• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijdt hier de Porsche 911 facelift met turbomotor?

Auteur: Author, gepost 17 juli 2015 om 17:51 – 54 Reacties

Rijdt hier de Porsche 911 facelift zonder camouflage?


Een kleinere turbomotor, wel te verstaan.

De altijd wakkere ‘Ringfetisjisten van Bridge to Gantry spotten bijgaande 911 zonder enige vorm van camouflage op één van de meest brute circuits ter wereld. Aan de verlichting en de positie van de uitlaten is duidelijk te zien dat ’t een facelift betreft, maar er is meer interessants te melden.

Volgens de spotter klonk de auto alsof er een kleinere turbomotor achterin de kont lag en die kans is vrij groot. In de immer voortdurende zoektocht naar efficiëntie en betere verbruikscijfers kondigde Porsche enige tijd geleden al aan dat alle 911’s aan de beademing moeten.

Geruchten gaan dan ook dat onder de kap van deze prachtige blauwe 911 een 2.7-liter zescilinder boxer met enkele turbo ligt. Over enkele maanden weten we het zeker, op de IAA in Frankfurt die in september plaatsvindt wordt de nieuweling (eerdere video) onthuld.

Klik op onderstaande afbeelding voor groot.

Porsche 911 (991) facelift

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, blauw, facelift, iaa-2015, nurburgring, Porsche, spyshot, turbo

Vorig bericht: « Dealers verdienden weer wat in Q1 2015
Volgend bericht: Het is weer zover: Ferrari doet een recall »

Lees Interacties

Reacties

  1. agera zegt

    17 juli 2015 om 17:53

    Maakt me niks uit dat er een turbomotor in komt, ik koop er toch geen.
    Platgetrapte kever…

    Login om te reageren
    • Corrado16v zegt

      17 juli 2015 om 17:58

      @agera: Nou, je hoeft niet boos te worden hoor, komt allemaal goed.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 juli 2015 om 18:02

      @agera:

      Overdosis suiker ??

      Login om te reageren
    • gijsso zegt

      17 juli 2015 om 18:04

      @agera: Volgens mij hoef jij je geen zorgen te maken. Zijn maar weinig die het geld ervoor hebben ;)

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        17 juli 2015 om 18:25

        @gijsso: Weinig? Ik zie er tientallen per dag.

        Login om te reageren
        • gijsso zegt

          17 juli 2015 om 18:48

          @Donstil: Voor een sportwagen veel verkocht, echter met 3441 stuks vanaf 1983 is het een bescheiden marktaandeel van 0.017% over die 32 jaar. Is minder dan de beroemde/beruchte 1%.

          Login om te reageren
          • thomcarspotter zegt

            17 juli 2015 om 18:58

            @gijsso: waar haal jij die getallen vandaan?

            Login om te reageren
            • gijsso zegt

              17 juli 2015 om 19:02

              @thomcarspotter: http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers voor totaal aantal heb ik die kolom rechts gebruikt en dan losjes bij elkaar opgeteld. Hierbij kwam ik op ongeveer twintig miljoen auto’s. http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Porsche voor het aantal 911.

              Percentage = aantal 911 / totaal x 100% is ongeveer 0.017%

              Login om te reageren
          • Donstil zegt

            17 juli 2015 om 19:01

            @gijsso: 3441 stuks sinds 1989 geloof je het zelf? Ik zou je feiten nog maar eens checken.

            Login om te reageren
            • silver zegt

              17 juli 2015 om 19:17

              @Donstil: zullen er eerder 344,1 zijn ?

              Login om te reageren
              • silver zegt

                17 juli 2015 om 19:19

                @silver: oeps, slaat nergens op, heb die stomme Agera in gedachten, van Koenigsegg zullen er idd iets van 344 gebouwd zijn, zeg ik zonder feitencheck.

              • Onehp zegt

                7 september 2015 om 09:46

                @silver: koenigsegg zit maar aan iets meer dan honderd auto’s in totale productie, in de hele wereld, ever. (120-140?)

              • daffaa zegt

                17 juli 2015 om 19:20

                @silver: nee eerder juist 344100

    • bartsmit zegt

      17 juli 2015 om 21:05

      @agera: lekker je frustraties aan het botvieren? Platgetrapte portemonnee?

