• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

UPDATED: Porsche 911 Turbo (997) volgens 9ff

Auteur: Dennis, gepost 5 september 2006 om 19:50 – 33 Reacties

Porsche 911 Turbo 997 9ff


De laatste keer toen we het hier over de Duitse Porsche tuner 9ff hadden, ging het over de 911 Cabrio TwinTurbo, maar ditmaal vertonen de heren weer hun kunstjes op de gesloten 911. Ik zeg “weer”, omdat de turboloze 911 (wat klinkt dat armoedig) in afwachting op z’n geblazen broer al eerder een special treatment kreeg.

Ook op de 911 Turbo ging tuner 9ff lekker los. Degenen die bang zijn dat 640 pk, een sprintje naar de 100 in 3,5 seconden en een top van 340 km/u, allemaal niet in de hand te houden is (yeah right!), kan ik geruststellen dat het ook iets minder mag. De upgrade is namelijk verkrijgbaar in drie fases.

Fase 1.
In deze eerste fase wordt het uitlaatsysteem behoorlijk onder handen genomen en het motormanagement aangepast. Met behoud van de standaard turbo’s is dit goed voor 535 pk, een sprintje van 3,7 seconden en een top 323 km/u.

Fase 2.
Gaan we verder, dan worden na fase 1 ook nog de turbo’s aangepast, wat resulteert in 560 pk en een sprintje van 3,6 seconden.

Fase 3.
Voor wie dat nog steeds niet voldoende is, worden in deze fase nog grotere turbo’s aangerukt en king-size aluminium intercoolers, om uit te komen op de genoemde 640 pk, een sprintje van 3,5 seconden (naar 200 km/u in 10,7 seconden) en een top van 340 km/u.

Goed bezig heren!

Meer info op 9ff.de, impressie via WorldCarFans.

UPDATE: Zoals in de eerste reacties te lezen is vallen veel mensen (terecht) nogal over het uiterlijk van bovenstaande afbeelding. Zoals Autoblogger echter al heeft aangegeven is dit slechts een impressie van Worldcarfans. 9ff heeft inmiddels aangegeven dat de upgrade zoals zij die gepland hebben, veel subtieler zal worden uitgevoerd. Hieronder twee exclusieve afbeeldingen rechtstreeks uit de workshop van 9ff! So no worries!

Porsche 997 Turbo 9ff

Porsche 997 Turbo 9ff

Ook interessant!

  • Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
    Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, 9ff, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Definitieve kandidatenlijst Auto van het Jaar 2007
Volgend bericht: Lada Galore @ Autoshow Moskou »

Lees Interacties

Reacties

  1. heidekonijn zegt

    5 september 2006 om 19:56

    Niet echt een mooie auto, maar relatief smaakvol getuned.
    En gruwelijk snel.

    Login om te reageren
  2. Rob zegt

    5 september 2006 om 19:57

    Doe maar.
    In alle kleuren die Porsche levert.
    Anders maar een voor elke dag.

    Login om te reageren
  3. esteban zegt

    5 september 2006 om 19:59

    Ik wacht nog altijd op de nieuwe Turbo cabrio.

    Laat ze die dan maar is onderhanden nemen.
    wordt dan echt een ubergeil autootje

    Login om te reageren
  4. Ken Speed Fan zegt

    5 september 2006 om 20:17

    He bah.

    Weer zo’n tuner die een speciaal handboek gebruikt genaamd : Hoe verneuk ik een auto in 3 stappen. Standaard 911 is mooi genoeg :P

    Login om te reageren
  5. Supermug zegt

    5 september 2006 om 20:25

    Hoe lukt het die mannen toch om zo’n toch wel mooie auto zo te verknoeien. Er zit geen verhouding in de neus en de zijkant. En die velgen zien er ook erg goedkoop uit.

