• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche komt met zeventraps DSG?

Auteur: autoblogger, gepost 26 juli 2006 om 09:21 – 25 Reacties

Porsche 997 Turbo

Komt Porsche met een zeventraps DSG? Volgens autoweek.com wel. Er zou in Duitsland reeds een patent zijn aangevraagd voor de zeventraps versnellingsbak. Deze bak zal waarschijnlijk de tiptronic automaat gaan vervangen.

Porsche had gehoopt dat de nieuwe 997 Turbo al gebruik zou gaan maken van de nieuwe Direct Shift Gearbox, maar die planning heeft men niet kunnen halen. De sequentiële versnellingsbak met dubbele koppeling zal komende jaren gebruikt gaan worden voor alle modellen, waaronder ook de toekomstige GT1 racewagen.

Ook interessant!

  • Porsche komt met eigen supersnelle Superchargers
  • Porsche komt met übersportieve Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Nieuwe elektrische Porsche 718
    Nieuwe elektrische Porsche 718 komt eerder dan verwacht

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Porsche, Techniek

Vorig bericht: « Audi A3 Sportback door Vogtland
Volgend bericht: Primeur? De Leon 3 deurs »

Lees Interacties

Reacties

  1. luwek zegt

    26 juli 2006 om 09:35

    zolang ze de gewone handbak ook maar gewoon blijven verkopen is het goed…

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    26 juli 2006 om 09:39

    waarom heeft porsche geen pedels?

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    26 juli 2006 om 09:42

    waarom zou je nog een handbak willen als je een sequentiële versnellingsbak met dubbele koppeling kunt krijgen?

    Vergeet niet: Dit is een handbak, alleen schakel je sneller en door middel van knoppen op het stuur (of paddles achter het stuur) zodat je de hand niet van het stuur hoeft te halen…..

    Login om te reageren
  4. dekster zegt

    26 juli 2006 om 09:47

    @w0o0dy
    voor het plezien neem je een handbak

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    26 juli 2006 om 09:49

    wat een onzin, waarom is omslachtig schakelen meer plezier?

    Login om te reageren
  6. ddrik zegt

    26 juli 2006 om 09:57

    DSG=sneller=beter
    easy as that

    Login om te reageren
  7. dekster zegt

    26 juli 2006 om 09:57

    waarom heeft jij mx-5 een handbak?

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    26 juli 2006 om 09:57

    *jou

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    26 juli 2006 om 10:02

    omdat een automaat lang niet zo fijn is. En verder is er geen sequentiële (hand)bak met stuurbediening…. Ik wil wel zelf bepalen wanneer er geschakeld wordt, maar hoef niet per sé mijn handen van het stuur te halen om lol te hebben.

    Verget niet dat dit een normale versnellingsbak is, alleen met dubbele koppeling (en waarschijnlijk bediening aan het stuur, maar met een pookje vooruit en achteruit zou ook kunnen). Dit is absoluut niet vergelijkbaar met een automaat!

    Login om te reageren
  10. luwek zegt

    26 juli 2006 om 10:04

    mij lijkt (ben pas 15 dus weet ’t zelf natuurlijk niet:P) maar mij lijkt het leuker om met de hand te schakelen (en koppeling dus) met die flippers achter het stuur schakel je wel sneller maar ’t is geen kunst aan in vergelijking tot een gewone handbak.

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    26 juli 2006 om 10:06

    @w0o0dy
    gewoon ik beleef er soms plezier aan om manueel te schakelen met een oude sportwagen.

    Login om te reageren
  12. tellsell zegt

    26 juli 2006 om 10:08

    Ik ben het met Dekster eens. Tis tog veel leuker om met een handbak te rijden?
    Zelf bepalen wanneer je overschakelt of terug schakelt.

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    26 juli 2006 om 10:08

    dat is wel zo, een bak die op gevoel geschakeld moet worden en het gevoel van de koppeling mis je wel…. Maar als je dat leuk vindt, dan kun je beter iets anders gaan rijden dan een (nieuwe) Porsche.

    Voor boenderen over het circuit is zo’n stuurbediening echt super.

