• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Politie-auto walst over jonge autodief (16) heen

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 januari 2014 om 10:51 – 154 Reacties

Choo-choo, motherf*cker


‘Wie niet horen wil, moet maar voelen’, aldus de politie Utrecht vanochtend vroeg, toen ze in het Noorderpark een te voet vluchtende jeugdige autodief* (16) aantikten. Tsja, als je zijdezachte handschoentjes hanteert krijg je natuurlijk nooit iemand te pakken.

De knaap werd met een 15-jarige kompaan in een gestolen Fiat Seicento aangetroffen. Samen reden ze het het Noorderpark in, waar hij uit de auto sprong (een Seicento is niet bepaald een ideale getaway car). Oom agent zag het niet zitten er achteraan te rennen, en gaf hem dus maar een tikje met zijn voorbumper. Uiteindelijk werd het voor de dief dus toch knielen voor de blauwe.. De brandweer moest de jongen daarna uit zijn benarde positie bevrijden.

Na het incident klaagde de jongen over auwa aan zijn enkel, en moest dus eerst even het ziekenhuis aangedaan worden. Als hij nou gewoon aan het eerste bevel van de polite gehoor had gegeven was zijn enkel nu nog heel. Hopelijk draait hij zelf voor de behandelkosten op. Wie zijn billen brandt…

Wat vind jij: een grove schande van de politie om deze ongewapende te voet vluchtende jongen met hun grote boze politiewagen aan te rijden, of misschien toch wel een heel klein beetje eigen schuld, dikke bult? Het geeft in ieder geval wel een signaal af.

Foto’s van de aftermath bij RTV Utrecht

*We bombarderen hem weliswaar tot autodief, maar dit is niet geconstateerd. Hij werd alleen in een gestolen auto aangetroffen, waarschijnlijk is hij wel verdachte van de autodiefstal.

Ook interessant!

  • Video: politie haalt zonder drama gestolen auto van de weg
    Video: politie haalt zonder drama gestolen auto van de weg
  • Video: Politie beukt gestolen auto in de sloot
    Video: Politie beukt gestolen auto in de sloot
  • 2.500.000 kilo zout
    Politie bekeurt auto's met besneeuwde voorruit
  • Politie en FIOD
    Politie en FIOD nemen dikke auto's in beslag

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

diefstal, politie

Vorig bericht: « Audi allroad shooting brake: hybride met lekker ronde kont
Volgend bericht: Gespot: Sjeik van Ajman rijdt nu ook Tesla Model S? »

Lees Interacties

Reacties

  1. MAB zegt

    12 januari 2014 om 10:55

    Heb helemaal geen medelijden mee, hadden ze dag laatst ook maar met de gast gedaan die ons auto heeft gestole maar helaas.

    Login om te reageren
  2. awesome zegt

    12 januari 2014 om 10:56

    Eigen negatieve ervaringen met de politie 3,2,1…

    OT: volkomen terecht. Vaker dit soort signalen af geven.

    Login om te reageren
    • widodh zegt

      12 januari 2014 om 11:39

      @awesome: Juist! Je hebt gewoon naar de politie te luisteren. Ik heb zelf eigenlijk geen negatieve ervaringen met de politie. Vaak is het vooral borrelpraat en grootspraak.

      Wie niet wil luisteren moet maar voelen. Al dat softe gezeik in dit land, daar maken veel te veel bontkraagjes (zie foto 2!) keihard misbruik van. Ze lachen de politie uit, dat moet afgelopen zijn.

      In Spanje trek je ook geen grote smoel tegen de guardia de civiele. Respect heet dat.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        12 januari 2014 om 12:22

        @widodh:

        In Spanje krijg je applaus als je ergens met een snelheid die je zelf lichtjes absurd vind gepakt word.
        In Spanje komt de politie je vertellen dat je motor niet echt veilig staat en ze wijzen je een betere plek aan.
        Nu zo’n agenten die een beetje mens zijn daar kan ik wel mee om.
        (Maar een vriend van me die omvergekegeld is door een local op een quad wacht nog altijd op de nodige papieren om de zaak te kunnen afsluiten.)

        Login om te reageren
      • Davidov zegt

        12 januari 2014 om 15:45

        @widodh: Ben ik het volledig mee eens, maar waar kan ik ergens foto 2 vinden? Ik zie nergens een bontkraagje :o

        Login om te reageren
  3. tsjibbe zegt

    12 januari 2014 om 10:57

    Gevalletje eigen schuld dikke….
    If you can’t do the time, dont do the crime.
    Als je er van door gaat weet je dat je klappen kan krijgen. Dat meneer dan ‘zachtjes’ wordt aangetikt vind ik niet erg. Eindelijk een beetje kordaat optreden van ons blauw op straat. Hoop voor het kereltje dan wel dat hij er geen blijvend letsel aan over houdt, dat gun ik hem dan weer niet….

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      12 januari 2014 om 11:01

      @tsjibbe: ik zal wel weer de hufter zijn, maar ik hoop dat hij voor de rest van zijn leven mank loopt.
      Dat hij er elke dag maar aan herrinerd mag worden en tevens een voorbeeld voor zijn vrienden/leeftijdgenoten mag zijn.

      Login om te reageren
      • MrSkyline zegt

        12 januari 2014 om 12:33

        @awesome: Ik eerlijk gezegd niet, want dan gaat er alleen nog maar meer belastingsgeld op aan dit soort lutsers, ik hoop er meer op dat hij zijn handen er af blaast met wat overgebleven vuurwerk waardoor hij in het vervolg niet zo makkelijk auto’s meer kan jatten.

        Login om te reageren
        • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

          12 januari 2014 om 12:54

          @MrSkyline: Alsof een afgeblazen hand geen kosten met zich meebrengt… *facepalm* Betaal jij dan de kosten die deze kerel voor de rest van zijn leven moet maken aan gepersonaliseerde thuiszorg, controles, operatie, misschien dure protheses, aanvullende zorg, antidepressiva als ie het niet meer ziet zitten etc.

          Login om te reageren
          • MrSkyline zegt

            12 januari 2014 om 13:00

            @mdemooistelettervanhetalfabet: Als hij blijvend letsel over houd aan een actie van de politie is de staat aanzienlijk meer geld kwijt aan proceskosten, vergoedingen etc dan wanneer meneer zijn eigen poten er af blaast, de zorg etc is dan voornamelijk gedekt door de verzekering. Sure er zit ook subsidie in, maar lang niet zo veel als wanneer de overheid voor alle kosten op mag draaien.

            Login om te reageren
            • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

              12 januari 2014 om 13:31

              @MrSkyline: Tja, dat zijn wel de problemen van zo’n verzorgingsstaat als NL. Echte criminelen of onopgevoede gastjes profiteren daar nog wel eens van. En de gewone man die niks heeft gedaan betaalt voor hun. Toch maar eens een politieke partij oprichten denk ik.

