• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyshots: Porsche 911 Turbo facelift

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 september 2007 om 19:38 – 24 Reacties

911 Turbo


Op de wegen rond de Nurburgring is een zeer minimale facelift gespot van de Porsche 997 Turbo. Terwijl de voorkant onveranderd is gebleven hebben er zich aan de achterkant subtiele wijzigingen voorgedaan aan de uitlaten en roosters. Ook de achterlichten hebben een andere vorm: ze zijn wat minder breed geworden en voorzien van LED’s.

Hoewel de veranderingen nauwelijks noemenswaardig zijn schijnt het dat het vermogen ook een kleine boost krijgt. De ‘nieuwe’ Turbo schijnt 500 pk te krijgen dankzij een nieuwe motor met directe brandstofinspuiting (20 pk meer dan het huidige model). Hiermee schurkt hij wat dichter tegen de GT2 (530 pk) aan, die vorige week in Frankfurt werd gepresenteerd.

Omdat Porsche (net als elke andere fabrikant) lief is voor het milieu zal deze Elfer naar verwachting 10% minder verbruiken dan de huidige Turbo.

Kijk voor meer foto’s op World Car Fans.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, Porsche, spyshot

Vorig bericht: « Het rommelt tussen Porsche en VW
Volgend bericht: BMW boekt beste resultaten reductie verbruik en uitstoot »

Lees Interacties

Reacties

  1. Racer X zegt

    18 september 2007 om 19:40

    Zeer vet, ik ben benieuwd naar het resultaat. De 997 blijft een prachtige auto!

    Login om te reageren
  2. koenigsegg zegt

    18 september 2007 om 19:52

    ja tis een verbetering moet ik toegeven maar het blijft ne lelijke auto(in tegenstelling tot de gt2 das een prachtig ding!)

    Login om te reageren
  3. Audioot zegt

    18 september 2007 om 19:53

    Qua uiterlijk zou er voor mij niks hoeven veranderen. Deze 997 is de mooiste ooit. Het zal wel weer een subtiele verbetering van het geheel zijn om
    enerzijds de concurrentie op gepaste afstand te houden en anderzijds de milieu-lobbie te sussen. Het blijft een tijdloze schoonheid.

    Login om te reageren
  4. Chief_S5 zegt

    18 september 2007 om 20:03

    500 pk…, zometeen rijden we allemaal rond in wagens die de Veyron uitlachen! :)
    Off-Topic: Wil iemand misschien een gokje wagen in Robbie’s vrijdagmiddag quiz?: http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/14/robbies-vrijdagmiddag-quiz-spiegeltje-spiegeltje

    Login om te reageren
  5. MikeS zegt

    18 september 2007 om 20:11

    De 997 turbo blijft de ultieme Porsche van dit moment voor mij… ben zeer benieuwd!!! :)

    Login om te reageren
  6. jamesBrown zegt

    18 september 2007 om 20:14

    Een nieuwe turbo? Kan niet missen :P Dat kontje op de foto is alvast veelbelovend :D

    Login om te reageren
  7. Emmanuel zegt

    18 september 2007 om 20:17

    Als ik me goed herinner verbruikt de huidige 911 turbo officieel 12.8 liter/100km, dus deze nieuwe zou het met met ongeveer 11 liter doen.

    Dat betekent dat de CO2 uitstoot nog slechts even hoog zou zijn als die van bv. een Touareg 2.5 TDI. En dat voor een supersportwagen van 500pk. Sterk.

    Login om te reageren
  8. Markus zegt

    18 september 2007 om 20:19

    Facelift? Is dat niet een beetje snel?

    Login om te reageren
  9. Nick zegt

    18 september 2007 om 20:32

    Een Porsche met door VAG ontwikkelde GDI (of in VAG-term FSI) technologie.

    Maar ja, Audi was eerder, zelfs BMW was eerder.

    Login om te reageren
  10. Nick zegt

    18 september 2007 om 20:45

    @Emmanuel:
    Directe injectie bevordert ook de emissies, naast het verhogen van het moterkoppel.

    Kijk maar naar de 4.2 V8 van Audi én vergelijk die met de nieuwe 4.2 V8 FSI.

    Login om te reageren
  11. boy zegt

    18 september 2007 om 20:51

    zou het geen turbo s kunnen zijn?

    Login om te reageren
  12. matt zegt

    18 september 2007 om 21:01

    ‘Een zeer minimale facelift’. Krijgen 911’s ooit iets anders dan?

    Login om te reageren
  13. Porsche Fan zegt

    18 september 2007 om 21:02

    Ziet er goed uit :D
    Ben al benieuwd naa de prestatie’s

    automaat van 0/100: 3,6
    zou dus sneller zijn dan de GT2

    Maa GT2 is natuurlijk veel betere auto!!

