• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prins Maurits elektrisch rijden laten promoten kost 2 ton

Auteur: Dennis, gepost 28 januari 2010 om 10:50 – 70 Reacties

Prins Maurits

Met het Koningshuis heb ik persoonlijk niet zo heel erg veel. Het enige voordeel voor mij is de jaarlijkse vrije dag op Koninginnedag. Veel mensen kunnen zich erg opwinden over wat de Oranjes ons kosten, maar er zijn veel grotere bodemloze putten waar miljoenen belastinggeld in verdampen, dus laten we daar eerst eens naar kijken. Van mij mag het Koningshuis nog wel even blijven. De 41-jarige Prins Maurits is het minst stijve figuur die in het Oranje gezelschap rondloopt. Volgens het Ministerie van Verkeer en Waterstaat is Maurits dan ook de aangewezen persoon om het elektrisch rijden te promoten.

Zo’n promotieklusje doet onze hippe prins uiteraard niet voor niets. Als voorzitter van het propagandaclubje Formule E-Team mag hij dit jaar maximaal 204.000 euro declareren. 156.000 euro als persoonlijke vergoeding en 48.000 euro kantoorkosten. De vergoeding die de prins per uur ontvangt wilde het ministerie niet vrijgeven, maar het zou gaan om een marktconformbedrag voor een consultant. Ook wilde men niet kwijt hoeveel werk de prins heeft aan het voorzitterschap. Volgens bronnen zou het neerkomen op twee dagen per week. Omgerekend dus een vergoeding ver boven de balkenendenorm.

Prins Maurits is volgens het ministerie vooral zo geschikt voor de klus vanwege zijn internationale en nationale netwerk, zijn grote bekendheid bij publiek en bedrijfsleven en zijn koninklijke statuur, met daarmee samenhangend zijn verbindend vermogen. Tja, daar kunnen maar weinig mensen tegenop.

Paul Rosenmöller kreeg als voorzitter van de commissie-PAVEM voor een dag werken per week 70 duizend euro. Daarvan stortte hij later, na kritiek vanuit linkse hoek, 25 duizend euro terug. Het blijft vooralsnog onduidelijk of prins Maurits per uur minder of meer verdient dan Paul Rosenmöller . (via: volkskrant)

Ook interessant!

  • Elektrisch rijden is nu officieel goedkoper
  • elektrisch rijden duurder
    Elektrisch rijden duurder vanwege hoge stroomprijzen
  • 5 stellingen over elektrisch rijden
  • volkswagen managers elektrisch
    Managers van Volkswagen rijden niet elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, prins-maurits

Vorig bericht: « Rijkste man van Rusland wil een stadsauto lanceren
Volgend bericht: Politiekorpsen overtreden de wet met kentekenscanner »

Lees Interacties

Reacties

  1. Merry zegt

    28 januari 2010 om 10:55

    Je kan een hoop van de Fransen zeggen, maar die weten wel hoe je met dit soort figuren moet omgaan…

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      28 januari 2010 om 11:14

      @Merry: LOL. Vanaf morgen een republiek in plaats van de zoveelste “schavuit van oranje”.

      Login om te reageren
  2. Ash zegt

    28 januari 2010 om 10:57

    Volgens mij klopt de opbouw van de titel niet. Of ligt het aan mij?

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    28 januari 2010 om 11:00

    ik heb een electrische tandenborstel ..
    en daarom milieu-vriendelijker dan een gewone ..

    Login om te reageren
  4. DavidZ zegt

    28 januari 2010 om 11:05

    Gelukkig wil dit geniale kabinet de stroom voor die toekomstige electro-auto’s gezellig opwekken door middel van nieuw te bouwen zwaar vervuilende kolengestookte energie centrales……..

    Login om te reageren
  5. florisw zegt

    28 januari 2010 om 11:07

    Een beetje een vage titel als je het mij vraagt. Boodschap is wel duidelijk, maar een andere formulering kan geen kwaad.

