• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Polo Cup Edition, snelste Polo aller tijden?

Auteur: autoblogger, gepost 13 juli 2006 om 15:22 – 38 Reacties

Volkwagen Polo GTI Cup Edition

Yada Yada, snelste Polo ooit… Ok, het is de snelste productie-Polo, met een 1,8-liter turbomotor die 180pk levert. Dat is een verhoging van 30pk als je het vergelijkt met de standaard Polo GTi, maar die 180pk is natuurlijk peanuts als je het vergelijkt met de Polo GTi van B&B Tuning… Eat dirt!

We hadden al eerder spyshots van de Polo GTi Cup en zijn sinds gisteren zijn ook de officiële specs uit. Het max koppel gaat naar 235 Nm (standaard is 220 Nm) en een sprintje naar de 100 doet de Polo in 7,5 seconden (standaard GTI doet het in 8,2 seconden). De topsnelheid is 225 km/u. Optisch heeft de Cup Edition aangepaste bumpers, spoilert achterop het dak, sideskirts en 17 inch wielen.

VW Polo Cup

Ook interessant!

  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest
  • Vernieuwde Volkswagen Polo
    Vernieuwde Volkswagen Polo alvast een klein beetje verklapt
  • vernieuwde Polo GTI
    Volkswagen Polo facelift is helemaal officieel
  • De nieuwe Volkswagen Polo: goedkoper, maar ook weer niet

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

polo, Volkswagen

Vorig bericht: « Facelift Lancia Ypsilon
Volgend bericht: Kia is cool! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bas zegt

    13 juli 2006 om 15:46

    prijzen?

    Login om te reageren
  2. db zegt

    13 juli 2006 om 15:53

    een sprintje naar 100 of 110 in 7.5?

    Login om te reageren
  3. dekster zegt

    13 juli 2006 om 16:02

    ideaal voor oma om naar de supermarkt te gaan

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    13 juli 2006 om 16:21

    mijn oma zou nog niet dood gezien willen worden in zo’n Polo. Bovendien vraag ik me af of ie snel genoeg is voor haar……
    (ze moest erg lachen toen ze op een voorrangsweg in de bebouwde kom was geflitst met 13km teveel. Ze was toen 85)

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    13 juli 2006 om 16:30

    @db: 100, thanks!

    Prijzen in Duitsland zijn volgens mij 22.425,- Euro, voor NL is nog niets bekend…

    Login om te reageren
  6. Designer Jonas zegt

    13 juli 2006 om 17:22

    cool

    Login om te reageren
  7. karlo zegt

    13 juli 2006 om 17:30

    @WOoOdy, vind je de polo echt zo fout?

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    13 juli 2006 om 17:36

    ja voor het geld kun je VEEL leukere auto’s kopen. Een VW Polo stuurt bij lange na niet zo goed als een 206GTI of een Clio Sport. Daarnaast rijden er teveel foute “getunede” (90% van de tijd alleen optisch) Polo’s rond. Tel daar bij op de hoge prijzen en ik zeg, links laten liggen dat hok.

    Login om te reageren
  9. dekster zegt

    13 juli 2006 om 18:47

    @W0o0dy
    mijn oma heeft een polo en als ze de baan oversteekt/oprijdt houd ze duwt ze haar rechtervoet door de vloer.(angstigend als je meerijdt :-D)

    Login om te reageren
  10. Timmy Highflyer zegt

    13 juli 2006 om 18:50

    @ dekster. Wat is er beangstigend: de acceleratie of het feit dat je oma rijdt…

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    13 juli 2006 om 18:51

    mijn oma :lol:

    Login om te reageren
  12. Bas zegt

    13 juli 2006 om 19:34

    22.425,- das 32000 euro in NL (ex BTW)

    In Nederland heb je voor 29000 een Mini Cooper S.. dan is de keus voor mij snel gemaakt!

    Login om te reageren
  13. audimen zegt

    13 juli 2006 om 19:50

    bruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut

    Login om te reageren
  14. Rob zegt

    13 juli 2006 om 21:22

    Bas, jouw bereking klopt niet, 32000 ex. btw dan is ie inc. btw nog veel duurder dan een Golf gti, kan niet kloppen.

    Login om te reageren
  15. Geert Jan zegt

    13 juli 2006 om 22:38

    WTF? 180 pk en nog steeds doet ie 7.5 seconden over 0-100? Hoe zwaar is dat ding wel niet? Deze polo is gewoon een Golf met een andere naam erop geplakt. Een Volvo 850 Station is nog sneller met 180 pk, ongelofelijk wat een log bakbeest is deze nieuwe polo!

