• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Carrera 4 en 4S facelift

Auteur: autoblogger, gepost 25 juni 2008 om 15:03 – 51 Reacties

Porsche Carrera 4s facelift
Na de bekendmaking van de gefacelifte 911 met klassieke achterwielaandrijving, volgen nu de AWD-versies genaamd Carrera 4 en Carrera 4S. Zowel de coupe als de cabrio hebben een “fris” uiterlijk gekregen, met de aangepaste achterlichten (inclusief enorme streep van zij naar zij) als grootste struikelblok…

Uiteraard zijn er ook allemaal leuke technieken toegevoegd en mogen we strooien met termen als Direct Fuel Injection en Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK). Verder hebben alle modellen wat extra vermogen gekregen, zie het onderstaande persbericht voor wat exacte info. Nu met extrazuinige motoren!

Depending on the model, the new all-wheel-drive Carrera offers up to 8.5 per cent more power, up to 12.9 per cent more fuel economy, and 15.4 per cent lower CO2 emissions. Specifically, output of the 3.6-litre power unit is up by 20 to 345 bhp (254 kW). At the same time a Carrera 4 Coupé with PDK, to take just one example, consumes a mere 10.1 litres of fuel per 100 kilometres, equal to 28.0 mpg imp. The improvements on the 911 Carrera 4S with its 3.8-litre power unit are equally significant, with maximum output up by 30 to 385 bhp (283 kW) on overall fuel consumption down in the case of Carrera 4S Cabriolet with PDK to 10.7 litres/100 km, equal to 26.4 mpg imp.

In the new generation of the Carrera 4 and Carrera 4S electronically controlled PTM Porsche Traction Management replaces the former all-wheel drive with its viscous multiple-plate clutch. This superior system developed for the 911 Turbo and modified for the Carrera models combines the driving pleasure so typical of Porsche with an even higher standard of driving stability, traction and agile handling further enhanced by the mechanical rear axle differential fitted as standard.

The new all-wheel-drive sports cars come with sporting manual transmission featuring six gears. As an alternative the new models are available with Porsche’s new Doppelkupplungsgetriebe replacing the former Tiptronic S automatic converter transmission and offering an even faster gearshift on less fuel. The Doppelkupplungsgetriebe or double-clutch gearbox comes with seven gears shifting electrohydraulically without the slightest interruption of traction and pulling force.

The new generation of the 911 model series stands out clearly through the discreet but striking modification of the front end and new lights technology. The new Carrera models come in all cases with bi-xenon headlights and new LED daytime driving lights.

The newly designed rear light clusters also feature LED technology and for the first time Porsche offers Dynamic Bending Lights as an option. It almost goes without saying that all Carrera 4 models come as before with their muscular rear end 44 millimetres or 1.73” wider than on the two-wheel-drive versions. And a new reflector trim bar between the LED rear lights gives the typical rear end of the car even more dynamic character.

New PCM Porsche Communication Management with its touch-sensitive screen improves operation of the in some cases optional navigation, information and audio systems to an even higher standard. And a further important point is that PCM is now compatible with Bluetooth, USB and iPod requirements.

All all-wheel-drive Carrera models will be at the dealership as of 25 October 2008.

Ook interessant!

  • 911 SC door Porsche in ere hersteld
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • Porsche 911 Sport Classic
    Porsche 911 Sport Classic maakt comeback
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, carrera, Porsche

Vorig bericht: « Renntech geeft 740 pk aan de Mercedes SLR McLaren 722
Volgend bericht: Ook Belgie aan de nieuwe kentekens »

Lees Interacties

Reacties

  1. ac zegt

    25 juni 2008 om 15:07

    ik vind die streep best ok, van oudere variant 4s meen ik me te herinneren

    Login om te reageren
  2. Ivan zegt

    25 juni 2008 om 15:10

    bah die nieuwe achterlichten vind ik niet zo geslaagd;

    Login om te reageren
  3. Racer X zegt

    25 juni 2008 om 15:11

    De streep is terug! Ik zag laatst nog een 996 4S Cabrio rijden, ziet er in het echt briljant uit.

    Ik moest effe wennen aan de nieuwe acherlichten, maar het is toch wel weer mooi. Kom maar op met die upgrades voor de Turbo, GT3 en GT2!

    Login om te reageren
  4. Ollie zegt

    25 juni 2008 om 15:12

    Streep is ff wennen, kvind ze zonder ook mooi.

    ze grijpen inderdaad weer terug op de 996, de C4 en C4s hadden het ook…

    Login om te reageren
  5. AlwinH zegt

    25 juni 2008 om 15:13

    Ouch, die doorlopende lichtbalk is jammer. Vond ik op oude porsches al lelijk.

