• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Sport Classic – Slechts 250 stuks

Auteur: robbie, gepost 2 september 2009 om 09:43 – 116 Reacties

Porsche 911 Sport Classic
Blijkbaar zijn er nog niet genoeg 911 varianten, want op de IAA zal Porsche de wel heel exclusieve 911 Sport Classic presenteren. Deze bijzondere Porsche zal gebouwd worden in een oplage van slechts 250 stuks. Waar je hem aan kan herkennen? Allereerst aan het nieuw ontworpen double-dome dak en aan de voorkant is een SportDesign bumper gemonteerd. Aan de achterkant vinden we een spoiler die gevormd is zoals de ducktail van de legendarische Carrera RS 2.7 uit 1973. En we zien een paar lelijke achterlichten.

De techniek van de 911 SC is gebaseerd op de Carrera S, maar er zijn wel degelijk wat verschillen. Zo is het bodywork aan de achterkant 44 millimeter breder en de spoorbreedte is achter ook toegenomen. De 3.8 liter grote boxer motor levert nu 408 pk (+23 pk), mede dankzij een nieuw ontwikkeld inlaatspruitstuk en 6 vacuümkleppen erin.

Goed nieuws is dat de Sport Classic alleen maar te bestellen is met een handgeschakelde 6-bak. Verder zijn keramische remmen (PCCB, Porsche Ceramic Composite Brakes), PASM (sport onderstel) en 19″ velgen zijn standaard. Ook ligt de SC zo’n 2 cm dichter bij het asfalt.

Het interieur is ook onder handen genomen door Porsche Exclusive om het geheel nog aparter te maken. De Classic Sport is in de afgelopen 3 jaar ontwikkeld door Porsche Exclusive (speciale afdeling van Porsche). De prijs van dit exclusieve snoepje is 169.300 euro (excl. belastingen). Heb je niet zoveel geld? Dan heeft Porsche gelukkig ook een 1:43 schaalmodel in de aanbieding.

UPDATE: Video!
Porsche 911 Sport Classic video

Ook interessant!

  • Porsche 911 Sport Classic
    Porsche 911 Sport Classic maakt comeback
  • Video: Porsche 992 Sport Classic mét ducktail
  • Er komen nóg twee 911-smaakjes aan, voor de liefhebber
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, iaa-2009, Porsche, sport-classic

Vorig bericht: « Mercedes E-Klasse Cabrio naakt betrapt!
Volgend bericht: VW BlueMotion offensief: Golf, Passat en Polo »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mr. V8 zegt

    2 september 2009 om 09:44

    Wat een bijzonder mooi apparaat zeg! Die ducktail, die doet het hem!!! Toppertje zeg ik!

    Login om te reageren
  2. mastertjen zegt

    2 september 2009 om 09:47

    Heel mooi ding! De achterkant is nu sober maar toch bruut: 2 dikke uitlaten en vette spoiler.

    Login om te reageren
  3. de sjonnies zegt

    2 september 2009 om 09:48

    Porsche 911…….de enige replica die nooit uit productie is gehaald.

    Login om te reageren
  4. laatste-man zegt

    2 september 2009 om 09:51

    De voorbumper is mij net iets te druk. Anders prachtige wagen

    Login om te reageren
  5. Larrs zegt

    2 september 2009 om 09:52

    Zo ken ik Porsche weer. :P

    Erg mooi. Nu alleen nog even sparen.

    Login om te reageren
  6. LQDI zegt

    2 september 2009 om 09:53

    wat een ontzettend gaaf ding. Die achterkant is beter dan de standaard S achterkant met die uitlaten zo. Die ducktail is wel helemaal fantastisch.
    Porsche olee

    Login om te reageren
  7. Pixed zegt

    2 september 2009 om 09:54

    Hoe lang gaat men de 911 nog uitmelken? Hebben hem nu al hoger en langer gemaakt, what’s next?

    Login om te reageren
  8. BJ zegt

    2 september 2009 om 09:54

    Hoe cool is dat! Grappig hoe goed die ducktail past!

    Login om te reageren
  9. StijnB zegt

    2 september 2009 om 09:56

    Buiten de achterlichten is het vrij fraai!
    Wel een mooie verwijzing naar de 3.0 SC, met het ruitjesmotief op de stoelen en de terugkeer van de Fuchs velgen!

    Login om te reageren
  10. Jip zegt

    2 september 2009 om 09:58

    Ik vind, in tegenstelling tot de mensen die voor mij reageerden, dat de normale 911 Carrera S een stuk mooier is. Veel natuurlijker achter- en voorkant, zonder fratsen, dus eleganter.

    Login om te reageren
  11. Beck zegt

    2 september 2009 om 09:59

    Nice! Fuchs-style velgen, lekker retro!

