• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Cayenne Top Car Vantage GT

Auteur: evo, gepost 22 oktober 2007 om 21:09 – 75 Reacties

Cayenne Top Car Vantage GT


Ik denk dat ik weinig vijanden maak als ik zeg dat het gros van de mensen de Porsche Cayenne niet zo’n enorm mooie auto vindt. De Russische tuner Top Car denkt hier precies hetzelfde over en heeft toen maar besloten van de Cayenne een complete ‘make-over’ te maken. Is dit dan de Cayenne zoals hij vanaf de introductie hoorde te zijn?

De op deze plaatjes getoonde Cayenne verscheen een tijdje terug op een Moskouse tupperware-party. En ziet dit er niet eventjes wat smoother uit? De tuner heeft het over ‘behoud van brand awareness, zelfs meer dan behoud’ en voor het eerst ben ik het met een tuner eens. De 997-koplampen staan de Cayenne verrassend goed en check de Turbo look-a-like luchtinlaten eens?

Je moet overigens niet denken dat Top Car alleen werk heeft gemaakt van het uiterlijk van deze Cayenne. De Russische tuner heeft voor het technische gedeelte de hulp ingeschakeld van de Duitse tuner 9ff. Die pompt het vermogen even op naar 725 pk zodat je niet door de eerste de beste Lease-TDI eruit gereden wordt.

Top Car is van plan 30 tot 50 van dit soort jongens op de weg neer te zetten. Zozo, ambitieus.

Cayenne Top Car Vantage GT
Cayenne Top Car Vantage GT
Cayenne Top Car Vantage GT
Cayenne Top Car Vantage GT
Cayenne Top Car Vantage GT

Toch steekt mij iets, want waarom ziet de Cayenne Vantage GT op deze renderingen er net nog een tandje beter uit?

Cayenne Top Car Vantage GT
Cayenne Top Car Vantage GT

Met dank aan Innokenty & Ruud voor de tip!

Ook interessant!

  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Porsche Cayenne Turbo GT: sneller dan een 992 GT3
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Porsche, SUV, topcar, tuning

Vorig bericht: « Saker: 0-100 in 4,5 seconden voor 50 mille!
Volgend bericht: Hyundai Veracruz komt naar Europa! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hans zegt

    22 oktober 2007 om 21:11

    Hey de nieuwe koplampen van de 911…

    Mooie auto! Doe mij er zo eentje..

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    22 oktober 2007 om 21:11

    Toch steekt mij iets, want waarom ziet de Cayenne Vantage GT op de renderingen er net nog een tandje beter uit?

    omdat die hierop meer matzwart lijkt, en vind het zelf ook mooier moest die mat zijn geweest! :-)

    Login om te reageren
  3. jela zegt

    22 oktober 2007 om 21:12

    de renderingen zien er nog het beste uit vind ik, maar ook daar is de voorbumper misschien wat té.

    Login om te reageren
  4. Roger zegt

    22 oktober 2007 om 21:13

    Jaaaaaaaa Dit is em

    Login om te reageren
  5. TomRS6 zegt

    22 oktober 2007 om 21:17

    Ik vind hem echt supergaaf!

    Zo had Poshje hem op de markt moeten brengen, ik hekel de koplampen van het eerste model Cayenne. De huidige Cayenne is er in dat opzicht wel op vooruit gegaan.

    Login om te reageren
  6. Frissegast zegt

    22 oktober 2007 om 21:19

    al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding…
    vind dit nog altijd stijlloze pooierbak

    Login om te reageren
  7. vla zegt

    22 oktober 2007 om 21:20

    i’m confused…de 997 was zo’n uitgebalanceerde Porsche…en dan dit…de laatste foto’s zijn overigens wel de beste, die zijn zonder stickers en hij ziet er eigenlijk totaal anders uit ook (carroserie)

    Login om te reageren
  8. Rick zegt

    22 oktober 2007 om 21:22

    Ziet er goed uit, en ik zie ok 997 TURBO led knipper/stand lichten!

    Login om te reageren
  9. db zegt

    22 oktober 2007 om 21:22

    die zijluchtingaten wet en hij is knapper dan het origineel, zeer knap :D

    Login om te reageren
  10. Fasten your Seatbelt zegt

    22 oktober 2007 om 21:28

    Kost die car?:P

    Login om te reageren
  11. PeterVanHteV zegt

    22 oktober 2007 om 21:28

    Net een mini met de schaal van 2/1?

