• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi allroad shooting brake: hybride met lekker ronde kont

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 januari 2014 om 10:25 – 26 Reacties

Afbeelding Audi allroad shooting brake: hybride met lekker ronde kontAfbeelding Audi allroad shooting brake: hybride met lekker ronde kontAfbeelding Audi allroad shooting brake: hybride met lekker ronde kontAfbeelding Audi allroad shooting brake: hybride met lekker ronde kontAfbeelding Audi allroad shooting brake: hybride met lekker ronde kontAfbeelding Audi allroad shooting brake: hybride met lekker ronde kontAfbeelding Audi allroad shooting brake: hybride met lekker ronde kontAfbeelding Audi allroad shooting brake: hybride met lekker ronde kont

Audi Allroad Shooting Brake: lekker rond
Deze week presenteert Audi in Detroit de allroad shooting brake, een tweedeurs concept dat eerder deze week al uitlekte. Omdat de toekomst groen is, maar Audi-rijders toch veel power willen levert de crossover 408 pk bij een gemiddeld verbruik van meer dan 1 : 50. What the heck, ’t is toch een concept.

Deze allroad meet 4.200 x 1.850 x 1.410 mm, en is daarmee een slag kleiner dan de Q3 (4.385 x 1.831 x 1.590). Qua formaat valt hij dus ideaal in het SUV B-segement, waarin Audi nog niet actief is. Wat toevallig. Het interieur is lekker minimalistisch, met Audi’s nieuwste MMI-systeem, veel knoppen op het stuur, en weinig op het dashboard.

De designtaal is bekend: een plattere Audi-grille en dezelfde spitse lampunits die we de laatste tijd door Audi voorgeschoteld kregen. De rondere achterlichten hinten, als gezegd, naar toepassing op de nieuwe TT.

Audi Allroad Shooting Brake

Deze plug-in hybride haalt zijn vermogen uit een combinatie van een dwarsgeplaatste 2.0 TFSI met 292 pk / 380 Nm en een tweetal elektromotoren. De eerste, gekoppeld aan de verbrandingsmotor, levert 40 kW en 270 Nm. Het koppel wordt met behulp van een zestraps e-S tronic naar de voorwielen gezonden. Op de achteras rust de tweede elektromotor, met een maximum vermogen van 85 kW en 270 Nm, die zowel autonoom als in samenspel met de voorste twee motoren kan werken.

De achterste motor doet zijn werk vooral op (middel-)lage snelheden. Door de gebruikte setup is de allroad in prinicipe een e-tron quattro. De elektromotor worden gevoed door een 8,8 kWh, vloeistofgekoeld accupakket, dat vlak voor de achteras ligt. Zuiver elektrisch kunnen 50 kilometers worden afgelegd.

Prestaties

Dankzij al deze motoren weegt de allroad sb een behoorlijke 1.600 kg, zonder bestuurder, maar door de aanwezige oempf knalt hij in 4,6 seconden naar de 100, met een begrensde top van 250 km/u. Uiteraard haal je dan het normverbruik van 1,9 liters per 100 km niet. Haal je dit wel, dan kom je met een volle tank en batterijen 820 km ver.

Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.
  • Gespot - De enige echte Tesla Model S Shooting Brake
  • Nederlander komt met nieuwe Ferrari Shooting Brake

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

allroad, Audi, blauw, concept, crossover, detroit-2014, e-tron, Hybride, plug-in, shooting-brake

Vorig bericht: « Gelekt: Chevrolet Corvette Z06
Volgend bericht: Politie-auto walst over jonge autodief (16) heen »

Lees Interacties

Reacties

  1. robert110 zegt

    12 januari 2014 om 10:27

    Een 3 deurs crossover ding: Graag
    Deze Audi: Nee dank u.

    Login om te reageren
  2. mashell zegt

    12 januari 2014 om 11:00

    Bepaald niet lelijk. Maar deze is wel precies zoals je een TT/Allroad/Avant kruising voorstelt en mist de originaliteit van de Volvo XC Coupé.

    Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    12 januari 2014 om 11:09

    De achterlichten ga je terug zien op de volgende generatie A3. De uitlaten zijn een smakeloze kopie van de Carrera GT.

    Login om te reageren
  4. broodjan zegt

    12 januari 2014 om 11:28

    Die Achterkant lijkt wel een vergeten concept uit 2001 ofzo

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      12 januari 2014 om 20:32

      @broodjan:
      Yep, ze hebben de Steppenwolf uit de mottenballen gehaald, hier en daar een stripje ledjes en hé presto, we hebben een “nieuwe” concept.
      De foto had ik bij het vorige artikel al geplaatst, pak die er maar bij en zoek de verschillen.

