• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Poll: Moet de bemande pomp terug in Nederland?

Auteur: ricardo, gepost 30 mei 2012 om 11:02 – 106 Reacties

Van zo

In Engeland begint een grootgrutter van brandstof binnenkort met het het herintroduceren van de bediende bemande pomp. Iemand die je tank vult, wellicht de voorruit nog even schoonmaakt en het oliepeil desgewenst controleert. Eindelijk weer tanken met klasse, verdomme! Wij vroegen ons af: zou dat ook in Nederland kunnen?

Al een paar decennia is het in Nederland geen gewoonte meer dat een vriendelijke tankpistoolzwaaier vraagt hoeveel brandstof je wilt hebben en de tank voor je bijvult. Raar eigenlijk, aangezien veel automobilisten die service best zouden kunnen waarderen. Zeker voor de grijze massa (mensen, niet auto’s) was níét zelf hoeven tanken de gewoonste zaak van de wereld.

In Engeland zet Shell aan het eind van de zomer 300 pompbedienden (m/v) in bij wijze van proef. Als het bevalt, loopt dit op naar 600 man personeel in 2013. Vrouwen, a-technische personen, zij die liever iets anders met hun tijd doen: volgens onderzoek zouden ze een bemand pompstation allemaal kunnen waarderen. Zeker omdat ze de service gratis aanbieden.

Scenario: je komt aanrijden, geeft aan hoeveel peut erbij moet, loopt rustig naar de shop om een iets te duur broodje met bacon alsook Smints te halen en rekent bij de kassa alles bij elkaar af. Of nog beter: je pint vooraf een bedrag bij een tankmeneer, en wat je eventueel teveel hebt betaald krijg je in de shop terug. Hebben we meteen het brandstofjattende tuig in de tang.

Zou jij het zien zitten als iemand anders je tank volgooit, of hou je het liever zelf in de hand? Hieronder de poll. We zijn benieuwd.

Ook interessant!

  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?
  • Goedkoopste benzine van Nederland
  • Video: niet duurzaam plastic zakje in duurzaam Nederland
  • Bugatti Chiron Pur Sport aangekomen in Nederland

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

shell, tanken

Vorig bericht: « RR Phantom Coupé, met de looks van Jonckheere
Volgend bericht: Paintball naar een hoger plan tillen doe je zo [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Carreza zegt

    30 mei 2012 om 11:04

    Nee, dank je. Ik vertrouw enkel mezelf. :P

    Login om te reageren
    • mclarenmercedes zegt

      30 mei 2012 om 14:17

      @Carreza: Haha precies, kan je niet een ander de schuld geven als hij diesel in je benzineauto gooit :P

      Login om te reageren
  2. fant zegt

    30 mei 2012 om 11:05

    Nee bedankt… Vind het toch fijner het zelf in de hand te hebben (letterlijk). Daarnaast, zou het betalen van een aantal van die mannetjes niet veel meer kosten dan die paar benzinedieven?

    Login om te reageren
  3. gerard1710 zegt

    30 mei 2012 om 11:05

    Het probleem is volgens mij het prijsverschil t.o.v. de brandstof van de onbemande pomp, niet dat de service niet gewaardeerd wordt…

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      30 mei 2012 om 11:16

      @gerard1710: lees nog eens goed hoe de proefopstelling nog eens goed. Daarnaast zal dit waarschijnlijk alleen van toepassing zijn voor de overdrukke tankstations waar het mogelijk zorgdraagt aan een betere doorstroom van auto’s die moeten tanken (en er per saldo dus meer getankt kan worden in de piek uren). Daarmee dek je de loonkosten van de -natuurlijk belachelijk laag betaalde- werknemers al behoorlijk en wellicht houd je zelfs een plusje over.

      Login om te reageren
      • gedwongenleaser zegt

        30 mei 2012 om 11:17

        @gedwongenleaser: eerste zin is niet helemaal lekker, betekenis moge duidelijk zijn.

        Login om te reageren
        • loloo zegt

          30 mei 2012 om 14:00

          @gedwongenleaser: jaja leer eerst maar spreken maar eerst

          Login om te reageren
          • 4poorte zegt

            30 mei 2012 om 22:10

            @loloo: Hahahahhahahahahahahahahahahahhahaha ik lig hier strijk gast :p

            Login om te reageren
      • sdk16420 zegt

        30 mei 2012 om 11:21

        @gedwongenleaser: Gratis bestaat niet. Dat wordt gewoon in de prijs doorberekend.

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          30 mei 2012 om 11:27

          @sdk16420: Inderdaad, gratis bestaat niet…

          Login om te reageren
        • gedwongenleaser zegt

          30 mei 2012 om 12:07

          @sdk16420: gratis bestaat inderdaad niet maar er staat ook nergens dat het de benzinestations meer gaat kosten. Je kan een kostenverhoging 1-op-1 doorberekenen aan de consument of je bewerkstelligt zelf ergens een besparing of omzetverhoging waardoor je de prijs richting consument gelijk kan houden en de extra service vanuit het oogpunt van de consument dus wel gratis is.

