De prijzen van de Hyundai Bayon zijn binnen en potjandrie, hij kost niet veel.
In sommige gevallen is het even lastig om door de bomen het bos te zien. Zeker als het gaat om crossovers. Er schijnt namelijk een daadwerkelijk verschil te zijn tussen al die verschillende soorten rijdende puddinkjes.
Gelukkig hebben wij crossover-expert @Loek op de redactie die ons uit de brand kan helpen. De prijzen van de Hyundai Bayon zijn namelijk bekend. Het kan natuurlijk zijn dat je denkt: nóg een crossover van Hyundai? Maar natuurlijk! Want de Bayon is de nieuwe instap-crossover van het Zuid-Koreaanse merk. Het model wordt onder de Kona gepositioneerd.
Luxeniveau’s en motoren.
Alle info kun je lezen in dit artikel, voor nu hebben we de prijzen van de Hyundai Bayon voor je. Er zijn twee motoren en diverse luxe-niveau’s. De instapper is de ‘i-Motion‘. Deze heeft een handbediende airco, cruise control, stalen velgjes en een stuurwiel in lederlook. De raampjes zijn voor én achter elektrische te bedienen. Dan is er de Bayon Comfort. Deze heeft lichtmetalen velgen, Apple CarPlay, LED-dagrijverlichting en een digitaal instrumentarium.
Nog een stapje hoger is de Comfort Smart. Die heeft namelijk een navigatiesysteem met LIVE services en een smartphone app met Bluelink. Het meest premium is de Bayon Premium. Die heeft climate control, rijbaanassistentie, een regensensor, bipsverwarming en zelfs stuurwielverwarming. Je kan de Bayon Premium herkennen aan de hoogglans zwarte grille. De Premium Sky heeft dat ook allemaal, plus een panoramadak.
Ook qua motoren is het vrij overzichtelijk. De motor is namelijk altijd een 1.0 T-GDI driecilinder met 48V-ondersteuning. De instapper heeft 100 pk en een handgeschakelde zesbak. Een stapje hoger staat dezelfde motor, maar dan met 120 pk. Deze heeft altijd een zeventraps DCT-automaat met dubbele koppeling.
Prijzen Hyundai Bayon:
- 1.0 T-GDI i-Motion | € 21.695
- 1.0 T-GDI Comfort | € 23.695
- 1.0 T-GDI Comfort Smart | € 24.695
- 1.0 T-GDI Premium | € 26.695
- 1.0 T-GDI Premium Sky | € 27.885
- 1.0 T-GDI DCT Comfort | € 25.795
- 1.0 T-GDI DCT Comfort Smart | € 26.795
- 1.0 T-GDI DCT Premium | € 28.795
- 1.0 T-GDI DCT Premium Sky | € 29.985
Prijzen concurrentie
Het is een beetje lastig om de prijzen van de concurrentie te vermelden. Voornamelijk omdat er niet enorm veel concurrentie in dit gedeelte. De Nissan is ietsje duurder, maar wordt geplaagd door BPM-boetes omdat ‘ie al wat langer meegaat. Zonder gekheid: de Kia Stonic komt uit hetzelfde concern en kost hetzelfde. Dus dat is logischerwijs de meest directe concurrent. De Seat Arona is nét gefacelift, de prijzen zijn nog van het uitgaande model. Suzuki biedt een heuse viercilinder voor ietsje meer geld.
- Citroen C3 Aircross PureTech 110 Live | € 23.090
- Fiat 500X 1.0 Cult | € 25.211
- Hyundai Bayon 1.0 T-GDI i-Motion | 21.695
- Kia Stonic | € 21.795
- Nissan GT-R Prestige | € 189.300
- Seat Arona 1.0 TSI Reference | € 21.400
- Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Smart Hybrid Comfort | € 24.500
suheyl zegt
Whahaha, prijzen concurrentie Nissan GT-R Prestige | € 189.300. Hier praten we zeker over een beduchte concurrent
meetsysteem zegt
Je bedoelt geducht.
