Porsche test de nieuwe Cayenne tot op het bot

Auteur: , 18 Reacties

Generatie 3 staat te popelen in de coulissen om de openbare wegen onveilig te maken.

SUV’s uit het premiumsegment zijn onderhand rijdende pinautomaten. Fabrikanten verdienen dik geld aan deze auto’s en Porsche was een van de eerste merken die tegen de merkhistorie in aan de “terreinwagens” ging. Dat heeft de Duitsers geen windeieren gelegd. Sinds 2002 zijn er maar liefst 760.000 Cayennes verkocht. Je zou bijna denken dat die dingen goedkoop zijn.

Op 29 augustus wordt generatie drie onthuld en Porsche meldt trots dat deze Cayenne (aankoopadvies) compleet nieuw is. De balans tussen sportiviteit en comfort is volgens de fabrikant onovertroffen en al sinds 2014 wordt druk getest met deze nieuweling.

Het publiek moet natuurlijk worden opgewarmd voor de onthulling en dus krijg je een gallery vol plaagplaatjes waarin je ziet wat de nieuwe Cayenne in de testfase zoal voor de kiezen heeft gekregen. De prototypes legden in totaal 4,4 miljoen kilometer af bij temperaturen tussen minus 45 (Alaska) en plus 55 graden Celsius (Death Valley).

Goed om te weten: de Cayennes zijn ook op de N├╝rburgring geweest en de ringbaan van Nardo werd eveneens bezocht voor hogesnelheidstests.



18 reacties

Tja … Wat moet je er over zeggen?
@autodrome: In principe hoef je er natuurlijk niks over te zeggen.
@pietertjep85d: Iets over niets zeggen, dat is knap
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Wacht op de eerste vollledig premium elektrische Porsche SUV, een droom is het … Weg van het verbranden van die vieze ruwe olieproducten, bah … Kan niet wachten totdat de snelle electro topper wordt ge├»ntroduceerd. De Cayenne is de auto die Porsche groot gemaakt heeft, het merk heeft gedefinieerd … Neeeuhh niet de 911, de epische 959 of de 993, nee deze wagen …
@autodrome: De Cayenne heeft Porsche gereanimeerd.
@autodrome: het merk Porsche is definieerd door de 356, nog altijd de mooiste Porsche. En dat op basis van het concept: een leuke wagen op basis van standaard VW onderdelen. In die zin zijn die SUVs Cayenne en Macan meer een echte Porsche dan de 911.
“Compleet nieuw”. Onderhuids “gewoon” een Q7 met Audi motoren. Maar goed, de klant weet het niet of interesseert het geen zak. En zelfs een doorsnee C segmenter wordt 4,4 miljoen kilometer getest. Je zou bijna denken dat Audi wat PR mensen naar Porsche gestuurd heeft….
@trustmeiamanengineer: en dat is niet erg. De klant merkt er niks van dit een korte versie is van het Q7 platform en dat sommige motoren door Audi ontwikkeld zijn. Zolang het design maar Porsche is, er een Porsche logo op het stuur staat en het contactslot links zit dan is het voor de klant een Porsche.
@mashell: Ik durf te wedden dat de meeste kopers er pas bij de koop van de auto achter komen dat het contactslot links zit.
@berlinetta: zit er een contactslot in dan? Wat ouderwets.
Het persbericht meld 4.407.763 km.
Duitsers zijn precies.

Wij maken daar 4,4 miljoen van
Maar, hoe zit het met de uitlaten? …………
@desjonnies: Daar komt meer ellende uit dan eigenlijk zou mogen…
Heb hoge verwachtingen gezien de nieuwe panamera. Werd tijd dat er een vervanger kwam, de 2e generatie is inmiddels flink verouderd
Mooi zo, weer een nieuwe toevoeging aan het modelgamma van de Audi Q7 na de bentayga!
Hij kan in ieder geval nooit lelijker zijn dan de eerste twee generaties. Als hij qua design de richting van de Panamera (Sport Turismo) opgaat, ben ik verkocht!
Tot op t bot getest. Hebben ze dat bij die vorige 2 niet gedaan dan? Begin te geloven dat AB betaald wordt door VAG voor deze artikeltjes.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).