              Login om te reageren
              • bozewolf zegt

                12 januari 2014 om 13:44

                @mdemooistelettervanhetalfabet: Probleem van de verzo…

                Lees ik nu verkeerd of vind jij het een ‘probleem’ dat de politie zou moeten betalen als ze zo’n jongen permanent kreupel zouden rijden?

              • MrSkyline zegt

                12 januari 2014 om 14:44

                @bozewolf: ik vind tuig als dit het geld niet waard, neemt niet weg dat als de politie iemand het ziekenhuis in rijd die het niet verdiend hier wel voor moet worden gecompenseerd, maar het is vrij zeker dat als de politie een verdachte het ziekenhuis in rijd tijdens een achtervolging de politie voor de kosten op kan draaien in plaats van de verdachte zelf. Zo krom is nederland.

              • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

                12 januari 2014 om 14:52

                @bozewolf: Ja, dat is een probleem, maar als iemand onschuldig is en hij wordt kreupel gereden, dan spreekt het voor zich dat die schadevergoeding hoort te krijgen. Als je wel schuldig bent, verdien je een straf en als je je dan verzet tegen aanhouding dan vind ik dat de politie het recht heeft om iemand desnoods met harde hand aan te houden. Nu verdient deze persoon ook nog een eerlijk proces enz. En zoals @MrSkyline zegt, de schuldige hoort gewoon zelf op te draaien voor de kosten.

          • jensdm zegt

            12 januari 2014 om 15:45

            @mdemooistelettervanhetalfabet: Als hij door eigen fout invalide wordt krijgt hij nul de botten vergoeding. Enkel een iets hogere uitkering wegens invaliditeit etc.

            Wordt je echter invalide door schuld van een derde (in dit geval: de politie = de overheid) heb je recht op een vergoeding wegens inkomstenverlies omdat je invalide bent. Want invalide = geen werk = inkomstenverlies voor de rest van je leven. En dat kan al snel in de honderden duizenden euro’s oplopen. Dit wordt berekend door levensduurtetabellen. De overheid betaalt dit evens vanuit eigen rekening (lees: de belastingbetaler) omdat deze niet verzekerd is. De gewone mens is hiervoor verzekerd in aansprakelijkheid (bvb burgerlijke aansprakelijkheid paard, auto, …)

            Kortom: inderdaad liever dat hij door vuurwerk zijn eigen poten opblaast.

            Login om te reageren
            • ropbp zegt

              12 januari 2014 om 21:39

              @jensdm: als iemand een overtreding begaat, mogen wat mij betreft andere regels gelden en mag betrokkene zelf de kosten dragen als hij toevallig gewond raakt bij een terechte aanhouding. Dat is een gevalletje ‘eigen schuld, dikke bult’.
              Zo heel soms ben ik het wel eens met mensen die vinden dat we iets te soft aan het worden zijn in NL.

              Login om te reageren
  4. 560pkferrari zegt

    12 januari 2014 om 10:59

    Aangezien de helft van de agenten overgewicht heeft, zullen ze waarschijnlijk te lui zijn geweest om te rennen.

    Off: De app doet het niet meer. Ik zie alleen de zwarte balk bovenaan, de rest is wit

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      12 januari 2014 om 11:02

      @560pkferrari: iPad? Had ik ook. Eerst de app afsluiten en opnieuw opstarten. IPhone dan weer geen last van…

      Login om te reageren
      • 560pkferrari zegt

        12 januari 2014 om 11:13

        @awesome: nee Android, afsluiten en opstarten werkt niet. ..

        Login om te reageren
        • darkpluisje zegt

          12 januari 2014 om 12:47

          @560pkferrari: idd android heb ik hetzelfde probleem sinds de laatste update. Scherm laat alleen top en onderbalk zien and thats it

          Login om te reageren
          • sir_smokalot zegt

            12 januari 2014 om 12:57

            Het is misschien handiger als je dit even bij het relevante artikel meldt. Of mailt natuurlijk :)

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              12 januari 2014 om 13:24

              Aanrijden. Zeker Brabantse agenten.

              Login om te reageren
        • patab zegt

          12 januari 2014 om 15:29

          @560pkferrari: en @darkpluisje: ik heb er geen last van?

          Login om te reageren
  5. sjaakk zegt

    12 januari 2014 om 11:00

    Geen medelijden mee. Hij is niet ernstig gewond. Hij zal helaas de politie aanklagen en de politie moet excuses aanbieden. Terwijl ze in hun eigen land de handen worden afgehakt bij diefstal.

    Login om te reageren
    • ag3ra zegt

      12 januari 2014 om 11:10

      @sjaakk: uhmmm, eigen land??? Staat er iets in het artikel over de afkomst van de jongen dan? Wat mij betreft heeft hij gewoon de Nederlandse nationaliteit…

      Login om te reageren
      • sjaakk zegt

        12 januari 2014 om 11:37

        @ag3ra: Jij heb zeker die foto’s niet bekeken. Dat is duidelijk niet iemand van Nederlandse afkomst. Maarja dat mag niet gezegd worden want dan is het racisme.

        Login om te reageren
        • ag3ra zegt

          12 januari 2014 om 11:47

          @sjaakk: Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat tegenwoordig meningen en uitspraken al te vaak worden afgeschilderd als zijnde “racistisch”, terwijl het omgekeerde (racisme van allochtonen ten opzichte van autochtone inwoners) oogluikend toegestaan word en weinig gevolg aan gegeven wordt. Waar ik echter wel een probleem mee heb is ononderbouwde kritiek met een racistische ondertoon. Ten eerste is het heel moeilijk te zien welke nationaliteit de jongen in kwestie heeft en het feit dat jij doelbewust kijkt naar welke nationaliteit hij heeft om daar een reactie over te plaatsen, betekend dat het probleem eerder bij jou ligt. Het heeft totaal geen toegevoegde waarde om over de nationaliteit van de (vermoedelijke) dader te speculeren, het gaat over het feit of de politie rechtmatig gehandeld heeft in deze situatie maar toch slaag jij er in om het weer eens een rassenkwestie te maken…

          Login om te reageren
          • super zegt

            12 januari 2014 om 12:02

            @ag3ra:
            hij/zij/het (respect voor de lbgt community en the man in the ice cream van) heeft net als de meeste allochtonen waarschijnlijk gewoon de nederlands nationaliteit.

            als je ooit in marokko bent geweest valt het inderdaad op dat de marokkanen zich daar iha beter gedragen dan in nederland.

            Login om te reageren
          • sjaakk zegt

            12 januari 2014 om 12:16

            @ag3ra: Welke nationaliteit hij heeft maakt niet uit. Nederlands paspoort wordt tergrabbel gegooid. Afkomst is het. Waarom zou ik het op een rassen kwestie gooien. Ik zegt dat ze dat niet in hun eigenland zouden doen. Jij bent degene die hier gewoon zwart wilt kijken. Ik heb inderdaad een probleem met dit soort uitschot.

