• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche GT9 van 9ff

Auteur: autoblogger, gepost 1 december 2007 om 09:35 – 60 Reacties

Porsche GT9


In Essen staat deze GT9 van 9ff, welke gemaakt is op basis van een 997 GT3. Volgens mij is het een primeur, we kunnen dan ook niet wachten om de eerste filmpjes van dit beest te mogen aanschouwen. De GT9 haalt minimaal 910 pk uit de 4.2 liter zescilinder en claimde reeds een topsnelheid van 409 km/u…

Het Duitse 9ff heeft het motorblok verplaatst van de achterkant naar het midden, tevens is de GT9 zo’n 30 centimer langer gemaakt en het dak is 12 centimeter lager.

En het ziet er allemaal zeer bruut uit! Porsche moet wat mij betreft niet te lang wachten met een opvolger van de Carrera GT, want als 9ff de verwachtingen waar kan maken dan kunnen ze wel eens goede zaken gaan doen…

Porsche GT9
Porsche GT9 9ff
GT9
9ff GT9

Ook interessant!

  • Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
    Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
  • Dit is de Porsche Taycan met de meeste downforce
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche verkoopt losse stoelen uit de printer

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

9ff, essen-2007, gt9, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Oranje bandenkleur op je MINI
Volgend bericht: Column nu: Hoera! Eindelijk kilometerheffing »

Lees Interacties

Reacties

  1. autogek zegt

    1 december 2007 om 09:41

    die achterkant ziet er raar uit, maar het gaat natuurlijk om de prestaties.
    910pk in zo’n (relatief) lichte auto is wel veel, maar je hebt ook veel vermogen nodig om de (geclaimde) 409 te bereiken!
    knappe prestatie van 9ff

    Login om te reageren
  2. Romano zegt

    1 december 2007 om 09:44

    Dat is best veel vermogen…
    Maar die achterkant is echt lelijk! Zonde want de rest van de auto vind ik prachtig

    Login om te reageren
  3. flappie zegt

    1 december 2007 om 09:46

    gaaf ding aleen wel een lelijke achterkant

    Login om te reageren
  4. pipil zegt

    1 december 2007 om 09:48

    voor een showcar heeft ie wel veel swirl marks

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    1 december 2007 om 09:49

    Nog 2 plaatjes die ik vond via http://www.ultimatecarpage.com/forum/multimedia/34946-9ff-gt9.html

    Login om te reageren
  6. 321bhp zegt

    1 december 2007 om 09:50

    Ik vind de sponsorstickers een beetje cheap ogen en een overkill aan roostertjes.
    Achterkant vind ik juist wel bruut, op die ventilatortjes na, die zullen alleen bij de computernerds in de smaak vallen

    Login om te reageren
  7. vincent996 zegt

    1 december 2007 om 09:50

    qua looks weet ik het nog niet, maar wat prestaties betreft, petje af voor 9ff

    Login om te reageren
  8. EJ Blauw zegt

    1 december 2007 om 10:09

    achterkant lijkt een beetje op een spyker!

    voorkant… om je vingers bij af te likken zo mooi

    Login om te reageren
  9. valentijn zegt

    1 december 2007 om 10:10

    Interieur:

    Login om te reageren
  10. Bruine zegt

    1 december 2007 om 10:16

    Die achterkant, dat had wel wat kunnen worden, helaas zijn ze een paneel vergeten te monteren … :s

    Login om te reageren
  11. Jandepandaman zegt

    1 december 2007 om 10:23

    Whoaaah wat een achterkant!!!! Je zou er geen Porsche in herkennen!!!
    Nou- als die je passeert kun je ook wel in één oogopslag zien waaraan dat te wijten is dat die jou passeert zonder dat je verder nog verweer hebt!

    Prachtig!!!! Echt Vies Bruut!