    Login om te reageren
  12. Laue zegt

    2 september 2009 om 10:01

    een classic edition…met LED lampjes…. :cry:

    Login om te reageren
  13. Tieme zegt

    2 september 2009 om 10:02

    Wat is er mis met de achterlichten? Vind het een ontzettend gave wagen. Jammer dat ik het geld niet heb. Anders was ik meteen naar de Porsche dealer gereden!

    Login om te reageren
  14. roderick zegt

    2 september 2009 om 10:07

    Alleen een beetje typisch, de 911 SC die ik ken stond juist bekend op zijn gladde lijnen, en dus niet zo’n lelijke taartschep (ookal is deze wel redelijk bescheiden te noemen).
    Daarnaast hhad een SC niet zo’n rare “COBRA” streep over de auto lopen. (en had ie ook geen FUCHS velgen, maar velgen die erop leken)
    Een SC was dan ook “minder” dan een Carrera; dus goedkoper!
    (Daar zal ongetwijfeld de pijn hebben gezeten ;))

    Login om te reageren
  15. AlwinH zegt

    2 september 2009 om 10:07

    408 pk uit een ongeblazen zes-in-lijn? Impressive.
    Heb pas met een Carrera S gereden en dat vond ik al indrukwekkend.

    En wat gaat dat kosten?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      2 september 2009 om 10:58

      @AlwinH: zes in lijn? Shame on you! 6 cilinder boxer zal je bedoelen ;)

      Login om te reageren
  16. AlwinH zegt

    2 september 2009 om 10:10

    @Pixed, wat een grappig commentaar. Zelf verzonnen?

    Login om te reageren
    • Pixed zegt

      2 september 2009 om 10:26

      @AlwinH: Was niet grappig bedoeld…
      Maar voel me toch verheugd dat je voldoende vrije tijd hebt om op mijn ‘bijdrage’ te reageren. Have a nice life.

      Login om te reageren
  17. Lange zegt

    2 september 2009 om 10:11

    Dit is weer een echte Porsche, hopelijk komen erin de toekomst meer van zulke speciale uitvoeringen, net zoals bij Aston Martin gebeurd, die mannen brengen ook elke kwartaal wel weer een nieuwe uitvoering.

    Login om te reageren
  18. bozewolf zegt

    2 september 2009 om 10:12

    ^ Boh, uit een 3.8 liter blok. Iets meer dan 100/liter. Netjes, maar niet wereldschokkend medunkt.

    Enfin, je moet waarschijnlijk Porsche fan zijn om dit leuk te vinden. Mij doet het bar weinig namelijk. “De zoveelste” variant.

    Login om te reageren
  19. Wessee zegt

    2 september 2009 om 10:12

    Die velgens zijn echt prachtig. Ik zou er zo eentje willen. En ik ben niet eens een Porsche liefhebber.

    Login om te reageren
  20. Wessee zegt

    2 september 2009 om 10:13

    *velgen

    @bozewolf: voor wereldschokkend moet je in principe nooit bij Porsche zijn.

    Login om te reageren
  21. Dimglor zegt

    2 september 2009 om 10:16

    Die velgen zijn echt lelijk en passen er niet bij.
    Voor de rest een prachtige wagen :)

    Login om te reageren
  22. StijnB zegt

    2 september 2009 om 10:22

    @ roderick
    Wat een onzin! De SC was de opvolger van de 3.0 Carrera en de voorloper van de (3.2) Carrera. Het is inderdaad zo dat hij minder krachtig was dan deze twee, dit zodat klanten zouden overstappen op de 928 (wat niet gebeurde). Maar er was tijdens de levensduur van de SC geen andere 911 dan de Turbo verkrijgbaar, er was geen Carrera! (SC zou trouwens moeten gestaan hebben voor ‘Super Carrera’)

    Login om te reageren
  23. Ibexx zegt

    2 september 2009 om 10:25

    Ook ligt de CS zo’n 2 cm dichter bij het asfalt.

    SC?

    Login om te reageren
  24. roderick zegt

    2 september 2009 om 10:27

    Hoezo onzin? Je spreekt jezef tegen..

    Is toch heel grappig dat mijn liefste pappa in 1983 in een 911SC reed, welke minder krachtige, een minder goed onderstel en minder goede remmen had dan de carrera die hem opvolgde in 1983/1984. Er is zelfs nog een uitloop versie eind 1983 geweest voorzien van het onderstel van de Carrera. En geloof me; hij was ECHT goedkoper…

    Login om te reageren
  25. Sharp zegt

    2 september 2009 om 10:30

    De Porsche 911 is net zo voorspelbaar als de meeste reageersels van de reageerders alhier.

