• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche GT2 RS niet bruut genoeg voor Wimmer RS

Auteur: Dennis, gepost 2 december 2010 om 09:51 – 39 Reacties

Porsche GT2 RS door Wimmer RS

Tuners weten het altijd beter denken het altijd beter te weten. De meest krachtige Porsche van het moment, de 911 GT2 RS, kan volgens tuner Wimmer RS heus nog wel wat beter z’n best doen.

Het feit dat de GT2 RS slechts in een beperkte oplage van 500 stuks wordt gebouwd, die overigens allemaal binnen no-time waren verkocht, weerhoudt Wimmer er niet van zich vol overgave op de auto te storten.

Standaard is de 3,6 liter grote 6-cilinder boxermotor goed voor 620 pk en 700 Nm. Daarmee sprint je in 3,5 seconden naar 100 km/u, in 9,8 seconden naar 200 km/u en z’n top bereik je bij 330 km/u.

Bijna ieder onderdeel waar een beetje winst te halen viel, is aangeraakt. Wimmer heeft o.a. gesleuteld aan het motormanagement, de turbo’s, het sport luchtfilter, de luchtinlaten en het uitlaatsysteem.

De wijzigingen resulteren in een vermogenstoename naar 703 pk en 810 Nm. De acceleratie naar 100 km/u wint hiermee 0,2 seconden en duurt nog maar 3,3 tellen. Doortrekken tot een snelheid van 200 km/u duurt totaal 9,5 seconden en te topsnelheid neemt toe tot 356 km/u.

Ook interessant!

  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, gt2-rs, Porsche, rood, tuning, wimmer

Vorig bericht: « McLaren bouwt toch nog 25 SLR exemplaren
Volgend bericht: Liever droomauto of droomvrouw? »

Lees Interacties

Reacties

  1. ardonjr zegt

    2 december 2010 om 10:00

    Nou, niet echt marginale verschillen in de sprint tijden. Toch wel jammer dat je 83 pk erbij weet te proppen (en 110nm) en er eigenlijk geen reet van merkt. Want je gaat me niet vertellen dat je die 0,2 seconden echt gaat voelen. Porsche weet dus waarschijnlijk dondersgoed waar het mee bezig is. Denk dat het originele blok gewoon dermate is opgebouwd dat het met minder krachten op het blok toch dezelfde cijfers weet neer te zetten. Wat uiteindelijk dus resulteert in minder motor slijtage e.d. Ofwel, gewoon lekker origineel laten die GT2-RS. Want vermogenswinst is er dus blijkbaar toch niet uit te halen.

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      2 december 2010 om 10:08

      @ardonjr: Oftewel wachten op de Porsche 997 GT1 RS?
      Spreek jezelf niet een beetje tegen? Ik zie hier toch echt een vermogenstoename. ;)

      Login om te reageren
    • jurrian zegt

      2 december 2010 om 10:30

      @ardonjr: de 0-100 met zo’n monster is een kwestie van grip en niet van vermogen. oftewel, hij kan dat extra vermogen niet echt kwijt, wat niet zo gek is. Maar op de autobahn ga je die 83 pk echt wel merken.

      Login om te reageren
      • A3aan zegt

        2 december 2010 om 13:26

        @jurrian:
        autobahn? marginale verschillen? Wat een onzin! Dit is geen daily drive voor in de file, maar een racemonster!

        Het is een erg groot verschil met de normale gt2 RS, als jij tegen een andere gt2 RS op het circuit elke ronde 1 of 2 seconde sneller kunt zijn dan is dit een HEEL groot en direct afleesbaar verschil..

        Login om te reageren
    • Ramshoek zegt

      3 december 2010 om 14:33

      @ardonjr:
      0,2 seconden is natuurlijk niet veel en amper merkbaar.
      Maar ja, voor een bolode als deze is de 0 tot 100 natuurlijk amper van belang.
      De 0 – 200 of de 100 – 300 is veel interressanter. En daar maakt deze bolide ongetijfeld de grotere stappen.
      Bij een 0 – 100 sprintje gaat het vooral om de tractie bij de start…

      Login om te reageren
  2. Timmie zegt

    2 december 2010 om 10:07

    Zelfs een zeer gelimiteerde oplage houden die verkrachters niet tegen… Hardere maatregelen dan?

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      2 december 2010 om 11:03

      @Timmie: haha:P

      Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      2 december 2010 om 12:03

      @Timmie: ik zeg knieschoten..