    Doet me trouwens beetje denken aan de oude Ruska-Buggy waar de motor ook zo ongeveer als een steenpuist vrij achteraan hing. Deze zit dan tenminste aan de zijkanten helemaal ingekapseld.

    Login om te reageren
  12. Erik zegt

    1 december 2007 om 10:23

    Mooie achterwielen op die twee extra foto’s van autoblogger. ;-)

    Verder vind ik het echt een lelijk ding, maar die prestaties zijn bruut!

    Login om te reageren
  13. Mpower,, zegt

    1 december 2007 om 10:29

    kunt u ook de volgende keer de links derbij zetten waar we grotere formaten kunnen krijgen van deze lekkere foto’s

    Login om te reageren
  14. Luc zegt

    1 december 2007 om 10:32

    leuke prestaties, maar die achterkant kan zo niet he en dat interieur vooral al niet

    Login om te reageren
  15. jellepelle zegt

    1 december 2007 om 10:36

    ik vindt die volledige achterkant maar niets.
    het porsche gevoel is er niet meer en hij heeft een beetje de weg van een salleen s7.
    Maar als auto op zichis hij best wel héél lekker:)
    Maar ik bekijk hem niet als soort porsche maar als een aparte wagen die helemaal niets met hun te maken heeft.

    Nog even terzijde :) wat zou het geven :) deze wagen op bio ethanol

    Login om te reageren
  16. jellepelle zegt

    1 december 2007 om 10:38

    @ erik

    die achterwielen zijn covers… beetje zoals tegenwoordig in de F1 waar ze dan ook de print van de velgjes op kleven.

    Login om te reageren
  17. Mr. Marteen zegt

    1 december 2007 om 10:42

    hij heeft twee sigarettenaanstekers in het middenconsole… grappig

    Login om te reageren
  18. Dakana zegt

    1 december 2007 om 10:47

    Ik denk, Dat ie nog niet af is … :)

    maar ondanks dat vind ik het geweldig dat 9ff een “eigen” wagen gemaakt heeft
    die achterkant heb ik ook mijn bedenkingen bij, maar stiekem vind ik het wel tof zo, laat maar open :D …

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    1 december 2007 om 10:59

    @Audi: kijk zo doe je dat dus! Gewoon wat roostertjes hier en daar en een paar extra radiateurtjes en oliekoelers en het ding vliegt zomaar niet in de fik.

    Voorkant iets teveel 911 achterkant beetje extreem, maar goed…. dit zou dan ook de Veyron moeten kunnen kloppen qua prestaties (kleiner en nauwelijks minder pk’s maar wel zo’n 500kg lichter). Daarnaast verwacht ik dat dit ook nog wel eens aardig vooruit moet kunnen komen op een circuit….(900pk en 1500kg?). Dit is bijna een FXX concurrent aan het worden… zou deze wel de straat op mogen?

    Login om te reageren
  20. Johan zegt

    1 december 2007 om 11:04

    Ik vraag me af waarom ze het dashboard van een 996 hebben gebruikt ipv een 997 zoals de rest van de auto.

    Verder wel een vette bak (zelfs de achterkant)

    Login om te reageren
  21. VonStroke zegt

    1 december 2007 om 11:06

    Useless hunk of junk, ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden.

    Ik had er meer van verwacht, dit is gewoon een miskleun op wielen. En dat interieur is al helemaal om van te huilen.

    Login om te reageren
  22. ac. zegt

    1 december 2007 om 11:44

    @Woody, deze auto is gemaakt voor een snelheidsrecord, ik verwacht eerlijk gezegd geen bijzondere circuitprestaties. Mede door het verlgend chassis

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    1 december 2007 om 11:46

    @ac. die motor hebben ze niet verplaatst om harder rechtuit te gaan……. deze zal iedere standaard Porsche om de oren rijden op het circuit, count on it!

