• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche-topman: Nordschleife-tijden maken geen hol uit

Auteur: RubenPriest, gepost 21 april 2017 om 21:53 – 15 Reacties

GT3


Een uitspraak die we wel vaker horen.

Tijden op de Nürburgring. In sommige gevallen zeggen ze niets, terwijl juist in andere gevallen een goede tijd wel daadwerkelijk wat toevoegt. Andreas Preuninger, topman bij de GT-divisie van Porsche, is er in elk geval duidelijk over. Volgens hem maakt een tijd niet zoveel uit. Het onderwerp kwam aan het licht toen Preuninger sprak over de keuze van Porsche om de handbak weer te introduceren met de komst van de facelift van de 911 GT3.

Een handbak verliest het vandaag de dag op vrijwel alle vlakken van de moderne automaat. Acceleratie- en rondetijden gaan nu eenmaal een stuk sneller met een bak in de auto die automatisch in een mum van tijd springt van versnelling naar versnelling. “Het maakt me niet uit dat de concurrentie misschien wat sneller is op de Nurburgring dan wij. Om eerlijk te zijn: als je een auto hebt die afgesteld is voor de ‘Ring, dan zijn de prestaties voor op de straat alles behalve optimaal.”

En juist daar slaat Preuninger de spijker op z’n kop. De 911 GT3 is juist een auto die dagelijks inzetbaar is voor op de openbare weg, maar ook ongelofelijk snel uit de hoek kan komen op een circuit. Voor wie het allemaal wat extremer mag is er altijd nog de RS. “De handbak op de GT3 is niet voor mensen die op zoek zijn naar absolute snelheid. Het gaat om het gevoel dat erbij komt kijken.”

De topman verwacht dat zo’n 30 procent van de orders goed zal zijn voor een GT3 met een handbak. Het gefacelifte model werd door Porsche gepresenteerd tijdens de autosalon van Genève. Vanaf juni staat de vernieuwde GT3 bij de dealer. (via Autoguide)

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Hoe ziet jouw droom Porsche 911 GT3 eruit?
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

911, andreas-preuninger, circuit, GT3, nurburgring, Porsche

Vorig bericht: « Fiat-dealers over de zeik na levering ongewenste auto’s
Volgend bericht: Voor 14 mille ben je met deze Merc helemaal het mannetje »

Lees Interacties

Reacties

  1. Frankypanky zegt

    21 april 2017 om 21:57

    Quote: “Het maakt me niet uit dat de concurrentie misschien wat sneller is op de Nurburgring dan wij.”

    Maar ondertussen wel flink wat geld er tegen aan gegooid met geprepareerde auto’s. Worden nu verslagen en dat ’telt het niet meer zo mee’ .

    Hoezo ‘doorzichtig’?

    Login om te reageren
  2. dadutchdude zegt

    21 april 2017 om 22:00

    Goh, wat verrasend nou weer. Natuurlijk gaat een handbak rijden over beleving. Waarom kies je anders een handbak? Als er iets klinisch is, is het wel een DCT of andere variant daarop.

    Login om te reageren
  3. st33fie zegt

    21 april 2017 om 22:09

    Dit soort dingen boeide nooit iemand behalve een select groepje nerds dat eruit ziet als die shmee

    Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    21 april 2017 om 22:31

    Hey Willem, ik wist niet dat je ook nog een bijbaantje bij Porsche had!

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      22 april 2017 om 10:33

      @cossiekiller: Sssst!!! ;)

      Login om te reageren
  5. deboes zegt

    21 april 2017 om 23:01

    Het maakt zeker vooral niets uit als er af toe een Italiaan of Japanner langs komt die de duitse uberautomobilia te kakken zet.

    Login om te reageren
  6. 87sandyd zegt

    21 april 2017 om 23:06

    “De handbak op de GT3 is niet voor mensen die op zoek zijn naar absolute snelheid. Het gaat om het gevoel dat erbij komt kijken.”

    Waarom dan niet bij de pre-facelift?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      22 april 2017 om 10:13

      @87sandyd: Toen waren rondetijden nog wel belangrijk.

      Login om te reageren
  7. tjorque zegt

    21 april 2017 om 23:25

    En dan een paar maand later als ze wel een goede rondetijd kunnen neerzetten: “dankzij (voeg verkoopspraatje en wat technische blablablabla in) hebben we nu de snelste rondetijd op de ring”.
    Het zal altijd een wedstrijdje ver-pissen blijven… anders beweren is een beetje flauw vind ik.

    Login om te reageren
  8. uselessblogger zegt

    22 april 2017 om 01:17

    ja boeit niet als in ‘de grootte van een piemel maakt niet uit’. zo’n uitspraak komt natuurlijk alleen als de concurrentie met beter gerief op de proppen komt

    Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    22 april 2017 om 01:28

    Het gaat altijd om het gevoel. Als je het met de hand doet.

    Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      22 april 2017 om 13:26

      @pomoek: hij maakt em gewoon ?

      Login om te reageren
  10. LPJ zegt

    22 april 2017 om 11:41

    Buiten dat ik het volledig met hem eens ben, nog niet eens zo lang geleden, een heel gelikt filmpje..

    https://www.youtube.com/watch?v=WVuTyb3NmSs

    Deed het Alfa Romeo filmpje daarna iets teveel pijn?

    Login om te reageren
  11. Onehp zegt

    24 april 2017 om 08:49

    Niet zeuren, kregen we voorheen geen manuele vanwege rondetijden, is ie nu tot inzicht gekomen dat een GT zonder rondetijd maar met handbak ook zal verkopen. Het is in die context dat de uitspraak gezien moet worden lijkt me.

    Overigens, vroeger was de ringtijd leuk omdat het nog om wegautos ging, nu worden ze zodanig geoptimaliseerd ervoor dat de lol er wat af is. Porsches zijn altijd veelzijdig geweest en de rondetijden conservatief (zoals de prestatiecijfers), een beetje chauffeur bij Sport Auto kon ze ook halen met een standaard auto…

    Login om te reageren
  12. hugoe zegt

    5 mei 2017 om 12:13

    Wat filosofie betreft vind ik de Duitsers al meer Italiaans klinken en vice versa

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North