    Login om te reageren
  26. StijnB zegt

    2 september 2009 om 10:38

    In 1983 zag de opvolger van de SC, de Carrera (3.2) het levenslicht. Het is toch niet onlogisch dat de voorloper inferieur was; minder krachtig, minder goede remmen,… en daarenboven goedkoper. Nieuwe modellen zijn door de band genomen duurder van hun voorgangers. De SC was niet meer of minder dan de voorloper van de Carrera, en zoals altijd zijn ze enkele maanden lang nog broederlijk naast elkaar te koop geweest.

    Login om te reageren
  27. Tom zegt

    2 september 2009 om 10:40

    Ben ik de enige die dit een lelijk hok vind? Gaat niet de goede kant op met Porsche, de nieuwe GT3 RS vind ik ook niet bepaald mooi. En 170K exclusief belastingen is wel een beetje veel nietwaar?

    Login om te reageren
  28. DenE zegt

    2 september 2009 om 10:45

    Lekker belangrijk allemaal… Een 911 is (en blijft) een 911, en dat is JUIST waarom het die Porsche al zoveel jaar zo goed doet. Past ook goed binnen de VAG-Filosofie. ‘Niet té veel veranderen want dat willen mensen niet. En het blijkt keer-op-keer weer succesvol (getuige de verkoopcijfers van de groep)
    On-Topic; machtig mooie uitvoering van de 911, serieus mooie wielen die Fuchs-style. Als ik de centen zou hebben…… (niet dus helaas :( )

    Login om te reageren
  29. Jeroen zegt

    2 september 2009 om 10:49

    Velgen zijn lelijk net als de achterkant. Geef mij maar een normale Porsche hoor.

    Login om te reageren
  30. StijnB zegt

    2 september 2009 om 10:51

    @ roderick
    Wel keurig dat je vader toen al 911 reed, was toen nog iets speciaals. Heeft hij er later nog gehad?

    Login om te reageren
  31. ruben00 zegt

    2 september 2009 om 10:51

    Ziet er goed uit! evenals de motor,

    Maar… nog een 911?

    Login om te reageren
  32. Fokko zegt

    2 september 2009 om 10:52

    @ AlwinH: 6-in-lijn?
    doe maar boxer ;-)

    Login om te reageren
  33. Goed_Koopman zegt

    2 september 2009 om 10:53

    Prachtig. Gewoon prachtig.

    Login om te reageren
  34. autoblogger zegt

    2 september 2009 om 10:56

    Lekker geluidje! http://www.autojunk.nl/2009/09/porsche-911-sport-classic

    Login om te reageren
  35. midi zegt

    2 september 2009 om 11:00

    @AlwinH
    uuhh zes-in-lijn zei je?
    OT: Niet echt een toevoeging aan de 911 lijn, maar er zullen vast een paar Porsche adepten naar de dealer rennen om de kas van Porsche een (klein) beetje te spekken.

    Login om te reageren
  36. midi zegt

    2 september 2009 om 11:00

    tsezus ik ben traag vandaag…

    Login om te reageren
  37. roderick zegt

    2 september 2009 om 11:05

    @StijnB, nou ja daarvoor…. een 924, prachtig in bruin metallic (NOT). Daarna werd ik HELAAS voor hem ook wat groter, dus dat werden stationcars en grote sedans. Tussendoor nog wel een 993 targa gehad. Maar die SC was echt heel leuk met z’n ruitjes bekleding en smalle heupjes, tikje vrouwelijk misschien, was ook nog eens dnkr groen.

    Login om te reageren
  38. roderick zegt

    2 september 2009 om 11:08

    Deze velgen vind ik btw echt PRACHTIG, net als die uitlaten, nou ja eigenlijk alles wel, behalve die rare streep en die kieuwtjes (of hoe je dat ook schrijft) in de bumper..

    Login om te reageren
  39. Tim zegt

    2 september 2009 om 11:18

    169.300 excl belastingen maakt 280.000 incl btw en bpm?

    das wel heel erg veel vind ik, al heb je dan wel wat unieks.

    Login om te reageren
  40. C6_R zegt

    2 september 2009 om 11:20

    Mooi hoor, vooral van achteren, lekker oldskool en strak! Van voren inderdaad veel te druk en ook de striping past wat mij betreft niet bij Porsche. Maar ben allang blij dat het geen diesel/hybride is!

    Login om te reageren
  41. Ralph zegt

    2 september 2009 om 11:21

    Die racing stripe mag van mij ook eraf!
    Die slits/kieuw in de achterbumper zijn echt wel nodig voor koeling… ondanks waterkoeling.

    Maare verders niks meer aan doen…
    Dat ze dit niet eerder hebben gedaan daar in Weissach?

    @Roderick vroeger was alles niet duur.

    Login om te reageren
  42. roderick zegt

    2 september 2009 om 11:26

    @Ralph.. inflatie. Toen was duurder, duur is mooi en mooi is duur

    Login om te reageren
  43. 911GT2 zegt

    2 september 2009 om 11:35

    Heerlijk… waar kan ik bestellen?

