• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs Mercedes EQS SUV is niet voor de poes [UPDATE]

Auteur: Loek, gepost 17 augustus 2022 om 11:27 – 33 Reacties

De elektrische top-SUV van Mercedes genaamd EQS SUV heeft een prijs en die is niet mals. Uiteraard krijg je er wel het nodige voor terug.

Mercedes zet aardig nette cijfers neer met hun elektrische toplimousine, de EQS. Los van of die auto de moeite waard is, staat hij al gelijk 1-0 achter in de moderne wereld. Waarom? Omdat het geen SUV is. Zonder hoge zit red je het gewoon niet in 2022. Daar heeft Mercedes een oplossing voor.

Mercedes EQS SUV

Die oplossing kennen we sinds begin dit jaar en hij heet Mercedes EQS SUV. Zo makkelijk kan het zijn. Er is ook verder niet zo veel bijzonders aan de auto, want het is gewoon een Mercedes EQS met hoge zit. Oké, en een grotere kofferbak waar je optioneel twee stoelen in kunt zetten en je dus een zevenzitter hebt.

Het nadeel ervan is dat de EQS SUV door zijn grotere silhouet en hogere gewicht wel iets minder rijbereik realiseert. Waar het topmodel van de EQS 757 km haalt, haalt de EQS SUV 633 km. Maar, zoals gezegd, het feit dat de EQS SUV een SUV is, maakt voor vele kopers het verschil.

Mercedes EQS SUV prijs

Voor die kopers is er goed nieuws: de Mercedes EQS SUV heeft nu een prijs. En, zoals gezegd, die is fors. Voor niet minder dan 120.827 euro staat er een Mercedes EQS SUV voor de deur. Dat lijkt overigens 14.000 euro duurder dan de EQS die start vanaf 106.307 euro, maar dat is het later toegevoegde Business Line pakket. De goedkoopste EQS SUV is een Luxury Line en die kost bij de EQS 122.763 euro. Verwacht dus nog een basisversie van de EQS SUV die zo rond de 104.000 euro komt te zitten.

Keuze

De Mercedes EQS SUV komt met drie verschillende motoren en accu’s. Het is wel zo overzichtelijk om die even naast elkaar te zetten, dat zie je hieronder:

EQS 450+EQS 450 4MATICEQS 580 4MATIC
Prijs120.827 euro127.845 euro167.291 euro
Vermogen360 pk360 pk544 pk
Sprinttijd 0-100 km/u6,7 seconden6,0 seconden4,6 seconden
Actieradius633 km597 km594 km

Beide 450-modellen zijn beschikbaar als Luxury Line en AMG-Line, waar natuurlijk de ene meer op luxe en de andere meer op sportiviteit gefocust is. De EQS 580 4MATIC is enkel beschikbaar als AMG-Line. Zoals gezegd zijn er nieuwe versies van de EQS sedan die we in een later stadium ook nog wel verwachten voor de EQS SUV. Denk aan een Business Line pakket als instapper, een Luxury Line pakket voor de EQS 580 en een AMG EQS 53. Ook een EQS 500 als middenmoter met 449 pk is nu beschikbaar voor de EQS sedan, dus die zal de SUV ook wel ontvangen in een later stadium.

De Mercedes EQS SUV is dus aardig aan de prijs, maar niet buitenproportioneel vergeleken met de normale EQS. En daar passen geen zeven personen in. De keuze is reuze.

UPDATE!

