• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 992 GTS is gewoon weer dik voor elkaar

Auteur: RubenPriest, gepost 23 juni 2021 om 00:01 – 9 Reacties

Porsche 992 GTS

De GTS-uitvoeringen van Porsche stellen nauwelijks teleur. Daar is de nieuwe Porsche 911 992 GTS geen uitzondering op.

Tegenwoordig hebben autofabrikanten allerlei pakketjes om auto’s ‘zwart’ uit te voeren. Dat wil zeggen, alles donker maken wat ook maar een beetje chrome is. Porsche beheerst dit trucje als geen ander met de GTS-lijn. Van de Macan tot de Cayenne van de 911 tot de Panamera. De meeste modellen van de Duitse autofabrikant zijn te krijgen als GTS. Van de Porsche 992 bestond tot op heden nog geen GTS, maar daar is nu verandering in gekomen. Het GTS-kenmerk voegt nog veel meer toe dan alleen het zwart maken van details, wat het totaalpakket dan ook zo lekker maakt.

Porsche 992 GTS uitrusting

Bijvoorbeeld de extra power. Als GTS levert het model 30 pk meer in vergelijking met de Carrera S en 4S. Je hebt een gezonde 480 pk en 570 Nm koppel aan boord. Grappig genoeg is dat 100 Nm meer koppel in vergelijking met de nieuwe GT3, maar met blaasinstrumenten aan boord van de GTS is dat natuurlijk niet eerlijk vergelijken.

  • Porsche 992 GTS
  • Porsche 992 GTS
  • Porsche 992 GTS
  • Porsche 992 GTS

Er is keuze uit de 8-traps PDK-transmissie of een handgeschakelde 7-versnellingsbak. De snelste GTS is de Carrera 4 GTS Coupé. In slechts 3,3 seconden staat er 100 km/u op de klok. Dat zijn supercar cijfers waar je voorheen een Turbo of Turbo S voor moest kopen. Het sportwagenmerk zegt dat de GTS een specifiek chassis heeft met Porsche Active Suspension Management (PASM). Daarnaast zijn er nog veel meer gave kenmerken uniek voor de GTS.

  • GTS krijgt de remmen van een 911 Turbo
  • Minder interieurisolatie voor nog meer motorgeluid in de cabine
  • In november het zogenaamde Lightweight Design Pakket. Dit snoept nog eens 25 kg van het gewicht.
  • Standaard sportuitlaat
  • PASM standaard op Coupé en Cabriolet met 10mm verlaagd sportonderstel
  • GT-stuurwiel met Sport Chrono is standaard

Lightweight Design Pakket

We noemden al even dat Lightweight Design Pakket wat in november komt. Wacht nog even met bestellen als je deze extra ziet zitten. Het is voornamelijk gericht op de purist. Met dit pakket krijgt je GTS carbon kuipstoelen, lichtgewicht glas voor de zij- en achterruiten en een lichtgewicht accu. De achterbank ontbreekt en en het pakket komt met standaard achterasbesturing. Het is eigenlijk een mini GT3 Touring, maar dan zonder die toffe atmosferische vier liter boxermotor.

Porsche 992 GTS prijs en beschikbaarheid

Al met al lijkt de 992 GTS de lekkerste tot op heden te worden, kijkende naar de uitrusting en mogelijkheden. Moeten we het alleen nog even hebben over de prijs. Het feest begint bij € 184.600 voor de 911 Carrera GTS Coupé. Daarboven zit de 4 GTS Coupé voor € 194.300. Dan volgt de GTS Cabriolet voor € 200.400 en daarboven de 4 GTS Cabriolet met een prijs van € 210.600. De duurste is de Targa 4 GTS met een vanafprijs van € 211.000.

Ook interessant!

  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint
  • Nederlandse gelimiteerde Porsche 992 Special!
  • Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet America is snaarstrak
    Porsche 911 Carrera GTS America laat je roeren

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, gts, IAA-2021, Porsche

Vorig bericht: « 10 redenen waarom Valtteri Bottas een geweldige vent is
Volgend bericht: Audi voert tempo op, al in 2026 volledig elektrisch »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    23 juni 2021 om 05:52

    Hij is weer fijn. Doe maar een gele.

    Login om te reageren
  2. Charles Taycan 4S zegt

    23 juni 2021 om 08:11

    Een van de fijnste uitvoeringen bij Porsche!👌

    Login om te reageren
  3. iphonistvongates zegt

    23 juni 2021 om 09:05

    Persoonlijk voor mij de beste keus van een daily; 992 Carrera 4 GTS Coupé (de Taycan GTI Turbo S Lightning Fastback is een goede 2de) 😎😀

    Carbon kuipstoelen, doe maar N.I.E.T.

    Login om te reageren
    • Charles Taycan 4S zegt

      23 juni 2021 om 09:20

      @iphonistvongates, je nickname is je al voorgegaan met een Taycan TS, Bill Gates..😉

      Login om te reageren
  4. joris1988 zegt

    23 juni 2021 om 09:11

    Jammer dat ze de atmosferische 4.0 uit de 718 niet hebben gepakt voor deze uitvoering.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 juni 2021 om 10:30

      Dat zou betekenen dat de 718 GTS sneller is dan de 911 GTS. Dat kan natuurlijk niet ;)

      Login om te reageren
  5. BRT zegt

    23 juni 2021 om 09:37

    Wel jammer van de turbomotor. Tot bij de 991.1 GTS , deed ik speciaal nog even mijn raampje open om het geluid te horen als ik er 1 tegen kwam.

    Login om te reageren
  6. dree16v zegt

    23 juni 2021 om 10:32

    De mooiste uitvoering in mijn ogen. Een blauwe graag!

    Login om te reageren
  7. brera22 zegt

    23 juni 2021 om 14:13

    De Targa graag als GTS…
    Droomauto met een bijbehorend prijskaartje van rond de 240K….

    Serieuse bedragen waarvan natuurlijk onze overheid ook wel wat pakt..
    Zo te zien bijna 40K al aan BPM

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North