          Login om te reageren
  4. JamesBond007 zegt

    30 mei 2012 om 11:05

    Maar.. moeten we extra dokken voor die extra ”service”? Nederland kennende..

    Login om te reageren
  5. Adanali zegt

    30 mei 2012 om 11:05

    Dit is toch perfecte service? en al jaren de gang van zaken in Turkije bijv. zo ga je ook het benzine diefstal tegen.. ik snap niet waarom iemand dit niet zou willen

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      30 mei 2012 om 11:11

      @Adanali: snap ik ook niet, heb het op Aruba altijd als erg net, snel en makkelijk ervaren. De eerste paar reacties laten echter zien dat het vertrouwen in de mens tot een dieptepunt gedaald is. Hoe belachelijk is het dat je iemand al niet vertrouwt bij het voltanken van je auto?

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        30 mei 2012 om 11:26

        Ligt er aan waar. In Azië hebben ze me wel eens een oor proberen aan te naaien door het vulpistool niet helemaal op de pomp te klikken, waardoor de liters van mijn voorganger er ook bij op gerekend zouden worden. Maar dat zie ik hier niet zo snel gebeuren.

        Login om te reageren
        • Adanali zegt

          30 mei 2012 om 11:44

          @sir_smokalot: hmm.. in turkije wordt eerst je kenteken, daarna het bedrag ingevoerd, de medewerker stopt het pistooltje alleen in je tank, en de computer tankt hem automatische tot het ingevoerd bedrag..

          Login om te reageren
    • motoragent zegt

      30 mei 2012 om 11:13

      @Adanali: De perfecte manier om benzinediefstal tegen te gaan is nog altijd een onbemand tankstation, duw je eerst je betaalpas in de gleuf en daarna kun je pas tanken.. is nog goedkoper ook!

      Login om te reageren
      • Adanali zegt

        30 mei 2012 om 11:44

        @motoragent: alleen wordt er ook nog veel contant betaald..

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          30 mei 2012 om 12:10

          @Adanali:

          Binnenkort zal dat quasi onmogelijk zijn. Ze zijn druk bezig om alle vormen van cash geld illegaal te maken.
          Binnenkort mag je alles dat duurder dan een brood of een pint is nietmeer cash betalen.

          Login om te reageren
          • rijbewijzer zegt

            30 mei 2012 om 18:00

            @Hupke:

            Bullshit! alle vormen van cash geld illegaal maken? weet je wel wat je zegt? cash geld blijft altijd z’n waarde houden, of je nou Guldens, Euro’s of Russische Roebels hebt, een euro is een euro, cash of op je bank, het maakt niets uit.
            Verder gaan wij het hoogstwaarschijnlijk niet meer meemaken dat je niet meer met cash kan betalen

            Login om te reageren
      • 750i zegt

        30 mei 2012 om 12:14

        @motoragent: idd…ik tank nu ook alleen maar bij de onbemande pomp omdat het wat goedkoper is.

        Login om te reageren
  6. kaasboerin zegt

    30 mei 2012 om 11:10

    In Engeland nog wel? De lonen liggen hier relatief hoog dus ’t verbaasd me.. Het zal niet gauw gebeuren denk ik. En scholiertjes zoals bij de kwikfit heb ik liever niet. Maar van mij mogen ze terug komen, als ’t allemaal maar niet te lang duurt, en als ze maar vooral niet zoals op dat plaatje met hun horloge gaan leunen op m’n auto. Mooie LeMans blauwe E90 trouwens.

    Login om te reageren
  7. noctilucent zegt

    30 mei 2012 om 11:11

    Ik meende laatst te zien dat een pomp in Oosterbeek (Gld) hier weer mee wilde beginnen. Wellicht de start van een nieuwe trend in Nederland?

    Login om te reageren
  8. nielsvanderweiden zegt

    30 mei 2012 om 11:12

    Geen punt. Ik vind het een verschrikking om als een theepot naast mijn auto te moeten staan.

    Helaas ben ik ook wel een beetje verwend geraakt met die onbemande pompen. Helemaal geen service maar daar is de prijs ook naar. Bij de bemande pomp sta je altijd in de rij bij de persoon die in de shop rustig zijn boodschappen gaat doen, al dan niet gestimuleerd door het kassameisje dat nog even verplicht op de aanbieding met de Sportlife wijst. Bovendien zijn onbemande pompen ook veel handiger als je op de motor bent: geen viswijf (m/v) dat loeihard “HELM AF!!!” door de intercom buldert.

