• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prehistorische Ford pickup ontmoet nieuwe BMW techniek

Auteur: Alwood, gepost 2 juni 2013 om 12:46 – 20 Reacties

Ford Model-A BMW hotrod


Ooit begonnen als BMW-fanaat besluit Mike een hotrod te gaan bouwen. Niet vies van een beetje werk koopt hij een Ford uit 1928. Een vervallen beestje dat hij vanaf schroot naar ‘nieuw’ zal bouwen. Natuurlijk mét een paar BMW finishing touches, waaronder een 4 liter V8.

Projecten genoeg maar niet allemaal spreken ze net zo tot de verbeelding. Deze Ford-BMW hotrod trekt de aandacht, klassieke hotrod-fans haten hem, BMW fanboys spelen met gemengde gevoelens. Het is er een ‘van een ander soort’. Veel hotrods zijn volledig klassiek, wel snel maar alles is er aan gedaan om onderdelen er zo oud mogelijk uit te laten zien. Anderen zijn glimmend, met vlammen op de zijkant. Weer andere hotrods gaan voor een zo strak mogelijke body met brede wielen.

Dit project van Mike Burroughs combineert twee werelden. Een Ford van eind jaren ’20 en BMW van midden jaren ’90 leveren de belangrijkste onderdelen.

Laten we het thema gewoon ‘post-apocalyptisch‘ noemen. Een autoblog-favoriet, Mad Max-style. Als totale anarchie de westerse wereld overneemt blijven alleen oude pickup chassis en BMW motorblokken over, en een RX-7. Ideale componenten voor supercars in een wereld die van schroot aan elkaar hangt. Dat is in ieder geval een gevoel wat deze FrankenFord oproept.

De 4 liter M60 V8 voorin levert 300 pk en is gekoppeld aan een zesversnellingsbak. De achteras komt van een ’66 Mustang. Voor en vooral achter is het onderstel aangepast naar meer hedendaagse technieken (spiraalveren) en de auto is in zijn geheel flink omlaag gezet. Het geheel hangt ongeveer 5 centimeter boven de weg.

Het project staat prachtig beschreven op stanceworks.com. Gelukkig is er ook een video van deze bijzondere Ford Model-A gemaakt, zie VIMEO. Wie wist dat een BMW V8 zo bruut kon klinken?

Ook interessant!

  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Ford F-100 Eluminator
    Dit is eigenlijk een Ford Mustang Mach-E
  • Deze Ford Ranger Raptor kun je herkennen uit een film
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Ford, hot-rod, model-a, pickup

Vorig bericht: « Video: 24 uur van de Nurburgring in 12 minuten
Volgend bericht: Lamborghini Gallardo LP570-4 Spyder Performante in Roffa »

Lees Interacties

Reacties

  1. slak zegt

    2 juni 2013 om 12:48

    Hebben zeker geen drempels daaro

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      2 juni 2013 om 13:03

      @slak:

      In een post-apocalyptische wereld rijden we allemaal in de woestijn.

      Login om te reageren
  2. hjhj zegt

    2 juni 2013 om 12:52

    kijk, dát zijn nou nog eens mooie posts! me like!

    Login om te reageren
  3. sanderh zegt

    2 juni 2013 om 12:59

    Ik vraag me altijd af bij dit soort filmpjes: waarom die muziek erdoorheen? Die V8 klinkt beter als elk stukje muziek.

    OT: ik ben misschien een van de weinige maar ik kan dit project wel waarderen!

    Login om te reageren
    • porsche928 zegt

      2 juni 2013 om 17:55

      @sanderh: lol, ik dacht precies hetzelfdeen heb het daarom op een miuut na niet eens afgekeken.

      Login om te reageren
  4. awesome zegt

    2 juni 2013 om 13:15

    Had het artikel van de week gelezen op SW. Vet, echt heel erG vet!

    Login om te reageren
  5. eindbaasje zegt

    2 juni 2013 om 13:22

    toch jammer van de bmw motor ondanks het vette geluid…en zeker dat het met koeienletters op de motor staat. had er liever een Ford(mustang) V8 erin gezien…maar wel een bruut apparaat!

    Login om te reageren
    • MrShifra zegt

      3 juni 2013 om 14:42

      @eindbaasje:

      Als er een “Ford(mustang) V8” erin had gezeten, had dit artikel dan ook niet op Autoblog gestaan. ;)

      Login om te reageren
  6. Jochempie zegt

    2 juni 2013 om 14:00

    Echt… Prachtig! Meer van dittum a.u.b.!

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      2 juni 2013 om 15:57

      @Jochempie: Roadkill en Big Muscle op Youtube zijn echt aanraders als je dit mooi vind. Ik vind dit ook echt prachtig.

      Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    2 juni 2013 om 14:17

    Meneer had ook een wonderschone 2800CS…

    Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      2 juni 2013 om 14:17

      @Rick-dos:

      En vervolgens maakt hij er dit van…

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        2 juni 2013 om 14:19

        @Rick-dos:

        Wel mooie write ups though…

        http://www.stanceworks.com/2012/03/a-walk-in-the-park-with-my-gal-mike-burroughss-1971-bmw-e9/

        http://www.stanceworks.com/2011/07/comeback-1971-bmw-cs/

        Login om te reageren
  8. lemans96 zegt

    2 juni 2013 om 14:17

    Gaaf project. Mooi ook dat die BMW V8 er zo laag in ligt.

    Login om te reageren
  9. norge zegt

    2 juni 2013 om 16:05

    Zou een leuk bakkie zijn om bij de klanten mee voor te rijden, alleen een dakstatief voor mijn pijpjes en gaan met dat ding.

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    2 juni 2013 om 19:17

    leuk karretje ..

    maakt geen reet uit welk merkje generator erin hangt ..

    Login om te reageren
    • Thomasio zegt

      3 juni 2013 om 00:44

      Die smalle wieltjes is niet mijn ding. Maar ik vind het wel heel vet dat er een bmw v8 in ligt. Natuurlijk zal dit de merk-cultuur wel weer een doorn in het oog zijn :P
      Het maakt niets uit waar de krachtbron vandaan komt. Zolang die maar leuke specs levert.

      Login om te reageren
  11. hanzel zegt

    2 juni 2013 om 20:23

    Ik heb ongeveer 4 keer verder geklikt op de vooruitgang ongeveer 20 sec gezien en toen weggeklikt, ik wil die motor horen en niet een of andere onbekende tweederangsbandje die publiciteit zoekt.
    Maar verder grappig gedaan en inderdaad hebben ze daar geen drempels of zo pfff verlagen is grappig maar dit is het type buikschuivert.

    Login om te reageren
  12. O plaat zegt

    3 juni 2013 om 00:40

    De as van een mustang, de motor van een BMW, de carrosserie van een Ford, en waarschijnlijk een nog compleet andere ophanging,
    een beetje zo als frankenstein gemaakt was van stukken dode mens is deze gemaakt van stukken dode auto, een fortenstein?

    Login om te reageren
  13. Alfarobert zegt

    3 juni 2013 om 11:30

    De radiator doet niets? Zit geen dop op.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North