            Login om te reageren
            • ag3ra zegt

              12 januari 2014 om 12:41

              @sjaakk: En hoe ver zou die afkomst dan moeten gaan? Meeste allochtonen zijn al de 3de generatie in Nederland/België. Als je die lijn doortrekt, ben jij ook afkomstig uit Afrika of het Midden-Oosten aangezien daar de oorsprong van de mens ligt. De menselijke soort zijn nu eenmaal nomaden en we hebben gedurende de miljoenen jaren dat we deze aarde bevolken constant van locatie gewisseld. Met de opkomst van de “beschaving” hebben we echter beslist om denkbeeldige lijnen te trekken over onze bol en nu kunnen we het niet uitstaan dat mensen uit andere afgelijnde gebieden naar hier komen omdat dat stuk aarde zogezegd van ons is…
              Gewoon een compleet kromme gedachte als je het mij vraagt maar ja, de huidige bevolking is nu eenmaal op zijn “Comfort zone” gesteld.

              Login om te reageren
              • sjaakk zegt

                12 januari 2014 om 13:11

                @ag3ra: We zijn al 1 Europa landsgrenzen hebben we niet echt iedereen is vrij om te gaan en staan. Dat is toch wat jij graag ziet?

              • ag3ra zegt

                12 januari 2014 om 13:52

                @sjaakk: Klopt, maar er is nog een verschil tussen de wetten en regels enerzijds en de publieke opinie anderzijds.

        • baasbas zegt

          12 januari 2014 om 12:30

          @sjaakk: Lul niet man. Er is geen bal te zien op die foto’s. En los daarvan, of hij Henk, Michael of Mo heet: hij hoort behandeld te worden als autodief. Platrijden lijkt me overigens in alle gevallen een prima aanpak, welke kleur hij ook heeft

          Login om te reageren
          • sjaakk zegt

            12 januari 2014 om 13:08

            @baasbas: Inderdaad bij diefstal handen afhakken. Dan is de rest ook gelijk gewaarschuwd.

            Login om te reageren
    • The_Gent zegt

      12 januari 2014 om 11:21

      @sjaakk: Waar zie jij de afkomst van de jongetjes staan dan?

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      12 januari 2014 om 13:30

      @sjaakk: Je weet dat ze dat alleen in Saoedie Arabie en dergelijke theocratiën doen? En dat het aantal Saudi’s in NL op twee handen te tellen zal zijn?

      En dat ze in landen zoals Marokko en Turkije echt je klauwen er niet af choppen als je iets gapt?

      Nee?

      Wist je niet?

      Oh….

      Login om te reageren
      • sjaakk zegt

        12 januari 2014 om 13:55

        @bozewolf: Ik heb geen landen genoemd. Oh kon je dat niet lezen? Nee he. Jammer joh. Ook in Marokko kennen ze de sharia.

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          12 januari 2014 om 15:00

          @sjaakk: Weinig van gemerkt toen ik er de laatste keer met mijn vriendin (dus niet mijn vrouw) was. Dit in tegenstelling tot Banda Aceh.

          Login om te reageren
          • sjaakk zegt

            12 januari 2014 om 15:17

            @sir_smokalot: Het is niet zo dat ze het daar overal doen.

            Login om te reageren
          • super zegt

            12 januari 2014 om 15:59

            @sir_smokalot:
            banda aceh is dan ook geen land…

            Login om te reageren
            • sir_smokalot zegt

              12 januari 2014 om 16:03

              Maar wel een autonome regio. Denk maar niet dat Jakarta daar iets te vertellen heeft.

              Login om te reageren
              • super zegt

                12 januari 2014 om 17:13

                @sir_smokalot:
                banda aceh is een stad, geen regio… en wat jakarta betreft, als er geld in het beding is gaan die over lijken, ook in aceh

        • bozewolf zegt

          12 januari 2014 om 21:49

          @sjaakk: Jouw argument was dat ‘in hun eigen land hun hand eraf gehakt wordt’.

          Aangezien het hiet NLse bontkraagjes betrof die doorgaans uit Marokko of mssn Turkije komen, is de kans dat iemand is uit een echte Arabische theocratie met hardcore sharia dus minimaal.

          Want in Marokko doen ze niet aan handen afhakken en Turkije heeft geen sharia want Turkije seculier want Atatürk topvent tijd ver vooruit (en fuk Erdogan).

          Dus met andere woorden, jouw argument dat ‘in hun eigen land hun hand eraf gehakt zou worden’ slaat als een slappe lul op een slagroomtaart.

          Login om te reageren
  6. timmieeee zegt

    12 januari 2014 om 11:01

    hoe ’terecht’ het ook is, ik denk niet dat het een goed optreden is van de politie. Helaas denk ik dat er of strafvermindering zal komen(zielig slachtoffer, al gestraft omdat ie zijn enkel op achttien plaatsen heeft gebroken etc.) of dat de agent buitensporig geweld heeft gebruikt(is niet echt normaal natuurlijk iemand aanrijden) of een combinatie van deze twee.

    neemt niet weg dat deze twee mannetjes al voor het leven verpest zijn, al is er voor veel mensen nog een sprankje hopeloze hoop.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 januari 2014 om 11:06

      @timmieeee: Ik gok dat zijn enkel niet zwaar gebroken is, wellicht gekneusd. Anyway.

      Login om te reageren
      • timmieeee zegt

        12 januari 2014 om 11:29

        @sir_smokalot: knap als je dat kan gokken zonder dat je weet met welke snelheid enz. de auto hem geraakt heeft, of je weet meer dan dat er in het stuk staat.

        Hoe dan ook: als agent moet je begrijpen dat iemand aanrijden met een auto buitensporig is. Hoe terecht ik het ook vind, maar rechters in Nederland houden van daderslachtoffers.

        Login om te reageren
        • widodh zegt

          12 januari 2014 om 11:40

          @timmieeee: Stiekem denk ik dat het niet expres was. Het is gras waar ze in reden. Dus dan is de remweg van de auto iets langer.

          Login om te reageren
        • hammerman zegt

          12 januari 2014 om 12:49

          @timmieeee: Juist, politie moet bij het aanwenden van geweld rekening houden met twee begrippen: subsidiariteitsbeginsel (1) en proportionaliteitsbeginsel (2).

          In gewoon Nederlands:

          (1) De politie moet een ‘wapen’ gebruiken dat in verhouding staat tot het strafbaar feit en de mate van geweld. Dus geen vuurwapen gebruiken als het ook met de wapenstok kan, etc. In dit geval moet de politie aantonen dat er geen lichter geweld mogelijk was dan het aanrijden met de auto.

