Begin mei vertelden we je de fijne details over deze über-R8 waarvan slechts 333 exemplaren zullen worden gebouwd. Alleen het prijskaartje had je nog van ons tegoed. Vanaf 258.900 euro mag de Audi R8 GT met je mee naar huis.
Mocht je te lui zijn om door te klikken naar het vorige bericht, dan zal ik even herhalen dat de R8 GT is uitgerust met een extra krachtige versie van de V10 FSI-motor. Dit blok is goed voor 560 pk. Bovendien is het totaalgewicht ten opzichte van de reguliere Audi R8 V10 met circa 100 kilogram teruggebracht. Vanuit stilstand schiet je in 3,6 seconden naar de 100 km/u en je trekt ‘m door tot 320 km/u.
De Audi R8 GT is herkenbaar aan zijn de extra grote sideblades (evenals de buitenspiegels en de carbon achtervleugel), de splitter vóór en de diffuser achter. Je kunt de R8 GT vanaf 28 juni aanstaande bestellen en de leveringen zullen vanaf begin 2011 plaatsvinden. Als je nog moet beginnen met sparen, dan ben je te laat.
Als we enkel kijken naar de prijs, dan zijn z’n concurrenten onder andere: Aston Matin DB9, Bentley Continental GT, Ferrari California, Lamborghini Gallardo, Mercedes SLS AMG en de Porsche 911. Met 2,5 ton op zak denk ik niet dat het dan een R8 GT zou worden, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Dat valt wel mee.
Da is veel voor een R8 GT !!!
Koop ik me liever wat anders van !
@mattias:
dat kan niet he ..
degene die de eerste reactie plaatst MOET em kopen ..
@lincoln: en de tweede MOET ‘m betalen!
Hebben hebben hebben! Matzwart wrapje en RS6 velgjes en hij is helemaal klaar!
@ E320cdi
En de derde moet met zijn hoofd onder de achterwielen liggen en dan een dikke vette burnout van 5 minuten lang.
@GOD: Je kan geen burnout maken met een quattro.
Het is best prijzig, maar ik was laatst in WOB – Autostadt, en ik zay in de R8 Spyder, mensen geloof mij, dat meot je een keer doen :D ! egt superubergaaf ;)
Ook herkenbaar toch aan de uitlaten die mooi rond zijn ipv ovaal bij de “gewone” V10.
Ik vind de R8 niet zo mooi op deze manier. Een beetje overdone. In dit segmentje gaan we dan natuurlijk voor een 458 Italia (hoewel die 11 mille meer kost).
Of je spaart door voor een echte Bugatti Veyron.
hah das even duur als de ferrari 458
dan neem ik de ferrari
Goededag, dan zijn er toch wagens die een pak exclusiever zijn, een Gallardo bijvoorbeeld, zelfde mechaniek maar meer SUPERSPORT, of misschien een leuke Wiesmann, goede BMW M Power techniek, gecombineerd met 1 van de prachtigste designs dat de autowereld op dit moment rijk is!
Veeeels te duur! doe mij maar 1x Merc C63 AMG en 1x M3 bitte :-)
Pff , liever een LP570-4 dan :)
liever iets italiaans voor die prijs!
Doe mij voor dat geld ook maar een 911 turbo ofzo. Met GT-Rommel word de R8 V10 er nog niet bepaald mooier op.. In tegenstelling tot de spyder die ik in zijn prijsklasse wél zou overwegen
is dat een nieuwe hype ofzo ??
dat “doe mij maar een auto die snel in de fik vliegt” ..
tis meer sleuf als auto.
dank u.
Liever een ras paard uit italië
Tering wat een bak geld! Nog in geen 258000 jaar dat ik zo’n ding wil hebben voor dat geld.
Want dan is en blijft het ook maar een Audi.
Liever een Porsche GT3RS of een mooie Italiaan. Die hebben tenminste stijl.
@E320CDI:
Dat hoeft niet want de eerste jat hem wel;-)
@Mark: hahahahahahahahaha !!!! Dat is (voor dit jaar…) de leukste opmerking ooit….echt geweldig !!! hahahaha
koop liever een oudere ferrari!! of ja de normale R8 denk ik… maar wel vet :)
Wat een geld voor een Audi…
@sacha:
en als het een goedkopere Bugatti had geweest ??
