Rijdt hier de Porsche 911 facelift met turbomotor?

Auteur: , 54 Reacties

Een kleinere turbomotor, wel te verstaan.

Rijdt hier de Porsche 911 facelift zonder camouflage?

De altijd wakkere ‘Ringfetisjisten van Bridge to Gantry spotten bijgaande 911 zonder enige vorm van camouflage op één van de meest brute circuits ter wereld. Aan de verlichting en de positie van de uitlaten is duidelijk te zien dat ’t een facelift betreft, maar er is meer interessants te melden.

Volgens de spotter klonk de auto alsof er een kleinere turbomotor achterin de kont lag en die kans is vrij groot. In de immer voortdurende zoektocht naar efficiëntie en betere verbruikscijfers kondigde Porsche enige tijd geleden al aan dat alle 911’s aan de beademing moeten.

Geruchten gaan dan ook dat onder de kap van deze prachtige blauwe 911 een 2.7-liter zescilinder boxer met enkele turbo ligt. Over enkele maanden weten we het zeker, op de IAA in Frankfurt die in september plaatsvindt wordt de nieuweling (eerdere video) onthuld.

Klik op onderstaande afbeelding voor groot.

Porsche 911 (991) facelift



54 reacties

Maakt me niks uit dat er een turbomotor in komt, ik koop er toch geen.
Platgetrapte kever…
@agera: Nou, je hoeft niet boos te worden hoor, komt allemaal goed.
@agera:

Overdosis suiker ??
@agera: Volgens mij hoef jij je geen zorgen te maken. Zijn maar weinig die het geld ervoor hebben ;)
@gijsso: Weinig? Ik zie er tientallen per dag.
@Donstil: Voor een sportwagen veel verkocht, echter met 3441 stuks vanaf 1983 is het een bescheiden marktaandeel van 0.017% over die 32 jaar. Is minder dan de beroemde/beruchte 1%.
@gijsso: waar haal jij die getallen vandaan?
@thomcarspotter: http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers voor totaal aantal heb ik die kolom rechts gebruikt en dan losjes bij elkaar opgeteld. Hierbij kwam ik op ongeveer twintig miljoen auto’s. http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Porsche voor het aantal 911.