          (2) De politie mag niet meer geweld gebruiken dan noodzakelijk. Als de verdachte al uitgeschakeld is dan mag men niet nog een keer schoppen of slaan. In dit geval zou het bijvoorbeeld niet mogen om nog een keer de verdachte aan te rijden als hij al op de grond ligt, hoe wenselijk dat ook door sommigen hier gewenst zou worden. ;-)

          Login om te reageren
    • marcus zegt

      12 januari 2014 om 12:36

      @timmieeee: In de USA was ie door een Crown Vic neergemaaid en had ie daarna met gebroken enkel en al op de grond gelegen met een getrokken pistool op zich gericht. Pistool is in NL mischien overdreven, maar dat die agent zichzelf niet blootstelt aan potentieel gevaar door het gevaar met een van zijn wapens (auto) uit te schakelen vindt ik helemaal geen probleem.

      Login om te reageren
      • timmieeee zegt

        12 januari 2014 om 13:19

        @marcus: Dus als jij wordt geslagen (of je het nu verdient of niet laat ik buiten beschouwing) is het gerechtvaardigd om je aanvaller neer te schieten en hem daarna nog vijf keer door zijn hoofd te schieten? Sorry, ik ben het best eens dat veel volk harder aangepakt moet worden, maar dit is onzin.
        Ik heb overigens geen idee hoe het in Amerika werkt, ik ken de wetten daar niet. Niet te kort door de bocht denken door een paar filmpjes die je op internet hebt gezien.

        Login om te reageren
        • marcus zegt

          12 januari 2014 om 21:06

          @timmieeee: Politie rijdt / reed in Crown Vic. Politie is de enige die geweld mag gebruiken, particulieren niet. Ik mag mezelf wel verdedigen als iemand mij slaat, maar wil en mag mijn aanvaller niet neerschieten.

          De politie is NL (en veelmeer plaatsen in EU) is te soft, als iemand de politie negeert en wegvlucht in een gestolen auto dan vindt ik dat de politie genoeg redenen heeft om de inzittenden in te rekenen en hierbij gepast geweld te gebruiken. Als de enkel van de verdachte is gebroken vindt ik dit gepast geweld. Als het been van de verdachte geamputeerd moet worden dan is dat buitensporig geweld.

          En ik hoop dat de ouders opdraaien voor de gemaakte kosten. Want anders betaald ‘de maatschappij’ alles…

          Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      12 januari 2014 om 12:54

      @timmieeee: Helemaal mee eens. Iedereen die hier reageerd dat dit prima was zouden ook de mensen zijn die moord en brand schreeuwde als de politie de snelheid van de auto verkeerd inschatte en het kind per ongeluk dood had gereden. Het is gewoon te moeilijk om de kracht en snelheid van een auto in te schatten om daarmee op mensen af te gaan. Zelfs als de jongen nu op een verkeerd punt zijn enkel zou breken zou hij er een leven last van kunnen hebben, toch wel een erg grote straf voor zo’n klein vergrijp.
      Rij er op af en gebruik een taser of pepperspray, dan weet je zeker dat de kans op permanent letsel klein is. Helaas zijn ze daar in nederland bij de politie nogal lastig mee.

      Login om te reageren
      • jlm83 zegt

        12 januari 2014 om 13:27

        @darkpluisje: “Klein vergrijp “, met een gestolen auto onverzekerd en levensgevaarlijk joyriden door de stad. Ga je schamen.

        Login om te reageren
        • darkpluisje zegt

          12 januari 2014 om 13:36

          @jlm83: ja klein vergrijp, joyriden betekend niet meteen met 180 door de stad heen en in feite hebben ze niemand direct in levensgevaar gebracht, niet tot het punt dat geweld waarbij de mogelijkheid is om iemand permanente schade toe te doen (als je te ver door rijd verbrijzel je benen of erger) genoodzaakt is. Dus in zoverre is het een relatief klein vergrijp, je zou voor joyriden ook niet op iemand gaan schieten.

          Login om te reageren
          • timmieeee zegt

            12 januari 2014 om 13:51

            @darkpluisje: Als zestienjarige een auto besturen zonder rijbewijs etc. dan ben je een rijdend moordwapen. Dat ze die auto van de weg af hebben gedrukt ben ik het mee eens, dat zal elke rechter ook zijn lijkt me. Maar het zit hem inderdaad in het tegen dat ventje aanrijden.

            Login om te reageren
            • darkpluisje zegt

              12 januari 2014 om 14:32

              @timmieeee: ow ja de auto van de weg af rijden is inderdaad goed maar die jongen aanrijden zit net over de schreef. Maar het is zo dat als je aan de goeie kant van de wet wil blijven iemand pas iets levensgevaarlijks moet doen voordat je zelf dat soort middelen toe mag passen. Dus zelfs als de jongen in die auto het potentieel heeft mensen te doden mag je nog niet dodelijk geweld toepassen voor hij het heeft gedaan.. Want puur op die basis ben ik al erg veel mensen tegengekomen die hun rijbewijs op mogen eten omdat dat ook ongeleide projectielen op de weg zijn.

              Login om te reageren
              • timmieeee zegt

                12 januari 2014 om 15:41

                @darkpluisje: Haha oke, ik was iets te kort door de bocht. Maar daar zijn de gevolgen iets meer te overzien dan iemand aan te rijden die te voet is, omdat agenten daar wel op getraind worden en op iemand aanhouden door hem bij wijze van over te rijden niet.

      • timmieeee zegt

        12 januari 2014 om 13:50

        @darkpluisje: Ik ben het niet met je eens dat het ‘een klein vergrijp’ is. Joyriden en diefstal zijn gewoon misdrijven en als je pas net 16 of 15 bent is het heel ernstig met je gesteld. Dit is geen kwajongensstreek, hier is gewoon iets met die kinderen mis.

        Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        12 januari 2014 om 15:28

        @darkpluisje: wat een complete onzin, bullshit.
        deze gasten zorgen zelf dat ze in gevaar komen, de gevolgen zijn dus voor hunzelf. deze idioten kosten iedereen geld en ze moeten is goed gestraft worden ipv er met een taakstrafje vanaf te komen. als die idioot de komende maanden op krukken loopt kan hij teminste niks jatten.

        Login om te reageren
        • darkpluisje zegt

          12 januari 2014 om 17:02

          @lambo4all: en op welke lijn mag je precies mensen aan gaan rijden? Iemand die te hard rijd brengt zichzelf ook in gevaar, zullen we dan in plaats van flitsen maar op mensen gaan schieten die te hard rijden? Of ligt die lijn te ver? Mag hardrijden dan nog wel met een boete maar beginnen we bij door rood rijden met persoonlijk geweld? Vertel, waar zullen we de lijn maar leggen, als je jezelf in gevaar brengt mag toch kennelijk alles..

          Login om te reageren
  7. jopio zegt

    12 januari 2014 om 11:04

    Prima zo. Misselijke bontkraag

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      12 januari 2014 om 11:07

      @jopio: Bontkraag? Waar baseer jij dat op dan?

      Login om te reageren
      • kjeld zegt

        12 januari 2014 om 11:11

        @awesome: Bekijk foto 2 maar. Bontkraag en been van noord-afrikaanse afkomst op de foto.