    Login om te reageren
  44. rwd zegt

    2 september 2009 om 11:36

    Alleen al vanwege het feit, dat ze tenminste weer eens laten zien, dat de 911 nog beter en mooier kan en dan ook een retro tintje geven, zeg ik “hulde”. Ik weet het, ben niet objectief, maar wel een echte liefhebber van sportwagens met ballen ;-)

    Login om te reageren
  45. Duidelijk zegt

    2 september 2009 om 11:40

    Zeer mooi, echt een waardige Porsche.
    De 911 is zo’n prachtig stukje engineering dat het maar blijft mee gaan.

    Login om te reageren
  46. mardec zegt

    2 september 2009 om 11:43

    Wat is hij mooi!!

    Login om te reageren
  47. Jimmie zegt

    2 september 2009 om 11:46

    @rwd, de 911 is bij uitstek een sportwagen zonder ballen.

    Login om te reageren
    • rwd zegt

      2 september 2009 om 11:49

      @Jimmie: Jij hebt nog nooit met een 911 geraced, anders kun je nooit een dergelijke onzin verkopen. Het feit dat de motor achter de achteras ligt, maakt dat hij op de limiet erg listig te rijden is. Ik weet waarover ik het heb, want ik heb er jaren mee geraced.

      Login om te reageren
  48. SLR zegt

    2 september 2009 om 11:52

    het is een mooie wagen maar het kleurtje is niet zo mooi

    Login om te reageren
  49. StijnB zegt

    2 september 2009 om 12:04

    @ roderick
    De 993 (Targa) was natuurlijk ook een topper. Daarna hebben er inderdaad veel 911-liefhebbers afgehaakt.

    Login om te reageren
  50. Win zegt

    2 september 2009 om 12:05

    Knapste 997 tot hier toe!

    Login om te reageren
  51. Headhunterz zegt

    2 september 2009 om 12:05

    wat een lachertje zeg! sjongejonge, het ziet niet uit ;)

    Login om te reageren
  52. roderick zegt

    2 september 2009 om 12:07

    280.000 euro.. terwijl een basis carrera s 120.000 is… aij… @ jimmie.. een 911, ja ook een “gewone” carrera s is echt een “handfull”. Vind misschien een 4s wel beter rijden.. lijkt of ie iets meer gewicht in de neus heeft, bij gas geven in een flauwe bocht moet je wle erg vaak corrigeren..

    Login om te reageren
  53. Larrs zegt

    2 september 2009 om 12:09

    Net even het filmpje bekeken, maar het geluid is ook fantastisch. Nu hoor je tenminste weer het typische boxermotor geluid.
    Dit geluid vind ik gewoon bij de 911 passen.

    Login om te reageren
  54. Xantos zegt

    2 september 2009 om 12:26

    Ik word er niet koud of warm van!

    Login om te reageren
  55. PCCB zegt

    2 september 2009 om 12:39

    Wat een heerlijk geluid! En het ziet er gelikt uit. Die achterlichten kan je wel wijzigen naar de standaardversie. ’t Is ten slotte een Porsche: klant is koning. Doe mij maar een carrerawitte met die lichte, subtiele streep en de Fuchs-inspried velgen in het oranje! Het blijft ten slotte goedkoper dan een originele, en je moet ergens mee beginnen. :)

    Login om te reageren
  56. micheloo0 zegt

    2 september 2009 om 12:41

    Die uitlaten staan hem echt goed :D

    Login om te reageren
  57. heidekonijn zegt

    2 september 2009 om 12:55

    Rinspeed Indy iemand?

    Login om te reageren
  58. Stephan zegt

    2 september 2009 om 12:56

    3 jaar om dit te ontwikkelen….? Verbaast me niks dat VW wat reorganisaties wil doorvoeren…..

    Login om te reageren
  59. Ollie-j zegt

    2 september 2009 om 12:58

    Heel heel heeel heeel vet deze versie. Echt weer een gedurfde versie! Collecters item lijkt me.

    Login om te reageren
  60. Sprite zegt

    2 september 2009 om 13:03

    Een nieuwe SC, Hulde!
    Die achterlichten zijn inderdaad minder, maar die Fuchs velgen zijn prachtig :D

    Login om te reageren
  61. quanti zegt

    2 september 2009 om 13:11

    Mooi

    Login om te reageren
  62. VermyK zegt

    2 september 2009 om 13:11

    Dit is de porsche die ze in het gamma moeten hebben en al den andere brol mogen ze meteen schrappen. Dan rijdt er tenminste maar één lullig model rond! De platgedrukte beetle yeah!!

