijtest video
  • Video: Tesla Model 3 doet bobslee na

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Elektrisch, model-3, noorwegen, Polestar, polestar-2, Tesla, Video, zweden

Vorig bericht: « BREEK: enige vrouwelijke F1-manager houdt het voor gezien
Volgend bericht: Maserati Ghibli M157 Occasion Aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. pramm zegt

    3 september 2020 om 16:00

    Erg benieuwd hoe dit op de langere termijn zal zijn en hoe deze auto blijft bevallen. Met name hoe de praktijk range is, de service bij de polestar dealers maar ook hoe de degradatie zal zijn.
    In Nederland zullen het voornamelijk lease auto’s zijn in eerste instantie. Dus eigenaren zullen daar nog niet zo mee bezig zijn.

    Login om te reageren
    • Arie Jan zegt

      3 september 2020 om 17:11

      @pramm: Om een betere service dan Tesla te hebben, hoef je niet veel moeite voor te doen.

      Login om te reageren
      • Stijnson zegt

        3 september 2020 om 17:51

        @ariejan: Dat wil ik net zeggen. Gok dat je bij elke Volvo dealer terecht kan en dat zijn er genoeg in Nederland.

        Login om te reageren
        • pramm zegt

          3 september 2020 om 19:22

          Niet dus, enkel bij de polestar dealers… Vandaar mijn vraag.

          Login om te reageren
          • daiko zegt

            3 september 2020 om 20:27

            Volvo dealers voeren graag je persoonlijke gegevens in op de Polestar website. Ruilen ze vast ook nog wel schappelijk je Volvo in. Polestar ontkent gewoon alles. Dat is als ze communiceren want hun E-commerce verkoopmodel is gewoon configureren, bestellen klikken en bek houden tot hun het uitkomt het ding te leveren.
            In Nederland is Polestarcars een nevenmerk van Volvocars. Niks meer en niks zelfstandig..

            Login om te reageren
            • jmeverts zegt

              4 september 2020 om 07:09

              @daiko: een dealer die schappelijk inruilt…

              Login om te reageren
          • Williams zegt

            3 september 2020 om 21:14

            Onderhoud wordt verzorgd door de Volvodealers.

            Login om te reageren
            • pramm zegt

              3 september 2020 om 22:01

              Wat ik begreep Enkel indien deze dealer ook een “officiële polestar service center” is

              Login om te reageren
              • timmetje zegt

                4 september 2020 om 08:39

                @pramm: exact, vorige week proef gereden met de polestar en deze vraag ook gesteld. Blijkt dat er op hoofdpunten bij volvo dealers een aantal monteurs worden opgeleid om met de polestar te mogen werken en zodoende wordt de volvo dealer met bovengenoemde monteurs in huis automatisch een polestar centre

              • MM93 zegt

                4 september 2020 om 12:51

                @pramm: en dat zijn alle Nederlandse Volvo dealers nu ook

      • jag1960 zegt

        3 september 2020 om 21:18

        Ik kan niet voor anderen spreken, maar heb voor mijn Tesla MS in 2,5 jaar één keer service nodig gehad, en die kwamen bij mij thuis. Helemaal fantastisch.

        Login om te reageren
    • Richmond zegt

      3 september 2020 om 17:44

      @pramm: mwah ook leaserijders zullen klagen als de auto vaak naar de garage moet of vaker dan verwacht moet laden.

      Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      3 september 2020 om 18:51

      Ik vind het top dat Volvo eindelijk in een gat is gesprongen wat de duitsers nog niet hebben weten te vullen.
      Wel jammer dat op zowel range, efficiency en snelladen Polestar geen nieuwe standaard weet te zetten. Beetje oude wijn met nieuwe etiketten. Al zal de look en feel de meeste behoudende mensen toch wat beter kunnen bekoren ivm overstap vanuit ICE

      Login om te reageren
      • autodidact zegt

        3 september 2020 om 18:59

        @dutchneon: je lijkt te suggereren dat je meteen kwalificeert als ‘behoudend’ als je niet kiest voor een Tesla. Waarom is het ‘behoudend’ als je design, bouwkwaliteit en service van Polestar verkiest boven range per kWh van de Tesla?

        Login om te reageren
        • nissanfairladyz zegt

          4 september 2020 om 07:30

          Het probleem is nog steeds dat de aandrijflijn superieur is van Tesla. En die wordt continu verbeterd.