    Login om te reageren
  6. F1-freak zegt

    25 juni 2008 om 15:17

    Die streep is wel cool, maar aan de voorkant zie ik niet zoveel veranderingen (kan aan mij liggen, ik ben niet zo’n hele erge 911-freak).

    Login om te reageren
  7. vla zegt

    25 juni 2008 om 15:21

    Komop! Als ik die nostalgische streep wil, koop ik wel een 964 of een 993. De 997 moet herinnerd worden als een moderne interpretatie van de eerste 911, niet als een samenraapsel van andere 911’jes. Dit is zonde.

    Login om te reageren
  8. RA999 zegt

    25 juni 2008 om 15:23

    Ik vind zo’n balk bij de 996 toch beter passen, want daar paste die balk ook bij het design van de daadwerkelijke achterlamp, dat is bij de 997 niet zo waardoor die balk nogal misplaatst oogt…

    Login om te reageren
  9. Appie zegt

    25 juni 2008 om 15:28

    He jakkes wat een achterkant, Porsche onwaardig!, doe mij maar een GT-R.

    Login om te reageren
  10. Gizz zegt

    25 juni 2008 om 15:33

    Ik vind hem echt een hoog BMW gehalte hebben. Erg jammer.

    Login om te reageren
  11. PigPen zegt

    25 juni 2008 om 15:38

    @Appie

    Heb jij dan geld voor een GT-R?

    Login om te reageren
  12. Jorden zegt

    25 juni 2008 om 15:44

    Best stoer weer zo’n balk!
    Maar er gaat niets boven de “balk” van de 993!

    Login om te reageren
  13. MurcieBoy zegt

    25 juni 2008 om 15:49

    ik zie geen verschil tussen de oude maarja dat is altijd bij porsche

    Login om te reageren
  14. Phils zegt

    25 juni 2008 om 15:51

    Het oorspronkelijke ontwerp van de 997 was zo puur en zo perfect dat alles wat ze eer nu aan hoekjes en streepjes bijdoen eigenlijk teveel is!

    Ok, je went eraan, maar uiteindelijk moet je toegeven dat de echte schone de oorspronkelijke 997 zal zijn en niet deze gefacelifte…

    Login om te reageren
  15. STJ zegt

    25 juni 2008 om 15:52

    @PigPen

    Je hoeft een auto niet te kopen, om er een voorkeur voor te hebben.

    Login om te reageren
  16. PCCB zegt

    25 juni 2008 om 15:56

    Ik vind het mooi. Nu onderscheidt de 4S zich weer van de andere Carrera’s. Mooi.

    Login om te reageren
  17. PCCB zegt

    25 juni 2008 om 15:59

    En overigens, ik vroeg me af of ik de enige ben die vind dat de nieuwe zijspiegels een hoog teddybeergehalte hebben?

    Login om te reageren
  18. porschefan zegt

    25 juni 2008 om 16:00

    nu noch wachten op de facelifts van de overigen modelranges.
    ik kan trouwens niet wachten totdat er een veyron-killer (ja,veyron-killers bestaan) komt van porsche,en natuurlijk ook nog een facelift van de GT.

    Login om te reageren
  19. Maurice16 zegt

    25 juni 2008 om 16:03

    Jammer van dat achterlicht.. op een 997 past dat gewoon niet!

    Login om te reageren
  20. PfBee zegt

    25 juni 2008 om 16:05

    Heel erg bruut, eindelijk hebben ze bij porsche door dat het eens tijd wordt om wat aan dat stoffige “oorspronkelijke 911” design te doen. Gewoon met de tijd meegaan. Kan echt niet wachten op de gefacelifte turbo, moet al helemaal een schoonheidsorgie worden.

    Login om te reageren
  21. Ferdinand zegt

    25 juni 2008 om 16:06

    Vooral bij de donkere kleuren mag de 911 deze balk wel hebben. Op wit vind ik het wat minder, maar lelijk is het zeker niet.

    Login om te reageren
  22. RenJie zegt

    25 juni 2008 om 16:06

    YESSS!! Die streep is terug :D :D Dat is wat ik miste op een 4. Het is niet heel mooi, maar wel speciaal. -> en zolang het toch iets heeft, hoor je mij niet klagen.

    Login om te reageren
  23. sjaakie bill zegt

    25 juni 2008 om 16:07

    Ik snap niet dat mensen een AWD 911 willen. De 911 staat juist bekend als een ultieme RWD auto. Als ik ooit het geld heb koop ik zeker een porsche maar nooit een 4(s)

    Login om te reageren
  24. Porsche Fan zegt

    25 juni 2008 om 16:09

    ik vind die streep wel moooi.. en idd net als de 993 en 996
    en je kunt ze nu ook uit elkaar houden he:p

    voor de gene die de 911 niet uit elkaar kan houden :p

    Login om te reageren
  25. Pieter zegt

    25 juni 2008 om 16:15

    GEIL!