    Op vakantie naar Frankrijk liepen er medewerkers bij de Shell om de voorruiten te zemen terwijl jij aan het tanken was. Win-win want a) jij hoeft dat niet apart te doen en b) daardoor zijn anderen sneller aan de beurt. De ARAL in de Eifel gaf mij bovendien nog een poetsdoekje voor mijn met dode vliegen dichtgekoekte helmvizier cadeau. Dat soort service heb ik in Nederland nog nooit gezien.

    Login om te reageren
  9. RubenPriest zegt

    30 mei 2012 om 11:15

    Pomphouders hebben het al zwaar genoeg. Die hebben echt geen zin om gasten in dienst te nemen die de tank van klanten bijvullen. Er wordt veel op de kleintjes gelet en ik zie dit dus ook niet zo gauw gebeuren. Toen ik nog een kleine druif was gebeurde het nog wel en kreeg ik nog een snoepje ook. Goede ouwe tijd

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      30 mei 2012 om 12:46

      @rubenpriest: ze hebben het inderdaad zoo zwaar. Wij wonen naast een beheerder van een onbemande pomp en hij vind het ook zo verschrikkelijk dat zijn tank van 6000 liter diesel elke dag weer leeg is. En hij weer jankend in zijn amg moet om te gaan pijlen hoe vol de tank staat.

      Login om te reageren
  10. thomaz zegt

    30 mei 2012 om 11:17

    Heb zelf in mijn middelbare schooltijd in de middagen en op zaterdag als pompbediende gewerkt, dus met fysieke service. Dit heb ik tot 2008 gedaan tot ik ging studeren. Mijn ervaring is dat er geen vraag (meer) naar is, of je zou het op een heel goede manier moeten vermarkten.

    Dat bedrijf waar ik werkte was het ontzettend rustig en inmiddels is het voor wat betreft het tankstation dan ook ter ziele gegaan. In de tijd dat ik er werkte klaagden mensen al over hoge prijzen (er werd geen korting gegeven op de literprijzen in ruil voor service) en dit lijkt me vandaag de dag alleen nog maar erger geworden.

    Ik tank zelf dan ook altijd bij de goedkoopste onbemande pomp, puur omdat ik die maatschappijen / pomphouders zo min mogelijk winst gun.

    Login om te reageren
  11. Alfarobert zegt

    30 mei 2012 om 11:18

    Alles leuk en aardig maar oliepeilen bij het tankstation?Daar ben je toch heen gereden,dan kun je niet peilen.Oliepeilen doe je als de auto paar uur stil heeft gestaan(oke,staat 20 minuten voor geloof ik)Gaat het tanken zo lang duren dan?

    Login om te reageren
  12. rotarypowah zegt

    30 mei 2012 om 11:19

    Ik tank regelmatig op die manier, in Nederland. Of ik niet, de pompbediende doet dat voor me. Duh. Maar ik doe het net zo lief zelf, dat wel.

    Login om te reageren
  13. Lotus-Omega zegt

    30 mei 2012 om 11:20

    ik straks verkeerde brandstof in mn tank zeker :S

    Login om te reageren
    • 4poorte zegt

      30 mei 2012 om 22:11

      @Lotus-Omega: Ja cava gast, wtf spreekte gij eigelijk..

      Login om te reageren
  14. bempi zegt

    30 mei 2012 om 11:20

    Ik heb liever een pompstation dat kan aangeven voor hoeveel je precies wilt tanken ipv een pompbediende.
    Soms tank ik voor ongeveer € 90 en dan staat er b.v. € 89,84. In dit geval betaal ik dus wel afgerond naar boven, waardoor ik geld verlies.

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      30 mei 2012 om 11:23

      @bempi:

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        30 mei 2012 om 11:49

        @sdk16420:

        Dat lost het probleem niet op wat ik aangeef… 1) Op het moment dat je het gewenste bedrag nadert verspringt de pomp altijd met een paar centen meer.
        2) Niet alle dorpen beschikken over een pin- tankstation, of je moet net weten waar die zit als je in een dorp rijdt ( ja een navigatie gebruiken en optie tankstations aanvinken. Nee want die brengen je gewoon naar de dichtsbijzijnde en vaak is dat een bemande tankstation ). 3) Pinnen is niet veilig voor je banksaldo. Computers maken fouten. Laatst had ik een parkeer kaartje gekocht van € 28,50, terwijl ik er maar voor 3 minuten moest zijn ? En ja ik had voor 3 minuten ingetoetst.

        Login om te reageren
        • rijbewijzer zegt

          30 mei 2012 om 18:06

          @bempi:

          Daar zeg je me wat, ik had laatst bij een onbemande pomp hier in de buurt 2x achter elkaar een vage foutmelding(ING pas), weet niet meer precies wat, maar tanken lukte niet in ieder geval..
          Daarna andere pas gepakt (ABN Amro) en getankt geen probleem..