Henk zegt
mmh, dan pak ik toch die Nissan ;)
chrisvis zegt
Haha de Nissan GT-R bij de concurrentie valt precies wat uit de toon qua prijs…
avocado zegt
@chrisvis: gaat om de prijs/plezier verhouding. In een GT-R heb je 9x meer vermogen, én 9x minder kans op depressie.
okdoei zegt
@avocado: denk dat eten toch hoger scoort qua depressieverlagendheidscore.
En bij aanschaf van die GT-R valt datgene weg bij mij, helaas.
escort77 zegt
@chrisvis: als je de Hyundai op hetzelfde niveau brengt qua uitrusting en motorisering dan valt het verschil wel mee 😇
Johanneke zegt
Die Suzuki is daadwerkelijk een sterke auto in dit segment. Goede motor met 48v, en 6 jaar garantie. Waarom zou je nog zo’n 1.0 pakken bij de concurrenten. (Of waarom zou je sowieso in dit segment shoppen). Enige nadeel is dat ie nog niet met automaat te krijgen is.
Loek zegt
@Johanneke: Suzuki lijkt erg sterk in dit segment, mijn ouders waren bijna voor een S-Cross gegaan. Die auto had wat nadelen die de Vitara volgens mij ook heeft:
– Weinig standaarduitrusting (in vergelijking met concurrenten),
– Alles wat je er bij wil kost relatief veel geld,
– Wanneer je hebt wat concurrenten vaak al snel aanbieden, kom je dan toch duur uit,
– Geen kwalitatief hoogstaand interieur (geen pre, maar op een gegeven moment mag een (kunst)leertje hier en daar op het dashboard ook wel eens, bovendien wil het oog wil wat en materiaalgebruik is gewoon erg matig)
– Multimedia is ondermaats.
Bovendien is die 1.0 Boosterjet gedropt en is de goedkoopste motor vrij duur voor wat het is. Het werd dus een Kona, omdat de pre-facelift met het Comfort-pakket gelijk een aantal goede opties biedt en de auto daarmee completer wordt dan voor hetzelfde geld als wat je voor een S-Cross, dan niet Vitara betaalt.
De Vitara is een wat forsere auto en dat maakt het in theorie een goede optie. Maar dat ‘ie zo briljant goedkoop is, dat is met een grote asterisk erachter.
Johanneke zegt
Goede info, mijn ouders gaan er na hun spuit in proefrijden. Al heb ik ze gezegd dat als ik hun was, ik een 2 jaar oude lexus ux250h zou doen. Uiteraard is nieuw vs 2ehands een scheef argument, maar komop, voor 30k rij je weg in een lexus met nog geen 20k op de teller. Nu gaan ze die ook proefrijden, en een mazda cx30, ook jonggebruikt. Ben benieuwd wat ze kiezen. Qua formaat weten ze overigens ook nog niet helemaal of ze b of c segment willen. Ik denk zelf dat als ze in die mazda of lexus hebben gezeten Suzuki afvalt, ookal is die nieuw en iets goedkoper.
RiKe zegt
@Johanneke: de adaptieve cruise control bij de Suzuki is ook vrij abrupt in combinatie met de automaat. Wanneer hij ruimte krijgt gaat hij ineens meerdere versnellingen terug alsof hij echt er als een gek er vandoor wil gaan, wat hem erg onrustig maakt
yellowcab zegt
Niet onaardig, maar ik zou voor hetzelfde geld toch de Stonic kiezen. Ligt net even wat prettiger op het netvlies.
rumour zegt
Baycon is opvolger iX20. Was ruime MPV versie van i20. Was sinds 2017 niet meer leverbaar.
alfapeter zegt
Crossover … als in cross over to the dork side (geen spelfout).
Le-on wheels zegt
Zowieso voor de GT-R gaan, verhogingssetje en dikke modderbanden eronder voor die lekker hoge instap.
daimlerxj40 zegt
Nissan gtr?
RAW zegt
Tja, crossovers, wie wil ze niet?! Ik zou dan voor de i20 kiezen, maar die is ongeveer even duur en dan snap ik wel dat veel mensen voor het idee van ‘meer auto voor het geld’ gaan.
Jaaaag zegt
Die Nissan GT-R dan maar, die is maar 6 keer zo duur.
gezondverstand zegt
Wat een lelijk hok. Nog erger dan de Kona.