    OT: Ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen;)

    Login om te reageren
  6. Roy zegt

    28 januari 2010 om 11:11

    Het kost wat zo’n prins, maar dan heb je ook niks.

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    28 januari 2010 om 11:11

    zou die kerel weten dat bijv. een Suzuki Swift ten alle tijden milieu-vriendelijker is dan electrisch rijden ??

    of gaat ie gewoon voor 2ton gratis geld ??

    Login om te reageren
    • trigger565 zegt

      28 januari 2010 om 11:33

      @lincoln: nee, hij klopt, maar ik moest ook even denken, nogal vreemd, werkwoorden na elkaar, was beter iets in de zin van ‘Elektrisch rijden door prins maurits laten promoten kost miljoen euro’

      Login om te reageren
    • Laue zegt

      28 januari 2010 om 11:41

      @lincoln:
      als ik prins was, of uberhaupt zoveel geld zou krijgen (niet verdienen) zou ik ook voor het geld gaan.

      Login om te reageren
  8. Lan_Evo zegt

    28 januari 2010 om 11:37

    Van mij mag het Koningshuis wel een keer inpakken hoor, lintjes doorknippen doen de Polen voor veel minder. ;)

    Login om te reageren
  9. Albert zegt

    28 januari 2010 om 11:37

    Zelden zoiets idioots gehoord! Dat hele koninklijke huis kost ons al €37 miljoen per jaar!
    Een te meer een bewijs dat we van die hele onzin af moeten, twee ton voor twee dagen “werk”.
    Als een echte manager 5 ton per jaar krijgt dan staat het hele land op de achterste poten en nu het van onze belastingcenten komt kan het blijkbaar zo maar….

    Login om te reageren
  10. NLBUURMAN zegt

    28 januari 2010 om 11:37

    48k kantoorkosten? hallelujah!

    Login om te reageren
  11. MR2 20V zegt

    28 januari 2010 om 11:41

    Van de zotte

    Login om te reageren
  12. Dennis zegt

    28 januari 2010 om 11:41

    @Ash & @florisw: Het is af en toe een beetje schipperen in de formulering van de titel om te zorgen dat deze bij voorkeur op één regel past. Er is niets mis met deze titel.

    Login om te reageren
  13. Merry zegt

    28 januari 2010 om 11:42

    Off withzz hiszz head!!!

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      28 januari 2010 om 11:49

      @Merry:

      kuddo’s to you

      @lincoln:

      doet me denken aan een nummertje van een of ander rapper met als hoofd deel van de tekst “..Cash Money..”

      en tja, oude auto’s stimuleren de economie niet zoveel als nieuwe he..

      Login om te reageren
  14. prop zegt

    28 januari 2010 om 11:46

    om misselijk van te worden. Links is zeer ongeschikt om automotive gerelateerde zaken te regelen word mij steeds duidelijker

    en de poppenkanst van het koningshuis, leuk dat we het hebben maar hou het puur voor de symboliek, ze zijn rijk genoeg om hun eigen shit te betalen en prins maurits, flikker aub ff op .. het is tegenwoordig allemaal consultant en weet ik veel wat, iemand die een rol als prins vervuld moet dit uit naam voor het volk doen en niet voor knaken als het allemaal zo nodig moet.

    En representatief is het al helemaal niet, vanwege hun nog meer misselijkmakende inkomen staan de koningelijke garages vol dure auto’s

    tijd voor een revolutie en anarchie

    Login om te reageren
  15. prop zegt

    28 januari 2010 om 11:48

    @ albert

    idd 37 miljoen, ex. een hele hoop andere kosten zoals onderhoud aan paleizen en die stinkboot van ze

    we betalen dr allemaal aan mee dus we hebben ook recht op gebruik daarvan. Ik neem genoegen met een uurtje maxima maximaal nemen

    Login om te reageren
  16. prop zegt

    28 januari 2010 om 11:49

    wie de fak is prins maurits eigenlijk

    Login om te reageren
  17. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2010 om 11:50

    @ Albert: ‘het koningshuis kost ons 37 miljoen per jaar’.
    Klopt!
    Het beveiligen van Obama kost ook 37 miljoen…
    PER DAG!