          Check een paar dagen later m’n saldo met internetbankieren (ING) en ik zie dat er gvd 2x €125,- is afgeschreven! dus ik bellen naar ING en pompverantwoordelijke en ze geven elkaar de schuld, uiteindelijk week moeten wachten voor het er weer op stond.. nou had ik het niet nodig ofso maar stel dat je het gewoon nodig hebt om iets te betalen heb je gewoon echt een probleem :?..

          Login om te reageren
          • bempi zegt

            31 mei 2012 om 13:32

            @rijbewijzer:

            Inderdaad soms zeer vervelend en net wat je zegt. Om je geld alleen terug te krijgen kan soms nog extra werk opleveren waar niemand op zit te wachten.

            Login om te reageren
    • 4poorte zegt

      30 mei 2012 om 22:11

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  15. koelkast zegt

    30 mei 2012 om 11:21

    Wij hebben er nog steeds eentje bij ons in het dorp, en hij is niet eens zo heel duur.
    @thomaz
    Onze manier van accijns heffen de grote boosdoener van de hoge prijzen, hogere olieprijs = hogere accijns. In landen om ons heen is dat een vast bedrag. Wat onbemande pompen betreft, wij hebben er maar eentje in de buurt en die is nauwelijks goedkoper.

    Login om te reageren
  16. jolig zegt

    30 mei 2012 om 11:25

    Ik vind het wel service. Maar ik pin net zo lief aan de pomp. Dat gaat toch nog sneller. Maar ik vind het bij een lange rit naar het buitenland wel lekker als het gebeurd. Kun je lekker even brak uit je auto kruipen terwijl iemand anders hem vol gooit.

    Login om te reageren
  17. bofkont zegt

    30 mei 2012 om 11:25

    Bij mij in de buurt is nog steeds zo’n pomp, je mag het wel zelf doen maar als je blijft zitten komt de meneer naar buiten.
    Vooral voor ouderen of extreme kakwijven natuurlijken ideaal.

    Login om te reageren
  18. kickass zegt

    30 mei 2012 om 11:30

    Leuk, wordt de benzine nog duurder…

    Login om te reageren
  19. vale46 zegt

    30 mei 2012 om 11:32

    Als het gratis is, graag.
    Maar aangezien gratis niet bestaat (die mensen moeten ook een loon krijgen) tank ik liever toch zelf mijn auto :)

    Login om te reageren
  20. TimoBac zegt

    30 mei 2012 om 11:36

    Het gebeurt nog steeds hoor. Bij shell is het soms een ‘zaterdag-service’.

    Login om te reageren
  21. akrapovic zegt

    30 mei 2012 om 11:48

    Laat alle mensen die in de ww zitten in de tijd dat ze een baan zoeken dit werk verrichten. Teveel mensen liggen maar wat te stinken thuis

    Login om te reageren
  22. Hupke zegt

    30 mei 2012 om 12:06

    Dit gaat niet gebeuren zolang de minimum lonen zo belachelijk hoog liggen en de werknemers zo enorm veel ‘rechten’ hebben.

    Zou ook geen gezonde job zijn. Als iedereen 2 a 3 keer per week 5min. aan benzine dampen blootgesteld word boeit dat niet zo. Maar iemand die 40uur per week die dampen moet zitten inademen kan niet zo gezond zijn.

    Daarbij is tanken alles behalve moeilijk.

    Die schone voorruit kan ik zelf ook wel doen en die beleefdheids babbel moet niet per se. Al zou het de mensen misschien wel terug socialer maken.

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      30 mei 2012 om 12:14

      @Hupke: Klopt, Nederland zal snel in de grote problemen komen als ze het minimumloon en de rechten van de werknemers niet naar beneden bijstelt, zoals Duitsland in de afgelopen tientallen jaren heeft gedaan.

      Login om te reageren
  23. CapsLock zegt

    30 mei 2012 om 12:17

    Geen behoefte aan. Wat ik wel zou kunnen waarderen zijn meer luchttanks die fatsoenlijk gekalibreerd zijn. Veel tankstations hebben die niet meer en ik heb hier niet de mogelijkheid om een eigen compressortje te installeren, dus ik zou het wel fijn vinden. Zou ook beter zijn voor het milieu als het makkelijker wordt gemaakt om je banden op de juiste spanning te hebben staan ;)

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      30 mei 2012 om 12:37

      @CapsLock:

      daar kunnen “nederlanders” niet mee omgaan ..
      dat moet in no time kapot of gestolen ..

      Login om te reageren
      • CapsLock zegt

        30 mei 2012 om 13:20

        @lincoln: De plekken waar het nog wel staat werkt het anders prima, en ook de benzinestations zelf worden niet gesloopt.
        Het is alleen jammer dat het voor mij doorgaans te ver omrijden is. Warme banden oppompen heb je niks aan namelijk.