      Login om te reageren
  3. TDI-goeroe zegt

    2 december 2010 om 10:12

    gewoon origineel laten, niets meer aan doen :D

    Login om te reageren
  4. VWFreak zegt

    2 december 2010 om 10:14

    Wordt je nu egt blij van dei 0,2 seconden ?…-,-

    Oke wel leuk en aardig allemaal, maar het heeft gewoon geen nut!…
    en vertel mij, waar wil jij 356km/u rijden?…

    voor de rest: mo0ie auto!..

    Login om te reageren
  5. CSL zegt

    2 december 2010 om 10:21

    Beest!!

    Login om te reageren
  6. Idx zegt

    2 december 2010 om 10:26

    Zitten we allemaal op te letten:P, kijk in de gerelateerde berichten…Zelfde bedrijf die gewoon even 827 pk uit een reguliere GT2 peutert, dan valt me dit nog tegen eerlijk gezegd

    Login om te reageren
  7. Hainz zegt

    2 december 2010 om 10:38

    Een goede fles wijn behoeft geen krans.

    Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    2 december 2010 om 10:38

    Absurd en absurd geweldig!

    Login om te reageren
  9. spykerboy zegt

    2 december 2010 om 10:50

    tja het kan altijd beter zeg ik maar :D

    Login om te reageren
  10. Marco zegt

    2 december 2010 om 11:06

    Zoals altijd gaat het niet enkel om hoe hoog het vermogen en koppel is maar hoe het wordt opgebouwd! Eindeloze 0-100 0-200 tijden doen er ook niet echt veel toe, hoe vaak doe je dit nou? Precies eigenlijk nooit… Veel boeiender om de tussenacceleratie tijden te zien! Neem aan dat hier wel een redelijke vooruitgang in zit. Koppel neemt echt heel veel toe wat je echt wel merkt.

    Login om te reageren
    • remkov zegt

      2 december 2010 om 11:19

      @Marco:
      Als je ziet dat de 0-100 tijd maar met 0,2 seconde afneemt en de 100-200 tijd maar 0,1 seconde (6,2 seconde in plaats van 6,3) zal je er met een tussensprint niet al te veel van merken denk ik, onder de 200 dan in ieder geval.
      Toch apart dat de topsnelheid wel zo veel toeneemt, al weet ik natuurlijk niet of de 330km/h van Porsche zelf en de 356km/h van Wimmer accuraat zijn.

      Login om te reageren
  11. Gideon zegt

    2 december 2010 om 11:07

    Een beetje heiligschennis dit, blijkbaar hebben tuners niet veel respect voor het origineel. Ik betwijfel dan ook of deze net zo goed rijdt als het origineel…

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      2 december 2010 om 11:35

      @Gideon: Ook al komt de GT2 zo van de Porsche fabriek, standaard is hij ook niet origineel te noemen.

      Login om te reageren
  12. Kvgorp zegt

    2 december 2010 om 11:11

    83 pk meer 0.2 sec sneller…. kan hij zijn kracht niet kwijt denk ik..

    Login om te reageren
  13. Eric zegt

    2 december 2010 om 11:51

    9FF doet beter en Sportec ook!!!

    Login om te reageren
  14. Jesper zegt

    2 december 2010 om 11:59

    Zal ik het dan maar zeggen? Mooi rood is niet lelijk :D
    Man wat een porno!! Ik heb een nieuwe wallpaper :)

    Wat betreft die pk’s, het is meer dan iedereen hier (waarschijnlijk) ooit heeft meegemaakt dus spreken over teveel of te weinig slaat nergens op – FM3 ervaring telt niet :P

    Login om te reageren
  15. Dimglor zegt

    2 december 2010 om 12:02

    Enkel motorische tuning en niets aan het uiterlijk verandert? Volgens mij hebben ze hun serieus moeten inhouden ;-) De meeste tuners zouden er nog een oversized spoiler opgezet hebben en oversized velgen….
    Best leuk dat deze tuner zich niet vergrepen heeft aan het exterieur… maar ik vraag me af of die motorische tuning echt wel de moeite waard is….

    Login om te reageren
  16. BaySideBlueBoy zegt

    2 december 2010 om 13:12

    Koppelcurve, en vermogenscurve a.u.b. ik vertouw namelijk geen ,door een tuner onder handen genomen, turbogemotoriseerde blokken. :| Zal zijn vermogen naar alle waarschijnlijkheid met een turbolag naar een superstijle piek afgeven. :?