    Schijntje dus, die kosten voor het koningshuis. Zeker in vrgelijk met een president.

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      28 januari 2010 om 11:55

      @Svenska_Aeroplan_AB:
      Maar gelukkig hebben wij alleen prutsers in Nederland wonen die denken dat je met een swift door een bus heen kan rammen.
      Dus die 37 miljoen per dag voor de beveiling kunnen we in ons zak steken!

      Maar je wil zeggen dat ons koningshuis meer rol van betekenis heeft dan de President van de VS?

      Login om te reageren
    • Merry zegt

      28 januari 2010 om 12:00

      @Svenska_Aeroplan_AB:
      Ik zit dat eens even na te rekenen maar dat wil zeggen dat de yanks meer dan 13.000.000.000 dollar betalen per jaar om die tover negert in leven te houden???
      Da geleuf ik nie he!
      Of had je het over werk dagen want dan houden we 1/50 van dit bedrag over ;)

      Login om te reageren
  18. bakkerst zegt

    28 januari 2010 om 11:51

    of deze natuurlijk, helemaal toepasselijk voor het schone electrisch rijden:

    Login om te reageren
  19. bakkerst zegt

    28 januari 2010 om 11:52

    herkansing:

    http://www.youtube.com/watch?v=TecR_5-rQ4U

    Login om te reageren
  20. prop zegt

    28 januari 2010 om 11:55

    uhuh .. de vs vergelijken met dit misselijke land in beveiligingskosten .. mooi vergelijk. Daarbij vervuld obama daadwerkelijk nog een rol, beatrix moeten diep weggestopt worden in een bejaardentehuis waar ze 3x per week onder de douche mag vanwege bezuinigingen

    Login om te reageren
  21. volvo-adept zegt

    28 januari 2010 om 12:03

    Deze man is in de eerste plaats consultant en wordt als zodanig, tegen een marktconform tarief, ingehuurd. Toevallig is de man ook lid van het koninklijk huis.
    De overheid had voor dit tarief ook een onbekende nederlander kunnen inhuren, dan had je niemand gehoord.
    Ageren tegen het uurtarief van ingehuurde consultants lijkt mij reëel, maar dit soort ‘journalistiek’ vind ik teveel op de man gericht. In mijn ogen is hij niet meer of minder dan een goede ondernemer die weer een nieuwe opdracht heeft weten te verwerven.

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      28 januari 2010 om 12:06

      @volvo-adept:
      En gek vinden dat het bedrijfsleven niet rendabel is.

      Maar jij ben dus Prins Mautitszz? ;)

      Login om te reageren
    • de Sjonnies zegt

      28 januari 2010 om 13:18

      @volvo-adept:
      consultant = iemand die het ook niet weet

      Login om te reageren
  22. prop zegt

    28 januari 2010 om 12:11

    @ volvo adept

    ondernemer my ass, gespreid bedje, dat wel. daar kom je tenminste nog ergens mee. kan je ‘m persoonlijk overigens niet kwalijk nemen dat hij in deze situatie geboren is. Daarom gewoon correct afschaffen

    Login om te reageren
  23. oxymoron zegt

    28 januari 2010 om 12:13

    @volvo-adept:
    Maurits is geen lid van het koninklijk huis. Het probleem is hier dat een consultancycontract vergeven is dat boven de norm uitkomt waarbij Europese aanbesteding verplicht is. Dat is verdacht en het zou slim zijn van de koninklijke familie om de schijn van corruptie te vermijden.

    Login om te reageren
  24. timberleek zegt

    28 januari 2010 om 12:19

    als ze nou eerst eens zorgen dat er volledig bruikbare elektrische auto’s zijn voordat ze gaan promoten.

    nu is het alleen nog leuk voor in de stad. maar als je verder wil moet je alsnog een 2e auto hebben of huren.