    Login om te reageren
  24. Rick dos zegt

    1 december 2007 om 12:07

    En dan maar roepen dat de Veyron zo´n grote prestatie is…

    Met een 4.2 6 cylinder motor kun je het dus zelfs…

    Login om te reageren
  25. ac. zegt

    1 december 2007 om 12:15

    @Rick dos…….*Zucht*

    Sowieso verkeerd dat je deze met een veyron vergelijkt. Maar als ik er toch op in mag gaan. De bedoeling van de veyron is dat je em dagelijks kan rijden en lang moet meegaan. Dat zie ik met deze auto niet gebeuren!

    Login om te reageren
  26. golfje zegt

    1 december 2007 om 12:27

    hoe ga je dik 900 pk bedwingen met zo’n speelgoedstuurtje?

    Login om te reageren
  27. bmw6cil4life zegt

    1 december 2007 om 12:32

    ziet er wel vet uit maar die achterkant hadden ze van mij best wat beter kunnen afwerken..

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    1 december 2007 om 12:32

    @ac.

    Wat is er jong? Moeilijk leven?

    En waarom dan niet?

    Login om te reageren
  29. Markus zegt

    1 december 2007 om 12:39

    Is die achterkant een simpele oplossing voor het hitteprobleem?

    Login om te reageren
  30. Bartje zegt

    1 december 2007 om 12:56

    Porsche 911 met middenmotor? Daar zit ik nu al lang naar uit te kijken!
    Die achterste twee zitjes worden toch niet gebruikt!
    stikkers eraf, die ventilators aan de achterkant niet zo bloot laten, fatsoenlijk
    stuur et voila :) de perfecte auto. Word er euforisch van :d

    Login om te reageren
  31. Racer X zegt

    1 december 2007 om 13:09

    @ ac

    Porsche blokken zijn zo goed als onverwoestbaar. Ik heb meer vertrouwen in een 910pk Porsche blok dan een VW motor met 16 cilinders die 8327492374829 radiatoren nodig heeft…

    Anyway, ik vind het een heel vet project en ik gun 9ff het beste. Ze mogen alleen nog een stuk body aan de achterkant hangen en hij is helemaal af.

    Login om te reageren
  32. w0o0dy zegt

    1 december 2007 om 13:14

    @Racer X: zou de achterkant niet noodzakelijk zijn om de drag te verminderen? Kan me voorstellen dat deze constructie vrij veel lucht achter de auto weet te krijgen waardoor de auto ondanks een downforce genererende constructie toch een vrij lage drag coëfficient heeft….

    Login om te reageren
  33. Thijs zegt

    1 december 2007 om 13:34

    De achterkant doet me wat denken aan een Zagato ontwerp.

    Login om te reageren
  34. thom zegt

    1 december 2007 om 13:36

    @wooody idd et lijkt ook een beetje op een 996 GT1 die had ook zon soort vreemde achtekant.

    En dat interieur is ook niet echt porsche waardig, ziet er verder wel dik uit maar ik ga toch voor de RUF CTR3

    Login om te reageren
  35. cheese dippers zegt

    1 december 2007 om 13:36

    hiervan krijg ik zin in nfs prostreet of most wanted. mooie velgen hadden wel iets groter gemogen

    Login om te reageren
  36. StormRAM zegt

    1 december 2007 om 13:45

    @ Racer X: Bugatti heeft ‘maar’ 10 radiatoren hoor ;) Benhet met je eens dat het er wel veel zijn.

    @ Woody: Kun je in Jip en Janneke-taal uitleggen wat je bedoelt met drag coëfficientie’? Ben niet heel erg technisch, maar zou het toch ook graag willen snappen :)

    @ de auto: :D Ben benieuwd of het nog een beetje bestuurbaar is, in theorie wel, denk ik. Achterwielaandrijving, middenmotor, laag gewicht, Porsche remmen. Klikt goed allemaal (Y) Nu nog de beeldbewijzen! :D

    Login om te reageren
  37. Turbopaultje zegt

    1 december 2007 om 13:45

    Prototype met hooguit een DIY kwaliteit wat ik zo zie op het scherm, alleen bedoeld om de 400 te kraken………

    Login om te reageren
  38. sicko zegt

    1 december 2007 om 13:49

    lekker bruut!