    Login om te reageren
  16. karlo zegt

    14 juli 2006 om 09:51

    En welke cilinderinhoud heeft die volvo dan wel? En hoeveel koppel?
    7,5 is behoorlijk snel

    Login om te reageren
  17. Geert Jan zegt

    14 juli 2006 om 16:56

    Het gewicht van de nieuwe polo is 1139 kilo (1.8 gti)
    De oude golf 2.0 weegt 1160 kilo, net twintig kilo meer.
    Dat is toch niet normaal?? Eigenlijk hoort de polo in de categorie middenklassers ipv compacte auto’s terecht. En wij maar zeuren dat de autowegen steeds voller raken, logisch toch als automerken hun modellen maar groter en groter blijven maken.
    De fox vult gewoon het gat op dat de polo heeft achtergelaten met zijn anabolenkuur.

    Als de mens net zo snel zou groeien als bepaalde automodellen, zouden we nu tegen de drie meter lengte zitten.

    Login om te reageren
  18. Pieter zegt

    14 juli 2006 om 18:03

    Ga gewoon voor de seat ibiza Cupra! Stukje goedkoper ook!

    Login om te reageren
  19. Bas zegt

    14 juli 2006 om 18:15

    ROb, hoeveel zal deze auto inc. alles in Nederland kosten volgens jou berekening?

    Login om te reageren
  20. maartenunplugged zegt

    14 juli 2006 om 23:15

    seat ibiza…

    daar wil je toch niet mee geassocieerd worden?

    Helaas dat er veel foute polo’s rondrijden.

    Ze moeten eens een lupo met een dikke motor maken. Lupo’s zijn pas gaaf te tunen!

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    14 juli 2006 om 23:40

    wat is er mis met een Ibiza? Mooier, vaak sneller en bijna altijd goedkoper, ze sturen ook nog beter dan de Polo. En dan rijden er ook nog eens stukken minder Ibiza’s rond die verneukt zijn met allerlei troep erop/erin/eraan…. zoals veel van die Polo’s

    Login om te reageren
  22. Timmy Highflyer zegt

    15 juli 2006 om 11:34

    Zonder opties € 20.000 Dat is niet echt veel meer dan 1.9 TDi met opties

    Login om te reageren
  23. E-Tec zegt

    27 juli 2006 om 22:00

    Vw Polo’s zijn niet de betrouwbaartse auto’s die er rond rijden en nu heeft er 1 180 pk dat betekent dat deze nog sneller uit elkaar schudden dan een standaard Polo kan nog leuk worden.

    E-Tec

    Login om te reageren
  24. Frank zegt

    27 juli 2006 om 22:44

    Gaile schlitten nicht :P

    Login om te reageren
  25. Ap zegt

    10 augustus 2006 om 15:52

    meeste mensen zijn NEGATIEF over een Polo, ik rijd nu een Polo TDI met chip-tuning, 118 kW / 160 pk, 380 Nm bij 1900/min. Niks rammelt, niks gaat snel stuk, ONZIN.
    Ik denk er werkelijk over om de Cup Edition aan te schaffen. Event. later een chip-tuning. 200pk in een Polotje!!! Wie volgt??

    Login om te reageren
  26. Turbomier zegt

    11 december 2006 om 23:36

    ikzelf heb een Polo GTI 150pk versie.
    als ik je mijn tijden zeg wat hij in 0 – 100 doet en welke auto’s ik achter me heb zien belanden dan geloof je het nooit.
    maar geloof me vrij, die Cup edition is een snelle bak!
    hij is duur dat hoor je me niet zeggen. maar hij is erg snel en goed/compleet uitgerust ook wel.
    maar voor dat geld is het het eigenlijk niet waard en koop je beter de gewoone versie die na een chiptuning ook vet 200pk en 300Nm heeft.
    en de vergelijking met een Seat Ibiza? gewoonweg: HAHAHAHA!

    Login om te reageren
  27. OmmUh zegt

    16 februari 2008 om 22:27

    2 WOODY als je logisch nadenkt is de reden om een vw polo GTI te kopen dat deze autos erg waarde vast zijn. de 206 GTI die j probeerd aan te duiden wat in mijn ogen nog altijd een RC moet zijn is dat totaal niet. kwalitatief ruk, neem de klik sstemene van de handvaten enzo. + je krijgt naast de 150 pk wel meer. like een luxe bak met een status.