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      2 december 2010 om 17:08

      @BaySideBlueBoy: klinkt interessant wat je daar aanhaalt.
      Leg eens uit hoe dat juist zit met die curves en wat een wenselijk verloop is en wat minder aan te raden is?
      Liefst met enkele voorbeelden, ik hoop hier nog wat bij te leren. Dat als ik ooit zo een curves onder mijn neus krijg, ik kan uitleggen wat dat allemaal betekent..
      Zou nice zijn!

      Login om te reageren
    • K. zegt

      2 december 2010 om 21:15

      @BaySideBlueBoy:

      Aangezien de turbo niet groter wordt, en het hier een turbo betreft met variabele schoepen zal je niets van een grotere turbolag merken..

      Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    2 december 2010 om 13:33

    De GT2 RS is natuurlijk al voor cijferfetisjisten, ik zie ze er wel voor aan zo’n toename, ook al is het klein, ook nog wel te willen.

    Login om te reageren
  18. Maarten zegt

    2 december 2010 om 13:50

    Topgear heeft een keer uitgelegd, hoe dat zit met de veyron en de veyronSS. 200pk verschil, en nauwelijks verschillen in de cijfers.

    Heeft in ieder geval iets met luchtweerstand te maken. Hoe harder je gaat, hoe groter de weerstand, en hoe meer kracht er nodig is om weer wat harder te gaan (zoiets was het)

    Een vermogens toename met 20% is dus niet automatisch 20% sneller…

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      2 december 2010 om 14:22

      @Maarten: In de categorie ‘open deur’?? ;)

      Login om te reageren
  19. birdboy zegt

    2 december 2010 om 15:23

    Ben niet zo weg van de ongelakte motorkap, maar wat een lekkere auto is dit toch :-)

    Login om te reageren
  20. Alex zegt

    2 december 2010 om 16:13

    0.2 seconde sneller naar de honderd met MAAR 82 pk extra is wel echt een prestatie dus ik vind het nogal wat.
    En die 82 pk extra is 13% extra power dus dat voel je echt wel als je veel uren in die auto doorbrengt.

    Login om te reageren
    • remkov zegt

      2 december 2010 om 17:02

      @Alex: Ben met je eens dat die 0,2 seconde winst naar de 100 goed is, maar die 0,1 seconde winst van 100-200 vind ik vrij weinig. De standaard GT2RS doet 100-200 in 6,3 seconden terwijl deze Wimmer RS dat in 6,2 seconden doet. Je zou toch verwachten dat dat verschil groter is met 13% extra vermogen.
      Misschien inderdaad gewoon een grotere turbo waardoor de vermogensafgifte te piekerig wordt en je na elk schakelmoment ver naar beneden in de powercurve valt?

      Login om te reageren
      • Jur zegt

        3 december 2010 om 08:08

        @remkov: Kan zijn vermogen niet kwijt, wellicht iets veranderd aan de versnellingsbak verhouding? Die tijden doen er niet veel toe, het gaat toch echt om die tussenacceleratie en vooral om de drivability. Met een dikke turbolag rijden is echt NIET fijn, op de snelweg prima maar daarbuiten, nope!

        Login om te reageren
  21. Maarten zegt

    2 december 2010 om 16:43

    @Jesper: absoluut een open deur

    Login om te reageren
  22. n..... zegt

    2 december 2010 om 17:10

    haha die stond op essen ook juist hetzelfde ;p

    Login om te reageren
  23. vale46 zegt

    2 december 2010 om 19:21

    Deze Porsche kan nog sneller/beter ??!!
    703 pk en 810 Nm uit een 3.6L blok ?:o
    das een dikke 200pk/Liter…
    Laat het effe tot je doordringen, en huiver nog meer dan hiervoor voor dit nog beestachtiger beest…

    Zalige Porsche :)

    Login om te reageren
  24. flatfour zegt

    3 december 2010 om 06:21

    Hoe zit het met de garantie ! Niet geheel onbelangrijk !!

    Login om te reageren
  25. Fout zegt

    3 december 2010 om 10:46

    @Birdboy
    Carbon heet dat! Fenomenaal vette kar!

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    3 december 2010 om 15:15

    Als ik me niet vergis dan is de 911 Turbo S nog altijd sneller naar de 100 niet?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North