    Login om te reageren
  25. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2010 om 12:20

    @ merry: nou ja, bij wijze van he!

    je snapt mn punt…

    Login om te reageren
  26. volvo-adept zegt

    28 januari 2010 om 12:21

    @Merry:
    Het bedrijfsleven niet rendabel? Waar komt deze wijsheid vandaan?
    Ik heb respect voor het ondernemerschap van dhr. van Oranje, die inmiddels (google maar even) zijn sporen verdient heeft in het bedrijfsleven. Dat, en het netwerk dat hij heeft, maakt dat hij een hoog tarief kan vragen.

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      28 januari 2010 om 13:13

      @volvo-adept:
      Ja dat zal allemaal wel.
      Maar voorvopig hebben we het hier wel over geld wat van de overheid komt.
      Het halve Nederlandse bedrijfsleven leunt op de staat.
      Het bedrijfsleven in Nederland mag van geluk spreken dat er weinig tot geen concurentie is want voor alles wat we afnemen gaat het door 3 of meer setjes handen.
      Zo kan ik ook winst maken.
      Er is een hoop poeha in het bedrijfsleven, ik spreek iedere maand dik betaalde vertengewoordigers die in hun Volvo’s langs komen om het mooie bedrijf spraatje te houden dat ze alles snel kunnen en de beste zijn.
      Uit eindelijk hebben ze geen zak op voorraad en zit ik te wachten.
      Die ton per jaar wat z’n clown kost kunnen ze betere bestedingen voor vinden.

      Het zelfde met bouw projecten die kosten bakken met geld omdat er allemaal comiste’s en andere grappenmakers rond lopen die echt helemaal niks toevoegen aan de waarde van gebouwen.
      En dit verhaal wordt nog erger als de overheid iets gaat bouwen want dan er uit alle hoeken van Nerdeland klaplopers geld uit iedereen ze zakken kloppen.

      Nee we moeten kappen met steun van de overheid, en dan eens kijken hoe gezond het bedrijfsleven is.

      Login om te reageren
  27. RobTWo zegt

    28 januari 2010 om 12:25

    Heel verstandige keuze: een prins met een broer die in een 8C Competizione met G-label rijdt.

    Login om te reageren
  28. prop zegt

    28 januari 2010 om 12:27

    De vicieuze cirkel heet dat, oorzaak en gevolg. oranje is zn achternaam dus mag hij bij elk bedrijf naar binnen wandelen en bij elke nieuwe ‘opdracht’ zn tarief verhogen valt ook helaas weinig van te zeggen natuurlijk

    Login om te reageren
  29. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2010 om 12:30

    @ volvo-adept: precies!

    Dus @ prop: bij andere Oranjes misschien het geval, maar Maurits kan écht wel wat hoor!

    Login om te reageren
  30. prop zegt

    28 januari 2010 om 12:33

    waar staat dat ik dat zeg, ik lees net al mn posts terug maar ik zie het niet staan. Mijn punt is dat kansen ook kunstmatig gecreeerd kunnen worden met zo’n achterban

    Login om te reageren
  31. Dennis the Menace zegt

    28 januari 2010 om 12:35

    Promoten voor iets wat er nog niet is en volgens mij voorlopig niet komt … de Electro-auto ….Deze regering schaamt zich nergens voor en geeft graag een tonnetje hier en een tonnetje daar …. ook al is het voor een koninklijke bezigheidstherapie …

    Login om te reageren
  32. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2010 om 12:38

    @ prop: in je laatste post insinueer je heel duidelijk dat hij zijn tarief kan verhogen vanwege zijn achternaam…

    Dit vind ik wat kortzichtig gezien de ervaring en kwaliteiten die Maurits heeft bewezen in het bedrijfsleven

    Login om te reageren
    • super zegt

      28 januari 2010 om 12:54

      @Svenska_Aeroplan_AB:

      “zijn grote bekendheid bij publiek en bedrijfsleven en zijn koninklijke statuur, met daarmee samenhangend zijn verbindend vermogen”

      heeft dat niets met zijn achternaam te maken denk je? Maar goed, door dit soort onfrisse zaken zal de waarde van de merknaam “oranje” binnenkort wel dusdanig kelderen dat ze blij mogen zijn als iemande ze nog wel een baan geeft.

