• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijzen Hyundai Bayon verrassend concurrerend

Auteur: willeme, gepost 17 mei 2021 om 14:04 – 19 Reacties

Prijzen Hyundai Bayon

De prijzen van de Hyundai Bayon zijn binnen en potjandrie, hij kost niet veel.

In sommige gevallen is het even lastig om door de bomen het bos te zien. Zeker als het gaat om crossovers. Er schijnt namelijk een daadwerkelijk verschil te zijn tussen al die verschillende soorten rijdende puddinkjes.

Gelukkig hebben wij crossover-expert @Loek op de redactie die ons uit de brand kan helpen. De prijzen van de Hyundai Bayon zijn namelijk bekend. Het kan natuurlijk zijn dat je denkt: nóg een crossover van Hyundai? Maar natuurlijk! Want de Bayon is de nieuwe instap-crossover van het Zuid-Koreaanse merk. Het model wordt onder de Kona gepositioneerd.

Prijzen Hyundai Bayon

Luxeniveau’s en motoren.

Alle info kun je lezen in dit artikel, voor nu hebben we de prijzen van de Hyundai Bayon voor je. Er zijn twee motoren en diverse luxe-niveau’s. De instapper is de ‘i-Motion‘. Deze heeft een handbediende airco, cruise control, stalen velgjes en een stuurwiel in lederlook. De raampjes zijn voor én achter elektrische te bedienen. Dan is er de Bayon Comfort. Deze heeft lichtmetalen velgen, Apple CarPlay, LED-dagrijverlichting en een digitaal instrumentarium.

Prijzen Hyundai Bayon

Nog een stapje hoger is de Comfort Smart. Die heeft namelijk een navigatiesysteem met LIVE services en een smartphone app met Bluelink. Het meest premium is de Bayon Premium. Die heeft climate control, rijbaanassistentie, een regensensor, bipsverwarming en zelfs stuurwielverwarming. Je kan de Bayon Premium herkennen aan de hoogglans zwarte grille. De Premium Sky heeft dat ook allemaal, plus een panoramadak.

Ook qua motoren is het vrij overzichtelijk. De motor is namelijk altijd een 1.0 T-GDI driecilinder met 48V-ondersteuning. De instapper heeft 100 pk en een handgeschakelde zesbak. Een stapje hoger staat dezelfde motor, maar dan met 120 pk. Deze heeft altijd een zeventraps DCT-automaat met dubbele koppeling.

Prijzen Hyundai Bayon

Prijzen Hyundai Bayon:

  • 1.0 T-GDI i-Motion | € 21.695
  • 1.0 T-GDI Comfort | € 23.695
  • 1.0 T-GDI Comfort Smart | € 24.695
  • 1.0 T-GDI Premium | € 26.695
  • 1.0 T-GDI Premium Sky | € 27.885
  • 1.0 T-GDI DCT Comfort | € 25.795
  • 1.0 T-GDI DCT Comfort Smart | € 26.795
  • 1.0 T-GDI DCT Premium | € 28.795
  • 1.0 T-GDI DCT Premium Sky | € 29.985

Prijzen concurrentie

Het is een beetje lastig om de prijzen van de concurrentie te vermelden. Voornamelijk omdat er niet enorm veel concurrentie in dit gedeelte. De Nissan is ietsje duurder, maar wordt geplaagd door BPM-boetes omdat ‘ie al wat langer meegaat. Zonder gekheid: de Kia Stonic komt uit hetzelfde concern en kost hetzelfde. Dus dat is logischerwijs de meest directe concurrent. De Seat Arona is nét gefacelift, de prijzen zijn nog van het uitgaande model. Suzuki biedt een heuse viercilinder voor ietsje meer geld.

  • Citroen C3 Aircross PureTech 110 Live | € 23.090
  • Fiat 500X 1.0 Cult | € 25.211
  • Hyundai Bayon 1.0 T-GDI i-Motion | 21.695
  • Kia Stonic | € 21.795
  • Nissan GT-R Prestige | € 189.300
  • Seat Arona 1.0 TSI Reference | € 21.400
  • Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Smart Hybrid Comfort | € 24.500

Ook interessant!

  • Hyundai Bayon is de nieuwste Koreaanse cross-over
  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Prijzen gefacelifte Sante Fe
    Prijzen gefacelifte Santa Fe bekend, 230 pk voor weinig?
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, Hyundai, Prijzen

Vorig bericht: « Zakenauto minder populair vanwege corona
Volgend bericht: Mini van 124.300 euro nu officieel te koop »

Lees Interacties

Reacties

  1. suheyl zegt

    17 mei 2021 om 14:14

    Whahaha, prijzen concurrentie Nissan GT-R Prestige | € 189.300. Hier praten we zeker over een beduchte concurrent

    Login om te reageren
    • meetsysteem zegt

      17 mei 2021 om 21:19

      Je bedoelt geducht.

      Login om te reageren
  2. Henk zegt

    17 mei 2021 om 14:20

    mmh, dan pak ik toch die Nissan ;)

    Login om te reageren
  3. chrisvis zegt

    17 mei 2021 om 14:22

    Haha de Nissan GT-R bij de concurrentie valt precies wat uit de toon qua prijs…

    Login om te reageren
    • avocado zegt

      17 mei 2021 om 14:39

      @chrisvis: gaat om de prijs/plezier verhouding. In een GT-R heb je 9x meer vermogen, én 9x minder kans op depressie.

