• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijzen vernieuwde CLS zijn absoluut niet mals

Auteur: willeme, gepost 11 mei 2021 om 15:02 – 37 Reacties

Prijzen vernieuwde CLS zijn

De prijzen voor de vernieuwde Mercedes CLS zijn stevig. Bijna 90 mille voor een viercilinder diesel.

Nooit had Mercedes kunnen bevroeden dat de CLS zo’n enorm succes ging worden. De auto kwam in 2004 op de markt. De reacties op het concept-model (Vision CLS) waren dermate positief dat Das Haus geen andere keuze had dan serieproductie. Op dit moment zitten we alweer op de derde generatie (de C257) en er was onlangs een Mercedes CLS facelift. We hebben de prijzen voor je!

Zoals we al verklappen, die prijzen zijn bijzonder stevig. Het begint bij 83.289 euro. Voor dat geld heb je een CLS 220d. Inderdaad, dat is een relatief modale viercilinder diesel met 194 pk. Standaard krijg je wel een ‘AMG Line’-pakket en een automaat, maar dat mag ook wel voor dat geld.

  • Prijzen vernieuwde CLS zijn
  • Prijzen vernieuwde CLS zijn

Prijzen vernieuwde CLS

De goedkoopste benzine-versie is de CLS350, deze kost 92.390 euro. Nu heeft deze versie 299 pk, maar alsnog is het een viercilinder. Hetzelfde geldt voor de CLS300d, deze kost 98.229 euro. Ook hier een viercilinder onder de kap, maar wel met 265 pk én standaard vierwielaandrijving (4Matic).

  • Prijzen vernieuwde CLS zijn
  • Prijzen vernieuwde CLS zijn

Maar hoeveel ben je dan kwijt voor een zescilinder? We hebben het antwoord voor je: 101.532 euro. Dan krijg je meteen een overheerlijke drieliter zes in lijn met turbo, goed voor 367 pk. Een diesel zes-in-lijn is ook mogelijk, de 330 pk sterke CLS400d 4Matic kost 110.288 euro. Als laatste is er het topmodel, de Mercedes-AMG CLS 53 4Matic. Deze heeft 435 pk tot zijn beschikking en kost maar liefst 134.303 euro.

  • Prijzen vernieuwde CLS zijn
  • Prijzen vernieuwde CLS zijn

Vergelijk concurrentie

Maar is de CLS dan duur? De auto had niet heel erg veel concurrentie en dat is nog steeds het geval. Als het gaat om de diesel-instapper, is er één concurrent. De Audi A7 Sportback 40 TDI. Die is van jou voor 74.734,54 euro. Qua uitrusting lijkt de CLS ietsje completer te zijn, daarnaast heeft de A7 voorwielaandrijving en de CLS achterwielaandrijving.

  • Prijzen vernieuwde CLS zijn
  • Prijzen vernieuwde CLS zijn
  • Prijzen vernieuwde CLS zijn

Daarom doen we voor vandaag het vergelijk ietsje anders. E-segment alternatieven die géén A6, 5 Serie of E-Klasse zijn:

  • Audi A7 50 TFSI e quattro (299 pk), € 75.968,26
  • BMW 630i Gran Turismo (258 pk) 76.494,30
  • Jaguar XF S P300 (300 pk), € 83.562
  • Maserati Ghibli Hybrid (331 pk), € 111.300
  • Mercedes-Benz CLS350 (299 pk), € 92.390
  • Volvo S90 T8 Recharge AWD Inscription (400 pk), € 67.995

Nu de prijs van de gefacelift CLS bekend is, kun je de auto ook meteen bestellen. De eerste exemplaren zullen in juli dit jaar arriveren. Je kan ‘m nu al samenstellen in de CLS configurator.

Ook interessant!

  • Mercedes EQS prijzen bekend en zijn niet mals
    Mercedes EQS prijzen bekend en zijn niet mals
  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd
  • Prijzen vernieuwde Kodiaq
    Prijzen vernieuwde Kodiaq bekend gemaakt
  • Dit kost de vernieuwde Renault Captur

Nieuwste artikelen

  • Deze Lamborghini Temerario gooit zijn accu's in de prullenbak
    Deze Lamborghini Temerario gooit zijn accu’s in de prullenbak
  • Dynamische walrus zet indrukwekkend record neer
    Dynamische walrus zet indrukwekkend record neer
  • Verpest je Revuelto voor enkele tienduizenden euro's
    Verpest je Revuelto voor enkele tienduizenden euro’s
  • Meer dan 16.000 C3's en DS3's staan met stof op de oprit
    Meer dan 16.000 C3’s en DS3’s staan met stof op de oprit
FacebookTweetPinLinkedIn

4matic, amg, benzine, cls, cls53, configurator, Diesel, facelift, geld, Mercedes, Prijzen

Vorig bericht: « Video: waarom remmen mensen voor een vrachtwagen?
Volgend bericht: Hierdoor maakt Volkswagen geen winst op ID.4 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Charles Taycan 4S zegt

    11 mei 2021 om 15:31

    Blijf het een fraaie voiture vinden maar wat een geld! Heb hier in FR ook nog ff naar een 450 benzine en een 400d gekeken maar het feit dat dit de laatste CLS zal zijn en deze ook behoorlijk gaat afschrijven hier heeft mij mede ook voor de Taycan doen besluiten.

