• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Turbo in Genève

Auteur: autoblogger, gepost 4 maart 2006 om 14:48 – 25 Reacties

" class=


De nieuwe Porsche 997 Turbo had zn debuut in Genève. Wie denkt dat TipTronic niet snel kan zijn, check beter deze nieuwe Porsche 911 Turbo! Het verschil met de handmatige zesbak is maar liefst 0,3 seconden tijdens de sprint naar 60mph!

In Nederlandse maten is dat 0,2 seconden. De handgeschakelde zesbak zit namelijk in slechts 3,9 seconden op de 100 km/u, de optionele Tiptronic S automaat doet de sprint naar 100 km/u binnen 3,7 seconden.

Hieronder nog wat foto’s van de show:




Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, geneve-2006, Porsche

Vorig bericht: « Auto-criminelen “opgepast”
Volgend bericht: Gumpert Apollo in Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. remy zegt

    4 maart 2006 om 15:25

    erg strakke bak.

    Login om te reageren
  2. Sacha zegt

    4 maart 2006 om 15:28

    Volgens mij is dat wel een leuk karretje.

    Login om te reageren
  3. O.D. zegt

    4 maart 2006 om 15:33

    Toch geloof ik die fabrieksopgave dat de Tiptronic 0,2 sec sneller zou zijn niet. Ik wacht wel even wat onafhankelijke tests af. Ik heb het vermoeden dat het toch een beetje een marketingtruc is van Porsche in deze tijd van de flipper-hype. Want 0,2 sec op de sprint naar 100 is erg veel tijd. Er hoeft dan namelijk maar 1 keer geschakeld te worden en de handbak heeft verder ook geen last van koppelomvormers en dergelijke. Voor 1 keer schakelen lijkt een verschil van 0,2 seconden gewoon erg veel.

    Login om te reageren
  4. O.D. zegt

    4 maart 2006 om 15:43

    Oh ja…voor de rest een mooi ding, maar die ledjes aan de voorkant vind ik wat minder…..een beetje bling. Lijkt wel ontworpen door Otazu!

    Login om te reageren
  5. Christoff zegt

    4 maart 2006 om 15:59

    mooi en snel. wat is de topsnelheid van deze bolide?

    Login om te reageren
  6. G. Arslan zegt

    4 maart 2006 om 16:04

    wat een strakke bak zeg!heerlijk!

    Login om te reageren
  7. Tim zegt

    4 maart 2006 om 16:07

    310 ofzo

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    4 maart 2006 om 16:09

    yep, beide varianten hebben een topsnelheid van 310km/u…

    Login om te reageren
  9. dekster zegt

    4 maart 2006 om 16:24

    krijg je een tiptronic met lepels? of gwn zoals bij de cayenne?

    Login om te reageren
  10. Ejay zegt

    4 maart 2006 om 16:56

    Hoe veel meer weegtie dan de GT3 en welke afstelmogelijkheden heeftie tov de GT3?

    Login om te reageren
  11. GlenNVD zegt

    4 maart 2006 om 17:01

    Nu kan hij pas gaan concurreren met de F430 en de Gallardo!
    Ook leuk dat je met een knopje de turbodruk kan verhogen met 0,2bar waardoor het koppel van 620Nm naar 680Nm stijgt!

    Login om te reageren
  12. Stefan zegt

    4 maart 2006 om 17:18

    jezus wat is deze geil, ik moet me poster maar weer vernieuwen :-)

    Login om te reageren
  13. Pietr zegt

    4 maart 2006 om 17:42

    Mooie wagen

    Login om te reageren
  14. Ollie zegt

    4 maart 2006 om 20:03

    Inhoeverre hebben jullie ook grote resolutie foto’s beschikbaar?

    ik vind die 3e foto wel erg cool, zou hem dan ook graag als 1280*1024 willen hebben…

    of moet ik dan het Flickr foto boek door? of staan daar geen grote resoluties in?

    Login om te reageren
  15. franki zegt

    4 maart 2006 om 20:07

    gave bak alleen jammer van die ferrari velgen

    Login om te reageren
  16. Jeremy zegt

    4 maart 2006 om 20:45

    Geef mij toch maar de handgeschakelde versnellingsbak, ondanks dat de triptronic 0,2sec sneller zou zijn.

    Login om te reageren
  17. Joost zegt

    4 maart 2006 om 20:55

    Vette bak met mooie uitlaten.

    Login om te reageren
  18. Stefan zegt

    4 maart 2006 om 21:40

    @ ollie: http://www.autovisie.nl/redactioneel/nieuws/archief/porsche_911_turbo_geneve_/index.xml

    Login om te reageren
  19. dekster zegt

    5 maart 2006 om 13:41

    komt er nog een turbo S?

    Login om te reageren
  20. GlenNVD zegt

    5 maart 2006 om 15:14

    waarschijnlijk wel denk ik, maar dat zal nog wel een hele tijd duren, bij de 996 kwam die er pas toen de 997 al bijna geïntroduceerd was

    Login om te reageren
  21. Skyline.. zegt

    7 maart 2006 om 17:37

    Ben weer verliefd!!.. Dat is echt een mooie auto..

    Login om te reageren
  22. Indo zegt

    9 maart 2006 om 11:39

    Ik zou zeggen: voor mooie foto’s, kijk ’s op Porsche.nl of porsche.com

    En kijk dan ook ff naar de GT3!

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    9 maart 2006 om 16:32

    De nieuwe 911 Turbo gaat inclusief de BTW en BPM € 191.600,- kosten. De GT3 inclusief de BTW en de BPM € 154.750,-.

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    15 maart 2006 om 12:25

    911 turbo video: http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=40766

    Login om te reageren
  25. autoblogger zegt

    3 april 2006 om 00:33

    @ollie: late reactie, maar check http://www.flickr.com/photos/autoblog/tags/porsche/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North