Dááár lig je dan. Na een achtervolging en de crash die je wist dat zou komen.
Gisteravond werden in Roosendaal twee heerschappen in een Opel Calibra op de hielen gezeten door een politiegolfje. Reden van de achtervolging is niet helemaal duidelijk, maar een tipgever meldt ons dat een rijbewijsloos sujet handrembochtjes uitvoerde, en daarbij de Golf Plus van de politie aan de voorkant raakte. Catastrofaal oeps-momentje, en dan moet je nog aan je rechtsgeldige automotive leven beginnen.
Vanaf het winkelcentrum scheurden ze vervolgens weg richting de Heulberg, waar ze werden ingehaald en afgesneden. De Calibra reed hierbij een verkeersbord uit de grond (foto) en belandde in de wijk Tolberg in een voortuin. De chauffeur belandde vervolgens onder de knie van Oom Agent. FOTO’S.
Met dank aan Lucas voor de foto’s!
59 reacties
OT: sukkels zijn het, ik zeg 10 jaar rij-ontzegging en verplicht alle schade vergoeden.
Er schijnt een aparte veroordeling te bestaan die afrijden (voor een periode) in de toekomst verbiedt. Maar ik kan hem niet vinden.
Probeer je mij nu wijs te maken dat Solmatje Opel rijdt, laat hem dat maar niet horen….
Zonde van een toekomstige youngtimer om zo afgetrapt te worden.
Ik haalde ook wel eens gekkigheid uit toen ik net mijn rijbewijs had (je kent het wel .. die dingen waar je jezelf achteraf voor schaamt) maar het zou echt niet bij me opkomen om te vluchten voor de politie..
Kan me nog als de dag van gisteren herinneren, dat ik door een bevriende autojournalist werd opgehaald om de nieuwe (witte) Calibra 2.0 turbo 16v 4×4 op te halen bij de importeur. Voor een week.Enorm bekijks had dat ding.
Had toen zelf een 75 1.8i 8v turbo (1986) en die Opel was toch technisch gezien stappen vooruit. Met de 155 V6’s (DTM) haalde Alfa dat weer in.
Inderdaad, toen de calibra uitkwam werd het als een design-hoogstandje gezien. Mooi ontwerp, lage cw-waarde, geknepen koplampen door destijds nieuwe technologie. Én betaalbaar. Iedereen keek uit naar de DTM versie. Opel was de grootste in those days.. Groter dan VW.
Die Calibra turbo 4×4 waar je het over had liep 245 km per uur (op papier) mede door de cw-waarde. Daar is geen 75 turbo tegen opgewassen.. :)
De eerste met die koplamp techniek was de XM – maar dat is een andere klasse, en slechts een jaar eerder.
XM, Calibra, en bijv later ook Mondeo I lampen hebben ook zo hun nadelen, trouwens: de eerste lens (en dat was het nieuwtje dat lage lampen mogelijk maakte) wordt aardig dof in een paar jaar. Bij de facelifts was het dan ook het eerste dat sneuvelde.
Zat natuurlijk altijd bij het raam op de uitkijk. Heb het toch volgehouden er zolang niet zelf mee te rijden.
@melkkoe: ruitenwissevloeistof