          Een Tesla Model 3 SR+ doet in de praktijk gewoon 120watt uur per kilometer. Dat is ziekelijk laag ten opzichte van bijvoorbeeld de VW ID3 die het met een verbruik doet van 160watt per uur wat mijn ouwe techniek plugin hybrid ook doet.

          Het probleem is dat Europese automerken het NIET voor elkaar krijgen om de auto efficient te laten rijden. Wij zijn de nieuwe Amerikanen… onze EV’s lopen op oude achterstallige techniek in de EV wereld. Ik weet dat want ik zit zelf in de vermogens elektronika wereld. IGBT’S SiC mosfets…. allerlei type motoren.

          Als je kijkt naar de onderdelen zie je bijvoorbeeld dat de Europese aandrijflijnen vaak zijn gebaseerd op onderdelen van 1 a 2 generaties geleden.

          Terwijl Tesla bijvoorbeeld de Model 3 en Y dus allemaal neusje van de zal technieken gebruikt. De 3 en Y hebben de nieuwste technieken die bestaan aan boord. Geen bewezen ouwe shit.

          Dat is het verschil. Tesla is super efficient.

          Login om te reageren
          • Philip - EQC zegt

            8 september 2020 om 21:00

            Ik rij met een EQC, vorige week tijdens de rit van Utrecht naar huis, een goeie 190 km, had ik een verbruik van 179 Wh/km … veel efficiënter dan Tesla Model X … ik ben het dus niet helemaal eens met je uitspraak.

            Login om te reageren
  2. harrie zegt

    3 september 2020 om 16:16

    Het is ook meer een Model Y dan Model 3 concurrent.
    Als ik nu zou moeten kiezen zou ik uit praktisch oogpunt ook een Polestar nemen, zodra de Y er is wordt het een moeilijkere keuze.

    Login om te reageren
    • pramm zegt

      3 september 2020 om 19:24

      Volgens mij geen model Y concurrent. Die is echt een maat groter. De polestar is qua binnenmaat vergelijkbaar met de model 3.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        3 september 2020 om 19:54

        @pramm: en buitenmaat van de Y..

        Login om te reageren
        • pramm zegt

          4 september 2020 om 11:06

          Toch niet:
          Model Y: lengte 4.775 mm x breedte 1.850 mm x hoogte van 1.600 mm
          Polestar 2: lengte 4.607 mm x breedte 1.859 mm x hoogte 1.478 mm

          Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        4 september 2020 om 06:56

        @pramm: is de Y niet een bolle versie van de 3?

        Login om te reageren
        • nissanfairladyz zegt

          4 september 2020 om 07:31

          Nee hij is ook breder en langer…

          Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        4 september 2020 om 08:50

        Uuuuu de Y is een hoge 3….. waar jij op doelt is de X….

        Login om te reageren
        • pramm zegt

          4 september 2020 om 11:06

          Nou nee, niet echt.
          Even de maten:
          Model 3: lengte 4.694 mm x breedte 1.849 mm x hoogte 1.443 mm
          Model Y: lengte 4.775 mm x breedte 1.850 mm x hoogte van 1.600 mm (oftewel bijna 8 cm langer dan de model Y)
          Polestar 2: lengte 4.607 mm x breedte 1.859 mm x hoogte 1.478 mm (oftewel bijna 9 cm kleiner dan de model 3 en 17 cm kleiner dan de model Y).

          De Model X zit weer in een heel andere klasse.Die is 40cm langer dan de Polestar, 14 cm breder en 20 cm hoger.

          Login om te reageren
  3. Jantje_555 zegt

    3 september 2020 om 16:31

    is er eigenlijk iemand die nog een Model S koopt sinds de komst van de Model 3?

    Login om te reageren
    • Arie Jan zegt

      3 september 2020 om 17:24

      @Jantje_555: Zéér weinig.

      Login om te reageren
    • Rudy zegt

      3 september 2020 om 17:53

      Denk dat de Model S onverkoopbaar is in Nederland door de relatief hoge prijs en hogere bijtelling.

      Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        3 september 2020 om 18:51

        @Rudy Nee, dat komt meer door de Nederlandse mentaliteit, anders was ie destijds ook niet zoveel verkocht/geleasd.

        Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        3 september 2020 om 18:52

        er worden behoorlijk wat tweedehands model-sjes verhandeld op dit moment!

        Login om te reageren
      • mikee368 zegt

        6 september 2020 om 23:07

        Het is eerder dat destijds de Model S het enige wat reëlere alternatief was op een ICE en dat ju met de Model 3 en amdere opties van de concurrentie met 400km+ aan actieradius de marlt veel breder is geworden.