      Login om te reageren
  33. prop zegt

    28 januari 2010 om 12:43

    kan eigenlijk mn laatste post weer herhalen om jou een antwoord te geven maar laat maar :-)

    Net als Van Vollenhove, lijkt me een aardige kerel maar ik moet altijd om ‘m lachen met zn onderzoekteam, net zo’n bemoeizuchtige nieuwsgierige clubje bejaarden

    onze meningen verschillen duidelijk.

    Login om te reageren
  34. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2010 om 12:59

    @ Super: ‘De vicieuze cirkel heet dat, oorzaak en gevolg. oranje is zn achternaam dus mag hij bij elk bedrijf naar binnen wandelen en bij elke nieuwe ‘opdracht’ zn tarief verhogen valt ook helaas weinig van te zeggen natuurlijk’

    Ging mij om deze comment…

    Login om te reageren
    • super zegt

      28 januari 2010 om 13:03

      @Svenska_Aeroplan_AB:
      het gaat er mij om dat je suggereerde dat maurits z’n statuur uitsluitend aan z’n zakelijke successen te danken heeft. Uit het persbericht van het ministerie blijkt echter duidelijk dat het ministerie denkt dat hij z’n statuur mede aan z’n achternaam dankt.

      Login om te reageren
  35. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2010 om 13:02

    PS: daarnaast vind ik het weer een discussie van niks.
    Typisch NL: iemand verdient wat meer, en heel het land staat op zn achterste poten…

    Daar gaat NL uiteindelijk aan kapot. Kijk naar ING: die mogen in NL geen top-bonussen meer uitkeren aan de top managers. Misschien terecht, maar al die topmanagers verdwijnen nu naar het buitenland.

    Nog een voorbeeld: ‘NL moet een kenniseconomie worden’. Mooi streven, maar als je de toppers qua kennis niet betaald, verdwijnen ze allemaal naar het buitenland. Betalen wij (de belastingbetaler) voor de opleiding, en een ander land plukt de vruchten.

    Erg kortzichtig dus, net als in dit verhaal.
    En typisch NL: we gunnen de ander niks meer dan onszelf…

    Login om te reageren
  36. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2010 om 13:05

    @ super: dat is omgekeerde redenatie… Hij heeft het zeker niet ALLEEN aan zn zakelijke succesen te danken, maar ook zeker niet ALLEEN aan zn naam!

    Dat is mn punt.
    Waarschijnlijk bedoelen we dus hetzelfde…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      28 januari 2010 om 13:22

      leuk hoor .. hebben we naast een water-manager ook een electra-manager ..

      maw .. die jongen zit aan de grond en krijgt hiermee wat centjes ..
      waarschijnlijk op voorhand ..

      en electrisch rijden kan em natuurlijk niet verrotten ..

      Login om te reageren
  37. Poll zegt

    28 januari 2010 om 13:06

    Eh, tja. Just another voorbeeld hoe goed we wel niet bezig zijn.

    Login om te reageren
  38. volvo-adept zegt

    28 januari 2010 om 13:11

    @prop en @super,

    Denken jullie niet dat hij net zoveel nadeel heeft van zijn naam, als voordeel? Neem als voorbeeld maar deze ‘nieuwsberichten’ in o.a. telegraaf en op autoblog?

    Voor mij bewijzen deze maar één ding: de gemiddelde nederlander moet altijd wat te zeuren hebben. Houdt hij zijn hand op, is het niet goed. Steekt hij zijn kop boven het maaiveld uit, ook niet.

