• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Carrera 4 (S): blauwe tractie

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 september 2012 om 12:34 – 10 Reacties

Badonkadonk


Speciaal voor de bochten- en bergridders die weinig heil zien in veel peekaas die alleen maar op de achteras worden afgevuurd heeft Porsche de eerste vierwielaandrijvers in hun 991-reeks gemaakt, die lekker unisex in donkerblauw op de Parijse stand staan.

De 911 Carrera 4 en 4S komen direct beschikbaar in zowel coupé- als cabriovorm. Hoewel de vermogens gelijk zijn aan die van de RWD-exemplaren, verschilt het uiterlijk wel: de Carrera 4(S) heeft een 22 mm breder achterwerk, de vierwielaandrijvers van Porsche hebben traditioneel altijd een bredere body. Mocht je er dit jaar dolgraag mee naar je wintersportchalet in de Zwitserse Alpen rijden, dan kan dat, want de auto staat nog dit jaar bij de dealer.

Voor instructievideo’s waarin wordt getoond waarom de 4(S) een waardevolle toevoeging aan het gamma is, surf je naar autojunk. Fabrieksrijder Patrick Long legt in een setje filmpjes uit waarom de nieuwste 911 helemaal te wauw is.

De modellen van elkaar onderscheiden? De 350 pk Carrera 4 (3.4) heeft twee grote uitlaatpijpen, de 400 pk sterke 4S (3.8) heeft er vier. Verder zijn ze als gezegd allemaal knalblauw, was het niet leuker geweest om het drietal geel, rood, en zwart te maken, zoals de Duitse driekleur? Een beetje chauvinisme mag toch?


Ook interessant!

  • 911 SC door Porsche in ere hersteld
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • Porsche 911 Sport Classic
    Porsche 911 Sport Classic maakt comeback
  • The Collectables Porsche 911
    Porsche 911 (964) Carrera 4

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, Autoshows, blauw, carrera-4, carrera-4s, parijs, parijs-2012, Porsche

Vorig bericht: « Renault Clio Estate is 100% officieel
Volgend bericht: Volvo V40 R-design live in Parijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. dooddoorschuld zegt

    27 september 2012 om 12:38

    Staat hem goed, dat blauwe jasje, maar zou toch gaan voor één met een dakje. Zonder dak vind ik hem een beetje saai…

    Login om te reageren
  2. lamborgfan zegt

    27 september 2012 om 12:39

    Zo in het blauw een schiterende wagen, maar zwart? Nee dan is hij wel gelijk van de saaie kant!

    Login om te reageren
  3. baasbas zegt

    27 september 2012 om 12:41

    Ben geen fan van de rode reflector over de breedte. Dat vond ik op de 997-2 ook al niks.

    Login om te reageren
  4. lambo4all zegt

    27 september 2012 om 12:42

    Ik ben nooit een fan geweest van het uiterlijk van de 991, maar de 911 vind ik de mooiste 911 sinds de 963!

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      27 september 2012 om 12:50

      @lambo4all: of de 964?

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        27 september 2012 om 12:56

        @rikus: ohja die bedoelde ik~!

        Login om te reageren
  5. gedwongenleaser zegt

    27 september 2012 om 12:43

    Erg lekker in dat kleurtje en met die velgen, met name de coupe! Achterkant van de cabrio is net weer te lomp maar die zal dan wel weer erg in de smaak vallen bij de Panamera lovers…

    Login om te reageren
  6. agera zegt

    27 september 2012 om 13:54

    Die rode streep verpest heel die achterkant van de auto. De 991 is tov de 997 meer stijlvol geworden dan stoer of ruig. De 911 Carrera mag net wat meer pit hebben en de GT2 is net wat te uitbundig en nadrukkelijk aanwezig. De 911 Turbo weet altijd wel de goede balans te vinden.

    Login om te reageren
  7. cbsevenfifty zegt

    27 september 2012 om 17:09

    “traditioneel altijd een bredere body” ?
    Traditioneel had de Carrera 4 vroeger, bij de 964 en 993, géén bredere body! Toen had de S (en dus ook 4S) een bredere body, terwijl nu “S” staat voor een andere motorisatie. De éérste 964 in 1989 was trouwens een Carrera 4, nog voor de Carrera 2 uitkwam.

    Login om te reageren
  8. kickass zegt

    27 september 2012 om 20:11

    Als ik ooit een Porsche neem, wil ik hem in deze kleur!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North