      Login om te reageren
  2. thomcarspotter zegt

    17 juli 2015 om 17:55

    Frontje heeft wel wat weg van een Cayman vind ik. Mooi kleurtje, jammer dat de uitlaten nu zo geplaatst zijn.

    Login om te reageren
  3. knipperlichtje zegt

    17 juli 2015 om 17:58

    Dan wordt de 911 Carrera de 911 turbo en de 911 turbo wordt de 911 turbo turbo? Dat worden een boel afgefikte 911’s dan ;)

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      18 juli 2015 om 01:19

      @knipperlichtje: de turbo modellen krijgen of hebben al 3turbo’s? Dus dan heb je; 911 Carrera Turbo Turbo Turbo.
      Maar goed dat ze een brede achterkant hebben anders zou dat nooit passen

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    17 juli 2015 om 17:59

    Geen 3D achterlichten zoals op de Macan? Geen 4 LED puntjes in de koplampen? Is dit wel een echte?

    Login om te reageren
  5. robert110 zegt

    17 juli 2015 om 18:06

    Lekker die uitlaten. Maar verder… de 911 begin een beetje saai te worden.

    Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    17 juli 2015 om 18:07

    Maakt van de Porsche 911 Turbo dan meteen wel een raar verhaal, als de instapper ook en turbo krijgt. (Uiteraard wel met een paar honderd pk minder).

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      17 juli 2015 om 19:13

      @trustmeiamanengineer: ach, de Panamera S, Macan S en Panamera S hebben ook een turbo, terwijl een Turbo model boven zit. Ik vind dat Porsche het nog lang vol heeft weten te houden.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        17 juli 2015 om 23:49

        @gtwillem: heb je helemaal gelijk in. En zo lang ze een gewelige auto leveren mag niemand klagen. Als iemand een echte 911 wil hebben koopt hij naar een 993 ( of iets daar voor ).

        Login om te reageren
  7. jobberns zegt

    17 juli 2015 om 18:08

    Om dan maar even geen kritiek te uiten: IK vind m in ieder geval heel geslaagd zoals hij hier rondrijdt, mooie kleur, subtiele facelift en brute uitlaten!

    Login om te reageren
  8. maseratizzzzzzzz zegt

    17 juli 2015 om 18:14

    Dit meen je niet, de carrera moet turboloos blijven. Het is schaamtelijk dat een Nissan micra nog beter klinkt dan een 911 turbo.

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    17 juli 2015 om 18:14

    En nu maar hopen dat ze niet zoals met de Gt3 de motoren moeten vervangen omdat er productiekosten in zitten (nee, geen oude koe, nieuw probleem, dit keer de valve-train van bepaalde GT3’s..).

    Login om te reageren
  10. v60polestar zegt

    17 juli 2015 om 18:17

    Ik vond een facelift nog niet echt nodig, en turbo motoren in een 911????!!! #alle puristen over de zeik.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      17 juli 2015 om 18:37

      @v60polestar: Puristen willen sowieso geen 911 van na 1998, want niet luchtgekoeld.

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      17 juli 2015 om 19:41

      @v60polestar:
      Volgens mij stamt de eerste turbo uit “75. Dus dan zijn de puristen al héél erg lang over de zeik..

      Login om te reageren
      • v60polestar zegt

        17 juli 2015 om 22:13

        @Rob: dat is maar 1 versie, maar als het nu alleen maar turbo motoren worden, wordt het er niet leuker op. (wat mij betreft)

        Login om te reageren
  11. stfu zegt

    17 juli 2015 om 18:33

    Ik ben geen Porsche kenner maar zijn die uitlaten zo historisch verantwoord? Kever had ze wel zo…

    Login om te reageren
    • maniaxdream zegt

      17 juli 2015 om 18:45

      @stfu: Nee, da’s goedkoper, ze liggen bij bosjes in de kast bij VAG van de Audi TT…

      Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      17 juli 2015 om 18:48

      @stfu: Ja dus ;)

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      18 juli 2015 om 09:40

      @stfu: ja, de 356 had ze ook licht uit uit het midden.

      Login om te reageren
  12. dinges88 zegt

    17 juli 2015 om 18:56

    Hé rijdt daarnaast nou een nieuwe Kia?!