    Login om te reageren
  14. Alec zegt

    18 september 2007 om 21:08

    Backlift!!!!!

    Login om te reageren
  15. GezondVerstand zegt

    18 september 2007 om 22:07

    Wanneer komt Porsche eens met een echt nieuwe model.
    911 911 911 en weer eens 911 het komt mijn neus uit.
    En dan lijkt die Cayman er ook nogeen veel op.
    Laat ze een voorbeeld nemen aan andere sportwagen fabrikanten, daar is elk model weer een verrassing. De ontwerpafdelingen daar hebben tenminste wel inspiratie en fantasie.

    Login om te reageren
  16. boy zegt

    18 september 2007 om 22:36

    weet je waar ik echt verschikkelijk moe van wordt? nou? van mensen die zitten te zeuren over dat de porsche 911 soort van nooit vernieuwend is! Zo moe dat ik nu naar bed gaat… Als je de 911 niks vindt, dan kijk je er toch lekker niet naar.

    Login om te reageren
  17. Porsche Fan zegt

    18 september 2007 om 22:37

    @GezondVerstand

    Waarom zou je zn goed verkocht model vervangen door een ander model!!!
    hebben ze in het verleden geprobeert met de 944(volgens mij) maa in ieder geval met de 928 maa die wouden de klanten niet

    ze wouden hun eigen vertouwde 911 terug

    Ze moeten met de 911 Door gaan:D

    Login om te reageren
  18. Alex911 zegt

    18 september 2007 om 23:09

    Heren ik wil geen spelbreker zijn, maar ook de koplampen zijn veranderd!

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    18 september 2007 om 23:36

    Ik vond 997 al een mooie wagen de mooiste 911 tot nu toe zelfs. Maar die led´jes geven het och wat meer cachet.

    Login om te reageren
  20. SimonMc zegt

    19 september 2007 om 00:20

    @GezondVerstand: je doet je naam geen eer aan…Waarom zou porsche de 911 volledig moeten veranderen?
    Ooit al van de term “never change a winning team” gehoord?
    Dit is wat de klant wilt punt.Waarom zouden ze dan toch tegendraads doen?

    Trouwens, wist je dat porsche het meest winstgevende automerk is?

    Ze brengen steeds subtiele verbeteringen aan om een al zeer goede sportauto nóg beter te maken.

    Alleen jammer dat de motor op de verkeerde plaats ligt natuurlijk….Daarom vind ik eigenlijk dat de cayman ( en misschien zelfs de boxster ) hoger geposioneerd zou moeten zijn, en niet omgekeerd.

    Maar ach, juist goed voor ons.Koop gewoon een cayman en ga naar een -iets of wat tuner- en lepel er een motor van een 911 in .En met hetzelfde aantal pk + een goedkopere aanschaf, rij je zo weg van een 911.

    Login om te reageren
  21. Tijmen zegt

    19 september 2007 om 08:26

    Alleen dat van die uitlaten is jammer, uitlaten moeten naar mijn mening ROND zijn.

    Login om te reageren
  22. GezondVerstand zegt

    19 september 2007 om 11:17

    @SimonMc

    Dat een automerk het meest winstgevend is lekker voor de kopers. Die hebben dus altijd teveel betaald voor het product Porsche.
    Daarom hebben ze geld teveel, niet om in development te steken, nee om te beleggen en om VW over te nemen bijvoorbeeld.

    Ik blijf erbij Porsche nieuws is geen nieuws.
    Een LCD tv ziet er toch ook niet uit als een Zwart-Wit uit 1959 ?

    Login om te reageren
  23. Racer X zegt

    19 september 2007 om 11:40

    @ GezondVerstand

    Toevallig maakt Porsche wel een van de beste sportwagens ter wereld (Carrera GT), een van de meest herkenbare en wederom een van de beste (911). Er is door de jaren heen genoeg aan de 911 veranderd en naast de 911 zijn er zat andere Porsches.

    Teveel betalen voor een Porsche? Voor minder geld krijg je bij Porsche superieure prestaties. En het gaat ook nog eens niet kapot, wat wil je nog meer?

    Vind je het niets? Prima, maar ga ook geen onzinnige pleidooien houden.
    Er is gewoon geen vervanger voor een icoon als de 911. Wil je vernieuwing? Prima, bestel jij dan maar lekker een Tesla of een Prius.

    Login om te reageren
  24. phantom zegt

    19 september 2007 om 19:28

    Echt dwaas dat ze die turbo gaan opschroeven, dan moet die gt2 ook weer omhoog

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North