    Login om te reageren
    • Sprite zegt

      2 september 2009 om 13:26

      @VermyK:

      Kappen met dat eeuwige gejammer over de platgedrukte beetle. Verzin eens een originele manier om de 911 af te kraken als jij hem zo lelijk vindt.

      Login om te reageren
  63. Shenkie zegt

    2 september 2009 om 13:24

    Erg lekker dit zo old-skool, zo hoort het!

    Login om te reageren
  64. wout1235 zegt

    2 september 2009 om 13:26

    de allermooiste 911!!! zo zou de gt3 ook kunnen zijn zonder die enorm lelijke achtervleugel

    Login om te reageren
  65. jk 733 zegt

    2 september 2009 om 13:40

    porscheporno

    Login om te reageren
  66. VermyK zegt

    2 september 2009 om 13:52

    Ten eerste:ik zie er alleen maar dikke nekken mee rondrijden
    Ten tweede:nog net betaalbaar voor degene die zich geen veel mooiere Italiaanse wagen kunnen aanschaffen en ook supercar willen hebben
    Ten derde:waarom beperken ze hun modellengamma niet een beetje van de 911 zodanig dat het wel een meer interessante sportwagen wordt want nu zie je ze gewoon veel te veel waardoor ie niet meer leuk is

    Wel Sprite is dat een goed antwoord voor jou?

    Login om te reageren
  67. Lumowe zegt

    2 september 2009 om 14:24

    Erg jammer van het zilveren/chromen randje om de zwarte Fuchs velg..

    VermyK, jij doet niet meer mee, natuurlijk moet je veel geld hebben om jezelf op een Porsche te trakteren, mensen die een 911 Turbo kopen, die willen niet aangestaard worden vanaf het terras als de eigenaar van een F430 zijn auto parkeert, hoeveel 911’s zie jij per dag..?

    Login om te reageren
  68. Jozef zegt

    2 september 2009 om 14:35

    Waar blijven alweer die jammerende zagemannen dat Porsche een kutbedrijf is omdat ze in de toekomst ook gemene diesels in hun 4×4 willen mikken? Jammer dat er maar 250 stuks van komen…

    Login om te reageren
  69. daviddewijnnl zegt

    2 september 2009 om 15:06

    Prachtig! Is ie ook in een andere kleur te krijgen??
    alleen de voorspoiler is een beetje druk maar verder echt super!

    Login om te reageren
  70. PCCB zegt

    2 september 2009 om 15:17

    @VermyK: “… alleen maar dikke nekken”

    Spreek voor jezelf. Bovendien ben jij hier de dikke nek als zomaar even de Porsche-rijder en de 911 gaat stigmatiseren.

    En ‘platgeslagen kever’, erg origineel hoor.

    Login om te reageren
  71. CarloAbarth zegt

    2 september 2009 om 15:20

    Schitterend zo! Heerlijk die knipoog naar de oude RS, helemaal top!

    Login om te reageren
  72. autobandventieldopje zegt

    2 september 2009 om 15:23

    Fantastische auto met dito geluid…tja als je de beste sportauto ter wereld verkoopt (mag ook wel na 40 jaar doorontwikkeling/finetuning)dan heb je uiteraard een hoop medestanders maar ook een hoop haters die zich autoliefhebbers noemen…iedereen die ooit met een Porsche (i.h bijzonder 1 van de gehele 911 serie) heeft gereden zal er over mee kunnen praten dat het fantastische sportauto’s zijn met een geweldig prijs/vermogen/kwaliteit verhouding. In elk opzicht degelijk, ook het design en dat is voor sommige saai en achterhaald en voor anderen goed genoeg of zelfs supermooi..
    Niet iedereen die wel graag in een sportauto rijd heeft de behoefte om aangegaapt te worden of nagewezen te worden..je kan redelijk anoniem genieten van supertechniek met uiteraard ook stevige prijzen, maar dat is meer voor de kwaliteit dan voor de quantiteit/exclusiviteit…

    Deze 911 (leuk dat ze dat hebben gehandhaafd…op de achterkant) in de grondverf.. ;) vindt ik persoonlijk heel erg mooi..die Fuchs velgen zijn ook erg gaaf…back in the eighties was ik er niet zo kapot van , maar nu begin ik ze steeds mooier te vinden… ook een Vespa GTS (jawel een brommert… ;) heeft zo’n glimmend randje op zwarte velgen…mooi geaccentueerd detail zou ik zeggen..

    Login om te reageren
  73. Neluz zegt

    2 september 2009 om 15:29

    weer zo lelijk uitgemelkt 911 porsche gedrocht. wanneer komen ze nou is met een nieuwe modelnaam en een geheel nieuw model!

