• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Clio Estate is 100% officieel

Auteur: ricardo, gepost 27 september 2012 om 12:13 – 16 Reacties

Renault Clio Estate

Na de reguliere Clio en de RS-variant heeft Renault zojuist het gamma gecompleteerd met deze pakezel. Eindelijk wat strakke lijnen in de stationvariant van Renaults B-segmenter.

De Clio Estate heeft dezelfde wielbasis als de hatchback, maar de overhang achter is verlengd met 201 mm. De totale lengte komt uit op 4,262 meter. Ook hier zijn de achterste portiergrepen des Alfa weggewerkt in de raamstijlen, die trouwens overwegend zwart zijn op het idee van “een zwevend dak” te geven. En dan nu het antwoord op de vraag waar alle IKEA-connaisseurs en overig pakezel-fetisjisten op wachteb: de Estate heeft een laadruimte van 443 liter (incluis vlakke vloer).

De carrosserie van de nieuwe Clio Estate is ontworpen door Yohann Ory. Deze uitvoering staat in het eerste kwartaal van 2013 in de showroom. Hieronder de eerste foto’s van de gewelfde statio.. pardon, Estate.

UPDATE: De Renault Clio Estate is er nu ook als Energy dCi 90 met 14% bijtelling!

Ook interessant!

  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Zo onsterfelijk is de Renault Clio II
  • Vooruit met die Clio V6
    Deze überdikke Renault Clio V6 kan binnenkort van jou zijn

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

clio, estate, parijs-2012, Renault

Vorig bericht: « De ronde bips van BMW’s Concept Active Tourer
Volgend bericht: Porsche 911 Carrera 4 (S): blauwe tractie »

Lees Interacties

Reacties

  1. EFB zegt

    27 september 2012 om 12:19

    gewoon een prima auto. Niks op aan te merken!

    Login om te reageren
  2. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    27 september 2012 om 12:23

    Nogmaals: eigenlijk is maar 1 ding belangrijk: komt ie met 14% bijtelling??

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      27 september 2012 om 21:21

      @Svenska_Aeroplan_AB: natuurlijk, als een Megane op 90 gram co2 kan uitkomen (ook de station) zonder al teveel rare fratsen, alleen een klein spoilertje wat aero werk onder de auto en lange versnellingen dan moet dit dingetje makkelijk onder de 84gram kunnen komen met wat aanpassingen.

      Login om te reageren
  3. dubhead zegt

    27 september 2012 om 12:24

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  4. nibor zegt

    27 september 2012 om 12:25

    Zeer geslaagd model. Als deze net zo fijn rijdt als de vorige dan wordt het een groot succes. Ik denk dat Renault een goede periode tegemoet gaat.

    Login om te reageren
  5. Simpson zegt

    27 september 2012 om 12:25

    niet slecht. Sexier dan het huidige model in ieder geval.
    Het enorme renault logo is misschien niet ieders smaak.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      27 september 2012 om 12:31

      @Simpson:
      Sexier dan de RS zelfs!

      Login om te reageren
  6. lamborgfan zegt

    27 september 2012 om 12:28

    Zo dit is een leuke wagen! Die straalt tenminste nog wat uit! (heb stiekem altijd al een zwak voor franse wagens gehad)
    Dat vorige model was maar een lelijk apparaat

    Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    27 september 2012 om 12:32

    Ik mag h et natuurlijk eigenlijk niet zeggen, maar Renault is hardstikke goed bezig.
    Na het debacle van die -eerlijk is eerlijk- lelijke Laguna, hebben ze de Megane gewoon een tandje hoger weten te tillen.
    Ze laten nu de Laguna gewoon uitlopen en als ze deze lijn weten voort te zeteen, zal de volgende Laguna best wel weer een mooie wagen worden, die de Megane dan weer een stukje kan opeten.

    Wat ik nog steeds een ondergewaardeerde wagen vind is die Laguna coupe.
    Haal daar het grote Renault logo vanaf, en ik durf te wedden dan 90% denkt dat het een Aston Martin is.
    Ik snap dan ook niet waarom die VW Scirocco zo’n succes is, ik wil dat ding altijd door een brievenbus stoppen, zo’n lelijk plat breed geval.

    Login om te reageren
    • Alex_79 zegt

      27 september 2012 om 16:11

      @desjonnies: even off-topic. Vind juist de Scirocco de enige VW die een eigen smoel heeft, al kijkt ie wat gemaakt boos. De rest tapt uit de vaatjes: “Allemansvriend” en “Niet opvallen”, de Scirocco slaagt daar wel in. Ik heb twee weken een Scirooco diesel gehuurd deze zomer en dat reed toch wel heel fijn.

      On-topic: het logo is idd mijn smaak niet (beetje uit proportie met de rest van de auto), maar voor de rest ziet ie er prima uit.

      Login om te reageren
  8. ricardo zegt

    27 september 2012 om 13:30

    En daarrr hebben we de livepics al: http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Beurzen/Parijs_2012/Renault_Clio_Estate/

    Login om te reageren
  9. Dimglor zegt

    27 september 2012 om 13:41

    Dit is toch wel een heel stuk beter dan de vorige Clio.
    Waar de vorige echt een saai wagentje was is deze echt wel een prachtige wagen geworden!

    Login om te reageren
  10. meneersander zegt

    27 september 2012 om 15:38

    Niet heel mooi die achterkant. Doet de Megane betera,

    Login om te reageren
  11. kickass zegt

    27 september 2012 om 20:09

    Waarom zou je niet gewoon de Megane kopen? Nutteloze auto dus…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      27 september 2012 om 21:22

      @kickass: omdat deze 5 tot 10 mille goedkoper uit zal komen?

      Login om te reageren
      • kickass zegt

        27 september 2012 om 21:52

        @w0o0dy: Zo veel? Dan snap ik het wel. ;)

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North