• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Carrera facelift met turbo is officieel

Auteur: CasperH, gepost 7 september 2015 om 07:27 – 64 Reacties

Afbeelding Porsche 911 Carrera facelift met turbo is officieelAfbeelding Porsche 911 Carrera facelift met turbo is officieelAfbeelding Porsche 911 Carrera facelift met turbo is officieelAfbeelding Porsche 911 Carrera facelift met turbo is officieelAfbeelding Porsche 911 Carrera facelift met turbo is officieelAfbeelding Porsche 911 Carrera facelift met turbo is officieelAfbeelding Porsche 911 Carrera facelift met turbo is officieelAfbeelding Porsche 911 Carrera facelift met turbo is officieel

Porsche 911 Carrera (S) facelift 991 II
Porsche heeft vannacht de nieuwe Porsche 911 Carrera met turbotechnologie onthuld, we hebben een video, alle foto’s en technische details voor je!

Laten we beginnen met wat we zien: een iets strakgetrokken uiterlijk dankzij nieuwe koplampen met vierpunts dagrijverlichting, andere deurgrepen, een andere motorkap met verticale louvres en andere achterlichten bijvoorbeeld. Maar ook het interieur is iets aangepast met als belangrijkste feature het nieuwe infotainmentsysteem.

Motorisch gezien is er een 20 pk upgrade dankzij bi-turbo technologie op de zescilinder boxermotor. Naast de bi-turbo setup is er ook een ander uitlaatsysteem en een aangepast motormanagement gemonteerd. Hoe dat klinkt? Check deze video. De Porsche 911 Carrera heeft voortaan 370 pk en 450 Nm onder de kap en de Carrera S moet het met 420 pk en 500 Nm stellen. Daardoor is sprinten naar de honderd nu nóg vlotter. Men telt voortaan tot 4,2 seconden voor de Carrera (met PDK en Sport Chrono pakket) en 3,9 seconden voor de Carrera S (zelfde recept), beide 0,2 seconden sneller dan hun voorganger. Ook ging de topsnelheid omhoog naar respectievelijk 295 (+6) en 308 (+4) kilometer per uur.

Het is dus over voor de liefhebbers van een natuurlijk ademende 911. Het enige goedmakertje is de vermogenstoename en uiteraard de verbruikscijfers. Porsche claimt dat de nieuwe 911 tot 12% zuiniger is.

Het Sport Chrono Pakket is ook aangepast. De nieuwe 911 Carrera-modellen hebben voortaan een draaiknop op het stuur, waarmee een persoonlijke setup gekozen kan worden. Normal, Sport en SportPlus zijn de standaardopties, maar er kan ook gekozen voor Individual, waarbij de instellingen zelf gekozen kunnen worden. In die settings kunnen bijvoorbeeld de snelheid van de schakelmomenten van de PDK-bak, de respons van de motor en het PASM (Porsche Active Suspension Management) gekozen worden. En natuurlijk de belangrijkste feature: hoe hard de sportuitlaat van zich af schreeuwt. Ook een nieuwe feature is de Sport Response-knop op de PDK-bak. Als je hierop drukt staat de bak klaar voor 20 seconden maximale acceleratie, handig als je op zondagmiddag langs die ene Opel Meriva of Hyundai Atos wil blaffen.

Het nieuwe Porsche Communication Management beschikt standaard over online navigatie. De bediening kan voortaan met veegbewegingen zoals we dat van smartphones gewend zijn, er is connectiviteit via WiFi en Porsche heeft Apple CarPlay op het systeem geïnstalleerd. Ook is er een speciale opbergruimte voor smartphones die je telefoon batterijsparend kan opladen. Google Earth en Streetview zijn standaard.

Qua onderstel zijn er ook nog wat zaken die wijzigingen hebben ondergaan: een verbeterd PASM, met 10 millimeter extra verlaging. Dit onderstel is tevens voorzien van geheel nieuwe schokdempers die een betere balans tussen comfort en sportiviteit moeten leveren. De achterwielen zijn daarnaast een halve inch gegroeid in breedte en zijn nu 11,5 inch wijd. De banden zijn voortaan standaard 305 millimeter breed (was 295).