Percentage = aantal 911 / totaal x 100% is ongeveer 0.017%
@gijsso: 3441 stuks sinds 1989 geloof je het zelf? Ik zou je feiten nog maar eens checken.
@Donstil: zullen er eerder 344,1 zijn 😀
@silver: oeps, slaat nergens op, heb die stomme Agera in gedachten, van Koenigsegg zullen er idd iets van 344 gebouwd zijn, zeg ik zonder feitencheck.
@silver: koenigsegg zit maar aan iets meer dan honderd auto’s in totale productie, in de hele wereld, ever. (120-140?)
@silver: nee eerder juist 344100
@agera: lekker je frustraties aan het botvieren? Platgetrapte portemonnee?
Frontje heeft wel wat weg van een Cayman vind ik. Mooi kleurtje, jammer dat de uitlaten nu zo geplaatst zijn.
Dan wordt de 911 Carrera de 911 turbo en de 911 turbo wordt de 911 turbo turbo? Dat worden een boel afgefikte 911’s dan ;)
@knipperlichtje: de turbo modellen krijgen of hebben al 3turbo’s? Dus dan heb je; 911 Carrera Turbo Turbo Turbo.
Maar goed dat ze een brede achterkant hebben anders zou dat nooit passen
Geen 3D achterlichten zoals op de Macan? Geen 4 LED puntjes in de koplampen? Is dit wel een echte?
Lekker die uitlaten. Maar verder… de 911 begin een beetje saai te worden.
Maakt van de Porsche 911 Turbo dan meteen wel een raar verhaal, als de instapper ook en turbo krijgt. (Uiteraard wel met een paar honderd pk minder).
@trustmeiamanengineer: ach, de Panamera S, Macan S en Panamera S hebben ook een turbo, terwijl een Turbo model boven zit. Ik vind dat Porsche het nog lang vol heeft weten te houden.
@gtwillem: heb je helemaal gelijk in. En zo lang ze een gewelige auto leveren mag niemand klagen. Als iemand een echte 911 wil hebben koopt hij naar een 993 ( of iets daar voor ).
Om dan maar even geen kritiek te uiten: IK vind m in ieder geval heel geslaagd zoals hij hier rondrijdt, mooie kleur, subtiele facelift en brute uitlaten!
Dit meen je niet, de carrera moet turboloos blijven. Het is schaamtelijk dat een Nissan micra nog beter klinkt dan een 911 turbo.
En nu maar hopen dat ze niet zoals met de Gt3 de motoren moeten vervangen omdat er productiekosten in zitten (nee, geen oude koe, nieuw probleem, dit keer de valve-train van bepaalde GT3’s..).
Ik vond een facelift nog niet echt nodig, en turbo motoren in een 911????!!! #alle puristen over de zeik.
@v60polestar: Puristen willen sowieso geen 911 van na 1998, want niet luchtgekoeld.
@v60polestar:
Volgens mij stamt de eerste turbo uit “75. Dus dan zijn de puristen al héél erg lang over de zeik..
@Rob: dat is maar 1 versie, maar als het nu alleen maar turbo motoren worden, wordt het er niet leuker op. (wat mij betreft)
Ik ben geen Porsche kenner maar zijn die uitlaten zo historisch verantwoord? Kever had ze wel zo…
@stfu: Nee, da’s goedkoper, ze liggen bij bosjes in de kast bij VAG van de Audi TT…
@stfu: Ja dus ;)
@stfu: ja, de 356 had ze ook licht uit uit het midden.
Hé rijdt daarnaast nou een nieuwe Kia?!
@dinges88: Ik wou net zeggen de nieuwe cee’d! Of misschien een Toyota auris..
@henkhupelschoten: oja dat zou ook kunnen, wel een mooi ding.
@dinges88:
Dat is @norge die een proefritje met de nieuwe i30 maakt.
Doet ie goed, gewoon ff buitenom bij die 911tfsi.
@noodles: Sst, moet geheim blijven…. :)
Geweldig mooie machine. Laat maar komen.
2020 een 911 1.4tfsi?
Het moet toch allemaal niet maller worden.
@noodles:
Volgens mij is er niks mals meer aan een moderne sportwagen met een turbo motor…
De looks zijn in iedergeval best. Die R32 uitlaatjes staan top. En wat die turbo betreft, als het geluid maar goed blijft!
Of clio rs182 uitlaatjes @dutchdriftking:
@mauritsh: wat rijdt daarnaast eigenlijk? Het lijkt een Hyundai i30 te zijn, met de wielen van de Kia ProCee’d GT. Nu is bekend dat Hyundai met een ‘N-Performance’ (oid) modellijn komt. Is dit daar de eerste van?
@gtwillem: Of misschien wel een Toyota Auris?
Ach, prima toch.
Een stille turbo motor met altijd powerrrrrrrr past wel bij een cruiser/GT wagen zoals de 911……
Ik begin een beetje 911 moe te worden.

Neus is er wel strakker op geworden. De achterzijde is nu echt een kever met de uitlaten, ook lijkt de achterzijde heel droevig te ogen
Porsche + FACElift = de beste marketing grap ooit. Hahaha.
Is en blijft een baasauto hoe dan ook :)
Niemand die het vreemd vindt dat het hier om een niet gecamoufleerd model gaat?

Nieuwe trend? We hebben ook de hele ontwikkelingsfase mogen meemaken van de 918 en nu dit voordat de auto z’n publiekelijke introductie heeft gehad.

Zou ik niet vreemd vinden. Tegenwoordig wordt toch alles voortijdig gelekt dus waarom zou je nog moeite doen en kosten maken zo vlak voor de introductie.
@Rick-dos: of Porsche realiseert zich dat camouflage niet zoveel nut heeft als je auto er al 30 jaar hetzelfde uitziet XD hahaha
Nu nog een 911-TDI en t rijtje is compleet..
Zonde man. Zal we goed blijven sturen maar die motor… Ze kunnen wel die 1.4 tsi pakken uit de polo ofzo. Lijkt mij geen probleem
Dat is zeker jammer!
Die Kia is interessanter

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).