    Login om te reageren
  6. Tom zegt

    5 september 2006 om 20:28

    Kijk eens naar de bumper naar die RGT versies van de VW Passat en Bora. Ik weet wel waar ze hun inspiratie vandaan hebben gehaald…

    Wel fijne prestaties natuurlijk :D

    Login om te reageren
  7. Cuore sportivo zegt

    5 september 2006 om 20:34

    die velgen komen mij bekend voor, van een bugatti denk ik ?

    Login om te reageren
  8. kawouter zegt

    5 september 2006 om 20:36

    Velgen? Ik dacht dat het wieldoppen waren :)

    Login om te reageren
  9. Type-R zegt

    5 september 2006 om 20:39

    ik snap niet hoe mensen zo’n porsche kunnen (en willen) verpauperen. mijn blijft echt orgineel! (als ik er 1 had ;) )

    Login om te reageren
  10. dekster zegt

    5 september 2006 om 20:43

    ze hebben die 2 zijwaartse luchtinhappers even van een jaguar xk concept dat op de schroothoop ligt genomen…

    grote turbo’s? variabele?

    Login om te reageren
  11. Bram zegt

    5 september 2006 om 20:44

    die foto is gephotoshopt, iig de velgen..
    bumper vind ik niet echt mooi, terwijl ’t origineel erg mooi is.

    Eerst maar ’s echte foto’s checken.

    Login om te reageren
  12. Bram zegt

    5 september 2006 om 20:46

    @ Dekster:
    die luchthappers zitten ook op de oorspronkelijke Porsche Turbo 997:

    http://fast-autos.net/data/images/15999.jpg

    Login om te reageren
  13. Bram zegt

    5 september 2006 om 20:49

    sorry voor de driedubbele post, maar die foto die ik net post ( http://fast-autos.net/data/images/15999.jpg ), is dezelfde foto als in deze 9ff afbeelding is gebruikt…

    haha dit is een erg goedkope manier van presenteren van een nieuw model! Zie je wel vaker gebeuren, maar vind ik toch altijd erg jammer. Dat kan IK beter :P

    Login om te reageren
  14. Sjonnie zegt

    5 september 2006 om 20:57

    Standaard veeeeeeeel mooier! Dit is toch geen porsche… En de prestaties gaan ook echt snel op vooruit op dit niveau. Niet doen dus maar.

    Login om te reageren
  15. Alwood zegt

    5 september 2006 om 22:02

    ze hebben het volgens mij echt niet begrepen… het nut en de geweldige charme van de 997 turbo is JUIST het enorme koppel van zo’n 600nm wat al bij 1950 tpm(!) beschikbaar is.

    beetje dom om dat dan te gaan tunen… monteer dan de turbo’s op een GT3 oid

    Login om te reageren
  16. the real stig! zegt

    5 september 2006 om 22:43

    zoals er al een paar mensen hebben opgmerkt zijn die velgen wel aardslelijk :(

    Login om te reageren
  17. autoblogger zegt

    5 september 2006 om 22:57

    Het lijken dezelfde velgen als bij de CR42:
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/20/9ff_cayman_cr42

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    5 september 2006 om 23:33

    De impressie is overigens gemaakt door iemand van WCF. Kreeg net een mailtje van 9ff en die lieten weten dat dit absoluut niet de werkelijkheid betreft en dat juist de 997 Turbo een geweldige auto is om enkel op subtiele manier
    te verbeteren… Ook de velgen zullen een ander look krijgen dan op de impressie.

    Login om te reageren
  19. Z-Rider zegt

    6 september 2006 om 01:55

    @ autoblogger:

    Pfff bedankt dat je ons uit deze nachtmerrie gered hebt……..

    Login om te reageren
  20. 911 zegt

    6 september 2006 om 08:12

    Geinige voorbumper velgen niet om aan te zien ik wacht op de gt2 die wordt echt superrrrr mooi.

    Hebben tech art en Gemballa of een andere tuner eigenlijk al een getunde 997 turbo ?