    Login om te reageren
  26. corrado vr6 slc zegt

    25 juni 2008 om 16:21

    @ Sjaakie, inderfuckin’daad man een porsche moet echt gewoon RWD hebben.

    Login om te reageren
  27. Jonas zegt

    25 juni 2008 om 16:42

    Ik vind hem goed, streep is lekker nostalgisch ;)

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    25 juni 2008 om 16:52

    Nostalgie of niet. Ik vind het lelijk, die streep.

    Login om te reageren
  29. michiel zegt

    25 juni 2008 om 17:17

    Volgens mij is lichtjes ontwerpen het moeilijkste wat er is……
    Die streep is cool natuurlijk.

    MAAR: veel belangrijker is: door de motor achterin is het niet mogelijk om met een diffuser te werken en voor een goede luchtstroom onder bodem te zorgen. De motor MOET eigenlijk naar voren…..

    Of zullen ze er iets op vinden?

    Dat de motor sowieso te veel naar achteren zit voor de balans is bekend, dit compenseren de techneuten geweldig, luchtstromen lijken moeilijker te beinvloeden.

    Login om te reageren
  30. Fout zegt

    25 juni 2008 om 17:17

    heerlijk! ‘de streep’ is terug van weggeweest

    Login om te reageren
  31. Snoepie zegt

    25 juni 2008 om 17:41

    wat een foei lelijke bak.

    Login om te reageren
  32. RenJie zegt

    25 juni 2008 om 17:48

    @porschefan

    ach, hou toch op met die veyron-killers. Waarom zou je een “Veyron-killer” willen hebben? Ik heb zulke elfjes 15x liever dan een Veyron, geef me één goede reden waarom je een Veyron-killer zou willen zien en dan heb je het waarschijnlijk over de maximumsnelheid. Ja aanzien ja, maar dat heeft Porsche meer dan genoeg zonder harder te gaan dan 407 km/u, wat ze overigens makkelijk kunnen(i guess so).

    Login om te reageren
  33. C6.R zegt

    25 juni 2008 om 18:24

    Van de vorm van de achterlichten wordt ik niet vrolijk, van de lichtkrant achterop wel!

    Login om te reageren
  34. evo zegt

    25 juni 2008 om 18:41

    Een facelift zoals ‘ie hoort te zijn. Wat ledjes, beter passende vormen, kortom wat moderner. En die lichtbalk achterop vind ik juist ook enorm heerschen!

    Login om te reageren
  35. Tombnolz zegt

    25 juni 2008 om 19:49

    Aha, daar is de rode reflector over de hele breedte terug!!! Goed zo!

    Login om te reageren
  36. wouterjeuring zegt

    25 juni 2008 om 19:58

    ik vind het bij zo’n witte cabrio niet zo mooi staan, maar die foto van die grijze coupé, erg mooi.

    Login om te reageren
  37. DRU zegt

    25 juni 2008 om 21:49

    Welkom terug, gij rooden baelck! U misstaat geenszins.

    Login om te reageren
  38. Maghrebi zegt

    25 juni 2008 om 22:02

    Die achterlicht streep is van de 993, de versie VOOR de 996 !
    Is wel mooi dat hij nu weer terug in het model zit, Bravo !

    Login om te reageren
  39. mashell zegt

    25 juni 2008 om 22:22

    Als je rode balk niet mooi vind en toch 4 wiel aandrijving wilt dan bestel je toch gewoon een rode 911 4S?

    @michiel
    psst. Cayman.

    Login om te reageren
  40. JJ zegt

    26 juni 2008 om 00:34

    Vindt hem super.

    Login om te reageren
  41. daaf zegt

    26 juni 2008 om 09:34

    @RA999

    helemaal met je eens!

    en is die balk trouwens ook iets van een remlicht geworden?
    Ikke, weet het nog niet helemaal…

    Login om te reageren
  42. dekster zegt

    26 juni 2008 om 10:18

    Die streep is opzich geen slechte toevoeging, je moet gewoon niet denken aan de streep op oudere 911’s endan komt het wel goed ;)

    Ik vind het ook wel sterk van porsche dat ze erin geslaagd zijn om hun motoren zo aan te passen zodat je een laag verbruik e.d. verkrijgt zonder de porsche-filosofie op te geven.