        Login om te reageren
  24. meneersander zegt

    30 mei 2012 om 12:24

    Nee doe maar niet. Stel dat je maar 30 euro bij je hebt, en die bediende (zullen in meeste gevallen Polen zijn) verstaan je niet, en tankt hem gewoon vol voor je…

    Login om te reageren
  25. lincoln zegt

    30 mei 2012 om 12:27

    in zo,n tocht-gat staan in de brandstof lucht ??

    dan blijven er ineens heeeeeeeel weinig ECHTE petrolheads over ..

    dan heb ik het nog niet eens over vakbonden die liever iedereen naar de sociale dienst zien verdwijnen ..

    Login om te reageren
  26. Jazzie zegt

    30 mei 2012 om 12:28

    Ik vind het een goed idee. Ik heb in Mexico gewoond waar dit ook normaal is. Daar geef je gewoon aan de pompbediende door hoeveel benzine je wilt en die voert het in de computer van de pomp en die slaat automatisch af als het bedrag of aantal liters is bereikt waarna je de bediende betaalt. En tijdens het tanken kan de bediende kan je ruit schoonmaken of je bandenspanning controleren. Ik vond het een erg gemakkelijk systeem.

    Login om te reageren
    • akrapovic zegt

      30 mei 2012 om 12:31

      @Jazzie: ik vind het een kutsysteem. Je weet toch niet hoeveel er nog bij kan in je tank? Als je teveel betaald krijg je het wel terug, maar dat schiet ook niet op.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        30 mei 2012 om 12:35

        @akrapovic:

        komt omdat je het niet begrijpt ..

        Login om te reageren
        • akrapovic zegt

          30 mei 2012 om 14:21

          @lincoln: leg het mij dan eens uit..

          Login om te reageren
      • Jazzie zegt

        30 mei 2012 om 13:41

        @akrapovic: In Mexico zei ik ook meestal een bedrag, 400 pesos en dat was dan 45 liter of zo. Alleen daar is de olie industrie genationaliseerd, dus de benzineprijs veranderde maar een aantal keer per jaar en niet iedere dag zoals hier.

        Login om te reageren
  27. stefstuntpiloot zegt

    30 mei 2012 om 12:35

    En wat verwacht de pomphouder? Dat je in je auto gaat zitten wachten tot de bediende klaar is met tanken? De bedoeling is natuurlijk dat je een kwartier door die shop gaat struinen en daar veel te dure half gebakken broodjes koopt. Tegenwoordig zijn door de hoge belastingen de marges zo laag dat de pomphouder vooral verdient aan de producten in de winkel. Puur marktstrategie als je het mij vraagt want zelf tanken is meestal wel een welkome afleiding als je al een tijd in de auto zit…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      30 mei 2012 om 12:39

      @stefstuntpiloot:

      good thinking dude ..

      Login om te reageren
    • Revvji zegt

      30 mei 2012 om 22:45

      @stefstuntpiloot: Ik denk eerlijk gezegd dat bemand of onbemand daar weinig toe doet. Je tankt toch geen kwartier? En als je auto daar moet blijven staan zolang jij niet terug bent, zorgt dat voor flink wat oponthoud. En zoals je leest zijn er wel meerdere mensen die niet willen dat anderen hun auto aanraken om te tanken, laat staan dat ze toestaan dat iemand anders hem parkeert.
      Het gaat er dus vooral om dat je naar binnen moet om te gaan betalen. En dat heb je zowel bij bemande als onbemande tankstations (of laat ons zeggen half bemande :P)

      Login om te reageren
  28. ukbob zegt

    30 mei 2012 om 12:38

    M’n ouders hadden een Texaco service station tot 1990, service aan de pomp, nu niet meer gewoon in NL.

    Op vakantie in Kroatië de nóg betere variant aangetroffen; niet alleen de tank werd daar volgegooid, ook liep er een (zéér) aantrekkelijke jongedame rond die op ‘interessante’ wijze (lees: geil!) je ramen kwam wassen. Mag wat mij betreft ook in Nederland ingevoerd worden :) !!

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      30 mei 2012 om 12:47

      @ukbob: Handig als je vriendin er naast zit. Of ze wordt ook geil (kan een triootje opleveren), of ze gaat heel zwart zitten kijken en je kunt de rest van de week aan de handkar.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        30 mei 2012 om 14:57

        @midasracer: De handkar hahaha.

        Login om te reageren
  29. bohica zegt

    30 mei 2012 om 12:46

    Voor de prijs van de benzine van nu mag er inderdaad wel wat service komen

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      30 mei 2012 om 17:20

      @bohica: met deze prijzen mogen ze je kassa bonnetje in puur goud uit printen.