Een andere feature van het onderstel: de meesturende achteras van de 911 Turbo, GT3 en GT3 RS is nu leverbaar op de Carrera en Carrera S modellen. Dat is gunstig voor het instuurgedrag en bovendien verkleint het de draaicirkel met een halve meter.

Tot slot is er nog een nieuwe versie van de Adaptieve Cruise Control, die subtiele remacties kan uitvoeren als de vooraf gekozen snelheid (bijvoorbeeld bij bergaf rijden) wordt overschreden. Ook heeft de nieuwe 911 post-collision remmen, die ervoor zorgen dat je niet doorrolt na een aanrijding.

Ook interessant!

  • 911 SC door Porsche in ere hersteld
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • Ruf 992 upgrades
    RUF 992 upgrades maken de Turbo bijna overbodig
  • Porsche 911 Sport Classic
    Porsche 911 Sport Classic maakt comeback

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, 991-II, carrera, carrera-s, iaa-2015, Porsche

Vorig bericht: « 9 bijzondere creaties op basis van VW-busjes
Volgend bericht: Range Rover Sentinel kan tegen een stootje »

Lees Interacties

Reacties

  1. axel968 zegt

    7 september 2015 om 07:32

    Ziet goed uit! Hopen dat de GT3 wel atmosferisch blijft.

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      7 september 2015 om 13:00

      @axel968: ik denk het niet iig het echte volgende model niet

      Login om te reageren
  2. Diesel zegt

    7 september 2015 om 07:35

    Iets meer een Cayman stance lijkt het wel

    Login om te reageren
  3. agera zegt

    7 september 2015 om 07:37

    Welke facelift?

    Login om te reageren
  4. bosje zegt

    7 september 2015 om 07:39

    Even afwachten met de auto volledig de grond in te boren, maar het vooruitzicht is niet zo goed. Sws vind ik geen van de uiterlijke wijzigingen een vooruitgang; het maakt de auto drukker en minder vloeiend. Daarnaast natuurlijk turbo’s, maar gezien het Porsche is zou dat nog wel eens mee kunnen vallen. Eerst maar eens de reviews afwachten.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      7 september 2015 om 16:04

      @bosje: de voorbumper en achterlichten vind ik wel een vooruitgang. Het nieuwe roostertje achter moet ik een keer in het echt zien, op deze foto’s ziet het er niet zo tof uit, doet me een beetje denken aan een convector put.

      De turbo’s zijn echter sowieso gelijk een no-go, te meer daar ik net lees dat ‘ie 70 kg (!) zwaarder is dan de voorganger…

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        7 september 2015 om 19:56

        @jaapiyo: 25 kilo voor de S…
        Is nog steeds een toename natuurlijk

        Login om te reageren
  5. pietertjep85d zegt

    7 september 2015 om 07:40

    Ik vind hem erg geslaagd, gelukkig hebben de uitlaten in het midden het einde niet gehaald.

    Login om te reageren
    • exotic zegt

      7 september 2015 om 09:05

      @pietertjep85d: Oh, jawel.

      Check de schematische bovenaanzicht render maar eens.

      Login om te reageren
    • antoonniels zegt

      7 september 2015 om 09:46

      @pietertjep85d: de carrera niet maar de Carrera S heeft de uitlaten zoals op de render. Check de site van porsche maar

      Login om te reageren
  6. a3aan zegt

    7 september 2015 om 07:40

    Begint een beetje op Audi te lijken. Ik zie wel wat overeenkomsten met de nieuwe TT

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      7 september 2015 om 08:27

      @a3aan:

      http://www.hansanders.nl misschien een leuke site voor je?