    Login om te reageren
  39. sicko zegt

    1 december 2007 om 13:50

    Achterkant is idd lelijk, heeft wel wat weg van de GT1. Turbopaultje lult wel uit zijn nek.

    Login om te reageren
  40. lincoln zegt

    1 december 2007 om 13:53

    whaaaaaa dat ik dit nog mag meemaken .. een WEL stoere porsche ..

    off-topic .. als dit een veyron-killer is .. wie/wat is dan gekilled door veyron??

    Login om te reageren
  41. Racer X zegt

    1 december 2007 om 13:53

    w0o0dy

    Dat zal vast de reden zijn, maar ik betwijfel het of ze er zo de openbare weg mee op mogen…

    Login om te reageren
  42. w0o0dy zegt

    1 december 2007 om 14:11

    @StormRAM: ik ben ook niet heel erg technisch dus dat jip en janneke dat zal wel lukken of het 100% correct is volgens de ingenieurs……. da’s een ander verhaal.

    Kortweg: drag is luchtweerstand door een “vacuüm” achter de auto. Drag coëfficient is de waarde die aanduidt hoeveel luchtweerstand de auto heeft achter de auto.

    Een auto kun je zien als een vliegtuigvleugel: Bol aan de bovenkant en vlak(ker) aan de onderkant. Hierdoor krijg je ook bij een auto last van “lift” (auto wordt in feite opgetild door de lage luchtdruk boven de auto), die moet worden tegengegaan door downforce. Meer downforce betekent echter meestal ook meer luchtweerstand.

    De auto duwt zich door de lucht heen en achter de auto ontstaat dan een vacuum. Achter de auto ontstaan verder wervelingen die de auto in feite afremmen. Door de lucht zo te sturen dat het vacuum minimaal is en de wervelingen het “gat” achter de auto vullen zonder enorme draaiende bewegingen creeër je een auto die met hetzelfde vermogen een hogere topsnelheid haalt. Dat kan ten kostte gaan van je downforce die ervoor moet zorgen dat je toch niet opstijgt…..

    Login om te reageren
  43. ELB zegt

    1 december 2007 om 14:52

    Hij was al eens opgedoken, in een vorige fase:

    Login om te reageren
  44. mashell zegt

    1 december 2007 om 15:17

    Back to the 80ties. Dit basismodelletje heeft niet eens een rechterbuitenspiegel!

    Login om te reageren
  45. Armada zegt

    1 december 2007 om 17:51

    Jammer alleen dat er niet veel Porsche meer van over is. Alleen de looks en het basis deel van de motor heeft er nog wat mee gemeen.

    Login om te reageren
  46. Davidov zegt

    1 december 2007 om 17:56

    Vet hoor, eindelijk istie in elkaar gesleuteld en te zien voor het publiek :)
    Op die eerste foto doet ie me denken aan de R8. En de achterkant is wel een beetje gaar :p

    Login om te reageren
  47. SimonMc zegt

    1 december 2007 om 18:58

    Volgens mij rijdt deze auto geniaal goed.De balans van een gt3 is al ongekend, en nu de motor op de goede plaats ligt, zou dit zelf nóg beter moeten zijn.

    Login om te reageren
  48. Scooperdepoep zegt

    1 december 2007 om 21:13

    Mooi vind ik ‘m wel, al was het maar omdat het weer eens iets anders is dan die eeuwige 911-versies waar ik een beetje 911-moe van wordt (gt1,gt2,gt3,turbo,RS…carr…..)…

    Maar die vermelding van de topsnelheden…. weer zo vermoeiend. Als enorme autofanatiekert (rijd nu m’n 46e auto) maakt dat geen reeeeet uit. Acceleratie, wegligging, top! Topsnelheid… rij je never nooit. Heb zooooooo vaak Porsches/M3’s/etc. gek gereden met een getunede Impreza..