Nou, lieve dames en heren, we hebben nu ook de leaseprijzen voor de Mercedes-Benz EQS SUV voor je, dankzij Mobility Service. De indicatie is 1.532 euro (exclusief btw) per maand. Dat geldt dat voor 60 maanden looptijd en 10.000 km per jaar. Dan krijg je een EQS SUV+ ter waarde van 120.827 euro. Dus als je meer opties wil bestellen, een grotere motor of juist meer per jaar wil rijden (of een kortere looptijd: dan kan dat uiteraard, maar gaat daarmee de leaseprijs iets omhoog. Ondanks dat het een fiks bedrag per maand is, valt het voor het type auto (een enorme hypermoderne premium elektrische SUV) best mee, ongeveer op niveau van een Model X.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQS SUV
    Mercedes-Benz EQS SUV is helemaal officieel!
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Mercedes EQS prijzen bekend en zijn niet mals
    Mercedes EQS prijzen bekend en zijn niet mals
  • Zo gaat de Mercedes EQS SUV eruitzien (+interieur!)

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, EQS, eqs-suv, geld, Mercedes, SUV

Vorig bericht: « Win kaarten voor F1 tentoonstelling Louwman Museum
Volgend bericht: Bugatti Hypercar met weer een W16 om de hoek »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    9 augustus 2022 om 17:14

    Deze MB heeft alles waarvan ik warm zou moeten worden.
    Eindelijk echt wat ruimte in een EV. Zou een prima family mobiel kunnen zijn.
    Prestaties zijn prima; heeft 4×4, prima bereik.
    MB heeft een prima gevoel van binnen.
    Maar waar de EQE lelijk is; de EQS sedan het qua looks ook niet overtuigend is; is deze EQS SUV gewoon saai; echt saai.

    en… moet je bij deze ook maandelijks betalen voor de meesturende achterwielen?

    Login om te reageren
    • geelbarrel zegt

      9 augustus 2022 om 18:19

      Ff vergeten je abbo te verlengen en stap je op de eerste vd maand in je ride en gaat er direct fanatiek tegenaan (warmdraaien is toch maar voor dino auto’s) … Is dat ff schrikken bij de eerste bocht als je meesturendeachterasabbonnement net verlopen is…! Rechtzaakje US-style over veiligheid ruik je al van verre

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        9 augustus 2022 om 19:53

        Ben je de 1ste van de maand van plan met je 4kids en schoonma een uitstapje te doen, blijkt het toch wel dat je abonnement op de 2 extra stoelen bent vergeten te verlengen…

        Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      9 augustus 2022 om 21:29

      Eindelijk echt wat ruimte in een EV is een beetje raar… mijn id.4 is ook erg ruim. Evenals een Skoda Enyaq een BMW IX3, een Tesla Model X en een Tesla Model Y….

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        17 augustus 2022 om 14:28

        Deze EQS is toch een 7 zitter + ruimte.
        Een id.4/Enyaq / IX3 en Tesla Y niet. En om de 3e rij van een X now echt een 3e rij te noemen….

        Login om te reageren
  2. tortuga zegt

    9 augustus 2022 om 17:39

    Heb er me zelf al op betrapt, maar als ik naar ICE kijk zoek ik iets speels met wat meer vermogen als een basis auto. Bv: een c300 ipv een c180 of een OPC ipv een 1.0 corsa. En bij de EV´s lijken die snelle cijfers geweldig, maar zie ik toch naar het rijbereik. Wat dan weer geweldig is want de goedkoopste kan ook het verste. Bij EQS EQE en hier bij de SUV ook weer het geval.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      9 augustus 2022 om 20:07

      @tortuga: tja, net als bij ICE komt het uit de lengte of de breedte. Veel vermogen leidt tot hoger verbruik, of het nou energie uit vloeibare brandstoffen of uit elektriciteit moet komen.

      Ik heb zo’n vermoeden dat wanneer je een EV zou begrenzen in de vermogensafgifte, het bereik serieus zou kunnen verbeteren. Helaas durven de autofabrikanten dat niet, want marketing technisch is EQS (of elk ander equivalent) met een acceleratie van 0-100 in ‘slechts’ 12 seconden en een topsnelheid van een luizige 140 km/u gewoon onverkoopbaar. Terwijl dat voor deelname aan het dagelijks verkeer in principe meer dan voldoende is.