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    6 september 2006 om 08:54

    met 640pk sta je waarschijnlijk sneller dan ooit tevoren met de kont in de rijrichting, lol Beetje veel van het goede en idd vraag ik me af of de charme van die nieuwe turbo niet verloren gaat….. Aan de andere kant….. lekker belangrijk dat je maximale koppel al bij 1950 toeren ligt…. als dat ding bij 2500 of 3000 toeren maar bij de les is dan is er best mee te rijden….. De motor is groot genoeg om de auto aan het rollen te krijgen zonder turbo(‘s) dus……

    Wel een lelijke voorkant en lelijke velgen.

    Login om te reageren
  22. Bram zegt

    6 september 2006 om 10:27

    http://www.autoblog.com/2006/09/05/tuner-tuesdays-techart-porsche-911-turbo/

    al is deze turbo niet eens getuned, hij wordt stukken beter gepresenteerd: namelijk met echte foto’s. En ik moet zeggen dat ik ‘m er erg vet uit vind zien :)

    Ik denk toch dat ik liever zo’n turbo zou hebben dan een opgefokte, aangezien porsche van zichzelf al technisch perfecte auto’s maakt alleen de looks kunnen soms wat heftiger.. Daar is TechArt dan voor he. Prachtig zo’n witte auto met zwarte details.

    Login om te reageren
  23. autoblogger zegt

    6 september 2006 om 10:36

    @Bram & 911: Yep, Techart is ook met nieuws over de Turbo gekomen:
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/06/techart-porsche-911-turbo-997

    Login om te reageren
  24. mike zegt

    6 september 2006 om 12:48

    teneerste het die auto niet om aan te zien vergeleken de echte turbo

    wel raar als een STANDAARD GELEVERDE 997 TURBO met 480pk
    al in 3,4 s en handgeschakelt in 3,7 seconden naar de 100 gaat

    dus met andere woorden 9ff maakt de auto met meer pk’s een stuk langzamer

    klopt helemaal niks van

    Login om te reageren
  25. Dennis zegt

    6 september 2006 om 13:07

    @mike: Je informatie klopt helaas niet. De standaard 911 Turbo gaat in 3,9 (manual) en 3,7 (tiptronic s) seconden naar de 100 km/u.
    http://imp.porsche.com/netherlands/nl/models/911/911-turbo/featuresandspecs/

    Login om te reageren
  26. Ome henk zegt

    6 september 2006 om 14:00

    lelijk! maar vette specs :)

    Login om te reageren
  27. luwek zegt

    6 september 2006 om 15:23

    die luchthappers lijken wel van de vw passat GT-R te komen als je ’t mij vraagt

    Login om te reageren
  28. autoblogger zegt

    6 september 2006 om 15:53

    Update! Zie het bovenstaande artikel voor twee exclusieve afbeeldingen van de 997 Turbo, rechtstreeks uit de workshop van 9ff!

    Login om te reageren
  29. zapp zegt

    6 september 2006 om 17:02

    Ooooooooow, dat (de echte foto’s) valt heel erg mee ik vond hem al niet echt mooi op de impressie. :s

    Login om te reageren
  30. Peter911 zegt

    12 september 2006 om 13:26

    Wat een afschuwelijke neus!
    Daaar kun je als echte porsche fanaat toch niet van houden?

    Login om te reageren
  31. Den deze zegt

    14 september 2006 om 15:39

    wat een schreeuwlelijke velgen. lijken wel rolls-royce phantom velgen

    Login om te reageren
  32. autoblogger zegt

    18 september 2006 om 23:37

    Nog wat afbeeldingen: http://www.seriouswheels.com/top-2007-9ff-Porsche-911-997-Turbo.htm

    Login om te reageren
  33. Steven zegt

    25 april 2007 om 20:44

    hoezo het verpesten van een porsche?

    echt hele lelijke voorbumper, velgen (lijken wel wieldoppen) en die luchthappers ook.
    Dat is nou verpesten!
    En dan ook nog het porsche logo eraf halen echt stom!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North