• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Saker: 0-100 in 4,5 seconden voor 50 mille!

Auteur: evo, gepost 22 oktober 2007 om 19:47 – 28 Reacties

Saker, gespot door appeltje


Kennen we ‘em nog, de Nieuw-Zeelandse Saker? De auto is zo onbekend dat appeltje hem…. tja… gespot heeft dus. Even samengevat: de Saker is louter voor het circuit bedoeld, heeft Subaru boxer-motoren en is afkomstig uit Nieuw-Zeeland.

Geen idee hoe Saker er nu precies voor staat, maar een Nederlander heeft in ieder geval de handschoen opgepakt. Wegens de grote successen bij Spyker durft nu ook horecaman en coureur Laurens Meyer een nieuwe autofabriek op te starten. En hiervoor gebruikt Meyer dus de Saker om vervolgens de mogelijkheden hiervan uit te breiden. Enkele maanden geleden is in Etten-Leur zijn autofabriek voor deze raceauto’s opgestart. Meyer heeft ook een fabriek in China opgezet waar de onderdelen worden gemaakt en waar er ook geassembleerd kan worden. In Etten-Leur wordt zo voor de West-Europese markt gebouwd en vanuit China kunnen de Sakers geëxporteerd worden naar bijvoorbeeld Australië of de Verenigde Staten.

Het leuke aan de Saker is dat hij maar €42.500,- exclusief BTW kost, hoewel je voor dat bedrag dus niet de openbare weg op mag. Omdat Meyer zelf met de Saker racet weet hij precies de topsnelheden die je ermee kunt halen op Zandvoort en Spa: 226 respectievelijk 240 kilometer per uur. Vooral de bochtsnelheden schijnen erg hoog te liggen.

Een nogal ambitieus plan, vind ik, maar gelukkig beschikt Meyer over de nodige financiële middelen. Zelf zegt hij het volgende over het project: “Hier zal ik niet gauw rijk worden. Er verdwijnt snel veel geld in zo’n project. Je moet wel andere inkomsten hebben, anders houdt het vlug op” (bron: fd.nl). Meer info op sakereurope.nl.

Rijdt u even een rondje mee met de Saker?

Meer info is te vinden op hun website!

Ook interessant!

  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • Vanaf vandaag geen 100, maar 50 km/u over de Haringvlietbrug
    Vanaf vandaag geen 100, maar 50 km/u over de Haringvlietbrug
  • Deze Ferrari F8 Spider doet 0-100 in 2,6 seconden
  • Subaru WRX Wagon
    Subaru WRX Wagon is eindelijk terug!

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Racing, saker, Subaru, Supercars, Video

Vorig bericht: « 80.000 bezoekers bij openingsweekend BMW Welt
Volgend bericht: Porsche Cayenne Top Car Vantage GT »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dennis zegt

    22 oktober 2007 om 19:55

    nice :-) ik wens hem veel succes toe!

    Login om te reageren
  2. Racer X zegt

    22 oktober 2007 om 19:57

    Hahaha, die juichkreet na Eau Rouge.

    Login om te reageren
  3. NLX zegt

    22 oktober 2007 om 19:58

    Komt er dan ook een versie die wel de weg op mag?

    Login om te reageren
  4. User zegt

    22 oktober 2007 om 20:06

    Die klinken komen mij wel heeel bekend voor. Iemand enig idee van welke wagen deze komen? (of zijn deze dan toch custom build)

    Login om te reageren
  5. Hubert zegt

    22 oktober 2007 om 20:11

    @NLX

    Helaas (of gelukkig???) zit er voor miljoenen aan validatiekosten en jaren werk in om een auto streetlegal te krijgen.

    Login om te reageren
  6. NLX zegt

    22 oktober 2007 om 21:18

    @ Hubert

    als kitcar moet het toch mogelijk zijn lijkt mij

    Login om te reageren
  7. Shelby GT500E zegt

    22 oktober 2007 om 21:39

    Ik heb nog wat foto’s en ook nog een filmpje van deze saker dat ie in de fik staat maar ook dat ie raced dat ding maakt echt een lkkr geluid.

    Login om te reageren
  8. knowitall zegt

    22 oktober 2007 om 22:09

    kan dat stuurtje niet wat kleiner?

    Login om te reageren
  9. Wat_een_gezeik zegt

    22 oktober 2007 om 23:08

    Kende ze al van Zandvoort.
    De R8 van Laurens Meyer is de eerste R8 die ik in het echt gezien heb.
    Man schijnt nog meer exclusieve auto’s te hebben.

    Verder het verhaal gehoord dat hij de auto’s niet goed vond rijden, maar de fabriek wilde er niets aan doen. Toen heeft ie de hele toko maar gekocht!!

    Dingen gaan snoei hard en maken een zeer wijs geluid.

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    22 oktober 2007 om 23:24

    Van 0 naar 100 in 4,5 seconden…….en van 50.000euro naar nul in een fractie van die tijd…….

    Login om te reageren
  11. Ototaal zegt

    23 oktober 2007 om 00:13

    Rijdt u even een rondje mee met de Saker?
    Ja-zeker!

