Porsche Cayenne parkeert lekker makkelijk

Auteur: , 21 Reacties

Steile aanrijdhoeken, drempels, betonnen afscheidingen op parkeerplaatsen en hopen sneeuw kunnen vervelend in de weg zitten. Daar heeft een Porsche Cayenne allemaal geen last van.

Lik mijn lolly

Ondanks verwoede pogingen het imago op te poetsen met ‘offroad uitdagingen‘ is een Porsche Cayenne zo stads en straat als maar kan. Een boodschappen auto, schoolbusje en boulevard cruiser. Dat neemt niet weg dat deze sportieve SUV een aantal kwaliteiten bezit die de afgelopen 30 jaar in ‘normale’ auto’s verloren zijn gegaan. Simpelweg een stukje ‘van de weg af’ of op een sneeuwhoop parkeren is er met de meeste auto’s niet meer bij. Niet als je alle spoilers en plastic kappen wil laten zitten.

Nog steeds moet een Cayenne oppassen met fileparkeren. Er zit rubber om de velg maar stoepranden bijten er zo een stukje lichtmetaal uit. Bodemvrijheid in combinatie met een redelijke wielbasis en korte overhang voor en achter zijn verder dik in orde. Dan parkeer je natuurlijk op de plek die alle burgerbakken mijden. Daar op die sneeuwhoop, lekker dicht bij de uitgang. Even oppassen voor de afstap. Meer foto’s op autojunk.nl.

Met dank aan wolfsjrd voor de spot!



21 reacties

Gniffel. Zo parkeer ik de Range Rover ook wel eens :)
@zdev: Wow, dan zo jij eigenlijk ook een artikel moeten krijgen op Autoblog!
@alcantara: waarom een artikel krijge als je een Range Rover of een Cayenne zo neer zet… Dit lukt je tegewoordig ook gewoon met een Mercedes C-klasse 4-MATIC of een Audi Quattro….
@brennie-1994: Of met een Daewoo Matiz, je hoeft echt 4WD en 300+pk te hebben om je auto op een heuveltje sneeuw te laten rollen.
@alcantara: Ik ben ergens ‘geen’ vergeten in mijn zin…
@alcantara: met een beetje geluk ligt de sneeuwhoop er nog. Zet je Daewoo Matiz er op, maak een foto en ik schrijf er iets leuks bij. Moet ie wel een beetje mooi midden erop staan natuurlijk ;-)
@Alwood: Zou het graag doen maar heb geen Matiz, en om hem daar nou speciaal voor aan te schaffen kost me teveel moeite.
@zdev: zou ook een beetje zielloos zijn als je de functies van je RR niet zou gebruiken ;)
Ach, sneeuw is nog steeds maar water.
hou op schei uit..

zat afgelopen week al vast toen ik van het asfalt een stukje gras moest meepikken..
@dennisr: Dat heeft waarschijnlijk meer met je rechtervoet te maken dan je auto.
@sketcher: Nee, ik was zeer voorzichtig.. uit voorzorg al, maar mn auto is laag, daarom :P moest even een keer steken om van een parkeer plek te komen en zo kwam ik dus een stukje het gras in maar bleef ik met mn subframe hangen toen ik achteruit ging..

Hoort erbij :)
Ze waren uren lang bezig om die sufferd weer los te trekken.
Zielig zijn we eigenlijk tegenwoordig.
Nu moet je anderhalve ton Euries uitgeven om zoiets te kunnen.
Vroegâh had je gewoon een Renaul 4.
Die alles deed wat een Cayenne kan.
zonder bluf.
@desjonnies: of een Volvo 740! ;) liefst met optionele sper achter (die mis ik als het echt glad is)… wat ik daar al een bospaden en onverharde bergwegen mee over ben geweest.
Zo slecht is een Cayenne niet offroad hoor. Ben de laatste die dat wanstaltige ding zal ophemelen maar ik was echt impressed hoever hij komt. Toch al een paar keer de piste overgereden in de zomer, met stukken behoorlijk steil bult op maar geen krimp hoor. De X5 kwam al vast te zitten bij ons op de crossbaan. Al zijn ze beide geen match voor mijn stokoude Cherokee. Dat ding roste echt overal doorheen.
Goh, ik hoop voor de Cayenne bezitter dat het niet snel gaat dooien en er een stapel stoeptegels onder de sneeuw liggen…
Zo zou ik ‘m ook parkeren.
Weet iemand als je die uitlaat op elk model kan krijgen?
@rune: ? Welke uitlaat?
Ongeveer een jaar geleden heb ik mezelf rotgelachen toen op een Cayenne zichzelf helemaal ingroef toen ‘ie op een publiek strandje op Curaçao 2 waterscooters uit het water probeerde te trekken. Er uit getrokken door een echte terreinwagen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).