    Login om te reageren
  12. slk compressor zegt

    22 oktober 2007 om 21:32

    Wat een tupperware bak zeg.Wansmaak ten top.

    Login om te reageren
  13. Floryn zegt

    22 oktober 2007 om 21:41

    de renderingen zien er beter uit omdat de lak niet allemaal lelijke zaken refelxteren

    Login om te reageren
  14. Rick zegt

    22 oktober 2007 om 21:44

    Peter, zeg maar MEGA

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    22 oktober 2007 om 21:45

    Oke, waar was die Citroën C2 lookalike dichte grille nou weer voor nodig (dat grijze deel met het embleem erop)? Zonder had zelfs ik het nog wel leuk kunnen vinden! Niet dat ze er wat aan gehad zouden hebben, want ik moet er niets van hebben, maar toch. Ik ben toch niet de enige die dat deel niet mooi vind?

    Login om te reageren
  16. vØlvØ frǽk zegt

    22 oktober 2007 om 21:50

    @ PeterVanHteV
    precies wat ik ook als eerste dacht toen ik de foto zag.. hey een mini! en dat is toch niet het eerste wat je bij een foto van een Porsche moet denken! De voorkant vind ik eigenlijk maar een achteruitgang, de rest is wel mooi gedaan

    Login om te reageren
  17. PeterVanHteV zegt

    22 oktober 2007 om 21:50

    Ja…MEGA!

    Login om te reageren
  18. Y. zegt

    22 oktober 2007 om 21:55

    Gaap. Alweer een UeberSjonniemobiel die alleen maar wansmaak uitstraalt. ‘Kijk mijn es de gozah weze!’. Hoe treurig is dit alles. Komt het dan nooit meer goed?

    Login om te reageren
  19. Apache zegt

    22 oktober 2007 om 22:04

    Omdat hij op de renderingen er matter uitziet. Zo komen de effecten er beter uit. Ook de luchthappen in de motorkap ziet er in het echt koolstofvezel-achtig uit, waar dit niet zozeer is op de rendering.

    – Apache

    Login om te reageren
  20. Stylez zegt

    22 oktober 2007 om 22:06

    Ik moet er nog even aan wennen, maar zo in het eerste oogopslag is hij zeker niet lelijk.

    Login om te reageren
  21. DennieFR zegt

    22 oktober 2007 om 22:11

    Hoevaak is die aap-met-z’n-gouden-ring spreuk hier al niet genoemd?
    Wees eens orgineel of zwijg,ga anders op http://www.geenstijl.nl bloggen,daar doen ze ook allemaal zo.

    On-topic,laat mij maar uberpasterblufbalsjonnie zijn zoals ze noemen,maar ik zal me er niet voor schamen met deze bak!
    En vooral de ramen NIET tinten,want iedereen mag zien dat ik er in rijd!

    Login om te reageren
  22. Jonas zegt

    22 oktober 2007 om 22:13

    Het oogt even vreemd, maar het is ver van lelijk!!!

    Login om te reageren
  23. Y. zegt

    22 oktober 2007 om 22:14

    En nou een gewetensvraag: waarom zie je nooit oude, wijze Sjonnies?

    Ik rust mijn koffer.

    Login om te reageren
  24. Pieter Bayens zegt

    22 oktober 2007 om 22:15

    Deze bak in mat-zwart is volgens mij fucking dik! Dat maakt de renders ook zo dik, de semi-matte afwerking. Zo glimmend met al die lampen erop komen simpelweg de lijnen niet zo dik uit.

    De Tu Nero versie van de F430 was ook al zo dik in het mat zwart :D

    Login om te reageren
  25. M3Power zegt

    22 oktober 2007 om 22:18

    Koplampen trekken op niets Ieyyy

    Login om te reageren
  26. Klassiekerrally zegt

    22 oktober 2007 om 22:20

    Ja! Hij is euh… minder lelijk…
    Mooi zal ‘ie in mijn ogen gewoon nooit worden.

    Login om te reageren
  27. Floris zegt

    22 oktober 2007 om 22:41

    Als die grille op de neus gewoon zwart was geweest zoals de rest van de auto dan had het er een stuk beter uitgezien. Tikkie ordinair, maar beter dan het origineel.