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      17 juli 2015 om 19:05

      @dinges88: Ik wou net zeggen de nieuwe cee’d! Of misschien een Toyota auris..

      Login om te reageren
      • dinges88 zegt

        17 juli 2015 om 19:11

        @henkhupelschoten: oja dat zou ook kunnen, wel een mooi ding.

        Login om te reageren
    • noodles zegt

      18 juli 2015 om 15:47

      @dinges88:
      Dat is @norge die een proefritje met de nieuwe i30 maakt.
      Doet ie goed, gewoon ff buitenom bij die 911tfsi.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        19 juli 2015 om 10:46

        @noodles: Sst, moet geheim blijven…. :)

        Login om te reageren
  13. schellekens006 zegt

    17 juli 2015 om 19:08

    Geweldig mooie machine. Laat maar komen.

    Login om te reageren
  14. noodles zegt

    17 juli 2015 om 19:14

    2020 een 911 1.4tfsi?
    Het moet toch allemaal niet maller worden.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      17 juli 2015 om 19:52

      @noodles:
      Volgens mij is er niks mals meer aan een moderne sportwagen met een turbo motor…

      Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    17 juli 2015 om 19:14

    De looks zijn in iedergeval best. Die R32 uitlaatjes staan top. En wat die turbo betreft, als het geluid maar goed blijft!

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      17 juli 2015 om 20:14

      Of clio rs182 uitlaatjes @dutchdriftking:

      Login om te reageren
  16. gtwillem zegt

    17 juli 2015 om 19:32

    @mauritsh: wat rijdt daarnaast eigenlijk? Het lijkt een Hyundai i30 te zijn, met de wielen van de Kia ProCee’d GT. Nu is bekend dat Hyundai met een ‘N-Performance’ (oid) modellijn komt. Is dit daar de eerste van?

    Login om te reageren
    • nielsdegroot zegt

      20 juli 2015 om 10:26

      @gtwillem: Of misschien wel een Toyota Auris?

      Login om te reageren
  17. Rob zegt

    17 juli 2015 om 19:43

    Ach, prima toch.
    Een stille turbo motor met altijd powerrrrrrrr past wel bij een cruiser/GT wagen zoals de 911……

    Login om te reageren
  18. ArnoldH zegt

    17 juli 2015 om 19:47

    Ik begin een beetje 911 moe te worden.

    Neus is er wel strakker op geworden. De achterzijde is nu echt een kever met de uitlaten, ook lijkt de achterzijde heel droevig te ogen

    Login om te reageren
  19. vondudenstein zegt

    17 juli 2015 om 22:08

    Porsche + FACElift = de beste marketing grap ooit. Hahaha.
    Is en blijft een baasauto hoe dan ook :)

    Login om te reageren
  20. Rick-dos zegt

    17 juli 2015 om 22:38

    Niemand die het vreemd vindt dat het hier om een niet gecamoufleerd model gaat?

    Nieuwe trend? We hebben ook de hele ontwikkelingsfase mogen meemaken van de 918 en nu dit voordat de auto z’n publiekelijke introductie heeft gehad.

    Zou ik niet vreemd vinden. Tegenwoordig wordt toch alles voortijdig gelekt dus waarom zou je nog moeite doen en kosten maken zo vlak voor de introductie.

    Login om te reageren
    • vondudenstein zegt

      17 juli 2015 om 23:58

      @Rick-dos: of Porsche realiseert zich dat camouflage niet zoveel nut heeft als je auto er al 30 jaar hetzelfde uitziet XD hahaha

      Login om te reageren
  21. tvr1974 zegt

    17 juli 2015 om 23:18

    Nu nog een 911-TDI en t rijtje is compleet..

    Login om te reageren
  22. mrrallycross zegt

    18 juli 2015 om 06:50

    Zonde man. Zal we goed blijven sturen maar die motor… Ze kunnen wel die 1.4 tsi pakken uit de polo ofzo. Lijkt mij geen probleem

    Login om te reageren
  23. philipf zegt

    18 juli 2015 om 10:37

    Dat is zeker jammer!

    Login om te reageren
  24. michaelb zegt

    18 juli 2015 om 20:08

    Die Kia is interessanter

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North