      Login om te reageren
  5. mrci zegt

    12 januari 2014 om 11:41

    Baaaaah

    Login om te reageren
  6. RazorHead zegt

    12 januari 2014 om 11:42

    Ik vind het maar niks. Te bolle kont die lijkt op de lelijke TT en een lelijke voorkant, zie die lichten/grill…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 januari 2014 om 18:11

      @RazorHead: ik durf te wedden dat je de nieuwe Audi TT niet mooi gaat vinden.

      Login om te reageren
  7. rotaxmax zegt

    12 januari 2014 om 11:51

    Weegt Zeker weer teveel

    Login om te reageren
  8. Mixpower zegt

    12 januari 2014 om 11:52

    Overduidelijk afgekeken van de Infinity FX.

    Login om te reageren
  9. stephanotis zegt

    12 januari 2014 om 11:58

    What the heck, MEER dan 1 : 50?

    Login om te reageren
  10. Breinstein zegt

    12 januari 2014 om 12:01

    Wie Photoshopt de huidige daklijn van de TT erop? dan weten we precies hoe het productiemodel eruit komt te zien.

    Login om te reageren
  11. launchcontrol zegt

    12 januari 2014 om 12:02

    Leuk!! Gewoon bouwen zou ik zeggen…..

    Login om te reageren
  12. mout zegt

    12 januari 2014 om 12:35

    Help eens: Wat is hier anders aan dan een A3 allroad, of desnoods een 3-deurs Q3?

    Ik zal wel niet mogen zeggen dat ik de eindeloze lijst incarnaties van de Golf beu ben. Echt helemaal niet meer zie zitten.

    Login om te reageren
  13. biohazardracer zegt

    12 januari 2014 om 12:39

    Doe maar is toch weleens verfrissend na de bijna lusteloze koppies van de afgelopen jaren

    Login om te reageren
  14. tvr1974 zegt

    12 januari 2014 om 12:54

    De neus is foeilelijk.. Voor de rest vind ik m niet onaardig

    Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    12 januari 2014 om 12:57

    De TT wordt dus totaal niet vernieuwend. Booooooooooooooring.

    Login om te reageren
  16. michelinman zegt

    12 januari 2014 om 13:26

    Ben ik nou de enige die die kont wat gedateerd vind? Voor de rest is dit wel een mooi wagentje!

    Login om te reageren
  17. rob68 zegt

    12 januari 2014 om 14:11

    Shooting brake? Lijkt me meer een off road hatchback.

    Login om te reageren
  18. zweed zegt

    12 januari 2014 om 14:18

    volgende generatie A3 met grijs plastic

    Login om te reageren
  19. ropbp zegt

    12 januari 2014 om 21:36

    Back to the ’90’s. Komen er echt weer strakke Audi’s?????

    Login om te reageren
  20. schuifmuis zegt

    12 januari 2014 om 23:14

    grappig in de tekst staat aangegeven dat er bij een gemiddeld vebruik meer dan 1 op 50 gehaald kan worden, staat een stuk verder in de tekst “met een begrensde top van 250km/h, maar dan haal je de norm van 1.9liter niet.
    Lijkt me ontzettend fijn om met maar gemiddeld 1.9 liter op 100km te rijden alleen zie ik het nu goed??????
    “dan kom je met een volle tank en batterijen 820 km ver”
    dus deze super gafe audi allroad shooting break krijgt maar een 16.4 liter tank………..
    tja… in dat geval hoef ik hem dan niet meer, ik heb zo`n tank bonus kaart en krijg alleen bonus punten boven de 25 liter tanken.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      13 januari 2014 om 08:01

      @schuifmuis: Net als bij de i8 mag een fabrikant kennelijk niet het ECE-verbruik in de range betrekken. De batterijen zijn na 50 km immers leeg, en als je dan doorrijdt wordt het verbruik heel anders.

      Fabrikanten moeten dit meenemen in hun cijfers, de tankinhoud bedraagt meer dan 16,4 liter.

      Login om te reageren
  21. dafmaf zegt

    12 januari 2014 om 23:46

    Da’s grappig. Mijn buurman was afgelopen kerst in Chamonix Mont Blanc en die vertelde dat hij een SUV van Audi A1- formaat had zien rijden. Zou dat deze zijn geweest?

    Login om te reageren
  22. Esprit_de_Flandre zegt

    15 januari 2014 om 17:48

    Wordt het niet eens tijd dat Audi de Groote Grille loslaat? Zoals de meeste merken al gedaan hebben? Gewoon de onderste helft eraf laten, dan krijg je een Audi-grille zoals die was voor 2004…

    Login om te reageren
  23. pomoek zegt

    20 maart 2014 om 10:55

    Audi 959? Render Iets hoger op de bandjes graag.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North