    Login om te reageren
  28. Nick_BE zegt

    22 oktober 2007 om 22:50

    De luchtinlaten achteraan dienen om de … euh, bagage te koelen? Voorkant is een hele verbetering, maar waarom zijn ze van de oersaaie achterlichtunits afgebleven? Daar is het het hardst nodig vind ik.

    Login om te reageren
  29. Pieter Bayens zegt

    22 oktober 2007 om 22:55

    @ Nick_BE: die luchtinlaten zijn om de remmen te koelen natuurlijk! Dat heb je nodig als je deze dikke duitser wil uitlaten op de Ring… ;)

    Login om te reageren
  30. Luc zegt

    22 oktober 2007 om 22:57

    doe mij maar de techart magmum

    Login om te reageren
  31. RenJie zegt

    22 oktober 2007 om 23:05

    de rest is bullsh*t maar die koplampen hebben wel iets! Het doet me ook nog aan de 599GTB denken, die big-smile voorkant !:D

    Login om te reageren
  32. Supreem zegt

    22 oktober 2007 om 23:07

    Die race-inspired tankdop doet afbreuk aan de lijn. Op foto 3 lijkt er iets niet te kloppen in de buurt van die tankdop/luchtinlaat, net alsof de carrosier er zich snel heeft vanaf gemaakt na een aanrijding.

    Login om te reageren
  33. Wat_een_gezeik zegt

    22 oktober 2007 om 23:15

    Goeie poep!

    De renderingen porsche heeft bovenin een gril zitten en die Top Car een carbon achtige plaat om de gril te maskeren of zoiets.

    De Top Car met die gril van de rendering is de perfecte cayenne, zo zou ik m wel graag willen!

    Login om te reageren
  34. DAT zegt

    22 oktober 2007 om 23:16

    Hoeveel roebel?

    Login om te reageren
  35. Rick dos zegt

    22 oktober 2007 om 23:23

    Die voorkant doet me denken aan één van de ASMA creaties. En bij de renderings vind ik dat de verwantschap met de Touareg wel heel duidelijk wordt op deze manier.

    Login om te reageren
  36. Ari_M6 zegt

    22 oktober 2007 om 23:30

    @ PeterVanHteV

    2:1 ?
    Dat betekent dat dat ding 2 keer vergroot is.
    Volgens mij zijn die foto’s eerder veel kleiner dan de werkelijke grote.

    Login om te reageren
  37. RA999 zegt

    22 oktober 2007 om 23:31

    Het is nu een beetje een obesitas-911, dat ziet er toch een beetje fout uit…

    @DennieFR
    Als dat nou toch je mening is, dan kan dat toch. Hoe moet je het anders zeggen; Al probeer je een lelijke auto mooi te maken, hij blijft lelijk? Dat bekt toch minder lekker ;)

    Login om te reageren
  38. Vincent996 zegt

    22 oktober 2007 om 23:34

    Mooier dan de huidige Cayenne.
    Deze mag bij mij wel voor de deur staan!

    Login om te reageren
  39. Jan zegt

    22 oktober 2007 om 23:40

    echt wel knap en nog steeds 5deurs… maar is dit nu de gefacelifte versie of nog het vorig model want die lichten achteraan zijn precies van de oude.

    Login om te reageren
  40. Rob zegt

    22 oktober 2007 om 23:44

    Wow dat ziet er erg mooi uit, vooral die ronde koplampen! De gril zou iets minder overdreven kunnen maar voor de rest is het echt geweldig!

    Login om te reageren
  41. Matsinator zegt

    22 oktober 2007 om 23:48

    de nieuwe Cayenne is een prachtige auto hoor, de oude ook, alleen bij die kan ik snappen dat sommige mensen die niet mooi vinden!

    Login om te reageren
  42. Bas zegt

    22 oktober 2007 om 23:50

    Wat er mis aan is? Een veels te grote auto met te veel details.

    Login om te reageren
  43. monk zegt

    23 oktober 2007 om 00:20

    wat een wereld van verschil zeg, ik vond die cayennes altijd spuuglelijk, maar deze ziet er echt een miljoen keer beter uit van voren

    Login om te reageren
  44. joost zegt

    23 oktober 2007 om 00:35

    Nu de achterkant nog.

    Login om te reageren
  45. Floryn zegt

    23 oktober 2007 om 00:53

    eindelijk prachtig!!!