      Login om te reageren
  30. ar156sw zegt

    30 mei 2012 om 12:50

    “gooi maar vol!”

    Login om te reageren
  31. gerald99 zegt

    30 mei 2012 om 12:56

    Ik werk zelf in IJsselstein voor de Shell en op zaterdag hebben wij deze service ook al!

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      30 mei 2012 om 16:05

      @gerald99: Dat verklaart waardoor die pomp zo ongelofelijk duur is :P Dat daar nog mensen tanken begrijp ik echt niet. De Shell in Culemborg is overigens net zo goedkoop als de Tango dus daar tank ik dus altijd.

      Login om te reageren
  32. barrrry zegt

    30 mei 2012 om 12:58

    Wiel opnieuw uitgevonden! :D

    Wel een goeie als je als pomphouder keer op keer van je benzine beroofd wordt. Dus OF volledig self-service OF volledige bediening. Zo sluit je de benzine dieven voor 99% uit.

    Login om te reageren
  33. iphonistvongates zegt

    30 mei 2012 om 13:04

    Wanneer komt toch de brandstofbezorgdienst eens van de grond in dit platte land?? Ik kan (bijna!) alles bestellen om deze vervolgens thuis bezorgd te krijgen….pizza, chinees voedsel, postorder bruidjes, heineken tapdienst, complete keukens, mijn dagelijkse boodschappen via Appie enz enz. Al dat getuf naar een tankstation kost heel veel brandstof en het is niet dat ze je een korting geven omdat jij als klant komt voorrijden! En ik wil ook een landelijk dekkend valet parking dienst hebben want ik word helemaal gek van het rondrijden om een fatsoenlijke en veilige parkeerplaats te vinden in de grote steden. Voor de rest heb ik helemaal niets te klagen want ik heb nog een schoenendoos vol met Griekse Drachmen gevonden voor mijn aanstaande vakantie op Kreta…joehoeeee

    Login om te reageren
  34. BrutaalAapje zegt

    30 mei 2012 om 13:05

    Als dit extra banan oplevert ben ik helemaal voor. Als de prijs toch om zou gaan door deze service, then funk you, I’ll do it myself…

    Normaal gesproken heb ik wel iets extra’s over voor service en ik tip altijd maar benzine is zo belachelijk duur dat ik daar geen extra overheen wil betalen…

    Login om te reageren
  35. racy zegt

    30 mei 2012 om 13:10

    In duitsland is t al een tijd bij de shell is wel een vrijwillige bijdrage van een euro

    Login om te reageren
  36. joejojo2012 zegt

    30 mei 2012 om 13:44

    Is in Roemenie bij de OMV vrij normaal. Wordt meteen al je ramen gelapt, koplampjes schoon gemaakt en als nodig doen ze ook nog lucht in je banden. Top service! Krijg je ook geen dieselklauwen van! Wel een kleine tip geven, doe ik dan ook graag :)

    Login om te reageren
  37. Revvji zegt

    30 mei 2012 om 13:53

    Voor mij hoeft het niet. Niet dat ik geen vertrouwen heb in zo’n kerel/meid, hoor, maar ik vind het gewoon vervelend om daar niks te staan/zitten doen en kijken hoe die persoon aan het werk is. Dan doe ik het liever zelf, dan heb ik tenminste minder het gevoel dat ik m’n tijd sta te verspelen :P En het wordt al helemaal ambetant als ik er nog. meer zou moeten voor betalen ook..

    Login om te reageren
  38. sir_smokalot zegt

    30 mei 2012 om 14:00

    Voor de hypochonders onder ons zou het een uitkomst zijn. Volgens onderzoek zijn benizneslangen namelijk de meest bacterieel geïnfecteerde dingen die we aanraken:
    http://latimesblogs.latimes.com/nationnow/2011/10/germiest-place-in-america-the-gas-pump.html

    Login om te reageren
  39. masterstig zegt

    30 mei 2012 om 14:33

    Als we er inderdaad voor moeten gaan betalen, dan is het minder interessant (wat natuurlijk zo is, want dat is een mooie reden om de prijs wat op te schroeven).

    Login om te reageren
  40. royspilker zegt

    30 mei 2012 om 14:51

    Zelf werk ik bij de Totalpomp in Haarlem, wij tanken voor de klanten. Dit wordt altijd zeer gewaardeerd. En als je de prijs van benzine te duur vind moet je maar elektrisch gaan rijden. Ciao

    Login om te reageren
  41. hahahi20 zegt

    30 mei 2012 om 15:17

    In Italie en spanje aardig vaak door dit soort mensen opgelicht, nee bedankt.

    Login om te reageren
  42. nibor zegt

    30 mei 2012 om 16:02

    Ik pomp liever zelf. Dan heb ik het ook zelf in de hand of ik mijn auto wel of niet beschadig en of ik mijn ruit wel of niet schoon maak met goor water. En olie peilen hoeft echt niet tijdens elke tankbeurt hoor. (Buiten dat het echt geen nut heeft om te peilen net na een lange rit.)

