• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Lightspeed Classic: een droomproject

Auteur: ricardo, gepost 25 augustus 2015 om 22:34 – 29 Reacties

Afbeelding Porsche 911 Lightspeed Classic: een droomprojectAfbeelding Porsche 911 Lightspeed Classic: een droomprojectAfbeelding Porsche 911 Lightspeed Classic: een droomprojectAfbeelding Porsche 911 Lightspeed Classic: een droomprojectAfbeelding Porsche 911 Lightspeed Classic: een droomprojectAfbeelding Porsche 911 Lightspeed Classic: een droomprojectAfbeelding Porsche 911 Lightspeed Classic: een droomprojectAfbeelding Porsche 911 Lightspeed Classic: een droomproject

Porsche 911 Lightspeed Classic: een droomproject
Wat blijk: je hoeft helemaal geen 350.000 euro voor een Singer te betalen om een nagenoeg perfecte Porsche in handen te krijgen. Het Duitse Lightspeed Classic doet het voor tweeënhalve ton minder.

Deze project car van het Duitse Autoaktiv Motorsport is aan de achterkant ongeveer even breed gemaakt als de 930 Turbo, en biedt plek aan forse 17-inch Fuchs-velgen. De motor komt uit een 964 RS (340 pk & 379Nm) en revt door tot 7.500 tpm. Schakelen gaat met de bak van een 996 Turbo, die met een sexy aluminium CAE-shifter van verzet wisselt. Het koppelwerk wordt gedaan door de hardware uit een 997 GT3 RS.

Waarom we opeens beginnen over deze fabelachtige projectauto uit 2014? Wel, omdat de Duitse coureur annex presentator Tim Schrick de auto onlangs heeft meegenomen voor een ragsessie door de haven van Rotterdam. De Lightspeed Classic, die zij naam eer aan doet door veelvuldig gebruik van carbon fiber, weegt bovendien niet meer dan 980 kg. Must-see beelden die je must see. Op Autojunk natuurlijk.

Porsche 911 Lightspeed Classic: een droomproject

Ook interessant!

  • Porsche 911 Sport Classic
    Porsche 911 Sport Classic maakt comeback
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • The Collectables Porsche 911
    Porsche 911 (964) Carrera 4
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 964, Porsche, tim-schrick

Vorig bericht: « 5 dingen die je moet weten over de toekomst van Bugatti
Volgend bericht: BMW X5 xDrive40e scoort klus als ‘Rescue Vehicle’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. dave zegt

    25 augustus 2015 om 22:38

    Hebben!!!!!!

    Login om te reageren
  2. rb26dett zegt

    25 augustus 2015 om 22:39

    Ik kan niet anders zeggen, gewoon erg gaaf!

    Login om te reageren
  3. truckertje zegt

    25 augustus 2015 om 22:39

    Toch ga ik voor de Singer als ik de centjes bij elkaar gereden heb.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      25 augustus 2015 om 23:13

      @truckertje: ik ook! ieder de helft? Rijden we om de beurt…

      Login om te reageren
      • truckertje zegt

        26 augustus 2015 om 08:37

        @pomoek: deal

        Login om te reageren
  4. aronn zegt

    25 augustus 2015 om 22:41

    Heel vet maar net iets té oranje, kan dat eigenlijk wel?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      25 augustus 2015 om 22:46

      @aronn: ja. Maar dat is mijn bescheiden mening.

      Een zilvergrijze met Martini-livery zou ik overigens óók niet afslaan.

      Login om te reageren
      • aronn zegt

        26 augustus 2015 om 09:13

        @RRRobert: ik zou sowieso geen klassieke Porsche afslaan :)

        Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    25 augustus 2015 om 22:45

    Een Singer is dan ook een klap duurder, maar ook van een heel ander niveau. Alleen het interieur al. Maar voor degene die per se een oude Porsche wil rijden, maar liever moderne techniek heeft en geen geld heeft voor een Singer is dit de geslaagde wagen. Ik zou dan liever doorsparen voor een Singer.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      26 augustus 2015 om 00:26

      @berlinetta: Inderdaad, een Singer is wel even wat anders. De Carbon body alleen al… Verder komt dit over als een leuk project, maar veel verder dan diverse 911 onderdelen in een te brede koets gaat het niet.

      Met name in de detaillering zijn Singers prachtig. Alle kleine dingetjes als het dopje van de olie, xenon koplampen en de balsahoutafwerking. Om maar te zwijgen van de Cosworth getunede Mezgers… Singer is echt even een stapje verder. Meer in lijn van de Eagle Speedster. Ook zo’n schitterend project.