        Login om te reageren
    • stanvalkje zegt

      3 september 2020 om 18:02

      @Jantje_555: nee

      Login om te reageren
  4. n0zem zegt

    3 september 2020 om 16:40

    Kinderziektes zijn ook bij polestar niet van de lucht, dus daar hoef je het niet voor te doen. Wel mooi dat er een waardig alternatief is voor de Model 3. Dat er maar meer mogen volgen!

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    3 september 2020 om 17:07

    Wel grappig dat Noorwegen wordt aangeschreven als hét land van elektrische auto’s. Daar hun inkomens gemiddeld fors hoger zijn dan in de rest van Europa zijn nieuwe auto’s relatief goedkoop, daarom rijdt men nieuwe auto’s, en die zijn steeds meer elektrisch.
    Ik was er afgelopen zomer, en men rijdt vooral dikke diesels en pick-ups, zeker als je de hoofdstad links laat liggen…

    Login om te reageren
    • Stijnson zegt

      3 september 2020 om 17:54

      @dutchdriftking: 2 jaar geleden daar een auto gehuurd. Kreeg een mooie Alfa Stelvio met 280pk’s mee. In verhouding met Nederland zijn auto’s daar erg duur.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        3 september 2020 om 18:24

        @stijnson: alles is duur in Noorwegen.

        Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        3 september 2020 om 18:54

        @Stijnson Voor jou is alles duur in Noorwegen, dat komt doordat het leven in Noorwegen duurder is dan het leven in Nederland. Daardoor liggen die inkomens daar ook zo hoog.
        Een stagiaire bijvoorbeeld verdient al zo’n 2000 euro daar, maar aan het eind van de maand houd ie alsnog vrij weinig over…

        Login om te reageren
        • nissanfairladyz zegt

          4 september 2020 om 07:34

          Gek ken ook twee Nederlanders. Geen hoge opleiding. Konden hier in NL alleen maar in een appartementje wonen.

          Toen verhuist naar Noorwegen. Dikke vrijstaande villa in de Fjorden. En binnenkort helemaam afgelost geen hypotheek. Ze wonen daar heeeeeeeeel veel beter als hier. Zij zit in de zorg en hij in een kaasfabriek. Totaal geen hoge opleidingen.

          Ze houden juist bakken met geld over.

          Login om te reageren
          • dutchneon zegt

            4 september 2020 om 08:56

            Ja werken in de zorg word daar nog serieus gewaardeerd…. hier in NL stel je je leven in de waag om COVID patienten te helpen zonder afdoende beschermingsmiddelen en zonder je overuren betaald te krijgen en als bedankje krijg je 1000 euro…. ja duizend klinkt veel, maar sorry ik vind dat als buitenstaander een lachterje.
            (en let wel ik werk niet in de zorg, nog mijn partner of familie)

            Maar we dwalen af… ik vond jouw reactie op de Model-3 terecht en ik vind het treurig dat de europese merken als 10 jaar hard roepen dat ze EV’s gaan bouwen maar dat Tesla de enige is die er serieus mee aan de slag is gegaan!

            Login om te reageren
    • rrk147 zegt

      3 september 2020 om 22:37

      @dutchdriftking: maar ook veel elektrisch. Ik was er ook, en ook opvallend veel EQC’s en E-tron. En nu dus Polstars

      Login om te reageren
      • Philip - EQC zegt

        8 september 2020 om 21:12

        De EQC is dan ook een geweldige wagen, net zoals de e-Tron dat is … Model X is in de zwakkere leerling in die klas.

        Login om te reageren
  6. koeberg zegt

    3 september 2020 om 17:10

    > Niet overal is de Tesla Model 3 dé dominante elektrische auto.
    Eh nee. Renault Zoe was in de eerste helft van 2020 de meest verkochte elektrische auto in Europa. Nou is dat niet zo gek; de Zoe is veel goedkoper dan de Model 3, maar goed wat Polestar hier doet is dus niet uniek of zo.

    Login om te reageren
    • realhustler zegt

      3 september 2020 om 18:28

      en de zoe is in Duitsland gratis via private lease door de elektrische auto aanschaf subsidie. Niet aan te slepen daardoor.

      Login om te reageren
    • Robin zegt

      4 september 2020 om 11:22

      En de Tesla Fabriek in Fremont lag 6-8 weken stil. Daarom werden er amper wagens verscheept naar Europa. Waarom zou je, als je ze in VS kwijt kan.