    Login om te reageren
  46. Roadronner zegt

    23 oktober 2007 om 00:56

    Ik vind hem er wel gelikt uitzien, een lekkere dikke Cayenne met een lekkere smoel. Veel beter dan de Cayenne Gemballa.

    Login om te reageren
  47. RUS zegt

    23 oktober 2007 om 01:02

    Deze is gebaseerd op een gefacelifte cayenne, volgens mij.

    Login om te reageren
  48. Orichinals zegt

    23 oktober 2007 om 01:32

    Zoals Vølvøfræk ook al had gezien. Hey, een Super Mini, wel gaaf voor een Mini, niet voor een Porsche. Helaas het is toch een Porsche, beetje jammer dit. Op renderingen ziet het er goed uit, maar het echte werk komt niet tot zijn recht.

    Login om te reageren
  49. Gerben zegt

    23 oktober 2007 om 03:09

    hehe net wat ik dacht bij de eerste foto…

    een mini op steroiden.

    maar euhhh

    ik vraag me nog steeds af waarom een sportwagenfabrikant een lelijke terreinwagen maakt, hem daarna nog meer power geeft,
    er vervolgens een verlaagde sportversie van uit brengt…
    zodat die beter rijdt op het circuit????

    kan iemand mij een zinnig antwoord hierop geven?
    (buiten het feit dat hij gemaakt wordt omdat er idioten zijn die zo’n ding kopen)

    Login om te reageren
  50. Dreke zegt

    23 oktober 2007 om 07:28

    De render is mooier omdat de lijnen scherper zijn. Bij de echte uitvoering zijn de lijnen nèt iets ronder. Wat weer verder gemaskeerd wordt door de lak.
    De onderste rand van de achterbumper is een aardig voorbeeld..

    Als je goed naar de lichtval kijkt bij de render zie je dat deze eigenlijk verdeeld is over de hele auto, in real life zul je erg je best moeten om dit op een foto naar voren te laten komen

    Noem mij maar een Alfisti, maar dit is precies waarom Alfa zo mooi is. Die zijn niet bang om scherpe strakke lijnen te gebruiken.

    Laat maar lekker aan de PC Hoofstraat staan…

    Login om te reageren
  51. Robert zegt

    23 oktober 2007 om 07:30

    mooie bak. gozer moet maar met porsche gaan praaten

    Login om te reageren
  52. rider zegt

    23 oktober 2007 om 08:26

    hebben ze netjes gedaan. mooi die koplampen. maar die zij luchtinlaten. alsjebliefd zeg. en helaas, het blijft een Porsche vrachtwagen (PC hoofdtracktor)

    Login om te reageren
  53. Benjamin zegt

    23 oktober 2007 om 09:13

    Zo moet ie uit de fabriek rollen :D

    Login om te reageren
  54. Erik zegt

    23 oktober 2007 om 09:24

    Vind hem nog steeds oerlelijk. Van die bak is volgens mij niks moois te maken.

    Login om te reageren
  55. Lucas zegt

    23 oktober 2007 om 09:53

    Stukken beter.

    Login om te reageren
  56. ShelbyGT500E zegt

    23 oktober 2007 om 10:23

    hm wat een gedrocht ga dan toch voor een Rinspeed chopster.
    http://www.rinspeed.com/pages/cars/chopster/pre-chopster-fotos.htm

    Login om te reageren
  57. sjoerd zegt

    23 oktober 2007 om 11:48

    maar als dat ding 725 pk heeft!!!!!!!!!!! wat is dan de prestaties van die auto want als het goed is gaat hij binnen 5 sec naar honderd neem ik aan… laterss

    Login om te reageren
  58. Franqie zegt

    23 oktober 2007 om 11:53

    De render is ook platter gemaakt, kijk maar naar bijvoorbeeld de afstand tussen het voorwiel en de motorkap, of de B-stijl. Daardoor ziet ie er minder lomp uit, maar ik vind het nog steeds een verbetering tov het origineel.

    Login om te reageren
  59. Thompson zegt

    23 oktober 2007 om 12:14

    Ik houdt niet van tuning, maar ik vind dit geslaagt. Ik kan me voorstellen dat kopers een dergelijke neus op hun Porsche willen, en dat er meerdere aan ombouwers ronde koplampen zullen gaan aanbieden.