      Login om te reageren
  7. ahs1979 zegt

    7 september 2015 om 07:44

    Ik ben wel benieuwd hoeveel minder inhoud het blok heeft gekregen. 20 pk erbij met nieuwbouw technologie doet mij vermoeden dat er minder inhoud in de boxer motor zit.

    Login om te reageren
    • ahs1979 zegt

      7 september 2015 om 07:45

      @ahs1979: nieuwbouw moet zijn biturbo. #stopdetijdikzetgeenjokersin

      Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      7 september 2015 om 08:21

      @ahs1979: vgm is t n 2.9 geworden

      Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      7 september 2015 om 08:29

      @ahs1979: Het zijn 3.0 liter blokken en hiermee schiet Porsche zich een beetje in de voet denk ik. Enige verschil tussen de twee types is de turbodruk van 0.9 en1.1 bar. En Porsche kennende zit er nog wel wat rek in het blok en zal het me niet verbazen als ze volgend jaar er weer 15 pk bij doen, en het jaar daarna weer, en dan het “uitzwaai” editie nog 10 hele pk’s. Daarom verwacht ik ook dat wat “tuners” heel blij worden met dit nieuws, 480 pk moet wel te halen zijn zonder veel moeite.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        7 september 2015 om 10:03

        @imdoctorbob: Q&A with Erhard Mossle, 911 product line director

        …
        Is there more power to come from this engine?

        “There is more power we can get; it is easier to get more power from a turbocharged engine than a normally aspirated engine. In the 911 GT3 RS, we had to go to 4.0 litres to get more power.”

        Login om te reageren
      • fit4fun zegt

        7 september 2015 om 11:29

        @imdoctorbob:
        Voor de Chinese markt is een inhoud van net onder de 3 liter qua belastingdruk erg interessant..

        Login om te reageren
  8. jackass266 zegt

    7 september 2015 om 07:45

    Waar is die video?

    Login om te reageren
  9. JanJansen zegt

    7 september 2015 om 07:45

    Krijgt het iconische “turbo” model dan ook een andere naam?

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      7 september 2015 om 08:03

      @JanJansen: aangezien de carrera nog steeds de carrera heeft, denk het niet.

      Login om te reageren
    • ettie zegt

      7 september 2015 om 08:07

      @janjansen: nee, van de macan bestaat ook een turbo versie

      Login om te reageren
  10. jag00 zegt

    7 september 2015 om 07:52

    Qua uitlaten is die 911 carrera s net een audi tt S van achteren. Tja…

    Login om te reageren
  11. Sir_Vmax zegt

    7 september 2015 om 07:52

    Ik zie echt geen verschil met de 991

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      7 september 2015 om 09:41

      @srthellcat: het is de 991…

      Login om te reageren
      • Sir_Vmax zegt

        7 september 2015 om 21:17

        @rudyv: oh oeps

        Login om te reageren
        • Sir_Vmax zegt

          7 september 2015 om 21:17

          @srthellcat: bedoelde de orginele

          Login om te reageren
  12. uncivilsum zegt

    7 september 2015 om 07:56

    Weet iemand of de 0-100 tijden met awd of rwd zijn?

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      7 september 2015 om 09:25

      @uncivilsum:
      De AWD C4(S) moet nog worden voorgsteld dus….

      Login om te reageren
  13. henkhupelschoten zegt

    7 september 2015 om 07:59

    Facelift? Dacht dat bmw met z’n 3 serie erg was maar dit?

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      7 september 2015 om 08:57

      @henkhupelschoten: facelift is om ‘m een beetje strak te trekken en dat is gebeurd. Verwacht je een compleet ander model ofzo…?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        7 september 2015 om 19:03

        @stfu: nieuwe bumpers en nieuwe achterlichten. Porsche voldoet hiermee perfect aan het concept van facelift. Ze hebben er zelfs volkomen andere motoren en nieuw infotainment ingezet, dat is zelf flink gewijzigd voor een facelift.

        Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        7 september 2015 om 21:33

        @stfu: Sorry hoor maar ik zie geen verschil, of ik heb de verkeerde wagen voor me

        Login om te reageren
  14. lambo4all zegt

    7 september 2015 om 08:04

    Beetje vreemd dat de heren stil blijven over het allerbelangrijkste punt: is ie zwaarder?!

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      7 september 2015 om 11:40

      @lambo4all: Porsche heeft bij het pre facelift model (huidige dus) beloofd dat hij niet meer groter en zwaarder gaat worden.

      Login om te reageren
  15. paulaner zegt

    7 september 2015 om 08:32

    En kunnen we nog een beetje toeren draaien of is het feest over bij 5000rpm?

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    7 september 2015 om 08:42

    oke, hij ziet er dus precies het zelfde uit. Ik ben benieuwd of deze nog wel als een echte 911 klinkt. Hoelang duurt het nog voordat je ook een 4 cilinder kan krijgen in een 911?

    Login om te reageren
    • adhd1001 zegt

      7 september 2015 om 13:51

      @dutchdriftking: is allang gebeurd!

      Login om te reageren
  17. trustmeiamanengineer zegt

    7 september 2015 om 08:43

    Tja, kan dan wel 20pk meer hebben maar als ie zwaarder is, de gasrespons langzamer is en het uitlaat geluid minder, is het echt geen betere auto geworden. Afgezien van het verlaagde verbruik. Ben benieuwd naar een test dus.

    Login om te reageren
  18. noah_deheer zegt

    7 september 2015 om 08:50

    Vind de achterkant niet echt geslaagd. En hoezo verticale louvres!?

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      7 september 2015 om 09:08

      @noah_deheer: de motorkap zit aan de achterzijde….

      Login om te reageren
    • axel968 zegt

      7 september 2015 om 09:33

      @noah_deheer: Misschien een ode aan de oer Porsche? http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/Porsche_356_Speedster_veiling/porsche-356-speedster-rm-auction-004.jpg

      Login om te reageren
    • ter zegt

      7 september 2015 om 10:59

      @noah_deheer: Dan lijkt het op een snor.

      Login om te reageren
  19. negennegeneen zegt

    7 september 2015 om 09:16

    Heeft hij nog een active spoiler?

    Login om te reageren
  20. giangian zegt

    7 september 2015 om 09:26

    Waar zijn de 4-4S modellen?

    Login om te reageren
  21. Onehp zegt

    7 september 2015 om 09:41

    Voor zij die zich niet blind kijken op pk’s, kan de basis Carrera het fijnste rijdersmodel zijn. Zonder te veel electronica opties, 19″, niet te veel turbodruk en manuele bak uiteraard. Dat of een GT3 in die andere prijsklasse.

    Login om te reageren
  22. baasbas zegt

    7 september 2015 om 09:50

    Powering the updated 911 is a new twin-turbo 3.0-litre flat six petrol engine, which in the Carrera develops 365bhp at 6500rpm and 332lb ft from 1700-5000rpm. In the Carrera S, those outputs rise to 414bhp and 369lb ft.

    Topvermogen ligt nu 900 tpm lager… (was 7400 tpm)
    Het koppel stijgt met 60 nm (beide modellen) en is nu typisch ’turbo-esque’ geen curve meer maar plat. (was een piek bij 5600 tpm)

    Komt tot nu toe op mij over als een groot offer voor maar 12%?

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      7 september 2015 om 09:51

      gewicht niet gevonden nog….