    Login om te reageren
  12. evo zegt

    23 oktober 2007 om 00:18

    @knowitall;

    Ja hè! Wat een onhandig groot stuur!

    Login om te reageren
  13. Co zegt

    23 oktober 2007 om 00:57

    voor dat geld liever een ariel atom kun je ook nog de openbare weg op en is beduidend sneller 0-100 2,9 sec

    Login om te reageren
  14. wie? zegt

    23 oktober 2007 om 10:27

    Hij is een kroegbaas met zijn broer in Breda

    Login om te reageren
  15. Christiano zegt

    23 oktober 2007 om 10:37

    Is dat de 12 cilinder boxer van Motori Moderni, wat eigenlijk stiekum gewoon die super Alfa T33 boxer is? Iemand?

    Login om te reageren
  16. Jan C. zegt

    23 oktober 2007 om 10:52

    groot stuur: licht sturen.

    Login om te reageren
  17. Christiano zegt

    23 oktober 2007 om 11:38

    @Christiano: nee dat is niet deze, je bent in de war!! Dat was een ouwere….

    Login om te reageren
  18. Joeri zegt

    23 oktober 2007 om 11:44

    De fabriek van Meyers staat achter mijn huis, maar nog nooit een R8 gezien?

    Login om te reageren
  19. Rickadelic zegt

    23 oktober 2007 om 12:53

    hier kan je de saker ook in actie zien. effe in het begin en dan stuk verderop.
    http://www.autojunk.nl/clips/view/132928

    Login om te reageren
  20. evo zegt

    23 oktober 2007 om 13:22

    @Jan C.

    Weleens van ironie gehoord?

    Login om te reageren
  21. frash zegt

    23 oktober 2007 om 20:12

    Ze hebben ook een website

    http://www.sakereurope.nl

    enkele specificaties

    Chassis: Stalen spaceframe
    Ophanging: Verstelbare dubbele ongelijke draagarmen
    Body: Fiberglass (GRP)
    Motor: Subaru 2.0 liter Turbo
    Vermogen/koppel: 280 pk @ 5.600 rpm; 330 Nm @ 3.600 rpm
    Remmen: Tarox 6-pot voor & achter / 315 mm geventileerde remschijven
    Gewicht: 765 kg (GT) / 745 kg (Sprint)
    Wielen: voor 15 x 8,5 inch; achter 15 x 10,5 in
    Wielbasis: 2.580 mm
    Spoorbreedte voor: 1.548 mm
    Spoorbreedte achter: 1.444 mm
    Lengte: 4.010 mm
    Breedte: 1.830 mm
    Hoogte: 944 mm (GT) / 1.030 mm (Sprint)
    Bodemspeling: 50 mm verstelbaar

    Login om te reageren
  22. Br1968 zegt

    24 oktober 2007 om 16:24

    Als dit niet meer gaaf is weet ik het ook niet meer hoor, voor zo (relatief) weinig geld zulke tijden neerzetten op zandvoort vind ik echt bijzonder.
    Zag van het laatste evenement op Zandvoort kwalificatietijden staan van
    1minuut 48. Dat is toch wel serieus snel!
    Daarbij heb ik me laten vertellen dat de running costs ook laag zijn. Een seizoen deelnemen in de Golf endurancecup bijvoorbeeld kost al meer!

    Ik hoop echt dat we hier nog meer van gaan horen en zien

    Login om te reageren
  23. saker is the man! zegt

    17 november 2007 om 21:50

    echt vet! ik ben zelf al helemaal fan van subaru, en nu komt er ook nog eens een sportwagen die IN NEDERLAND GEMAAKT WORD!!!!!!!!! echt vet!

    Login om te reageren
  24. saker is the man! zegt

    17 november 2007 om 21:52

    hoe moet je eigenlijk een plaatje of smiley toevoegen?

    Login om te reageren
  25. mike zegt

    26 februari 2008 om 10:52

    Ik ken iemand die heeft te maken met de productie en het race ervan. En die vertelde dat het een monster is.En ook nog is een prachtige bak

    Login om te reageren
  26. Mitch zegt

    9 juni 2008 om 22:09

    Leuk autootje hoor :) Kheb erin gezeten, nou meer gelegen, je ligt meer dan je zit.. was op Zandvoort

    Login om te reageren
  27. Mitch zegt

    9 juni 2008 om 22:18

    Daar zit ik :D.. da gassie met die gele t-shirt :D

    Login om te reageren
  28. Bas Koeten Racing zegt

    19 augustus 2008 om 21:13

    Op zondag 18 augustus 2008 nam het team van Bas Koeten Racing met drie SAKER Sportscars deel aan Bavaria City Racing. Zie http://www.baskoetenracing.nl/foto_2008/1219090875799 voor foto’s van dit evenement, een kijkje achter de schermen van het team. Bas Koeten Racing is met de #34 SAKER Sportscar de regerend kampioen in de SAKER Challenge (www.sakerchallenge.nl).

    Bas Koeten Racing

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North