    Login om te reageren
  28. mjpzwart zegt

    2 juni 2008 om 21:23

    (QUOTE E-Tec((Vw Polo’s zijn niet de betrouwbaartse auto’s die er rond rijden en nu heeft er 1 180 pk dat betekent dat deze nog sneller uit elkaar schudden dan een standaard Polo kan nog leuk worden.

    E-Tec)

    Polo’s niet betrouwbaar ??, vandaar dat ik al 10 jaar in een polo gt heb gereden met behoorlijk sportief rijgedrag en hem net heb verkocht met 360.000 km op de teller (met gas!!) en vandaar dat de auto mij nog nooit heeft laten staan ben benieuwd of mijn nieuwe 207 dat haalt, ik verwacht het niet ik heb nu na 19.000 km al een nieuwe kop, gelukkig garantie, maar toch nu heb ik niet zoveel vertrouwen meer in peugeot

    Login om te reageren
  29. Johnny zegt

    12 juli 2009 om 19:09

    Ik rij al 14 maand in mijn nieuw aangeschafte Polo GTI Cup Edtion.
    Ik heb er nu 18500 km mee gereden,en hij bevalt SUPER!!
    Nog geen enkel probleem gehad.
    Hiervoor heb ik o.a. een Seat Leon Topsport TDI en een Leon 20VT Topsport gereden,en ik moet toegeven dat mijn Cuppie hier niets aan onder doet.
    En je hebt een auto die uniek is,want er rijden slechts 2 in NL.

    Login om te reageren
  30. Johnny zegt

    12 juli 2009 om 19:17

    Login om te reageren
  31. Leo zegt

    4 januari 2010 om 21:11

    dan heeft mijn oom de 2de in nederland, want daar heb ik vorige week nog in gereden :P

    Login om te reageren
  32. Johnny zegt

    4 januari 2010 om 22:19

    Hoi Leo,

    Mooi man!
    Ik heb ooit een advertentie geplaatst op MP en Speurders of er nog meer eigenaren waren van de Polo GTI Cup Edition,maar heb er nooit een reactie op gehad.
    Wat voor kleur heeft die van je oom?
    Er rijden nu dan 3 of 4 in Nederland zover ik weet.
    De mijne staat nu bijna op 25000 KM,en bevalt nog steeds SUPER!!

    Login om te reageren
    • Leo zegt

      5 januari 2010 om 19:07

      @Johnny:

      Hoi johnny,

      mijn neef heeft gisteren ergens gevonden (ik heb de link niet gezien, dus ik kan niet zeggen waar) dat er een stuk of 10 polo’s rondrijden in nederland. Zeker een beperkte oplage!
      Mijn oom heeft een zilveren Polo (niet de mooiste kleur, maar het misstaat zeker niet). Die van mn oom staat nu op 42000 kilometer voor zover ik weet. Ik heb er ook een 0-100 test in gedaan, en ik kwam ongeveer op 6.5 seconde uit (dit was 100 op de teller, dus ik weet niet hoeveel het werkelijk was.)Ik zou zo in mijn oom zijn auto stappen om naar Assen of Neurenberg te rijden.

      Ik snap wel waarom mensen deze auto niet leuk vinden of zegge dat die ruk is, omdat de auto zo weinig rondrijdt, hebben ze zelf de kans niet erin te rijden. Ik vind het een prettige auto, zelfs voor de wat langere afstanden (zo’n 100 kilometer).
      Dus voor de haters: eat your heart out, echt een geweldige auto

      Login om te reageren
  33. ronny zegt

    4 februari 2010 om 11:54

    kijk,en toen werd het wel erg stil !!!!!

    mijn mening? een top auto je mag er trots op zijn.

    Login om te reageren
  34. Johnny zegt

    4 februari 2010 om 22:52

    Iki ben nog steeds heel erg trots op mijn Cup Edition!!

    Login om te reageren
  35. Leo zegt

    1 maart 2010 om 22:38

    en ik ben nog steeds jaloers op mijn oom met zn auto :P

    Login om te reageren
  36. Johnny zegt

    1 maart 2010 om 22:52

    @ Leo,

    De mijne is te koop hoor!

    Login om te reageren
  37. Leo zegt

    7 mei 2010 om 22:49

    @ Johnny

    Ja als ik er geld voor had zou ik het neertellen. :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North