      Login om te reageren
      • mikee368 zegt

        6 september 2020 om 23:11

        Maar liefst 53 Zoe’s meer dan de model 3 ook
        Rcht wat een verschil als we het over de regio van rond de 38.000 stuks van elk hebben.

        Inderdaad wat u zegt, deze maand zal de Model 3 veel goed maken weer.

        Des al niet te min, de Zoë is een redelijke EV verder. Mijn ouders hebben er nu ook een (2018 model) en het is best nog een grote auto eigenlijk. En range is prima als je tot de 90% hoort die minder dan 100km perdag rijd

        Login om te reageren
  7. Pascal zegt

    3 september 2020 om 17:26

    Het is meer een concurrent van de Y. Aangezien ik zowel de Polestar als de Y niet bijster mooi vind, zou ik voor de Y gaan; simpelweg vanwege het ‘Tesla-ecosysteem’ (= over the air updates, autopilot, het eigen supercharger netwerk), daar ben ik met m’n huidige Model 3 ook erg blij mee. Zij die extra gevoelig zijn voor afwerking en een ‘conventieel dashboard’ zullen zich vast beter thuisvoelen bij de Polestar. In elk geval goed om te zien dat de concurrentie toeneemt!

    Login om te reageren
  8. flutterby zegt

    3 september 2020 om 18:19

    Knap hoor voor een nieuw model versus één die al 4 jaar mee gaat waarvan anderhalf in Europa. Mocht je in de markt zijn voor een Model 3, wacht dan nog even op de warmtepomp (Octovalve) van de Y.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      3 september 2020 om 21:53

      @flutterby: omdat de Model 3 nog niet zo heel lang geleden de best verkochte EV was. Daarom is dit vergelijk gemaakt maar blijkbaar raakt het je nogal dat er inmiddels meer Polestars verkocht worden.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        4 september 2020 om 08:34

        @rhellema: nee hoor, daar zijn goede redenen voor. De fabriek heeft stil gelegen terwijl ze voor Europa produceerde en nu verkopen ze liever een Y met meer marge in de VS.

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          4 september 2020 om 11:29

          @flutterby: de fabriek van Polestar heeft ook stil gelegen ten tijde van de Europese productie, maakt dus geen verschil. En dat Tesla nu liever de Y dan de 3 verkoopt is natuurlijk totale nonsens. Geen enkele fabrikant verkoopt liever maar 1 model. Een fabrikant is er bij gebaat om meerdere modellen goed te verkopen.

          Login om te reageren
          • mikee368 zegt

            6 september 2020 om 23:17

            het blijft hilarisch dat argument van “de fabriek van Polestar heeft ook stil gelegen ten tijde van de Europese productie.”

            Het geeft duidelijk weer dat mensen geen verstand van zaken hebben. En het vergelijken van verkoop aantallen in 1 of 2 landen vs de hele wereld maakt het al helemaal hilarisch.

            Hrt is een feit dat Tesla in de afgelopen 6 maanden zeer weinig model 3’s naar Europa heeft verscheept (april tot de eerste van september) en dat de hele Europese aanbod voor de Model 3 op zijn gat lag daardoor.
            Om dan te gaan roepen dat andere het beter doen is simpelweg stom en geeft blijk van “cherry picking” omdat anders niet “gewonnen” kan worden.

            In de laatste paar weken tot het eind van deze maand komt de model 3 pas weer in grote getalen aan in de EU. En dat zal wel blijken in de verkopen.

            Maarja u zult wel weer een tegen argument hebben. Zie eind van deze maand en de Model 3 staat gewoon weer op 1 in de EU

            Login om te reageren
  9. alassad zegt

    3 september 2020 om 18:30

    -edit: vraag het de volgende keer iets netter a.u.b.-

    Login om te reageren
    • alassad zegt

      3 september 2020 om 18:55

      @alassad: oke…. waarom plaatsen jullie dan ook niet de verkoopciifers van Nederland (en Belgie) erbij?