    Login om te reageren
  74. Huin zegt

    2 september 2009 om 15:44

    Super nice! Vleugeltje had van mij wel wat lomper mogen zijn, beetje à la de oude ‘picknicktafel’. Verder echt mooi met oldschool Fuchsen. Hoeveel inch zijn deze opgefriste Fuchs velgen eigenlijk? Ziet er behoorlijk groot uit.
    Origineel had de SC volgens mij de mogelijkheid uit twee velgens; Fuchs of ATS.
    Als ze die ATS (Cookiecutter) nou ook nog opnieuw uit zouden geven in 17″ hou ik me aanbevolen.

    : )

    Login om te reageren
  75. PCCB zegt

    2 september 2009 om 15:53

    @Neluz: Porsche Panamera. Welkom op de wereld.

    Login om te reageren
    • Neluz zegt

      2 september 2009 om 16:00

      @PCCB: ja ik was alleen vergeten bij te zetten voor de 2 deurs varianten. :P Maar van die panamera kan je toch wel zien dat er onderdelen van bestaande porsches op zitten (tenminste dat vind ik zo)
      alleen heb die 2 deuren meer en hoort de panamera thuis op de vuilnisbelt :P

      Login om te reageren
  76. AlwinH zegt

    2 september 2009 om 15:55

    @Vermijk: wat rij je zelf als ik vragen mag? Ik neem aan een italiaanse supercar?

    Login om te reageren
  77. Headhunterz zegt

    2 september 2009 om 16:02

    @ Alwin
    ik denk een Gazelle of een Batavus, misschien een Union? :P

    Login om te reageren
  78. clubbtraxx zegt

    2 september 2009 om 17:13

    Ahgut… weeeeeer een 911-je
    Om doodmoe van te worden zeg, hoeveel van de platte kevers gaan er nog komen?

    Login om te reageren
  79. robbie zegt

    2 september 2009 om 17:25

    UPDATE De 911 Sport Classic kost in Nederland 276.300 euro. Ter vergelijking een 911 GT2 kost 270.281 euro.

    Dit is dus met afstand de duurste 911 (op dit moment).

    Login om te reageren
  80. daviddewijnnl zegt

    2 september 2009 om 17:26

    @Jimmie
    ooit een échte porsche gereden?

    Login om te reageren
  81. KippieKnaus zegt

    2 september 2009 om 17:56

    @robbie :shock: Porsche is echt de grootste klant uitmelker die de autoindustrie ooit gezien heeft. Kijk maar naar de GT-R. Het kan allemaal voor de helft en in dit geval voor één derde zelfs vrees ik.

    Het is maar goed dat andere bedrijven zoals Nissan en Audi en misschien in de toekomst Honda en Lexus de concurrentie aangaan. Porsche had (en heeft nogsteeds in zekere mate) een monopolie op de Sportwagen.

    Login om te reageren
  82. bozewolf zegt

    2 september 2009 om 18:20

    Porsche heeft een enorm loyale clientele (als in, mensen die ook daadwerkelijk 1 kopen) en een zo mogelijk nog fanatischer schare fanboys. Dat weten ze en daar spelen ze handig op in.

    Want ’t toch wel erg aan de prijs.

    Login om te reageren
  83. AMG Powerrr zegt

    2 september 2009 om 18:31

    keigeil apparaat! De 911 wordt steeds maar weer mooier.

    Login om te reageren
  84. Nickelson zegt

    2 september 2009 om 18:43

    Helemaal top, maar wel duur!

    Prijs gaat denk ik richting Ferrari 458 Italia

    Login om te reageren
  85. daviddewijnnl zegt

    2 september 2009 om 18:58

    @KippieKnaus
    Het klopt dat het voor de helft kan, maar ik denk niet dat je echt blij bent als de kroegbaas binnenkomt en zegt:”Kan de eigenaar van die nissan even zijn auto van de parkeerplaats van mijn vrouw afhalen?” Dan klinkt porsche toch echt leuker en tja, daar betaal je voor.

    Login om te reageren
  86. Ary zegt

    2 september 2009 om 19:46

    wat is dat paars/bruin/rood leren interieur zwaar PORNO

    Login om te reageren
  87. Tja zegt

    2 september 2009 om 20:04

    ja hoor, belachelijk prijs… ongeveer 280.000 incl. voor dat geld kan je ook een gt2 of turbo kopen. (sterker nog, die zijn goedkoper) debiel gewoon ondanks dat hij mooi is!

    Login om te reageren
  88. krari zegt

    2 september 2009 om 20:12

    gappig ding, en de achterlicthen hebben ook echt wel wat;)

    Login om te reageren
  89. pt0x zegt

    2 september 2009 om 20:23

    Ik kan deze auto zo ontzettend waarderen! echt een dikke bravo voor Porsche!

    Login om te reageren
  90. J. zegt

    2 september 2009 om 20:45

    Pracht van een auto, echt super mooi. De achterkant is mede door de wat saaie achterlichten wel aan de sobere kant maar echt lelijk kan ik die lampen toch ook niet noemen.