        Login om te reageren
      • jopio zegt

        12 januari 2014 om 11:32

        @awesome: foto 2

        Login om te reageren
  8. turbotoll zegt

    12 januari 2014 om 11:05

    Met steeltuigh kan ik geen medelijden hebben.
    Sorry.

    Login om te reageren
  9. zakar36 zegt

    12 januari 2014 om 11:05

    Gwn doen, kan er geen medelijden mee hebben. Moeten veel vaker dat soort optredens hebben.

    Login om te reageren
  10. rufctr01 zegt

    12 januari 2014 om 11:06

    Hey, eindelijk een agent die het wel snapt!

    Login om te reageren
  11. jlm83 zegt

    12 januari 2014 om 11:09

    Jammer dat hij niet gewoon heeft geschoten, daar hebben ze die dingen voor. Nu is er misschien schade aan de auto. Een kogel is veel goedkoper

    Login om te reageren
    • timmieeee zegt

      12 januari 2014 om 11:55

      @jlm83: Helaas kost een onderzoek naar een schietincident een stuk meer dan een kapotte bumper van een politiewagen, die ook nog eens verzekerd is.

      Login om te reageren
      • jlm83 zegt

        12 januari 2014 om 13:04

        @timmieeee: Ja grapjas en wie betaalt die verzekering? Juist.

        Login om te reageren
        • timmieeee zegt

          12 januari 2014 om 13:17

          @jlm83: Het proces, politiekosten etc. betalen de burgers ook, dus óf eigen risico (al weet ik niet dat de politie die heeft) en een hoge verzekeringspremie, of een proces waar vele mensen betrokken zijn die onderzoek er naar doen. Kijk maar naar de rechtszaak tegen de agent die die jongen(crimineel) neerschoot op station Den Haag Hollands Spoor. Wat dat allemaal wel niet kost, daar is die verzekeringspremie niets bij.

          Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      12 januari 2014 om 13:32

      @jlm83: Nee, de dienstwapens zijn om direct gevaar voor burgers of agenten zelf het hoofd te bieden.

      Het Rambo-achtige neermaaien van een vluchtende autodief van 16 hoort daar niet bij. \

      Normale mensen snappen zoiets. Jij hebt d’r blijkbaar moeite mee?

      Login om te reageren
      • jlm83 zegt

        12 januari 2014 om 16:28

        @bozewolf: nee die brengt niemand in gevaar met zijn gedrag. Heel goed boze wolf, fluitend een andere kant op kijken. Waarom wat doen aan een probleem al je het ook kunt negeren. Jij komt er wel

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          12 januari 2014 om 22:23

          @jlm83: Op het moment dat zo’n kutjoch door een drassig grasveld rent is hij inderdaad geen gevaar meer. Doodschieten op dat moment staat vrijwel gelijk aan executie.

          Als hij op het punt staat een vol woonerg op te scheuren met 3 flessen vodka, paar goeie pillen en een snuif sos dan wordt het een andere kwestie.

          Maar deze rende door een grasveld. Gevaarlijk, hoor.

          Login om te reageren
  12. willemseles zegt

    12 januari 2014 om 11:10

    Die Fiat is total loss geraakt door die etters. De hele onderkant en radiateur aan gort.
    Gisteravond weer eens een Italiaanse film gezien hoe de Carabinieri autodieven aanhoudt, dan stap je bibberend uit zonder tegen te sputteren (zie o.a. praatjesmakers in wegmisbruikers).
    Aanpakken die lui en hen alle schade laten vergoeden.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      12 januari 2014 om 11:13

      @willemseles:
      yep, of een echte Franse Gendarme met zo’n hoog opgeschoren nek.

      Login om te reageren
  13. splitsecond zegt

    12 januari 2014 om 11:11

    De hoogste tijd dat de popo wat meer, vaker en sneller actie onderneemt lijkt me. Vervelend dat de regelgeving hieromtrent (voor agenten) zo uitgebreid en ingewikkeld is. Je moet ze onderhand in hun gezicht spugen voordat ze ‘foei’ mogen zeggen..

    Login om te reageren
    • timmieeee zegt

      12 januari 2014 om 11:58

      @splitsecond: Het moet helaas wel zo, er zijn te weinig politieagenten en proces-verbaal opmaken kost een hoop tijd. Dat ten eerste, dan zit je pas bij het eerste gedeelte van een heel lang verhaal naar een rechtszaak.

      Maar stel je eens voor, je komt zelf in een ongelukkige situatie dat je verdacht wordt ergens van, wil je dan ook niet een eerlijk proces? Het is nodig dat de regelgeving zo is, ook om machtsmisbruik van politieagenten tegen te gaan.

      Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat sommige personen in deze maatschappij harder aangepakt mogen worden, maar dat is vooral een stuk opvoeding, ons rechtssysteem schrikt ze allang niet meer af.

      Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        12 januari 2014 om 13:01

        @timmieeee: Doe dan als in engeland waar politieagenten bij wijze van test een constante camera op hun pet hadden zitten die alles opname. Geweld tegen de politie en klachten over de politie zelf waren drastisch verminderd. Mocht iemand klachten hebben dan worden de beelden teruggekeken met de agent en de aanklager er bij, iedereen doet zijn verhaal en in een uurtje of wat is het opgelost. Prima manier van werken lijkt me

        Login om te reageren
        • timmieeee zegt

          12 januari 2014 om 13:13

          @darkpluisje: Ik ben het zeker eens dat in Nederland ook politieagenten met camera’s moeten komen, maar ze willen er zelf niet aan.

          Ook denk ik dat het vooral handig is om te weten wie er nu wel iets uitvoert en wie niet. Naar mijn mening is het halve korps incapabel en ik denk dat ze erg bang zijn dat ze nu wel moeten gaan werken.
          Camerabeelden zijn perfect, dat ze zoiets nog niet hebben ingevoerd is een schande.

          Login om te reageren
  14. 135i zegt

    12 januari 2014 om 11:15

    Dat is maar net goed voor hem. Vraag me alleen wel af; Waarom een Seicento?!! WAAROM?!

    Login om te reageren
  15. suzikubelona zegt

    12 januari 2014 om 11:18

    Operation Clean Sweep. Opgeruimd staat netjes. Jammer dat hij alleen pijn aan z’n enkel heeft.

    Login om te reageren
  16. bofkont zegt

    12 januari 2014 om 11:20

    Smerige bontkraag, de knuppel er wat extra over.
    Respect moet je erin slaan bij deze gasten.

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    12 januari 2014 om 11:22

    Joyriden in een Fiat Seicento? Die jongens zullen wel vrijuit gaan omdat ze verminderd toerekeningsvatbaar zijn, er is duidelijk wat mis met hun verstandelijke vermogen.

    Login om te reageren
  18. vale46 zegt

    12 januari 2014 om 11:30

    Ik zou hem een teaser in de rug geschoten hebben als dat mogelijk was.
    Maar een tikje geven vind ik volledig kunnen. Natuurlijk moet je hem geen beenbreuk rijden!!
    Als hij hem over geeft, en dan rij je hem aan, dan is de agent in fout!