    Login om te reageren
    • piedlourd zegt

      11 mei 2021 om 17:12

      OE! Iemand met een Taycan.

      Hoe bevalt hij? Is het wat?

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        11 mei 2021 om 17:45

        @zware voet, nee, verschrikkelijk! Een draak van een auto die niet vooruit te branden is en slecht geconstrueerd is! Spijt dat ik geen Tesla Model S Plaid Plus besteld heb…!😜😜

        Login om te reageren
    • Richmond zegt

      11 mei 2021 om 20:52

      @Charles Taycan 4S: aparte keuze. Van een cls naar een Taycan. Totaal verschillende auto’s niet qua grootte en type (los van de aandrijflijn)

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        11 mei 2021 om 21:26

        Beide mooie sportieve 4- drs coupe’s uit Stuttgart…😜

        Login om te reageren
    • mwti zegt

      13 mei 2021 om 07:47

      @Charles Taycan 4S: auto’s zijn altijd al duur geweest. Over een paar jaar vraag je je altijd af waarom je het duur vond.

      Login om te reageren
  2. henkiebb zegt

    11 mei 2021 om 15:35

    Wel een fraaie verschijning. Zeker in het blauw met die spakenvelgen.

    Login om te reageren
  3. smex zegt

    11 mei 2021 om 15:43

    Wat hebben ze dit design toch ontzettend verpeste met die lelijke banaan vorm en vissenbek grill. Echt zonde.

    Login om te reageren
    • The Stig NL zegt

      11 mei 2021 om 19:31

      @smex: Vreemde opmerking. Is de ‘banaan’ ooit níet aanwezig geweest op deze wagen?
      Ik heb er overigens geen problemen mee.

      Login om te reageren
  4. cheatah zegt

    11 mei 2021 om 15:52

    Ik blijf bij mijn CLS Shooting Brake. In mijn optiek met AMG Paket de mooiste versie van de CLS

    Login om te reageren
    • erce zegt

      11 mei 2021 om 16:51

      Dit! De eerste CLS was fantastisch, de tweede was ook erg mooi, dit is gewoon jammer. Ik heb zelfs moeite met het verschil te zien tussen een CLS en een CLA

      Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      11 mei 2021 om 19:10

      Amen. Hier ook zo eentje.

      Login om te reageren
  5. saxoke zegt

    11 mei 2021 om 15:55

    Veel mensen vinden t een banaan (typ je op Google banaan in, zou er zelfs een cla of CLS als foto voorbij komen), maar ik vind m eigenlijk wel mooi. Alleen…. Die prijs. Bijna 90000 voor een simpel nog geen 200pk sterk dieseltje is gewoon TE duur.

    Login om te reageren
  6. pyrat zegt

    11 mei 2021 om 15:59

    Die groene CLS 53 AMG is wel erg mooi zo!

    Bij het concurrentie stuk verbaast het me dat een A7 er is met voorwielaandrijving, past toch niet bij zo’n auto.
    En een 8-serie Gran Coupé lijkt me meer de concurrent ipv de 6-serie GT.

    Login om te reageren
    • MoeWat zegt

      11 mei 2021 om 16:31

      @pyrat: daarom is een Audi maar een dure Volkswagen

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      11 mei 2021 om 16:44

      @pyrat: je koopt een A7 voor de mooi. Er zijn weinig rationele voordelen om hem te prefereren over een A6.
      Als enkel de mooiigheid doorslaggevend moet zijn, zal het kopers niks uitmaken welke wielen aangedreven zijn.

      Bovendien heeft Audi maar één achterwielaandrijver en dat is de R8, zo werkt het kennelijk gewoon.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        11 mei 2021 om 17:28

        Ook de e-tron is primair een achterwielaandrijver. Meestal is de frontmotor namelijk helemaal niet actief. Dat kun je aan mijn e-tron ook goed zien, de achterkant is viezer dan de rest van de auto, dat is typisch voor achterwielaandrijvers.

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          11 mei 2021 om 23:34

          @mashell: ik doelde meer op ICE-auto’s. De A7 is in essence een veredelde A6, om daar nou een compleet unieke basis voor te ontwikkelen die je dus maar voor één auto gebruikt…

          Login om te reageren
      • fabian159 zegt

        11 mei 2021 om 17:34

        De q4 heeft toch achterwiel aandrijving?

        Login om te reageren
      • pyrat zegt

        11 mei 2021 om 17:44

        @Loek: maak hem dan standaard quattro, dat past beter bij de hogere/sportievere positionering lijkt me.

        Login om te reageren
  7. lekkerlinksrijden zegt

    11 mei 2021 om 16:26

    Dan is de Volvo een koopje

    Login om te reageren
  8. kniesoor zegt

    11 mei 2021 om 16:37

    Ineens lijkt een M2 CS nog niet eens zo héél duur. Maar goed, ander formaat oto, dus de vergelijking is zo krom als een banaan (pun intended).