    Login om te reageren
  91. Porsche-ownt zegt

    2 september 2009 om 20:59

    EINDELIJK

    Login om te reageren
  92. Cantago zegt

    2 september 2009 om 22:07

    Ik vind hem er anders behoorlijk gelikt uit zien! Zet maar voor de deur hier hoor;) Die achterlichten vind ik ook wel gaaf!

    Login om te reageren
  93. Max zegt

    2 september 2009 om 22:39

    Vind ik jammer. Waar is de tijd dat porsche 1 model had? neem nu de tijd van de 993. Niet bepaald economisch de beste tijd voor porsche, maar noem mij één mooiere 911 dan de 993? En ik vind deze auto lelijk en ik heb er alle vertrouwen in dat ik hem lelijk zal blijven vinden.
    Het gaat voor de echte 911-liefhebber niet goed met porsche.
    Ook nog iets dat ik jammer vind: altijd die vergroting van die motoren; ok het is nodig om een zeker koppel te kunnen bewaren, maar laat ons goed onthouden dat de 911 is begonnen met een 2.0 liter. nu is de motor bijna dubbel zo groot. Ik zal pijn in het hart hebben als daar ooit 4.0 van wordt gemaakt. Dan kun je evengoed een amerikaan kopen. nee, ik heb altijd van alle 3.6 versies gehouden en daar mocht het m.i. stoppen.
    Weet je wat porsche beter eens had gedaan?: een hele lichtgewicht versie van de 911 uitgebracht zonder veel luxe en zonder elektronische hulpmiddelen met een kleine (vb. 2.7 liter) zescilinder die weer rauw en hees klinkt zoals in de jaren 70 en 80. en met een smalle kont en twee uitlaten dicht tegen mekaar in het midden, desnoods met zo een ducktail. Dat zou een echte sport classic zijn.

    Login om te reageren
  94. Max zegt

    2 september 2009 om 22:41

    deze ziet er overigens als een slecht gelukte tuning variant uit.

    Login om te reageren
  95. Porsche-ownt zegt

    2 september 2009 om 23:00

    aan Max

    smaken verschillen maar jij mag je zeker geen Porsche fan noemen

    Login om te reageren
  96. autobandventieldopje zegt

    2 september 2009 om 23:04

    De nono’s die hier negatief op reageren zijn absolute NITWITS die helemaal NIETS maar dan ook helemaal NIETS van autopassie hebben begrepen..je bent een liefhebber van mooie auto’s of niet. Hier is persoonlijke smaak even niet van toepassing…Dit IS gewoon een mooie auto en dat is een FEIT en geen mening (los v.d kleur,velgen en striping enz)Als je dat niet kan inzien dan heb je helemaal niets van auto’s begrepen en raad ik mierenneukerblog aan kun je daar lekker je gal spuien of ga zandkorreltjes tellen op het strand of zo, maar alsjeblieft hou op met die mega domme reakties over auto’s te verkondigen die kant noch wal slaan… (zo dat moest ik weer ’s ff kwijt) Mensen die in een Fiatje rijden met een Ferrari sticker achterop die commentaar hebben op al wat Duits of is..andersom is net zo treurig overigens..ofwel rijden in een Duitse auto en al het overige minderwaardig vinden omwille van kwaliteit of andere bullshit..

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      3 september 2009 om 20:20

      @autobandventieldopje: je reactie is op het randje van “busje laten komen en een fijn ritje naar een oord waar ze je kunnen helpen weer een beetje realiteitszin terug te krijgen”.

      Een auto IS niet mooi, mensen vinden hem/haar mooi… of niet. Dat heeft niets maar dan ook niets te maken met wel of geen autoliefhebber zijn. Dat jij het een prachtige auto vindt prima, maar veel mensen hebben meer dan genoeg van de zoveelste saaie remake van de 911. Daarbij is het zeker niet de beste sportwagen. Zelfs de eigen Cayman is met wat aanpassingen door mensen die weten wat ze doen sneller en leuker dan de 911… Check anders maar eens de video van Garage 419 over de Cayman van Farnbacher Loles.

      http://www.youtube.com/watch?v=OpOFHc3U-Wo

      Login om te reageren
      • rwd zegt

        3 september 2009 om 20:32

        @w0o0dy: Het gaat er niet om of de 911 de beste sportwagen is. Feit is dat hij een grote schare liefhebbers kent die graag meer willen betalen voor een gelimiteerd model. Ik ben van mening dat Porsche heel goed weet wat ze doen en ze doen het meer dan goed. Ok een gewone 911 is niet echt exclusief meer, maar nog steeds een ikoon. En ja een Nissan GT-R kan meer voor minder en heeft een eigen schare liefhebbers (ik zou voor dat geldook de Nissan GT-R nemen) ipv een Audi of BMW. Maar als ik 300K te besteden heb dan is deze 911 variant wel op de shorlist aanwezig, samen met wat Italiaans spul.
        Jouw mening is niet de mijne maar ik geef je gelijk dat autobanventieldopje doorslaat in zijn reaktie.