      Login om te reageren
  10. 9000cse zegt

    3 september 2020 om 19:03

    Ik moet toch echt even hardop lachen als ik zo’n kop lees en daarna de argumenten lees waarop dat statement is gebaseerd! Want waar gaat het nou eigenlijk over? Kun je serieus gaan roeptoeteren dat de Model 3 verslagen is door de Polestar 2 op basis van de verkopen in de maand augustus? Ik vind van niet! Wil je dat toch beweren, dan zul je toch echt eerst moeten vergelijken met iets anders:
    1) Hoe groot was de markt voor BEV’s in die landen en in dat segment in augustus 2019;
    2) Is de totale verkoop in dat segment in diezelfde maand t.o.v. nu veranderd of gelijk gebleven;
    3) Is het totale aantal verkopen in dat segment nagenoeg gelijk gebleven t.o.v. 1 jaar eerder, dan mag je voorzichtig concluderen dat Polestar erin is geslaagd om meer te verkopen dan Tesla en dat Polestar een groot gedeelte van dat segment heeft weten af te snoepen van Tesla.
    Wat je echter niet kunt concluderen is dat “de Polestar 2 de Tesla Model 3 heeft verslagen”! En óók niet dat: “de Tesla Model 3 niet overal dé dominante elektrische auto is”!
    Zoals in het artikel wordt gezegd, is de Polestar er nog maar net en dan vraag ik me af hoeveel van die auto’s er in backorder stonden en of die niet in één keer in augustus zijn afgeleverd. De conclusie, dat Polestar Tesla heeft “verslagen” vind ik daarom véél te voorbarig! Maar het artikel op zich roept wel de verdenking op dat er een hiep hiep hoerastemming ontstaat wanneer Tesla zou zijn verslagen. En waar blijft dan de objectiviteit? Het gaat immers wel over twee BEV’s!

    Login om te reageren
    • mikee368 zegt

      6 september 2020 om 23:23

      dat niet alleen. Deze conclusie is totaal zinloos als je niet totaal verkopen op het continent voor beide modellen er bij pakt bijvoorbeeld. Zou me niet verbazen als er 1500 polestar 2’s verkocht zijn en 2500 model 3’s bijvoorbeeld. En dan hebben we het weer meer over de distributie van een model.

      Daarbij is augustus standaard een zwakke maand voor Tesla aangezien ze in de eerste 4-6 weken van een kwartaal geproduceerd worden en dan nog eens 4-6 weken minimaal onderweg zijn naar de EU.

      En objectiviteit? Die is er niet bij Autoblog natuurlijk.
      Als er iets kan geschreven worden dat merk X iets beter doet dan Tesla dan word dat gelijk geschreven natuurlijk met een mooie kop. Gelukkig als je het een beetje door hebt kan je dan wel weer snel begrijpen wat nou de werkelijkheid is.

      Login om te reageren
  11. rs62k5 zegt

    3 september 2020 om 23:15

    En toen kwam er rond 01-09 een schip en registreerde tesla in 3 dagen weer 200+ model 3’s. Tesla heeft als grote nadeel dat ze alles vanuit 1 fabriek wereldwijd distribueren. De ene maand is het 0 leveringen en dan weer 100+ per dag. In augustus was er vrijwel geen aanbod.

    Login om te reageren
  12. ethylestra zegt

    3 september 2020 om 23:32

    Ik zie de polestar 2 hier in Noorwegen veel rondrijden. Vindt het echt een misvormde auto, ziet eruit als een toycar. Had wel wat beters verwacht van Volvo na hun schitterende lijn met nieuwe modellen (lees nieuwe v90)

    Login om te reageren
  13. mcshine zegt

    4 september 2020 om 00:45

    Prachtige auto, die Polestar 2, ik hoop dat er nog veel M3 concurrenten komen, wellicht ook op hetzelfde prestatie- én prijsniveau. 3.5sec naar 100 is verslavend.

    Login om te reageren
  14. jippie zegt

    4 september 2020 om 08:22

    Een echte titanenstrijd. Wat heb je liever: een auto uit het land van Trump of een auto uit het land van Xi?

    Login om te reageren
  15. Jan zegt

    4 september 2020 om 08:44

    Mijn zwager wilde zakelijk een Polestar kopen. Ivm garantie en zo heeft hij diverse Volvodealers benaderd. Die zijn erg terughoudend erin, want “een Polestar is nog geen Volvo”. De dealer wilde m wel bestellen, maar met een flinke toeslag erop anders verdient hij er niks aan. Mijn zwager heeft toen maar een volledig electrische Volvo.XC40 aangeschaft. Jammer, want de Polestar 2 is zoveel mooier…

    Login om te reageren
  16. goodvibrations zegt

    4 september 2020 om 13:01

    Ach het oog wil ook wat.. Ik vind de model 3 gewoon niet mooi.. De model S is de enige met goede verhoudingen… Dat doet de concurrentie sowieso al beter.. Rijbelevig ook.. Dus ja ik snap wel dat men voor de pole star gaat.. Remmen zijn ook beter.. Zijn mooie filmpjes van te vinden.. Paar keer hard remmen en de model 3 kan het niet goed meer.. (Peformannce versie daargelaten).. De beste zijn op range, 0-100 en verbruik is niet het enige dat telt..