    Login om te reageren
  43. moldauferrari zegt

    30 mei 2012 om 16:03

    vind dat dit bij eedere pomp moet . was laatst in drente en daar dede ze dat nog bij een pomp en het was ook nog eens goed koper dan bij een normale pomp zonder zo iemand . dus doe het wat meer

    Login om te reageren
    • Revvji zegt

      30 mei 2012 om 16:07

      @moldauferrari: Een beetje kort door de bocht om daar een causaal verband in te zien, niet? ;)

      Login om te reageren
  44. Jantje_555 zegt

    30 mei 2012 om 16:17

    en dan, zoals op de foto, tegen je auto gaan aanleunen met die vuile jas met scherpe drukknopjes…nee nee, dan doe ik het liever zelf, dan is enkel men tankstop aangeraakt!

    Login om te reageren
  45. mlfikke zegt

    30 mei 2012 om 16:18

    Als het alleen maar lekkere wijven zijn in pitspoes pakjes!!!
    Anders met je kut klauwen van mijn wagen blijven

    Login om te reageren
  46. jordy14 zegt

    30 mei 2012 om 17:16

    Ik doe het altijd voor ons mam of pap. Die hebben hun prive pompbediende. :)

    Login om te reageren
  47. bozewolf zegt

    30 mei 2012 om 17:23

    Doen ze in Japan nog steeds.

    Met het juiste personeel zie ik hier geen probleem in. Lekker relaxt juist.

    Of is voor velen hier het volgooien van een auto het hoogtepunt van de dag?

    Ik heb er nooit zoveel aan gevonden hoor…je staat daar maar als een theepot naar een metertje te kijken.

    Login om te reageren
  48. bozewolf zegt

    30 mei 2012 om 17:28

    Ook nog zoiets trouwens, als het beetje druk is bij de pomp denken ze vaak dat ik een benzinedief ben omdat ik de auto altijd wegzet als ik nog moet betalen maar er staat iemand achter me te wachten.

    Zelf zo’n stronthekel eraan als iemand de boel heeft volgegooid en op z’n dooie akkertje gaat betalen en er 5 minuten over doet omdat ie niet kan kiezen of ie nou een Mars of een Snickers wil. Sta je er maar achter met je duim in je reet. Zet dat koekblik ff 7 meter verderop, denk ik dan.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      30 mei 2012 om 17:44

      @bozewolf: idd, schijt irritant..

      zet hem ook aan de kant als ik zie dat anderen willen tanken..

      Login om te reageren
  49. Jochempie zegt

    30 mei 2012 om 17:36

    Poten… Af.

    Login om te reageren
  50. dennisr zegt

    30 mei 2012 om 17:42

    Bemand hoeft van mij niet, ik red me wel..

    Echter, vooraf betalen is toch het meest briljante plan tegen dieven ooit? je betaald 50 euro en de pomp draait ook niet verder dan het betaalde bedrag.. zal wel niet kunnen omdat het teveel gaat kosten, maar briljant idee is het wel!

    Login om te reageren
    • rijbewijzer zegt

      30 mei 2012 om 18:13

      @dennisr:

      Heulemaal niet briljant.. als ik m’n tank vol wil gooien moet ik maar gokken hoeveel ik vooraf betaal?

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        30 mei 2012 om 18:17

        @rijbewijzer: ga je nou werkelijk zeuren over het feit dat er achteraf misschien wel een litertje meer in had gekund? kom op zeg.. als 10 liter jouw 18 euro kost, en je rijd met een tank van 60 liter, ga je toch gewoon (met bijna lege tank) telkens voor 90 euro tanken.. (50 liter)

        Login om te reageren
        • rijbewijzer zegt

          30 mei 2012 om 18:44

          @dennisr:

          Slaat nergens op wat jij nou zegt, als ik een volle tank nodig heb/wil hebben doe ik dat niet voor niks, en jij kijkt alleen maar naar je eigen tankgedrag!
          Voor een motor is het al heel anders, tank is veel kleiner en als je dan zomaar 5 liter mist moet je eerder weer tanken dus het is gewoon kut..

          Dan heb je nog veel auto’s/motoren waar de teller van je benzinemetertje niet helemaal nauwkeurig (meer) is en dan wordt het helemaal lastig inschatten

          Denk is na voor je wat begint te roepen;)

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            30 mei 2012 om 18:51

            @rijbewijzer: Dan betaal je maar teveel en haal je (net als in het artikel staat) je te veel betaalde geld na de tankbeurt weer op.. ging mij erom dat het 100% werkt tegen benzine dieven en dan je het er zelf ook makkelijker van KAN krijgen.. (als je niet moeilijk doet om een paar liter)

            Login om te reageren
            • rijbewijzer zegt

              31 mei 2012 om 07:28

              @dennisr:

              Dus 2x in de rij staan omdat 0,001% van de bevolking z´n brandstof niet afrekend? dacht ’t niet gozer…

              Het is gewoon een slecht idee klaar

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                31 mei 2012 om 18:59

                @rijbewijzer: ach mis heb je gelijk..

                dan maar overal met pasje betalen, gewoon zoals bij onbemande pomp, lijkt me ook wel dief-proof..