    Login om te reageren
  49. Tombnolz zegt

    1 december 2007 om 21:21

    Straf spul! Hiermij rij je gewoon de ballen van je lijf!!!!!!!

    Achterkant: zo belachelijk dat ze de achterlichten recupereren, op zo’n onnozele manier. Ze hadden op z’n minst de achterlichten met mekaar kunnen verbinden met een strip.

    Login om te reageren
  50. GOD zegt

    1 december 2007 om 21:52

    heerlijke agrresieve auto

    Login om te reageren
  51. emiel zegt

    1 december 2007 om 23:36

    Vette bak D) wat is de acceleratie van o naar 100 km/u? :) :)

    Login om te reageren
  52. Bas zegt

    2 december 2007 om 01:29

    Vette BAK!

    Login om te reageren
  53. Pieter-Jan zegt

    2 december 2007 om 11:35

    Ik vraag me of of the Porsche 917 ook zoveel kritiek moest slikken over zijn achterkant.

    Deze wagen draait natuurlijk om luchtstroom. Kijk maar, er zit slechts één spiegel op. Het geheim van de Veyron was uiteindelijk ook een adaptieve aerodynamica die men met die sleutel kan activeren. Dan ligt die zo plat op de grond, dat hij over een kiezeltje zou struikelen. De spoiler legt zich ook plat, met minder stabiliteit als gevolg.
    Je ziet dat de achterkant van de GT9 een gekrulde rand heeft. Dit zal het ‘gat’ vergroten, en lucht door het motorcompartiment trekken via de bescheiden luchthappers. Zou niet werken met een gesloten achterkant. Zorgt ook voor stabiliteit.
    Anders moet je op die wagen grote luchthappers steken die van het motorcompartiment een paraschute maken. En een grote vleugel voor stabiliteit.

    detail: op de fotos van autoblogger is heeft de achterste velg een platte (aerodynamische) plaat met een getekende BBS velg erop.

    Login om te reageren
  54. Wouterman! zegt

    3 december 2007 om 18:21

    De achterkant is juist prachtig…
    Pure vorm-volgt-functie!!

    !RESPECT!

    Login om te reageren
  55. pim zegt

    4 december 2007 om 17:22

    helemaal eens met wouter
    eggt een super achterkant

    Login om te reageren
  56. rider zegt

    5 december 2007 om 11:48

    hoeft er niet mooi uit te zien. alles is puur voor dat ene doel ontwikkeld. snelheid. ja hij heeft straatgoedkeuring maar het zal wel een hele kluif zijn dit voertuig op straat te houden, zeker als het nat is. die 400km/h+ zit er wel in. aerodynamisch is het een heel stuk beter dan de Veyron, hij is lichter en bijna net zo sterk. is alleen nog de vraag, blijft het ook heel en voor hoelang?
    ik volg dit project al sinds de geboorte en het is indrukwekkend te zien hoe een piep klein bedrijfje dit uit de grond stampt. ik heb er wel vertrouwen in.

    Login om te reageren
  57. autoblogger zegt

    17 december 2007 om 19:53

    Nog wat nieuwe afbeeldingen: http://www.autojunk.nl/pix/view/134884

    Login om te reageren
  58. nichos zegt

    2 januari 2008 om 16:23

    het interieur is wel een afknapper..

    Login om te reageren
  59. zondagsrijder zegt

    24 februari 2008 om 22:29

    eens met Wouter, die achterkant is stoer. Vorm volgt functie zou vaker het credo mogen zijn.

    Login om te reageren
  60. zondagsrijder zegt

    24 februari 2008 om 22:44

    ..maar toch vind ik het jammer dat het met turbo’s moet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North