      Login om te reageren
      • Magnut zegt

        17 augustus 2022 om 13:00

        @RRRobert Ik ben het met je eens, ik denk dat het bereik serieus zou kunnen verbeteren. Marketing technisch doen zij dit echter al toch? Het bereik van de auto wordt volgens WLTP gemeten en gedeeld en dit is een meting met beperkt vermogen (gebruikt vermogen, niet beschikbaar vermogen) en de meest ultieme (onrealistische) situatie.

        Dus ik denk niet dat hier perse een heel ander bereik uit zou moeten komen, toch?

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 augustus 2022 om 22:26

      Dat is natuurlijk ook bij die Corsa zo, dat de goedkoopste verder op een tank komt dan de duurste.
      Bij EV’s wordt er veel nadruk gelegd op de actieradius omdat het bij de eerste modellen een probleem was en omdat het met de prestaties meestal wel snor zit.
      Bij zo’n EQS SUV (Mercedes, dit is echt het beste qua naam dat uit de brainstorm kwam?) neem je duurste omdat je die wilt en om geen enkele andere reden.

      Login om te reageren
  3. Rudy zegt

    9 augustus 2022 om 17:45

    Zouden ze de naam niet moeten aanpassen naar EQS MPV? Ze strijken de SUV’s zo glad dat het gewoon MPV’s zijn in in marginaal fancyer jasje.

    Heftige prijzen overigens. Zou me sterk afvragen of ik voor dit soort bedragen geen X5 / Cayenne / Q7 hyrbid zou kopen.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      17 augustus 2022 om 16:34

      Het heeft inderdaad weinig weg van een SUV, noch van een S-Klasse. Wat je hier ziet is in feite de EV opvolger van de R-Klasse.

      Login om te reageren
      • fransananas zegt

        17 augustus 2022 om 20:00

        Zo, dat is nog eens een goede vergelijking. Dit is inderdaad de bolle zoon van de R.

        Login om te reageren
  4. mark997gt3 zegt

    9 augustus 2022 om 17:54

    War een saaie auto! Mercedes slaat wat design betreft de plank behoorlijk mis bij haar EQ modellen. Lijkt allemaal te veel op elkaar en er zit werkelijk geen enkel snufje lef in. Saai, saaier, saaist.
    BMW krijgt veel kritiek maar dat bedrijf vind ik op veel vlakken innovatiever dan Mercedes.
    Heel benieuwd of die EQ lijn een succes gaat worden.

    Login om te reageren
  5. fransananas zegt

    9 augustus 2022 om 17:59

    Komt dus op niks in de buurt van de Model X. Jammer, had goed geweest om de partijen op scherp te krijgen

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      9 augustus 2022 om 18:34

      De afwerking is zoveel beter dat het geen concurrent is bedoel je?

      Login om te reageren
      • CYBRTRK zegt

        9 augustus 2022 om 19:13

        Want jij hebt al in de nieuwe model x gezeten?

        Login om te reageren
        • redbeams zegt

          9 augustus 2022 om 19:26

          Want jij hebt die roze brol al afgedaan?

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          9 augustus 2022 om 22:29

          De nieuwe model X? Die na de Semi, Cybertruck, roadster en Model S opvolger komt? In 2045 of zo?

          Login om te reageren
          • TheMaster zegt

            17 augustus 2022 om 12:38

            Nee, de huidige Model X. Je weet wel, degene die eerder leverbaar is dan de EQS SUV. De huidige model X Plaid’s worden tussen december 2022 en maart 2023 geleverd geleverd in NL.

            Login om te reageren
      • fransananas zegt

        9 augustus 2022 om 21:25

        Nee qua range en snelheid is het bijna op peil van de X. De X is alleen al uit 2016 en het laadnetwerk is werkelijk fantastisch.
        De kermis van binnen zal zeker beter afgewerkt zijn. Hoopte op meer weerstand voor een 7 zits EV. Wil er graag weer 1 volgend jaar

        Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    9 augustus 2022 om 18:08

    Qua interieur komen de EQS en de EQS SUV nog wel aardig in de buurt van de S-klasse.

