• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 turbo kietelkit van TECHART

Auteur: CasperH, gepost 5 mei 2010 om 10:21 – 22 Reacties

TECHART 997 Turbo Facelift


In Genève konden we al kennis maken met de uiterlijke aanpassingen die TECHART voor de Porsche 911 Turbo had bedacht. Nu weten we ook wat de aanpassingen aan de motor inhouden.

Het kietelpakket bestaat uit twee onderdelen. Het eerste onderdeel is de TA 097/T1 kit welke bestaat uit een aangepast motormanagement en een sportluchtfilter. Het resultaat is 70 extra paardenkrachten waardoor het geheel uitkomt op 570 pk. Een sprintje naar honderd kilometer kost nog maar 3.2 seconden en de topsnelheid stijgt naar 324 kilometer per uur.

Wil je liever 620 pk en klinkt een koppel van 820 Nm je als muziek in de oren? Met de TA 097/T2 kit is dat geen enkel probleem. Dan worden er wel even wat onderdelen vervangen, waaronder het uitlaatsysteem. Een topsnelheid van 333 kilometer per uur krijgt u er gratis bij. Ook de sprint naar de 100 verloopt nu een stukje vlotter, namelijk in 2,9 seconden. Da’s niet misselijk. Sterker nog, dat is verdomd snel. De sprint naar 200 kilometer is zo mogelijk nog indrukwekkender. Die wordt afgelegd in een schamele 9,3 seconden.


Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, Porsche, techart, tuning, turbo

Vorig bericht: « Nerd Alert: Star Wars op je TomTom
Volgend bericht: Win 2 VIP-arrangementen Spyker op Spa-Francorchamps »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mbaas zegt

    5 mei 2010 om 10:24

    wow, prachtige auto en geweldige prestaties. super

    Login om te reageren
  2. pipo zegt

    5 mei 2010 om 10:24

    naar 570 paarden hij heeft er tog al 510 ??? dus dan moet het 580 zijn

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      5 mei 2010 om 10:29

      @pipo: de standaard turbo heeft 500 pk, de turbo-s heeft er 530.

      Login om te reageren
  3. 911GT2 zegt

    5 mei 2010 om 10:24

    Wow de gasten van techart zijn goed bezig! Zelfs de GT2RS van gisteren komt niet aan deze waardes! En met 4 wielaandrijving ook nog dus niemand hoeft te huilen dat het een widowmaker is ;)

    Login om te reageren
  4. mosmos zegt

    5 mei 2010 om 10:25

    2,9 seconde is aardig gek

    Login om te reageren
  5. Nijntje_ zegt

    5 mei 2010 om 10:47

    Die vermogenskromme ziet er aardig goed uit!

    Login om te reageren
    • TWJ zegt

      5 mei 2010 om 11:38

      @Nijntje_:
      Koppelkromme daarentegen inspireert tot schakelen bij de 5000 toeren, ipv het doortrekken tot de redline.

      Login om te reageren
  6. Ready, Steady, Go zegt

    5 mei 2010 om 11:12

    @pipo: Volgens mij is hij 620 pk als je goed kijkt…

    In ieder geval heeft TechArt weer goed zijn best gedaan.

    Login om te reageren
  7. BramS zegt

    5 mei 2010 om 11:50

    Met schakelen verlies je tijd. Vermogen brengt je naar je top, koppel zorgt ervoor dat je blijft.

    Login om te reageren
  8. Cantago zegt

    5 mei 2010 om 12:28

    Zo! Das een behoorlijk stukje extra vermogen, maar nog belangrijker, veeeel meer prestatie! Doen ze goed! Wat kost het?

    Login om te reageren
  9. lambo4all zegt

    5 mei 2010 om 12:39

    0 naar 200 in 6.9 sec? OMG! tegen die tijd zit mijn vaders merc net op de 120 denk! hebbe hebbe hebbe!

    Login om te reageren
    • X-HolySaphire-X zegt

      5 mei 2010 om 12:44

      @lambo4all: waar zie jij een 0-200 tijd staan van 6.9 seconden?

      Login om te reageren
    • gullwing zegt

      5 mei 2010 om 12:47

      @lambo4all:

      volgens mij heb je het verkeerd gelezen wat er staat: De sprint naar 200 kilometer is zo mogelijk nog indrukwekkender. Die wordt afgelegd in een schamele 9,3 seconden.

      OT: dat hebben ze toch weer knap gedaan (Y)

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        7 mei 2010 om 16:29

        @gullwing: geenidee hoe ik daaraan kwam, maar indd thanks voor de verbetering!

        Login om te reageren
  10. vale46 zegt

    5 mei 2010 om 14:12

    Techart rules!
    Mooie plastic bumpers, alleen die spoiler is lelijk. Die zou ik origineel laten.
    De motorupgrades zijn wel maf! 620pk en 820 Nm, allemaal uit een 3.8 6-cilinder!
    Acceleratie tijden zijn ook om van te kwijlen. binnen 3 sec. naar 100 en maar een goeie 9 sec. naar de 200km/h.
    Als ik geld had… I’ll by it

    Login om te reageren
  11. bozewolf zegt

    5 mei 2010 om 14:25

    Ik neem aan dat die sprinttijdjes de max. zijn met launch control en PDK?

    Login om te reageren
  12. PCCB zegt

    5 mei 2010 om 14:26

    Ik ben geen fan van het plasticwerk. De Turbo is al niet de meest elegante 911, met z’n koelopeningen en luchtinlaten. Met die andere voor-en achterbumper en de sideskirts, toont’ie ineens obesitas-achtig aan. Nee, doe maar een standaard Turbo.

    Login om te reageren
  13. PeugeotGTI zegt

    5 mei 2010 om 14:55

    Ik zie door de 911’s het bos niet meer

    Login om te reageren
  14. porsche911turbo2 zegt

    5 mei 2010 om 16:31

    doe mij maar standaart (met gt3 rs velgen)

    Login om te reageren
  15. Dimglor zegt

    5 mei 2010 om 20:14

    Neen, de gewone versie is toch wel mooier ;)

    Login om te reageren
  16. AudiQuatro zegt

    5 mei 2010 om 21:14

    Kijk eens! Nou nog in het rood met zwarte accenten en uiteraard de velgen van de 911sportclassic

    Login om te reageren
  17. RALM zegt

    6 mei 2010 om 14:38

    Dikke middelvinger toch maar weer naar Porsche die met die GT2RS op de proppen komt. En dan heb ik het puur en alleen over de prestaties, uiteraard rijdt een GT2RS totaal anders..maar toch, weet nou niet zo zeker of zo’n GT2RS sneller de Grüne Holle omgaat dan die ”TA 097/T2 kit”. Vind hem er trouwens nog wel redelijk tof uitzien, spoilers etc zijn niet veel extremer dan bij de normale Turbo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North