      Login om te reageren
      • stephanotis zegt

        7 september 2015 om 14:31

        @baasbas: Als de AW-gegevens kloppen (niet schrikken)+70/+75 kg:
        Leegggewicht:
        911 Carrera MT/PDK: 1430/1450 kg (was 1355/1375 kg)
        911 Carrera S MT/PDK: 1440/1460 kg (was 1370/1390 kg)
        http://www.porsche.com/netherlands/nl/models/911/911-carrera/featuresandspecs/

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          7 september 2015 om 16:10

          @stephanotis: vandaar dat ze niet meteen te vinden waren. Man man man…

          Login om te reageren
        • baasbas zegt

          7 september 2015 om 16:19

          @stephanotis: Thnx voor de tip. Ik ben hierop uitgekomen:

          Nieuwe carrera s specs
          Oude carrera s specs

          De oude link heb ik in google cache gevonden :-)
          Dat zijn in ieder geval cijfers die je wél kan vergelijken en dan kom je dus op +25kg voor zowel de handbak als de PDK versie. Voor de gewone Carrera heb ik geen zin om het op te zoeken…

          Dus minder stijging dan je 75kg, maar toch wel weer gewoon een stijging dus

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            8 september 2015 om 02:57

            @baasbas: Ok…tsja 75 kg was ook echt bizar geweest. Desalniettemin voelt het technisch toch als een achteruitgang IMO, ingegeven door de Chinese markt en de verbruikcijfer politie en niet door het verlangen een zo goed mogelijke sportwagen te bouwen.

            Ik ben stiekem in dit geval wel benieuwd naar het praktijk verbruik om te zien of het tenminste wel een echt doel dient. De vorige motoren waren, zeker gezien de prestaties, al best zuinig…

            Login om te reageren
  23. mazdarx zegt

    7 september 2015 om 10:44

    Ik was al geen Porsche man en dit veranderd daar niets aan… Porsche zit goed in elkaar maar enige emotie ontbreekt helaas…

    Login om te reageren
    • klimz zegt

      7 september 2015 om 16:22

      @mazdarx: Heb jij je grapjas aangedaan naar school/werk vandaag? Je lolbroek misschien? Emotie en Porsche, en jij kan de link niet leggen?

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      8 september 2015 om 03:03

      @mazdarx: in vergelijk met een italiaans raspaard ontbreekt wellicht een beetje emotie, maar in vergelijk met een Mazda RX8 daarentegen…

      Best een toffe bak hoor daar niet van, ook wel interessante techniek onder de kap maar emotie?

      Login om te reageren
  24. reistje zegt

    7 september 2015 om 11:24

    Een rijtest tussen de atmosferische en de nieuwe turbo Carrera lijkt mij wel leuk.

    Om het positief te bekijken geeft dit wel veel mogelijkheden tot het tunen van een Carrera.

    Login om te reageren
  25. gtr34 zegt

    7 september 2015 om 11:26

    Toch jammer met turbo..

    Login om te reageren
  26. Edge zegt

    7 september 2015 om 12:42

    Ik moet zeggen dat het frontje een stuk beter oogt. Bij pre-facelift 991 had ik toch altijd het idee dat de mistlampen iets meer naar het midden toe moesten. Nu sluiten ze netjes aan op de koelgaten en ziet het er een stuk strakker uit.

    Login om te reageren
  27. jobberns zegt

    7 september 2015 om 13:46

    Hoe gaan ze hier nog een GTS van maken? Op foto 8 lijkt het al een GTS!!

    Login om te reageren
  28. willempjuh zegt

    7 september 2015 om 14:01

    Dus de normale Turbo heet nu de Turbo Turbo?!?

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      7 september 2015 om 14:34

      @willempjuh: http://m.youtube.com/watch?v=hmmIl9aMz4I

      Login om te reageren
  29. stephanotis zegt

    7 september 2015 om 14:33

    Prijzen nieuwe Carrera:
    Manueel: EUR 116.320,00 incl. BPM/BTW, excl. kosten rijklaar maken
    PDK: EUR 113.300,00 incl. BPM/BTW, excl. kosten rijklaar maken

    Login om te reageren
    • wuppie zegt

      7 september 2015 om 16:43

      @stephanotis: Je zou toch verwachten dat ie wel wat goedkoper zou worden nu met de geblazen kut motor.. Dat is toch de hele bedoeling, minder uitstoot dus minder belasting?!

      Login om te reageren
  30. mashell zegt

    7 september 2015 om 19:13

    Geen foto’s van het interieur?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North