      Login om te reageren
      • okdoei zegt

        17 mei 2021 om 15:32

        @avocado: denk dat eten toch hoger scoort qua depressieverlagendheidscore.
        En bij aanschaf van die GT-R valt datgene weg bij mij, helaas.

        Login om te reageren
    • escort77 zegt

      17 mei 2021 om 16:35

      @chrisvis: als je de Hyundai op hetzelfde niveau brengt qua uitrusting en motorisering dan valt het verschil wel mee 😇

      Login om te reageren
  4. Johanneke zegt

    17 mei 2021 om 14:27

    Die Suzuki is daadwerkelijk een sterke auto in dit segment. Goede motor met 48v, en 6 jaar garantie. Waarom zou je nog zo’n 1.0 pakken bij de concurrenten. (Of waarom zou je sowieso in dit segment shoppen). Enige nadeel is dat ie nog niet met automaat te krijgen is.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      17 mei 2021 om 15:48

      @Johanneke: Suzuki lijkt erg sterk in dit segment, mijn ouders waren bijna voor een S-Cross gegaan. Die auto had wat nadelen die de Vitara volgens mij ook heeft:
      – Weinig standaarduitrusting (in vergelijking met concurrenten),
      – Alles wat je er bij wil kost relatief veel geld,
      – Wanneer je hebt wat concurrenten vaak al snel aanbieden, kom je dan toch duur uit,
      – Geen kwalitatief hoogstaand interieur (geen pre, maar op een gegeven moment mag een (kunst)leertje hier en daar op het dashboard ook wel eens, bovendien wil het oog wil wat en materiaalgebruik is gewoon erg matig)
      – Multimedia is ondermaats.
      Bovendien is die 1.0 Boosterjet gedropt en is de goedkoopste motor vrij duur voor wat het is. Het werd dus een Kona, omdat de pre-facelift met het Comfort-pakket gelijk een aantal goede opties biedt en de auto daarmee completer wordt dan voor hetzelfde geld als wat je voor een S-Cross, dan niet Vitara betaalt.

      De Vitara is een wat forsere auto en dat maakt het in theorie een goede optie. Maar dat ‘ie zo briljant goedkoop is, dat is met een grote asterisk erachter.

      Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        17 mei 2021 om 16:06

        Goede info, mijn ouders gaan er na hun spuit in proefrijden. Al heb ik ze gezegd dat als ik hun was, ik een 2 jaar oude lexus ux250h zou doen. Uiteraard is nieuw vs 2ehands een scheef argument, maar komop, voor 30k rij je weg in een lexus met nog geen 20k op de teller. Nu gaan ze die ook proefrijden, en een mazda cx30, ook jonggebruikt. Ben benieuwd wat ze kiezen. Qua formaat weten ze overigens ook nog niet helemaal of ze b of c segment willen. Ik denk zelf dat als ze in die mazda of lexus hebben gezeten Suzuki afvalt, ookal is die nieuw en iets goedkoper.

        Login om te reageren
        • RiKe zegt

          18 mei 2021 om 20:00

          @Johanneke: de adaptieve cruise control bij de Suzuki is ook vrij abrupt in combinatie met de automaat. Wanneer hij ruimte krijgt gaat hij ineens meerdere versnellingen terug alsof hij echt er als een gek er vandoor wil gaan, wat hem erg onrustig maakt

          Login om te reageren
  5. yellowcab zegt

    17 mei 2021 om 14:32

    Niet onaardig, maar ik zou voor hetzelfde geld toch de Stonic kiezen. Ligt net even wat prettiger op het netvlies.

    Login om te reageren
  6. rumour zegt

    17 mei 2021 om 14:45

    Baycon is opvolger iX20. Was ruime MPV versie van i20. Was sinds 2017 niet meer leverbaar.

    Login om te reageren
  7. alfapeter zegt

    17 mei 2021 om 14:48

    Crossover … als in cross over to the dork side (geen spelfout).

    Login om te reageren
  8. Le-on wheels zegt

    17 mei 2021 om 15:02

    Zowieso voor de GT-R gaan, verhogingssetje en dikke modderbanden eronder voor die lekker hoge instap.

    Login om te reageren
  9. daimlerxj40 zegt

    17 mei 2021 om 15:06

    Nissan gtr?

    Login om te reageren
  10. RAW zegt

    17 mei 2021 om 15:10

    Tja, crossovers, wie wil ze niet?! Ik zou dan voor de i20 kiezen, maar die is ongeveer even duur en dan snap ik wel dat veel mensen voor het idee van ‘meer auto voor het geld’ gaan.

    Login om te reageren
  11. Jaaaag zegt

    17 mei 2021 om 18:14

    Die Nissan GT-R dan maar, die is maar 6 keer zo duur.

    Login om te reageren
  12. gezondverstand zegt

    17 mei 2021 om 22:05

    Wat een lelijk hok. Nog erger dan de Kona.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North