
Komt Porsche met een zeventraps DSG? Volgens autoweek.com wel. Er zou in Duitsland reeds een patent zijn aangevraagd voor de zeventraps versnellingsbak. Deze bak zal waarschijnlijk de tiptronic automaat gaan vervangen.
Porsche had gehoopt dat de nieuwe 997 Turbo al gebruik zou gaan maken van de nieuwe Direct Shift Gearbox, maar die planning heeft men niet kunnen halen. De sequentiële versnellingsbak met dubbele koppeling zal komende jaren gebruikt gaan worden voor alle modellen, waaronder ook de toekomstige GT1 racewagen.





zolang ze de gewone handbak ook maar gewoon blijven verkopen is het goed…
waarom heeft porsche geen pedels?
waarom zou je nog een handbak willen als je een sequentiële versnellingsbak met dubbele koppeling kunt krijgen?
Vergeet niet: Dit is een handbak, alleen schakel je sneller en door middel van knoppen op het stuur (of paddles achter het stuur) zodat je de hand niet van het stuur hoeft te halen…..
@w0o0dy
voor het plezien neem je een handbak
wat een onzin, waarom is omslachtig schakelen meer plezier?
DSG=sneller=beter
easy as that
waarom heeft jij mx-5 een handbak?
*jou
omdat een automaat lang niet zo fijn is. En verder is er geen sequentiële (hand)bak met stuurbediening…. Ik wil wel zelf bepalen wanneer er geschakeld wordt, maar hoef niet per sé mijn handen van het stuur te halen om lol te hebben.
Verget niet dat dit een normale versnellingsbak is, alleen met dubbele koppeling (en waarschijnlijk bediening aan het stuur, maar met een pookje vooruit en achteruit zou ook kunnen). Dit is absoluut niet vergelijkbaar met een automaat!
mij lijkt (ben pas 15 dus weet ’t zelf natuurlijk niet:P) maar mij lijkt het leuker om met de hand te schakelen (en koppeling dus) met die flippers achter het stuur schakel je wel sneller maar ’t is geen kunst aan in vergelijking tot een gewone handbak.
@w0o0dy
gewoon ik beleef er soms plezier aan om manueel te schakelen met een oude sportwagen.
Ik ben het met Dekster eens. Tis tog veel leuker om met een handbak te rijden?
Zelf bepalen wanneer je overschakelt of terug schakelt.
dat is wel zo, een bak die op gevoel geschakeld moet worden en het gevoel van de koppeling mis je wel…. Maar als je dat leuk vindt, dan kun je beter iets anders gaan rijden dan een (nieuwe) Porsche.
Voor boenderen over het circuit is zo’n stuurbediening echt super.
daarom zei ik ook soms
Dit is natuurlijk supernieuws – de beste bak gecombineerd met de momenteel beste praktische sportwagen. Ik hoop dat meer merken dit voorbeeld gaan volgen, en we automaten, SMG / Cambiocorse / Seletroep & co gauw kunnen vergeten
Tuurlijk blijft porsche handbakken maken enzo
Want een echt raceauto heeft een handbak Kijk maa naar de GT3 en de GT3RS die zijn niet met automaat leverbaar
BMW komt binnen een jaar met DSG ter vervanging van het SMG. Onlangs gelezen in een Duitstijdschrift.
@Tellsell en Porsche fan: lees nou eens goed…..
Dit is een handbak!
Dit is geen automaat!
Hij schakelt niet vanzelf!
Hoeveel duidelijker kan ik het nog maken?
De DSG is perfect (voor mensen die maar 1 voet hebben)!
De DSG is perfect (ter vervanging van de tiptronic automaat)!
De DSG is perfect (om je vingerspieren te oefenen)!
De DSG is perfect (omdat hij sneller is dan de handbak)!
De DSG is perfect (wanneer je trage klompen aan je benen hebt hangen)!
De DSG is perfect (want je hebt een extra verzet, maar e.o.a. Lexus heeft er 8 )!
De DSG is perfect (gewoonweg omdat hij dat is)!
DSG is toch echt een automaat. Een versnellingsbak die zelf schakelt. Je kunt als bestuurder wel het schakelmoment kiezen, maar de bak doet het werk. Ik doe het werk liever zelf. Voor mij dus alleen maar een traditionele handbak.
” Een versnellingsbak die zelf schakelt” Als je het zo uitlegt kun je het misschien een robotversnellingsbak noemen of zo. De term automaat is bij auto’s echter bestemt voor een geheel zelfstandig schakelende “versnelling” die werkt met een koppelomvormer….. en dat heeft een DSG niet, want het is een normale versnellingsbak met een koppeling (twee zelfs). Daar zit een systeem op dat schakelt en de koppeling bedient als er een signaal komt van de knop op het stuur of de pook.
En sequentiële versnellingsbak kan meestal zelfs schakelen zonder dat je van het gas af gaat…. dat is sneller dan een mens ooit kan evenaren met een koppeling en een normale pook….
Ik heb een tiptronic, heerlijk. Schakelen jullie maar lekker :)
Hij moet toch de tiptronic vervangen en dat is een automaat
en tuurlijk snap ik ook wel dat ze die techniek op een handgeschakelde bak zeten
laat iedereen doen wat hij/zij als prettig ervaart, geef ieder mens lekker de ruimte om van het leven te genieten, met of zonder automaat en wel zo belangrijk: “laat anderen in hun waarde”!
vroeger was voor mij een automaat voor vrouwen, mensen met maar één been, opa’s en vooral oma’s die niet met een poke overweg kunnen maar ik heb duidelijk mijn mening moeten herzien, mijn firmawagen is uitgerust met een DSG-bak en ik zweer het u als je elke dag 2u in de file staat wil je echt niets anders meer !!!!! En zelfs als ik gewoon op de baan ben weet ik hem zeker ook te beamen, dan laat ik die automaat voor wat hij is en kies ik zelf wanneer ik versmijt al moet ik zeggen dat hij in de “S” stand ook wel hevig doortrekt. m.a.w. als je een beroep hebt op de baan kies een DSG. Je zal zien dat je minder moe thuis komt. hiphip voor DSG !!!!!!!