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    26 juli 2006 om 10:09

    daarom zei ik ook soms

    Login om te reageren
  15. SummerSky zegt

    26 juli 2006 om 10:22

    Dit is natuurlijk supernieuws – de beste bak gecombineerd met de momenteel beste praktische sportwagen. Ik hoop dat meer merken dit voorbeeld gaan volgen, en we automaten, SMG / Cambiocorse / Seletroep & co gauw kunnen vergeten

    Login om te reageren
  16. Porsche Fan zegt

    26 juli 2006 om 11:20

    Tuurlijk blijft porsche handbakken maken enzo
    Want een echt raceauto heeft een handbak Kijk maa naar de GT3 en de GT3RS die zijn niet met automaat leverbaar

    Login om te reageren
  17. Erik zegt

    26 juli 2006 om 12:38

    BMW komt binnen een jaar met DSG ter vervanging van het SMG. Onlangs gelezen in een Duitstijdschrift.

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    26 juli 2006 om 12:47

    @Tellsell en Porsche fan: lees nou eens goed…..

    Dit is een handbak!
    Dit is geen automaat!
    Hij schakelt niet vanzelf!

    Hoeveel duidelijker kan ik het nog maken?

    Login om te reageren
  19. LPH zegt

    26 juli 2006 om 14:45

    De DSG is perfect (voor mensen die maar 1 voet hebben)!
    De DSG is perfect (ter vervanging van de tiptronic automaat)!
    De DSG is perfect (om je vingerspieren te oefenen)!
    De DSG is perfect (omdat hij sneller is dan de handbak)!
    De DSG is perfect (wanneer je trage klompen aan je benen hebt hangen)!
    De DSG is perfect (want je hebt een extra verzet, maar e.o.a. Lexus heeft er 8 )!
    De DSG is perfect (gewoonweg omdat hij dat is)!

    Login om te reageren
  20. Peter zegt

    26 juli 2006 om 18:11

    DSG is toch echt een automaat. Een versnellingsbak die zelf schakelt. Je kunt als bestuurder wel het schakelmoment kiezen, maar de bak doet het werk. Ik doe het werk liever zelf. Voor mij dus alleen maar een traditionele handbak.

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    26 juli 2006 om 19:39

    ” Een versnellingsbak die zelf schakelt” Als je het zo uitlegt kun je het misschien een robotversnellingsbak noemen of zo. De term automaat is bij auto’s echter bestemt voor een geheel zelfstandig schakelende “versnelling” die werkt met een koppelomvormer….. en dat heeft een DSG niet, want het is een normale versnellingsbak met een koppeling (twee zelfs). Daar zit een systeem op dat schakelt en de koppeling bedient als er een signaal komt van de knop op het stuur of de pook.

    En sequentiële versnellingsbak kan meestal zelfs schakelen zonder dat je van het gas af gaat…. dat is sneller dan een mens ooit kan evenaren met een koppeling en een normale pook….

    Login om te reageren
  22. Grumpy zegt

    27 juli 2006 om 10:32

    Ik heb een tiptronic, heerlijk. Schakelen jullie maar lekker :)

    Login om te reageren
  23. Porsche Fan zegt

    27 juli 2006 om 11:20

    Hij moet toch de tiptronic vervangen en dat is een automaat
    en tuurlijk snap ik ook wel dat ze die techniek op een handgeschakelde bak zeten

    Login om te reageren
  24. Zetrick zegt

    1 augustus 2006 om 21:17

    laat iedereen doen wat hij/zij als prettig ervaart, geef ieder mens lekker de ruimte om van het leven te genieten, met of zonder automaat en wel zo belangrijk: “laat anderen in hun waarde”!

    Login om te reageren
  25. dsg ontdekker zegt

    9 maart 2007 om 18:50

    vroeger was voor mij een automaat voor vrouwen, mensen met maar één been, opa’s en vooral oma’s die niet met een poke overweg kunnen maar ik heb duidelijk mijn mening moeten herzien, mijn firmawagen is uitgerust met een DSG-bak en ik zweer het u als je elke dag 2u in de file staat wil je echt niets anders meer !!!!! En zelfs als ik gewoon op de baan ben weet ik hem zeker ook te beamen, dan laat ik die automaat voor wat hij is en kies ik zelf wanneer ik versmijt al moet ik zeggen dat hij in de “S” stand ook wel hevig doortrekt. m.a.w. als je een beroep hebt op de baan kies een DSG. Je zal zien dat je minder moe thuis komt. hiphip voor DSG !!!!!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North