Prindiville G63 AMG: carbon blokhut met 600 pk

Auteur: , 30 Reacties

Mansory is niet de enige tuner die weet hoe je van de G-klasse een koolstofvezel tank maakt.

Waar liefhebbers van de Geländewagen nog steeds bijkomen van het carbonbrouwsel van Mansory, is het nu Prindiville dat een licht over deze opmerkelijke combi van materiaal en auto laat schijnen. Het resultaat is deze zwarte patser die niet alleen van buiten, maar ook onder de kap is aangepakt.

Prindiville G63 AMG

De motor krijgt een plusje van 50 pk, om uit te komen op bijna 600 paarden. Die winst is behaald door een setje verse enen en nullen in de ECU en een aangepast uitlaatsysteem. Verder is de ‘baksoftware getweakt om ervoor te zorgen dat de automaat overweg kan met het gegroeide vermogen.

Ook kreeg de G nieuwe velgen en werd het interieur opgeleukt met alcantara en leer. Prijs van al dat leuks? Omgerekend zo’n 340.000 euro. Het goede nieuws: daar zit een G63 Wagon bij inbegrepen. Mocht je nou een G65 AMG in de garage hebben staan, dan mag je daar waarschijnlijk ook deze 30-delige bodykit op laten plakken.



30 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Maar hoeveelichter Is het nu dan?
@rolov: 77KG
@991gt3rs: toch 0.06 procent winst!
@gtwillem: je zou het maar in je nek krijgen, 77 kg aan plaatstaal. Dan is het plotseling heel veel, en zo is alles relatief.

*trekt nog een biertje open*
@awesome: tsja, maar voor mijn zus zou het wel een mooi streefgetal zijn om af te vallen ;-)
@gtwillem: Ik word toch steeds benieuwder naar die zus van je. Ik hoor dingen als “een partij lelijk”, “trouwt met de eerste de beste die haar vroeg” en “77 kg afvallen”. Ik hoop voor jou dat je dan niet teveel op haar lijkt.
@berlinetta: nee. Ik ben aanzienlijk knapper. Niet dat dat moeilijk is ;-)
@gtwillem: Haha, baas! OT, doe maar niet…..
@awesome: ja en als het op je schoonmoeder valt is het weer te weinig.
Het is nooit goed
@gtwillem: Dat is ook niet zo moeilijk met een G-Klasse. Als je alleen al een carbon motorkap monteert bespaar je al zo een 20KG.
Nee
Is nou t lelijkste dat er is, 1000″ velgen en dan 10cm remschijven er onder. Overigens is de G er zelf ook niet mooier op geworden
de tering wat triest en lelijk. wat ik ook niet snap is dat je dan veel geld betaald voor zon bak en dat er dan zon oud mercedes taxi stuurtje in zit. Ziet er echt niet uit gewoon. stoelen zien dr ook smerig saai uit.
Ook handig dat wiel achterop, lekker gewichtsbesparend
@bassen: Gelukkig kan die er afgehaald worden.
@991gt3rs: Dat kun je niet aan het interieur zien maar wel aan de wijzerplaten. Het is een G55 ja.
Is dit geen g55 afgaand op het interieur?
@amgoleole: Dat kun je niet aan het interieur zien maar wel aan de wijzerplaten. Het is een G55 ja.
@991gt3rs: Loop nou niet als een kip zonder kop te praten. Je kan het aan interieur zien: je kan aan het stuur en aan de middenconsole duidelijk zien dat het om een oud model gaat.
@e550: Dan ben jij je kop al een lange tijd geleden verloren zeker.. pannekoek. Een G400 kan ook zo een interieur hebben en een G500 ook. Dus je kan het alleen aan de tellers zien op de foto’s. Het zelfde stuur is ook te bestellen in een G320 cdi. Dus alsjeblieft, als je er geen verstand van hebt, hou dan eens op met kakelen. En ik heb het over een G55 AMG en jij over een oud model?
@991gt3rs: nee jij praat echt compleet onzin. Het verschil is dat het oude model g55 heette en pas vanaf het nieuwste model het g63 is. Dus als het om een oud model gaat (wat je in het interieur ziet) kun je weten dat het niet om een g63 gaat. Want die bestond niet in het oude model.
@nvn1993: No shit Sherlock….
Dat is het lelijkste carbon dat ik ooit gezien heb.
@p0wn3d: viel mij ook op. Lijkt wel van die carbon stickerfolie van halfords.
Iets zegt mij dat dit nog een G55 AMG is. Oude stuur, oude stoelverstelknoppen, oude achteruitkijkspiegels…
@Pordon: Dat is het ook. Valt meteen op door de witte wijzerplaten.
Euhm…neen
Net een beetje te veel
Iets te veel van het ‘goede’
Ik heb de g klasse nooit mooi gevonden. Hutje op wielen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).