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      12 januari 2014 om 12:24

      @vale46:

      Hebben NL (en BE) agenten dat al tasers?

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        12 januari 2014 om 12:27

        @Hupke: Nee, wel teasers ;-)

        Login om te reageren
  19. fit4fun zegt

    12 januari 2014 om 11:53

    Hopelijk is de politie auto niet beschadigd bij deze actie ;-)

    Login om te reageren
  20. fit4fun zegt

    12 januari 2014 om 11:55

    Een mooi begin, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. De volgende dader(s) graag direct een rolstoel in rijden. Dat scheelt enorm qua toekomstige misdaden van dergelijke geestelijke uitgedaagde rif-types.

    Login om te reageren
  21. hjhj zegt

    12 januari 2014 om 11:58

    ai, een vermoedelijke dader aangereden met de politieauto,
    ik vermoed dat hier wel weer Kamervragen over gaan komen!

    Login om te reageren
  22. Onehp zegt

    12 januari 2014 om 11:58

    Dief of niet, loop je weg dan moet je ermee rekenen dat de plisie achter je aan komt met de middelen die ze hebben…

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      12 januari 2014 om 15:33

      @Onehp: en waar slaat deze opmerking nou weer op?

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        12 januari 2014 om 18:37

        @lambo4all: dikke bult

        Login om te reageren
  23. Rick-dos zegt

    12 januari 2014 om 12:03

    Kan er geen medelijden mee hebben. Hem dan weer doodwensen of dat ze hem hadden dood moeten schieten omdat hij een auto heeft gestolen gaat mij weer te ver.
    Maar goed, ben dan ook niet zo stoer als die stoere knulletjes hier op internet als ik achter mijn computer zit…

    Login om te reageren
  24. lada4ever zegt

    12 januari 2014 om 12:03

    Ze hadden deze cultuur verrijker nog veel harder moeten aanrijden. Aangezien hij alleen last van zn enkel had heeft de agent te vroeg op zn rem getrapt.

    Login om te reageren
  25. kaeser zegt

    12 januari 2014 om 12:13

    Dat zie ik hem niet bij zijn eigen kind doen. Dit gaat echt te ver want het had ook verkeerd af kunnen lopen. Een auto is een vervoermiddel en niet meer dan dat.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      12 januari 2014 om 12:53

      @kaeser: stelen van een auto is een kwajongens streek. Foei

      Login om te reageren
  26. peke zegt

    12 januari 2014 om 12:19

    Ook al heeft hij onbewust een auto gekocht welke gestolen was en dus niet schuldig, je moet gewoon stoppen als de politie dat verzoekt. Je weet nooit wat voor juiste reden er is.

    Geniet niet de voorkeur zo, maar waar begon het? Bij een achtervolging of iemand die een bevel begeerde? Juist.

    Login om te reageren
    • peke zegt

      12 januari 2014 om 12:20

      @peke: begeerde= negeerde
      Hèhè…

      Login om te reageren
  27. baasbas zegt

    12 januari 2014 om 12:27

    Met die Touran op z’n togus hadden ze ook voor de zekerheid nog wel even op hem mogen schieten

    Login om te reageren
  28. Hupke zegt

    12 januari 2014 om 12:29

    Ik vind het niet slecht dat ze dit gedaan hebben, boeven vangen moeten ze. En je vangt ze niet met knuffels en kusjes.

    Langst de andere kant is het wel een moeilijke kwestie je wil de agenten ook niet te veel speelruimte geven.
    Bvb. Dit geval in de VS waar iemand z’n zoon aangeeft voor autodiefstal om hem een lesje te leren en de politie hem doodleuk doodschiet.
    http://www.washingtontimes.com/news/2013/nov/7/iowa-police-shoot-teen-dead-after-father-calls-cop/

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      12 januari 2014 om 13:36

      @Hupke: Maar dat is in de United States of Guns. Da’s geen vergelijk. Die cultuur is al te ver heen.

      Login om te reageren
  29. gerjan zegt

    12 januari 2014 om 12:38

    Haha agent van de maand! Belonen die kerel. Oja zet die auto dief maar 4 weken op water en brood en zet hem daarna onder toezicht aan het werk net zo lang dat hij alles heeft vergoed. En natuurlijk strafblad. Nooit mag dit jongetje rijbewijs meer halen. En blijvend mank lopen zal er ook goed bij passen. Totaal geen medelijden mee :)

    Login om te reageren
    • avantplus zegt

      13 januari 2014 om 10:42

      @gerjan: och gerjan. Als jij hier rechter zou worden wat zou het dan toch een bananenrepubliek worden hier.. 1000 jaar aan ontwikkelen van recht en rechtspraak en dan komt ongeschoolde gerjan met zijn wijze woorden… Water en brood zegtie…

      Login om te reageren
  30. jesse026carman zegt

    12 januari 2014 om 12:49

    Van iemands auto afblijven is toch moeilijk voor sommige….

    Login om te reageren
  31. lambo4all zegt

    12 januari 2014 om 12:51

    Mooi, denkt hij de volgende x wel twee keer na.

    Login om te reageren
  32. xiran zegt

    12 januari 2014 om 12:52

    Risico van het vak.

    Login om te reageren
  33. samasama zegt

    12 januari 2014 om 12:55

    Jongens dit is een gastje van 16, een kind dus….

    Iedereen schijnt te denken dat het over de grens beter is, carabinieri, gendarme??? Volgens mij hebben jullie het echt niet helemaal helder. Alleen omdat daar meer respect (angst) heerst voor buitensporig optreden van de handhaver der wet maakt het echt nog geen fijnere plek om te leven. Anders zoek je de misdaad cijfers er even bij, kan je zien hoe effectief dat is..

    Login om te reageren
    • Lucb zegt

      12 januari 2014 om 13:04

      @samasama: Kind of niet, tijd om van dat gezeik af te stappen. Of iemand nu 16, 40 of 80 is, het maakt geen verschil bij het stelen van een auto.

      Login om te reageren
      • samasama zegt

        12 januari 2014 om 18:03

        @Lucb: Hoe bedoel je maakt geen verschil? Minderjarig bestaat niet?

        Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      12 januari 2014 om 13:35

      @samasama: Klopt wel wat je zegt. Voor goeie politie heb je respect. NLse politie heeft geen respect meer. Maar Guardia Civil of Carabinieri ook niet. Dat is angst. Heel wat anders dan respect.

      Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        12 januari 2014 om 13:38

        @bozewolf: nee maar zolang je zelf weinig fout doet heb je er niet veel last van.. liever dat dan de mensen die wel dingen fout doen bang zijn dan dat ze niet luisteren.

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          12 januari 2014 om 13:45

          @darkpluisje: Ja, da’s een lekkere, vriend! Als je niks doet, heb je ook niks te vrezen!

          Al decennialang het spreekwoord van de NSA, Stasi, KGB en politieke polities de wereld over.