    Qua prijs zitten ze er ook dicht tegen aan.

    Maar qua uiterlijk is er maar één die nog Das Beste oder Nichts uitstraalt en ver boven de massa uitstijgt. Daar kunnen die EQS’en niet eens bij in de schaduw staan.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      9 augustus 2022 om 18:34

      Louis van Gaal?

      Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        9 augustus 2022 om 19:02

        ROFLMAO

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 augustus 2022 om 22:32

      Maar de G klasse is nog niet elektrisch. En de S klasse ziet er uit alsof die uit de vorige eeuw komt in vergelijk met de EQS. Niet slecht maar wel ouderwets.

      Login om te reageren
  7. cdlop01 zegt

    10 augustus 2022 om 04:58

    Wat een design armoede bij Mercedes en 0,0 uitstraling, kwaliteit zal ongetwijfeld ook forse stap achteruit zijn zoals bij elke nieuwe Mercedes, zo jmmr dat zo’n mooi merk met prachtige historie en dito modellen het imago, kwaliteitsbeleving en uitstraling zo vakkundig kapot wordt gemaakt.

    Login om te reageren
  8. tmenges zegt

    10 augustus 2022 om 09:40

    Wat een commentaar op dat uiterlijk maar zeg nou zelf, dit is toch gewoon hoe een Benz er uit hoort te zien? Niet te veel designfratsen , recht toe recht aan en een behoorlijk statig voorkomen, wat mij betreft goed gelukt!

    Login om te reageren
  9. Erik zegt

    17 augustus 2022 om 12:25

    De leaseprijs is nog meer dan een bijstandsuitkering. Vraag mij af of mensen die dit (kunnen) rijden hier wel eens bij stil staan. Voor de nieuwprijs kun je ook 5 Dacia Joggers Extreme 7p kopen met full options. Kun je met 35 man/vrouw/x gelijktijdig op stap …

    Login om te reageren
    • bmw1cabrio zegt

      17 augustus 2022 om 14:08

      Wij – die dit kunnen en willen betalen – denken voornamelijk aan de auto’s die we eigenlijk willen rijden, maar niet kunnen betalen. Die ander koopt een 911 Turbo S Cabrio, terwijl hij ook 2 van deze SUV’s kan kopen (14 man tegelijk op stap!!)

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        18 augustus 2022 om 10:29

        Nog steeds geen 35 ….. En in vergelijking tussen de Dacia Jogger en de 911 Turbo S Cabrio ga ik met 70 man op stap ….

        Login om te reageren
    • dalmore zegt

      17 augustus 2022 om 15:04

      Pijnlijk vergelijk die perfect laat zien hoe groot het verschil kan zijn/is

      Login om te reageren
    • Friez zegt

      17 augustus 2022 om 17:01

      Waarom zou diegene daar bij stil moeten staan? Als je het kunt betalen, gewoon lekker doen. Al zou ik mezelf niet snel op een EQS trakteren… het lijkt net alsof de EQ modellen door een stagiaire zijn ontworpen.

      Login om te reageren
  10. ra-smit zegt

    17 augustus 2022 om 13:29

    Het ontwerp is op alle hoeken zo afgerond dat het net zo’n opgeblazen dummy auto is.

    Login om te reageren
  11. simonbv zegt

    17 augustus 2022 om 14:05

    60 maanden leasen met btw is dus €111.223. Mercedes zal toch tegenwoordig wel 5 jaar garantie geven? Op een paar interieur filters na geen onderhoud. Misschien een setje banden. Voorlopig nog geen wegenbelasting. Uiteraard wel verzekering. Gezien de rest waarde van een Model X zal deze na 5 jaar ook nog wel 50k opbrengen. Dan hebben ze voor de lease toch een redelijke winstmarge. Of ben ik nog wat dingen vergeten?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North