@ Marokkaan: Heb jij ze liggen dan? dan kom ik ze ophalen ;)
Is dit de zwanenzang van de r8 divisie? Ik hoop het ten zeerste, want die afdeling heeft veel meer potentie dan het huidige model. Als je trouwens ziet hoe de r8 wordt gemaakt (was laatst bij megafactories op national geographic) dan vraag je je echt F hoe ze deze fabrieksauto voor zoveel geld kunnen verkopen; zelfs een Opel Corsa heeft keer ‘handwerk’, maar goed mensen moeten kunnen patsen natuurlijk, en dan moet Audi met een patswaardig prijskaartje komen, maar om nou voor ronde uitlaten en een taartschep 2,5 ton te betalen… Moet het trouwens niet DBS zijn ipv DB9? Dacht dat de DB9 180k was?
Is dit de duitse of de nederlandse prijs?
Waarom wordt de Ferrari California als concurrent aangehaald?Is een totaal andere auto toch?
Ik dacht eerder aan een Ferrari 458.
@SimonMc: heeft Ferrari uberhaupt nog recht van spreken?
Ik vind dit echt een prachtige wagen… Ziet er gewoon echt goed uit en is ook lekker dik ;)
Een wanprodukt van 258.000 euries
Hee Dennis, als je mer concurrenten wilt komen moet je wel een beetje je huiswerk doen. Een 458 en een Vantage v12 zijn concurrenten. En niet een DB9 en California. Het meest triste van de R8 is de snelheid van het afschrijven. Dit jaar ging een R8 van exact 2 jaar jong voor 98000,- bij een Audi dealer in leeuwarden weg. nieuwprijs: incl alle opties ruim 208000,- euro.
hell of lot better than the 997 Classic en die kost 274k maar daar hoor je de bovenstaande zeur-sjappies dan weer niet over….
w0o0dy ,heb nog wat speelgoed bij multiair.
@ Quicknick1987
Jaaaah.. maar die 2 lijken zo op mekaar..
Waarom niet 1 van die 2 en dan een GTR erbij ofzo
:P
@Autoblogger:
Waarom niet?
Nie duur! koop je een kut flatje voor, zit je in zo’n ziek flatje, in een of andere achterstandswijk, nee kun je beter zo’n autootje rijden!
@ Mark: hahahahahahaha!!!!!
Gaaf dit! Maar niet qua prijs en uiterlijk… Het uiterlijk had ook door zo’n slechte tuner gedaan kunnen zijn niet? Nee, doe mij maar een 458, Lamborghini, of iets anders leuks wat je makkelijk voor deze prijs aan kan schaffen!
@Megakix & Mr.V8…
Hmm…, Mark heeft in princiepe gelijk als je het simplistisch bekijkt, iets wat opzichtig is en herkent wordt door liefhebbers-(kenners op z’n Belgisch gezegd), kan inderdaad gejat-(gestolen) worden, daar niets van. Maar ga je niet beter uit van de gedachte, dat, als je iets perperduur aanschaft, en je het dus in’t leven gemaakt hebt, je er normaal gezien vanuit gaat dat iets dergelijks door jaloersheid kan misbruikt worden, stelen dus.
Bij mijn weten wordt mogelijke diefstal grondig besproken met de partijen dealer en fabrikant, alle mogelijke facetten van diefstal worden aangekaart, zelfs de parapsygholigische-(die gaan zelfs tot bijna in het oneindige).
Dus, normaal gesproken wordt de verkoopsdeal pas afgesloten als alle partijen alles honderd procent gerechtelijk en wettelijk hebben afgesloten, en dat, wordt altijd in samenwerking met hun advocaten besproken en afgesloten.
Zelf vindt ik de R8 superieur in al zijn facetten, maar wil’m zelf alleen in de meest ultieme PK & Luxe configuratie.
@Gerard: echt een goed verhaal van jou…maarreh…om het grapje ècht te begrijpen van @Mark moet je de hele blog even doorlezen…
… wat moeten we hier nou mee? we hebben al een ongeveer even dure Gallardo
die veeeel mooier is,
die veeeel exclusiever is,
die veeeel meer italiaans is
die veeeel mooier geluid maakt
die veeeel meer lambo is inplaats van audi (want je kan dan natuurlijk elke keer uitleggen dat het een hele speciale is en hoe snel ie is)
@lambo4all: Dit artikel zegt al heel veel over de exclusiviteit. http://www.autoblog.nl/archive/2010/06/24/gallardo-met-10-000-stuks-bestverkochte-lambo-ooit#post-36267
Ik neem aan dat je het je bedoeld dat de ”gewone” R8 meer is verkocht right..? Dit is wel een speciale versie. En netzoals wooody zegt, Over de prijs van de 997 classic hoor je niemand omdat dat helemaal exclusief is :S .