      Login om te reageren
      • erwh zegt

        26 augustus 2015 om 06:47

        @gtwillem: @berlinetta: inderdaad, een Singer is echt een moderne rebuild met ongelooflijk oog voor detail en alleen het beste is goed genoeg. Ik geloof dat de kabelboom alleen al iets van 25k$ kost.
        Maar neemt niet weg dat dit ook echt een gaaf ding is.

        Login om te reageren
  6. schreute01 zegt

    25 augustus 2015 om 22:47

    Te breed dus van achter. T hele pure klassieke Porsche-design is naar de knoppen.

    Login om te reageren
    • turbobrick zegt

      25 augustus 2015 om 22:55

      @schreute01: Mee eens, ze hadden dat verbreden niet moeten doen, dan viel het wel mee.
      Interieur is ook erg hardcore en leuk voor een pure track racer maar in een auto die klassiek moet ogen vind ik het echt geslaagd.

      Login om te reageren
    • gallardogt zegt

      26 augustus 2015 om 17:44

      @schreute01: Mwah, met zo’n klassieke kleine ducktale is deze 911 helemaal weer in balance.

      Login om te reageren
  7. potjak zegt

    25 augustus 2015 om 22:47

    Wat wordt ik hier hebberig van. Wat een ontzettend mooie wagen is dit.

    Login om te reageren
  8. thejerk zegt

    25 augustus 2015 om 22:50

    Leuk ding hoor, dit vind ik dus vele malen interessanter dan zo’n megalomane jurkenbak als de Veyron/Chiron.

    Maar dat mag ik kennelijk niet vinden zonder daarop aangevallen te worden door de rijbewijsloze “kenners” van AB.

    Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      25 augustus 2015 om 22:54

      @thejerk: van mij mag dat wel ;)

      Login om te reageren
    • klimz zegt

      26 augustus 2015 om 00:06

      @thejerk: misschien heb ik 10 september wel mijn rijbewijs! ? Mag het dan wel?
      Maar ik zal je nooit aanvallen voor het afkraken van een moderne Bugatti.

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      26 augustus 2015 om 00:21

      @thejerk: je mag altijd een eigen mening hebben, kerel! Zelf kan ik supercars zeker waarderen, maar doet het mij verder vrij weinig. Ben zelf van de snelle uitvoeringen van huis tuin en keuken auto’s. Mijn dag is helemaal goed als ik een MG ZT-260, Mondeo ST200 of S4 tegenkom :-).

      Login om te reageren
      • thejerk zegt

        26 augustus 2015 om 06:41

        @gtwillem:
        Dank u, na de aanval door een club Beliebers in het vorige topic begon ik daar ernstig aan te twijfelen.

        Login om te reageren
  9. gtwillem zegt

    25 augustus 2015 om 22:53

    Opvallend: de meest Duitse auto ooit gebouwd gespoten in Oranje. Auto komt origineel toch niet uit 1974? (deze is voor de oudere AB reaguurders). Daarbij, deze blonde Duitse Übermensch rijdt in Über Duitse auto in een stad die door de Duitsers finaal plat gebombardeerd is… (Deze is voor mijn overgrootvader, Rotterdammer ten voeten uit).

    Login om te reageren
  10. stephanotis zegt

    25 augustus 2015 om 23:20

    Deze “fabelachtige projectauto uit 2014” heb ik in 2012 al eens getipt, maar hij blijft leuk.

    Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    25 augustus 2015 om 23:42

    De nep fuch’s zijn niet zo goed gelukt voor de rest dik in orde.

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    26 augustus 2015 om 00:13

    Mooi ding! Echt gewoon heel gaaf! Niveau Singer.

    Login om te reageren
    • volvoturbo zegt

      26 augustus 2015 om 09:25

      @dutchdriftking: op n foto kun je de kwaliteit niet echt beoordelen natuurlijk.

      Login om te reageren
  13. motoragent zegt

    26 augustus 2015 om 09:38

    Liever dit dan zo’n Singer, daar zou ik niet mee durven rijden. Waarom zou een klassieke 911 zo’n extreem dure CFRP body moeten hebben?

    Login om te reageren
  14. philipf zegt

    26 augustus 2015 om 10:42

    Wat is deze lekker zeg!

    Login om te reageren
  15. biohazardracer zegt

    26 augustus 2015 om 17:14

    -edit: doen we even kalm?-
    Wel een heerlijk mooie wagen met een hoog hebbuh gehalte :)

    Login om te reageren
    • biohazardracer zegt

      26 augustus 2015 om 18:46

      @biohazardracer: oow sorry redactie! Dacht ik nog netjes te zijn door het niet volledig neer te zetten is het nog niet goed :|
      Laat ik het dan zo zeggen, ik had graag een langer filmpje gezien met meer geluid!!

      -edit: dat klinkt stukken beter, mooi werk!-

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North