    Login om te reageren
  43. Scuderia zegt

    26 juni 2008 om 11:22

    Hij is zo verdomme mooi echt wat een schoonheid.
    En wat helemaal geweldig is de PDK waarmee je 60% sneller schakelt.
    En de Carrera S zet al tijden van 7:50 op de ring dus zeg maar doei tegen de GT-R als de Turbo met PDK komt.

    Login om te reageren
  44. broccoli met pinda's zegt

    26 juni 2008 om 12:22

    # michiel schrijft,
    25 June 2008 om 17:17

    Volgens mij is lichtjes ontwerpen het moeilijkste wat er is……
    Die streep is cool natuurlijk.

    MAAR: veel belangrijker is: door de motor achterin is het niet mogelijk om met een diffuser te werken en voor een goede luchtstroom onder bodem te zorgen. De motor MOET eigenlijk naar voren…..

    Of zullen ze er iets op vinden?

    Dat de motor sowieso te veel naar achteren zit voor de balans is bekend, dit compenseren de techneuten geweldig, luchtstromen lijken moeilijker te beinvloeden.

    ——
    Ja maar dan hebben de achterwielen veel minder grip en gaat de karakteristieke 911 handling weg.

    Login om te reageren
  45. broccoli met pinda's zegt

    26 juni 2008 om 12:22

    # michiel schrijft,
    25 June 2008 om 17:17

    Volgens mij is lichtjes ontwerpen het moeilijkste wat er is……
    Die streep is cool natuurlijk.

    MAAR: veel belangrijker is: door de motor achterin is het niet mogelijk om met een diffuser te werken en voor een goede luchtstroom onder bodem te zorgen. De motor MOET eigenlijk naar voren…..

    Of zullen ze er iets op vinden?

    Dat de motor sowieso te veel naar achteren zit voor de balans is bekend, dit compenseren de techneuten geweldig, luchtstromen lijken moeilijker te beinvloeden.

    ——
    Ja maar dan hebben de achterwielen veel minder grip en gaat de karakteristieke 911 handling weg…

    Login om te reageren
  46. ronalt zegt

    26 juni 2008 om 12:55

    Ja alweer een facelift. gaaap.
    natuurlijk zullen er weer een paar seconden van de ring worden afgesnoept zoals gewoonlijk.
    met respect voor dit meesterstuk en sportauto icoon. want dat is het.

    Het wordt nu tijd om de motor eens 50 cm naar voren te schoppen!
    ook zijn de 911’s veeeeel te zwaar. zelfs de ultieme dieet Porsche de GT3RS weegt nog steeds 1480 kilo of omtrent, das nog steeds 100 kilo te zwaar.
    en daar heeft Porsche een leger race ingenieurs voor nodig (?)
    een standaard BMW Z4 Mcoupe weegt leeg 1395 kilo. zonder een flintertje carbon.

    kom op hee Porsche tijd voor echt iets nieuws.

    Login om te reageren
  47. LaTiNo156 zegt

    26 juni 2008 om 13:18

    Dit is echt een van de meest oubollige auto’s di er momenteel rondrijden. In snap niet dat je zo’n lelijk mormel koopt als je ook een Maserati GS of AM V8 kunt kopen. Wanneer gaan ze eens wat anders creeren ipv jaar na jaar hetzelfde maken?

    Login om te reageren
  48. RenJie zegt

    26 juni 2008 om 13:24

    @LaTiNo156

    waarom zouden ze? Ze verkopen meer dan dat ze willen.. xD

    Login om te reageren
  49. GerreLekker zegt

    26 juni 2008 om 15:35

    Facelift? Waar Waar?
    Komaan jongens, Porsche designer zijn echt de luiste ter wereld. Dit is voorborduren op een 40 jaar oud design, en als ze iets nieuw maken is het niet om aan te zien: Cayenne, Cayman…

    Login om te reageren
  50. RA999 zegt

    26 juni 2008 om 15:49

    @ GerreLekker
    Bij een facelift is het sowieso niet de bedoeling dat de auto te ingrijpend wordt veranderd, en dat hebben ze ook niet gedaan, het is dus een goede facelift. Als dit de 998 o.i.d. was dan was dit inderdaad geen nieuw design en was jouw kritiek terecht, maar dit is nog steeds de 997…

    Login om te reageren
  51. porschefan zegt

    27 juni 2008 om 12:22

    @ RenJie

    met meer aanzien verkoop je meer auto’s.
    en als je toch harder kan, dan doe je dat.
    kom je weer in het nieuws en krijg je nog meer populariteit.
    en meer populariteit is meer auto’s,dus meer geld om weer een andere auto te produceren.
    en zo gaat dat verder.
    dus waarom zou je het niet doen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North