@cliff15: tegen de tijd dat de R8 GT uitkomt zitten ze al heel dicht tegen het de verkoopcijfers van de Gallardo aan. en dan heb je nog steeds de andere redenen. en die zijn voor mij al meer dan genoeg om een Gallardo zonder nadenken te verkiezen boven een R8.
@ Gerard: idem wat Megakix reageert.
OT: ik zou idd ook nooit zo’n zak met geld uitgeven aan een audi. Alleen dat logo al.. :|
Keuze tussen een R8 of een DB9 is bij mij snel gemaakt.. en ik kan je vertellen dat het dan geen auto wordt met 4 ringen op de gril. Man wat is dat veel geld voor een audi. Dit rijdt waarschijnlijk rete fijn maar liever meer stijl in een DB9..
@ ardonjr
Sinds wanneer rijdt een Audi R8 fijn? De V8 en V10 in ieder geval niet. Ben zo fortuinlijk geweest met beide auto’s eens te mogen sturen maar dat vond ik echt heel erg tegenvallen. Sturen op lage snelheid is zeer vreemd, om over de bak nog maar niet te spreken.
What’s up met al die “exclusieve” modellen? Er zijn onderhand meer van die speciale modellen op de weg dan reguliere. Hier doel ik trouwens op alle supercars, niet alleen Audi. Lambo heeft er ook een handje van…
Begrijp niet dat je met 40 PK extra 5 km/p harder trekt, en 4 2,5 ton heb je ook een GT2.
Woeiiiii, 260 mille voor een Audi. Audi is toch gewoon goedkope rotzooi? Voor 260 mille kocht ik in ieder geval geen imitatie Gallardo
gewoon halen.
als je er toe bent. kijk je niet naar prijs, verbruik en kosten.
en hij is zeldzamer dan een Gallardo, 8C competizione of een andere Ferrari. dus what’s the matter.
jij kunt hem toch niet bestellen en als je er een ziet kijk je hem wel na; dus.
LOL @PiK … zeker geen sportauto’s en/of Audi’s gewend ? Vond het zelf verrassend soepel/saai rijden (de R8 V8 that is), zeker in verhouding tot de paar Ferrari’s die ik heb mogen besturen.
258K is inderdaad een hoop geld voor een auto die zo exclusief is, maar het niet oogt ! Neem dan de R8 Spyder, goedkoper en praktisch genoeg voor dagelijks gebruik (in de zomer) of gewoon een Lambo / Ferrari / Spyker ;)
Duur is het zeker. Echter.. 10.000 Gallardo’s tegenover 333 R8 GT’s maakt wel een aantrekkelijk verschilletje.
Dat uitlaatgeluid kun je zelf altijd nog verder verkrachten.. :twisted:
Wat een zeikerts hier allemaal op autoblog :shock:
de meeste van jullie heeft hem niet eens gezien en niet eens in kunnen rijden, dus kan je niet gelijk een vergelijking maken…
eene zeikt over dat er nix aan is… :shock: die hebben zelf wel beter spul voor de deur staan.. ?
eene zeikt over me spelling op autoblog… :?
eene heeft zo ff wel 258.000,- in zijn zak, ik bedoel, dit vergelijk je niet met een Veyron die inderdaad stukje duurder is.. :?
eene denkt alleen aan een stoere wagentje die meeste kleine kindjes kennen… Ferrari, Porsche, bla bla bla..
eene weet niet dat je met een crash in zo’n R8 GT met 200 km/h er eventjes zelf eruit weet te redden na zo’n makkelijk 10.000 euro schade aan vangrails ook, kom je zelf levend uit de auto…
knal maar eens in de Ferrari…
er zijn hier zowat geen mensen die eens even positief denken, lijken letterlijk kinderen van 8-10 jaar… :shock:
@ Mr. V8, weet je wel waarom die 4 ringen zijn ?
@ Marokkaan, koop dan een als je dat niet veel vind, geld zat heb je dan denk..
@ lambo4all, Heb je dan die R8 GT gehoord ??
Indd, Lambo is Italiaans, Audi niet misschien ?? beetje overdreven dat alles veeel beter is… tenslotte is Lambo van Audi.. :P
pffff, sorry moest er ff uit, is wel de waarheid van deze mensen hier op de site…