        Login om te reageren
  97. Volvo_440_turbo zegt

    2 september 2009 om 23:16

    Kontje vind ik lekker, maar de spoilerlip had wel herbekeken mogen worden… maar zijn gehele silhouet is wel aangenaam om naar te kijken.

    Ook al heeft Porsche in de geschiedenis naar mijn mening maar enkele echt begerenswaardige modellen, de 959 bijvoorbeeld, enkele oudere 911-modellen, een van de vorige 911-turbo’s, de 928… Ik snap niet waarom mensen principieel iets tegen Porsche hebben?

    Login om te reageren
  98. Ferdinand1 zegt

    3 september 2009 om 10:36

    Wow!! Dit ziet er echt zó goed uit! En het klinkt ook nog eens perfect. Voor de rest ben ik even positief sprakeloos…

    Login om te reageren
  99. Waus zegt

    3 september 2009 om 12:01

    Ziet er supa dupa dope uit. Maar beetje onzin dat die zoveel duurder moet zijn. Anders had ik hem gekocht! :P

    Login om te reageren
  100. vla zegt

    3 september 2009 om 16:41

    Ff droppen dat het hilarisch is hoe ene AlwinH denkt dat hij door het bezitten van een Porsche, alles weet, alles mag zeggen, iedereen het zwijgen op mag leggen, etc…
    Kan ook een Porsche kopen als ik dat wil, en Paris Hilton ook.
    Maar als hij gelukkig is in zijn wereldje van simpele waarden en simpel verstaan van meningen over dingen als auto’s, bezit, goed, slecht… Dan hoeft hij voor mij niet op te houden met zijn mening spuwen. Let wel, dat is ‘mening’, niet ‘feit’.
    Oh en ik heb de ballen om te zeggen dat ik 17 ben en met de fiets rijd. Betekent dat dat mijn mening minder waard is dan die van een ander? :lol:

    Login om te reageren
  101. vla zegt

    3 september 2009 om 16:41

    Btw typische Porsche eigenaar anyone?

    Login om te reageren
  102. w0o0dy zegt

    3 september 2009 om 20:58

    Oh ja… deze prijs is echt enorm hoog! Voor dit geld koop je ook een F430 (scuderia voor 20 mille extra?) of een LP560-2/4 en ook de R8 V10. Die zijn exclusiever en in vrijwel alles beter (behalve ruimte op de achterbank…. waar je niets mee doet). Overigens blijf ik persoonlijk de R8 lelijk vinden maar da’s een ander verhaal.

    Login om te reageren
  103. w0o0dy zegt

    3 september 2009 om 21:17

    Overigens….. Porsche kondigde donderdag soortgelijke plannen aan bij zijn belangrijkste fabriek in Zuffenhausen wegens een gedaalde vraag naar zijn sportauto’s. De sportautofabrikant voorziet voor het huidige boekjaar achttien werkdagen minder.

    Login om te reageren
  104. AMG Powerrr zegt

    3 september 2009 om 22:47

    Ik heb misschien nog een kleine suggestie voor Porsche: hang er een 2.7 Cayman blok in en voorzie hem desnoods van een setje turbo’s (= 2), dat is pas een verwijzing naar de Carrera RS 2.7!

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      5 september 2009 om 08:38

      @AMG Powerrr: Die redenering vind ik niet verkeerd.

      @porsche_fan: het is en blijft een 911 en is dus niet exclusief. En als dat het doel is kun je de lp560 Balboni kopen.. nog altijd beter.

      Login om te reageren
  105. porsche_fan zegt

    5 september 2009 om 00:46

    @ w0o0dy

    Dit is een speciale uitgave waar er maar 250 van gebouwd gaan worden.

    Dat is dus toch wel exclusiever dan die auto’s die jij op noemde. ;)

    Login om te reageren
  106. L-Fred zegt

    22 oktober 2009 om 15:01

    Zondermeer één van de mooiste Porsche’s ooit!! Ik blijf er maar naar kijken.

    Login om te reageren
  107. george zegt

    12 september 2010 om 23:36

    Gelukkig, slechts 250.

    Login om te reageren
  108. TVRooom zegt

    22 november 2011 om 21:38

    250? Ik heb er aan één genoeg, hoor! Mooie ‘Elfer’: goed geluid, toffe kleur, alleen foute velgen; heb die ‘Fuchs’ wielen nooit mooi gevonden. Te hoog Halfords-gehalte.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North