          Login om te reageren
          • darkpluisje zegt

            12 januari 2014 om 14:34

            @bozewolf: Er zit een verschil tussen dat soort organisaties en het harder optreden van politieagenten..

            Login om te reageren
            • bozewolf zegt

              12 januari 2014 om 22:27

              @darkpluisje: Nu wel, maar zodra je “zolang je zelf weinig fout doet heb je er niet veel last van” als excuus gaat hanteren voor een politie die angst inboezemt dan begeef je je wel op een glibberige helling.

              Begrijp me goed, ik ben helemaal voor harder politieoptreden in NL waar dat nodig is, maar als ’t ff kan zónder één van de principiële pijlers van de rechtsstaat door te zagen.

              Just sayin’

              Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      12 januari 2014 om 15:34

      @samasama: als je 16 bent dan ben je al heel erg bewust van wat je allemaal doet! geen genade dus.

      Login om te reageren
      • samasama zegt

        12 januari 2014 om 18:00

        @lambo4all:

        Luister ik praat het niet goed, maar je gaat mij niet vertellen dat je op je 16e geen domme dingen doet, al zal de een daar extremer in zijn zoals onze vriend in dit artikel. Of heb jij je niet ontwikkeld sinds je 16e?

        Login om te reageren
  34. wokkelz zegt

    12 januari 2014 om 13:09

    Hij had er over heen moeten rijden om vervolgens in zn achteruit het weer te doen!

    Login om te reageren
  35. bozewolf zegt

    12 januari 2014 om 13:34

    Aigen sgoeld, diek boelt!

    Mensen die gaan lopen roepen over doodschieten zijn het andere eind v/h spectrum. Van dat volk dat net hun eigen veters kan vastmaken en dan al wel vind dat zij de allerslimsten zijn met de goeiste ideeën.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 januari 2014 om 14:58

      @bozewolf: Joh, proportionaliteit is zo’n overschat begrip :)

      Login om te reageren
    • jlm83 zegt

      12 januari 2014 om 17:21

      @bozewolf: Jij hebt het over doodschieten. Dat staat hier boven nergens. Jij maakt er dat van en dat zegt wat over hoe jij in het leven staat. Bij vluchten wordt wel vaker een waarschuwings schot gegeven om daarna als daar geen gehoor aan wordt gegeven een verdachte te stoppen met een kogel. Iets minder GTA spelen voor jou. Want juist met 1,5 ton staal ergens overheen rijden kan wel eens anders aflopen. Met een pistool kan je mikken, met een auto met iemand er onder wat minder denk ik.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        12 januari 2014 om 22:31

        @jlm83:

        ” Jij hebt het over doodschieten. Dat staat hier boven nergens”

        Heuj?

        Avatar van jlm83jlm83 [ reply ] [ report ] 12-01-2014 om 11:09

        “Jammer dat hij niet gewoon heeft geschoten, daar hebben ze die dingen voor. Nu is er misschien schade aan de auto. Een kogel is veel goedkoper”

        Je zegt het zelf! Oh, maar jij bedoelde natuurlijk in zijn been schieten, zoals in de films? Ja, da’s een veel betere oplossing. Er is tenslotte nauwelijks risico op overlijden als je met een vuurwapen op iemand schiet.

        lol

        Login om te reageren
        • jlm83 zegt

          13 januari 2014 om 12:50

          @bozewolf: Agenten worden daar nota bene in getraind. niet in het aanrijden van mensen overigens. Wat een vermoeiend wantrouwen heb jij zeg.

          Login om te reageren
  36. Vinny_93 zegt

    12 januari 2014 om 13:41

    Meer agenten kunnen een voorbeeld nemen aan deze vent. Helaas zal Justitie ervan maken dat de agent hier de misdadiger is. Lang leve ons rechtssysteem. Toch, voor de baas van een wetshandhaver:

    Login om te reageren
    • timmieeee zegt

      12 januari 2014 om 13:54

      @Vinny_93: Dat doet Justitie niet, dat doet de wet.

      En terecht. Iemand overrijden die eigenlijk al zo goed als kansloos is(hij vluchtte te voet, tegen agenten met auto’s) is onzin.

      Login om te reageren
  37. michelinman zegt

    12 januari 2014 om 13:45

    Hahahaha, de politie uw vriend zeggen ze dan :D Maar ik heb er geen medelijden hoor, dit soort boeven horen ze voor drie dagen in een put te gooien zonder eten en een klein beetje water. Zo zullen ze wel hun lesje geleerd hebben!

    Login om te reageren
  38. jeanclaude zegt

    12 januari 2014 om 14:00

    Haha wat een helden hier allemaal, en dan nog die leuke reacties over afkomst, als zulke jongens voor hun neus staan durven ze geen ‘bontkraag’ of ‘eigen land’ meer te zeggen hoor.
    Daarnaast erg dom optreden van de politie hoe terecht je het ook kan vinden, alles wat de politie verkeerd doet in Nederland word enorm uitgemeten overal en dat is in de meeste gevallen alleen maar positief voor de dader.

    Login om te reageren
  39. rob68 zegt

    12 januari 2014 om 14:04

    Whats next, agentjes die je van de weg afschieten wanneer je te hard rijdt?

    Login om te reageren
  40. jelmer zegt

    12 januari 2014 om 14:05

    Proportionaliteit is natuurlijk het kernbeginsel om politiegeweld te beoordelen. En bij diefstal van een auto is een gekneusde enkel bij aanhouding in proportie. Het is een misdrijf met een lichte verwonding. Het is natuurlijk wel een riskante actie van de politie en met een verbrijzelde heup had ik anders geoordeeld.

    Login om te reageren
    • timmieeee zegt

      12 januari 2014 om 14:23

      @jelmer:
      En hoe groot was de kans dat er erger letsel was ontstaan? Het is onzin om te zeggen dat het letsel meevalt, je dan toch wel gerechtvaardigd hebt gehandeld. Met tegen iemand aanrijden kun je de schade niet overzien, het is buitenproportioneel.

      Login om te reageren
      • jelmer zegt

        12 januari 2014 om 15:15

        @timmieeee: Alhoewel ik je punt begrijp, is het zoals je het nu stelt eenzijdig. Tegen iemand aanrijden levert niet per definitie schade op die niet te overzien is. Daarbij speelt bijvoorbeeld snelheid een belangrijke rol.

        Login om te reageren
        • timmieeee zegt

          12 januari 2014 om 15:39

          @jelmer:
          Het levert inderdaad niet per definitie schade die niet te overzien is, maar het is buitenproportioneel geweld naar mijn mening. Het is niet een juiste manier om iemand aan te houden, behalve als er echt een gevaar is voor de agenten of de samenleving, maar ik denk dat de vluchtende dader al zo goed als gepakt was en het dus zinloos is geweest om hem zo op te pakken.