    Login om te reageren
    • sebastiaan zegt

      4 september 2020 om 14:57

      sinds 3 dagen mag ik dan in de Polestar 2 rijden, werkelijk een fantastische (sport) wagen, auto is uitgeleverd door de Volvo dealer bij ons in de buurt, service vooralsnog ook via hen, maar nemen zelf afstand van het merk, is geen Volvo zeggen ze, maar zijn ondertussen wel heel erg onder de indruk van de auto. Na jaren Volvo gereden te hebben is dit wel een geheel andere belevenis. En of de Polestar 2 de Tesla voorbij is gegaan kan ik niet bevestigen. Er schijnen dit maar weinig Polestar2 uitgeleverd te kunnen worden in NL… Qua look and feels voor mijzelf wel 100% Tesla voorbij, wat een mooie en zeer strak sturende wagen!

      Login om te reageren
    • rs62k5 zegt

      4 september 2020 om 21:29

      Qua rijdbeleving doet de model 3 het juist goed. Ik heb een M3p en daarvoor diverse VAG(passat, A4) en BMW(1/3) gereden. Mijn eerste 1-serie was ook echt een leuke rijdersauto. Ik vind de model 3 eerder 1-serie M-sport dan een vaag sturende volvo/golf/A4. Op de limiet merk je wel dat hij zwaar is, maar dat heb je altijd met dit soort gewichten. Mijn M3P maakt me elke dag blij!

      Login om te reageren
  17. Hugo zegt

    5 september 2020 om 10:31

    Ergens is het naar mijn mening toch verkeerd gegaan met het fenomeen elektrische auto.
    Milieutechnisch aspect lijkt niet meer aan de orde maar zoals we altijd al belangrijk vonden, de grootste, de snelste, de duurste, en dan nu het magische element: range! Oei oei durf eens minder dan 400 km range te hebben! En toch rijd ik al erg lang heel erg fijn met naar mijn mening, en anders dan eerder in eerdere berichten in deze reeks Werd beweerd, een duitse variant, die gelijktijdig met model s verkrijgbaar werd in ons landje.
    De bmw i3, heerlijke compacte BMW die wel ontzettend veel binnenruimte heeft. En die rijdt als een bmw en onderhouden wordt door bmw etc etc. Oftewel gewoon een auto die heel erg praktisch is, ontzettend milieuvriendelijk in elkaar wordt geknutseld en die niet bijna 2.000 kg weegt maar iets meer dan 1.200.
    Volgens mij gaat het toch daarom en niet hoeveel kg accu je onder een auto kunt krijgen om die range zo belachelijk groot te krijgen!
    Ligt uiteraard aan je te rijden km per jaar, maand of dag maar ik voor mezelf heb de i3 nu een jaar en heb nog nooit buitenshuis stroom hoeven te tappen. 270 km rijd ik met de i3 en ik vraag me echt af wanneer je daarop te kort komt. En als dat al een keer zo zou voorkomen dan regelt mijn navigatie alles en binnen 20 minuten ben ik weer 80% vol.
    Dus voor die ene keer per half jaar of zo zou je dan een auto moeten aanschaffen die 1,5 keer zo zwaar is en 2 x zoveel accu in zit verwerkt. Dat is niet waarom ik elektrisch ben gaan rijden.

    Login om te reageren
    • mikee368 zegt

      6 september 2020 om 23:35

      Een mode 3 begint dan ook gelukkig rond de 1600kg en zit in de zelfde gewichtsklasse als een bmw 3 serie. Dusja dat argument van gewicht valt snel stuk.

      Verder, u heeft gelijk. Alles met 200+ km aan real world range op de snelweg is prima mits deze thuis of op het werk opgeladen kan worden dagelijks. Ik moet bv 160 km per dag rijden dus 1 van die 2 opties is een must.

      En ja, als je met carbon gaat werken w9rd een auto al snel lichter. En dat helpt natuurlijk weer met actie radius.

      Maar kwa prijs is de I3 toch echt wel een jammer model en verwacht ik er toch wel zeker 100km meer actieradius voor als ik naar de markt kijk. Zo kan een Kona dik 400 km rijden maar begint bijna net zoveel lager als dat de Model 3 duurder begint. Dat is dan ook weer een ding.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North