Prehistorische Ford pickup ontmoet nieuwe BMW techniek

Auteur: , 20 Reacties

Ooit begonnen als BMW-fanaat besluit Mike een hotrod te gaan bouwen. Niet vies van een beetje werk koopt hij een Ford uit 1928. Een vervallen beestje dat hij vanaf schroot naar 'nieuw' zal bouwen. Natuurlijk mét een paar BMW finishing touches, waaronder een 4 liter V8.

Ford Model-A BMW hotrod

Projecten genoeg maar niet allemaal spreken ze net zo tot de verbeelding. Deze Ford-BMW hotrod trekt de aandacht, klassieke hotrod-fans haten hem, BMW fanboys spelen met gemengde gevoelens. Het is er een ‘van een ander soort’. Veel hotrods zijn volledig klassiek, wel snel maar alles is er aan gedaan om onderdelen er zo oud mogelijk uit te laten zien. Anderen zijn glimmend, met vlammen op de zijkant. Weer andere hotrods gaan voor een zo strak mogelijke body met brede wielen.

Dit project van Mike Burroughs combineert twee werelden. Een Ford van eind jaren ’20 en BMW van midden jaren ’90 leveren de belangrijkste onderdelen.

Laten we het thema gewoon ‘post-apocalyptisch‘ noemen. Een autoblog-favoriet, Mad Max-style. Als totale anarchie de westerse wereld overneemt blijven alleen oude pickup chassis en BMW motorblokken over, en een RX-7. Ideale componenten voor supercars in een wereld die van schroot aan elkaar hangt. Dat is in ieder geval een gevoel wat deze FrankenFord oproept.

De 4 liter M60 V8 voorin levert 300 pk en is gekoppeld aan een zesversnellingsbak. De achteras komt van een ’66 Mustang. Voor en vooral achter is het onderstel aangepast naar meer hedendaagse technieken (spiraalveren) en de auto is in zijn geheel flink omlaag gezet. Het geheel hangt ongeveer 5 centimeter boven de weg.

Het project staat prachtig beschreven op stanceworks.com. Gelukkig is er ook een video van deze bijzondere Ford Model-A gemaakt, zie VIMEO. Wie wist dat een BMW V8 zo bruut kon klinken?



20 reacties

Hebben zeker geen drempels daaro
@slak:

In een post-apocalyptische wereld rijden we allemaal in de woestijn.
kijk, dát zijn nou nog eens mooie posts! me like!
Ik vraag me altijd af bij dit soort filmpjes: waarom die muziek erdoorheen? Die V8 klinkt beter als elk stukje muziek.

OT: ik ben misschien een van de weinige maar ik kan dit project wel waarderen!
@sanderh: lol, ik dacht precies hetzelfdeen heb het daarom op een miuut na niet eens afgekeken.
Had het artikel van de week gelezen op SW. Vet, echt heel erG vet!
toch jammer van de bmw motor ondanks het vette geluid…en zeker dat het met koeienletters op de motor staat. had er liever een Ford(mustang) V8 erin gezien…maar wel een bruut apparaat!
@eindbaasje:

Als er een “Ford(mustang) V8” erin had gezeten, had dit artikel dan ook niet op Autoblog gestaan. ;)
Echt… Prachtig! Meer van dittum a.u.b.!
@Jochempie: Roadkill en Big Muscle op Youtube zijn echt aanraders als je dit mooi vind. Ik vind dit ook echt prachtig.
Gaaf project. Mooi ook dat die BMW V8 er zo laag in ligt.
Zou een leuk bakkie zijn om bij de klanten mee voor te rijden, alleen een dakstatief voor mijn pijpjes en gaan met dat ding.
leuk karretje ..

maakt geen reet uit welk merkje generator erin hangt ..
Die smalle wieltjes is niet mijn ding. Maar ik vind het wel heel vet dat er een bmw v8 in ligt. Natuurlijk zal dit de merk-cultuur wel weer een doorn in het oog zijn :P
Het maakt niets uit waar de krachtbron vandaan komt. Zolang die maar leuke specs levert.
Ik heb ongeveer 4 keer verder geklikt op de vooruitgang ongeveer 20 sec gezien en toen weggeklikt, ik wil die motor horen en niet een of andere onbekende tweederangsbandje die publiciteit zoekt.
Maar verder grappig gedaan en inderdaad hebben ze daar geen drempels of zo pfff verlagen is grappig maar dit is het type buikschuivert.
De as van een mustang, de motor van een BMW, de carrosserie van een Ford, en waarschijnlijk een nog compleet andere ophanging,
een beetje zo als frankenstein gemaakt was van stukken dode mens is deze gemaakt van stukken dode auto, een fortenstein?
De radiator doet niets? Zit geen dop op.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).