          Login om te reageren
  41. mclarenf1lm zegt

    12 januari 2014 om 15:13

    Al zou de jongen nog die auto hebben gestolen, zou een agent nooit een (minderjarig) persoon mogen aanrijden omdat hij te dik is om te rennen, de pas afsnijden ok, maar omver rijden gaat mij toch wat te ver.

    Login om te reageren
  42. Endlezz zegt

    12 januari 2014 om 15:24

    Volgens mij was het niet met opzet. Zo te zien is het gebeurd op een grasveld. Het moet maar een beetje vochtig zijn om het oppervlak dan spekglad te maken. Mogelijk werd er iets te laat geremd bij het naderen.

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      12 januari 2014 om 15:37

      @Endlezz: Zoiets denk ik, dat hij er onverwacht uit sprong en voor de politie auto viel/sprong en die niet konden remmen. Je kan op de foto ook zien dat de deur is omgeklapt.

      Login om te reageren
  43. bempi42 zegt

    12 januari 2014 om 15:41

    İk hoop dat ie ook nog extra gas gaf!

    Login om te reageren
  44. reistje zegt

    12 januari 2014 om 15:41

    Aan de deur te zien sprong hij er misschien uit en werd toen meteen geraakt door de politie auto. Anyways lijkt me niks ernstig.

    Verder tja, instantkarma zullen we het maar noemen.

    Login om te reageren
  45. p993 zegt

    12 januari 2014 om 15:46

    Missch is het wel geen dief maar een toevallige passant die per ongeluk in de gestolen auto is gestapt! Dit soort redeneringen kan alleen in Nederland! Doortastend opgetreden van de politie, dat mag ook eens gezegd.

    Login om te reageren
  46. dawwg zegt

    12 januari 2014 om 17:21

    Het feit dat 90% van de reacties hier niet zouden misstaan op stormfront.nl
    en mensen het gevaar van aproportioneel politie-geweld niet inzien, spreekt boekdelen over het gemiddelde IQ en bijbehorende kortzichtigheid … * zucht *

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      12 januari 2014 om 17:28

      @dawwg: Jup, de reacties dat de politie maar harder had moeten rijden en zelfs haast de dood deze jongen niet had misstaan doet je je af en toe afvragen hoe de helden achter deze reacties er in het dagelijks leven zijn

      Login om te reageren
    • samasama zegt

      12 januari 2014 om 18:03

      @dawwg: +1

      Login om te reageren
    • jlm83 zegt

      12 januari 2014 om 19:01

      @dawwg: Dat is denk ik een drogreden. Verharding van de maatschappij is overal aanwezig. Dit is meer door een gevoel van onvrede en oneerlijkheid. Te veel en te lang dader bescherming. Door dan te zeggen dat je dan maar dom bent ( buiten dat dat de enige manier is om het nog verder te verharden) getuigt van een beperkt inzicht. Daarnaast van een zeer beperkt vertrouwen. Ik denk dat een agent niet opzettelijk over iemand heen rijdt net zoals dat hij/ zij niet opzettelijk iemand dood schiet. Het zijn misschien op auto gebied niet altijd onze vrienden, maar ik zie ze niet aan als plegers van opzettelijk aproportioneel geweld. Ik ben dan ook zeer benieuwd waarom jij dat wel denkt.

      Login om te reageren
      • samasama zegt

        12 januari 2014 om 23:18

        @jlm83: haha hij waardeert het “gemiddelde IQ en bijbehorende kortzichtigheid” niet. Dat doe je nu zelf, daarom lijkt drogreden mij redelijk misplaatst.

        Login om te reageren
    • p993 zegt

      12 januari 2014 om 21:31

      @dawwg: ik denk dat de agenten niet bewust letsel hebben toegebracht en als dat al wel zo was is de gekneusde enkel in dit geval zeker niet buiten proportie in mijn referentiekader.

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      12 januari 2014 om 22:34

      @dawwg: Er zijn zelfs in NL kwalijker zaken te vinden mbt politiegeweld dan dit.

      Login om te reageren
      • jlm83 zegt

        13 januari 2014 om 12:16

        @bozewolf: Ik heb buiten de bekeuring af en toe nog nooit last gehad van politie geweld. Waarom heb jij daar dan wel zo’n geladen mening over? Zijn ze hardhandig geweest nadat je het huis van de 3 biggetjes omblies? Wil je er over praten?

        Login om te reageren
  47. fconderkantlat zegt

    12 januari 2014 om 17:56

    meneertje die auto’s jat mag ook alle eventuele consequenties en bijbehorende risico’s van dien voor lief nemen

    Login om te reageren
  48. KEV9 zegt

    12 januari 2014 om 18:45

    Morgen in de krant . Jonge bontkraag klaagt politie aan wegens aanbrengen letsel

    Login om te reageren
    • avantplus zegt

      13 januari 2014 om 10:39

      @soulmaster: en waarom een jongen bontkraag. Was jij erbij? Jammer hoor zulke vooroordelen op wat een gezellige autoblog moet zijn…

      Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        13 januari 2014 om 11:42

        @avantplus: politie meldt jongens van noord-afrikaans afkomst

        Login om te reageren
  49. Simpson zegt

    13 januari 2014 om 09:54

    Aan al de mensen die het prima vinden: Ik denk dat het een goed idee zou zijn dat de politie jullie afranselt met de knuppel, de volgende keer dat ze jullie betrappen op rijden zonder gordel of fietsen zonder licht. Misschien dat dat wat gevoel voor proportionaliteit bijbrengt.

    Tikje gechargeerd misschien, maar de straf op autodiefstal is niet onmiddelijke intredende invaliditeit. En gelukkig is dat nu niet gebeurd, maar dat is een kwestie van tijd natuurlijk, als dit word goedgevonden. Want hoe je het ook wend of keert: de maatschappij draait op voor de kosten

    Een harde aanpak vind ik prima, maar in proportie en op een professionele manier: uitschakelen en inrekenen.

    Login om te reageren
    • avantplus zegt

      13 januari 2014 om 10:38

      @Simpson: eindelijk iemand die zijn hersenen gebruikt.

      Ook de politie moet verantwoorde keuzes nemen. Wij hadden toen we 16 waren geen helm op 2 boetes ad 60 gulden. Ik weet nog dat we weg wilden rijden na een stopteken met brommertje en ze reden ons gewoon van de brommer af voor 120 gulden. Dat is zeker ook verantwoord?

      Login om te reageren
  50. gearhead zegt

    13 januari 2014 om 20:39

    Selectieve verontwaardiging weer over het vermeende feit dat de daders van allochtone afkomst zijn. Keek laatst opsporing verzocht…. Nee ik schrok niet. Is de werkelijkheid. Nederlanders zijn een stuk crimineler geworden tov van de jaren 70. ….

    Login om te reageren
  51. rmd147 zegt

    16 januari 2014 om 18:48

    Als mega autoliefhebber / fanaat weet ik inmiddels helaas
    hoe dit voel als je heiligekoe wordt mee genomen of poging tot.
    het zijn geen autoliefhebbers die dit doen ik zou bijna zeggen Hangen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North