    Login om te reageren
    • roberto zegt

      11 mei 2021 om 20:20

      @amghans: jij bent gekke Hansie niet ofwel😉

      Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    11 mei 2021 om 16:53

    De update van de E laat die E-sedan en de CLS wel heel erg op elkaar lijken nu. En dan vind ik de E-sedan eigenlijk mooier: lijkt wat handiger met de ruimte om te gaan.

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    11 mei 2021 om 17:29

    Ik ben natuurlijk van team rood maar deze wagen ziet er in het rood wel erg goed uit. Maar het hierbij gekozen interieur is een gruwel, zwart met donkerblauw is gewoon erg lelijk.

    Login om te reageren
  11. blikmetwielen zegt

    11 mei 2021 om 18:04

    Een uitgetrokken cla.
    Zocken ik nog wel eennpaar.
    Triest

    Login om te reageren
  12. FiXeR zegt

    11 mei 2021 om 19:54

    Dan blijft de allereerste CLS toch wel de mooiste. (Zeg ik als eigenaar van een CLS 55 AMG)

    Login om te reageren
  13. dwfc zegt

    11 mei 2021 om 21:09

    Deze wagen zouden ze enkel met een 6 cilinder mogen aanbieden …

    Login om te reageren
  14. MarcoM zegt

    11 mei 2021 om 21:22

    Mooie snuit van de Mercedes en de prijs, tja, welkom in NL.

    Login om te reageren
  15. zakar36 zegt

    11 mei 2021 om 22:49

    Meer als 90.000 euro voor een 4 cilinder diesel!! En dat is de instapper!!!
    Dit is te gek voor woorden….

    Vond de vorige generaties toch stukken mooier en eleganter als dit model.
    Lijkt erop dat de nieuwe design stijl van Mercedes steeds minder wordt.

    Login om te reageren
  16. piebepost zegt

    11 mei 2021 om 22:58

    Daar bij Volvo, daar hebben ze de zaakjes goed voor elkaar.

    Login om te reageren
  17. ethylestra zegt

    11 mei 2021 om 23:33

    Doe maar een volvo s90 dan. In midnight blue met cremelederen interieur

    Login om te reageren
  18. neymar zegt

    12 mei 2021 om 00:14

    Wat een gedrocht op wielen

    Login om te reageren
  19. karhengst zegt

    12 mei 2021 om 08:53

    Waar ik niet bij kan is dat je als potentiële koper van dit model niet eens de keuze krijgt tussen AMG-Line en AvantGarde. Het hele idee van een premium model is dat je hem zo kunt configureren als je hem wilt, waarom moet daar dan een importeur zich tussen wringen en je per sé een door belastingen getergd model nog eens duurder maken door dergelijke overbodige upgrades?

    Het enige wat me inschiet is namelijk dat de nieuwe AvantGarde uitrusting de oude AMG-line was. Dus wellicht dat het voor de marketing wat fijner is een echt nieuw model te kunnen tonen. Wat dat betreft is het echt een lazy facelift.

    Login om te reageren
  20. arias zegt

    12 mei 2021 om 11:46

    Uit de markt geprijsd, veelste duur. Men kan allemaal met toeters en bellen komen maar de prijst schrikt toch af. Naast de belachelijke belastingsysteem in Nederland hebben automerken het verval van 4 deur coupés en sedans ook zelf in de hand. Waar je nog geen 10 jaar geleden een goede uitgeruste BMW 5 Serie voor net onder de 50 mille tikte, is tegenwoordig voor lager dan 70 mille geen 5 Serie meer te krijgen of moet ie wel heel kaal zijn. Zelfde met de E-Klasse. En dit is niet alleen in Nederland het geval, in Duitsland en de VS waar auto’s veel goedkoper zijn. Is de CLS nagenoeg uitgestorven wegens de te hoge prijs.

    Login om te reageren
  21. brera22 zegt

    12 mei 2021 om 12:57

    Nieuwe luxe autos zijn in Ned veel te duur geworden door de Bpm,waarom denk je dat de verkoop van dit soort autos in ned is ingestort ….
    al een aantal jaren..de hoge bpm maakt dit soort autos veel te duur hier..
    3 jr wachten en dan koop je ze vd hel;ft vd prijs hier in ned

    en dan zijn ze net zo goed want autos gaan bijna niet meer kapot…

    dit soort auto worden voornamelijk nog uit het buitenland gehaald na 1 a 2 jr en dan met flinke koprtingen verkocht…
    ik zelf rij een vette benz ,nog nieuw gekocht maar dit is dan ook de laatste en ik hoef nog geen bev zoals zovelen niet hier…
    de verkoop daarvan stagneert inmiddels in NED….dus regering,de bijtelling moet weer naar beneden anders stagneert de verkoop nog veel meer..

    Login om te reageren
  22. ozzytrk zegt

    13 mei 2021 om 06:36

    Walgelijke auto

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North