    Login om te reageren
  60. Racer X zegt

    23 oktober 2007 om 12:43

    “Toch steekt mij iets, want waarom ziet de Cayenne Vantage GT op deze renderingen er net nog een tandje beter uit?”

    hij is uiteindelijk ook door Russen in elkaar gezet? :P

    Ik vind het best een leuk initiatief :)

    Login om te reageren
  61. Juppe zegt

    23 oktober 2007 om 13:14

    OMG!! Die 725pk is zeker zo slecht in bedwang te houden, dat ie de eerste de beste tupperware party in gedrift is! Ik hoop niet dat ik deze ooit in real-life tegenkom, ik zou zo hard lachen dat ik zelf meteen van de weg zou spinnen, en een willekeurige boom een einde aan deze grap maakt.

    Oke, die koplampen zijn wel een verbetering. Voor de rest moet je wel een erg raar gevoel voor humor, of een overdreven hoeveelheid zelfvertrouwen hebben om hier in rond te rijden. Ben niet zo’n fan van SUV’s, opzichtig tupperware en Cayenne’s in het algemeen Blijkbaar zijn er toch mensen die het mooi vinden. Prima.

    Login om te reageren
  62. H.J. Vaesen zegt

    23 oktober 2007 om 14:02

    Porsche tuning, bah.
    -edit: nutteloze kreet, bah.-

    Login om te reageren
  63. SugarFree zegt

    23 oktober 2007 om 15:26

    “Is dit dan de Cayenne zoals hij vanaf de introductie hoorde te zijn?”

    Nope.

    Het ding had überhaupt niet gebouwd moeten worden.
    De markt die er voor bestaat had op communistische wijze naar de maan geholpen moeten worden ;)

    Login om te reageren
  64. Reventón zegt

    23 oktober 2007 om 16:59

    Als ik Porsche was zou ik TOPCAR eens snel overnemen, ze hebben de smaak zeer goed te pakken. Want als klein bedrijfje een betere Porsche maken dan Porsche zelf is indrukwekkend! Qua “porsche-gevoel” zit het hier bij mij echt wel goed.

    Login om te reageren
  65. H.J. Vaesen zegt

    23 oktober 2007 om 17:00

    Evo? Hoezo nutteloos? Lijkt me een behoorlijk resumé van deze Russische creatie; bah!

    Login om te reageren
  66. Reventón zegt

    23 oktober 2007 om 17:01

    (hier bedoel ik uiteraard de ontwerp-schetsen mee) In de praktijk moeten ze nog het een en ander leren…

    Login om te reageren
  67. Solstice zegt

    23 oktober 2007 om 17:56

    Zelfs voor de naam konden ze niet met iets origineels komen, een Vantage is en blijft een Aston Martin.

    Login om te reageren
  68. Jan zegt

    23 oktober 2007 om 20:37

    veel beter dan al de andere cayenna’s

    Login om te reageren
  69. Davidov zegt

    23 oktober 2007 om 21:21

    Nou van de voorkant vind ik um maar lelijk, vanuit andere hoeken gezien vind ik um wel okey.

    Login om te reageren
  70. wally zegt

    28 oktober 2007 om 23:27

    vind hem niet slecht, alleen de koplampen zien er pussy uit.

    Login om te reageren
  71. Samuel zegt

    29 oktober 2007 om 22:59

    tja ag dat word denk ik mn nieuwe boodschappen auto dan maar he

    Login om te reageren
  72. Niko zegt

    31 oktober 2007 om 17:11

    Da’s toevallig. Ik woon in China en hier in de buurt rijd er een rond. Ik dacht al wat is dat voor iets.

    Login om te reageren
  73. Haris zegt

    26 december 2007 om 17:54

    Ze Moeten Gewoon Van Porsche’s Afblijven !
    JE KAN PORSCHE’S NIET TUNEN!! (Dus Ik Bedoel Bodykits Enz..)
    Maar Wil Niet Segge Dat Ik Porsche’s Lelijk Vind :P
    Weetje Waarom?? :D
    Ikke Porsche Fan ! :P

    Login om te reageren
  74. Rick zegt

    2 januari 2008 om 15:03

    Wat is hun website?

    Login om te reageren
  75. Tomaaas zegt

    27 september 2009 om 20:10

    Dit is de mooiste cayenne die ik ooit gezien heb maar hij is nog steeds niet echt: Wow, die wil ik hebbe hebbe hebbe!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North