      • Revvji zegt

        30 mei 2012 om 20:14

        @rijbewijzer: Dat hoeft toch niet? Ik woon in België en mijn tankprocedure gaat gewoon zo:
        1)k stop m’n bankkaart in de automaat (of ik ‘pin’ zoals jullie zeggen :P), tik m’n pincode in & selecteer aan welke pomp ik ga tanken.
        2) Vervolgens tank ik hem vol.
        3) Ten slotte hang ik de slang terug aan de pomp en ze stopt met tellen. Zo gaat het juiste bedrag automatisch van m’n rekening en kan degene na mij ook niet verder tanken op mijn rekening. En naar ik weet kan je ook gewoon niet tanken zonder eerst te ‘pinnen’.. Kennen jullie dat systeem dan niet? Of mis ik iets?

        Login om te reageren
        • zakar36 zegt

          30 mei 2012 om 20:58

          @Revvji:

          Yep dat systeem bestaat hier ook en ik tank laatste tijd vaak bij een Shell onbemand want dat scheelt nogal op een volle tank. Ik moet trouwens zeggen dat het perfect werkt, snap dus ook niet waarom het niet ingevoerd wordt op alle tankstations.

          Login om te reageren
          • Revvji zegt

            30 mei 2012 om 21:27

            @zakar36: Oef, ik dacht al: zó dom kunnen die Hollanders toch niet zijn? :P Grapje ;)

            Inderdaad, ik geloof dat het wel wat moet schelen. De meeste plaatsen waar ik al getankt heb, hebben zo’n systeem. Ik vind het gewoon ook veel handiger. Enkel als ik in de buurt moet zijn, tank ik eens bij Lukoil omdat ze zo goedkoop zijn. Maar daar moet ik wel naar binnen om te betalen, irritant!
            De enige reden die ik zie is impulsaankopen aan de kassa, maar ik heb me er nog niet laten aan vangen :P Dat ze in tankstations langs de autostrade daarvan het verschil merken, geloof ik wel, maar ook bij een kleine zelfstandige/franchise?

            Login om te reageren
        • rijbewijzer zegt

          31 mei 2012 om 07:32

          @Revvji:

          LOL! Ja natuurlijk kennen we dat hier ook :P en pinnen klinkt wel wat lekkerder dan je bankkaart in de automaat stoppen maar goed :D

          Login om te reageren
          • Revvji zegt

            31 mei 2012 om 09:14

            @rijbewijzer: Wij noemen het dan doorgaans gewoon ‘betalen’, cash of giraal maakt niet uit. Maar ik wou maar ff duidelijk zijn hier ;) Pinnen blijft gewoon raar klinken voor mij, no offence :P

            Login om te reageren
  51. larsdbs9 zegt

    30 mei 2012 om 18:35

    Kost alleen maar geld, en Nederlanders houden van cheap, dus dat word em
    Niet hier.

    Login om te reageren
  52. Northwestern zegt

    30 mei 2012 om 19:13

    Lekker, die ongeschoolde pubers die dan aan je auto gaan zitten.

    Login om te reageren
  53. fluvioglacialeafzetting zegt

    30 mei 2012 om 21:14

    Niks mis mee toch

    Login om te reageren
  54. mellie zegt

    30 mei 2012 om 21:17

    nee ik pas hiervoor.vooral omdat ik er niet in geloof dat het gratis is.dit zal alleen maar de benzine prijs doen stijgen.ik plijt er juist voor om alleen maar onbemande tankstations te hebben zonder winkel.want dat zit ook in de benzine prijs verwerkt

    Login om te reageren
  55. Dimocash zegt

    30 mei 2012 om 22:08

    In Crooswijk was er altijd eentje. ging er vaak toen ik geen leaseauto had. Enige nadeel is dat het er wat drukker is en je geen spaar punten kreeg.

    Login om te reageren
  56. MrSkyline zegt

    31 mei 2012 om 00:07

    tuurlijk kan het als je 2x zo veel voor je benzine wilt betalen :/ ik vind het al duur zat zo, ik doe het wel lekker zelf.

    Login om te reageren
  57. janklaassen zegt

    1 juni 2012 om 16:45

    Héle goeie zaak. Eindelijk weer is onder de mensen komen en gewoon genieten van de kleine dingen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North