    Login om te reageren
    • super zegt

      28 januari 2010 om 14:06

      @volvo-adept:
      heb ik het over voordelen/nadelen gehad? het enige dat ik heb gezegd is dat uit het bericht blijkt dat het van koninklijke huize zijn een reden was voor het ministerie om hem een opdracht te geven. Je leest dus gezeik waar er geen gezeik is, nogal apart.

      Login om te reageren
  39. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2010 om 13:21

    @ merry: ja, helemaal vrjgeven de economie!

    Goed idee!
    Het is alleen wel DE oorzaak van de wereldwijde economische crisis…
    Maar ach…

    Login om te reageren
  40. Sorcerer zegt

    28 januari 2010 om 13:33

    Leuk, al dat extra geld dat er wordt verdiend met milieuvriendelijk leven.

    Ik ben er ook van overtuigd dat bijv. Albert Heijn een veel grotere marge heeft op ‘biologische producten’, zoals hun melk die biologisch gewoon 2x zo duur is als andere melk! Volgens mij kost zoiets maar 10 cent per liter meer, maar ze vragen er 50 cent meer voor!

    Hetzelfde met dit soort shit, zoals elektrisch rijden. Sowieso vind ik dat er te veel hobbyprojectjes bezig zijn in NL, zoals zelf een Lotus ombouwen, terwijl er ook gewoon de Tesla is. Kan iemand me uitleggen waarom we hier het wiel opnieuw moeten uitvinden? Is er een verklaring voor, of gaat dat geld inderdaad down the drain, samen met die enorm riante vergoeding voor Maurits, die zijn auto’s ook al bpm-vrij mag kopen!?

    Login om te reageren
  41. Mr. Dj M. zegt

    28 januari 2010 om 14:00

    Gaat weer veel te makkelijk, jongens wanneer leren we het eens mensen niet zo veel te betalen. Als iedereen ze minder bied, dan komen ze echt wel een keer wat voor je doen en dan hoeft het niet meer belachelijk veel geld te kosten!

    Login om te reageren
  42. Benjamin1 zegt

    28 januari 2010 om 14:05

    wat een enorme k*ttitel Dennis, lees jij je eigen blogje nooit even terug ofzo?

    Ontopic: 39 miljoen was exclusief de staatsreisjes, onderhoud aan paleizen en nog veel meer kostenposten. Hoeveel ze nu precies kosten is een mysterie.

    Login om te reageren
  43. Jan Willem van Stuijvenberg zegt

    28 januari 2010 om 14:21

    Zijn opa was lid van de SS. Ik weet nog niet wat ik nu verwerpelijker vind…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      28 januari 2010 om 14:25

      @Jan Willem van Stuijvenberg:
      er waren wel meer mensen die lid van de SS waren ..

      daar behoef je de kleinkinderen toch niet mee lastig te vallen ..
      of in verband mee te brengen ??

      Login om te reageren
  44. Jan Willem van Stuijvenberg zegt

    28 januari 2010 om 14:51

    @lincoln
    Ja dat bedoel ik, maar wat hij doet is minstens zo erg. Immers door dit soort ‘rot-jong’ rijden we straks allemaal in een auto op batterijen…. Dat is wat mij betreft alleen iets voor op de kermis!

    Login om te reageren
  45. prop zegt

    28 januari 2010 om 15:17

    Maar ja goed, we houden iig zo de rijken rijk .. ook belangrijk.

    Login om te reageren
  46. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2010 om 15:20

    @ MR. dj M.: Snuggere henkie… Moet ik nou alles 2x zeggen hier!

    PS: daarnaast vind ik het weer een discussie van niks.
    Typisch NL: iemand verdient wat meer, en heel het land staat op zn achterste poten…

    Daar gaat NL uiteindelijk aan kapot. Kijk naar ING: die mogen in NL geen top-bonussen meer uitkeren aan de top managers. Misschien terecht, maar al die topmanagers verdwijnen nu naar het buitenland.

    Nog een voorbeeld: ‘NL moet een kenniseconomie worden’. Mooi streven, maar als je de toppers qua kennis niet betaald, verdwijnen ze allemaal naar het buitenland. Betalen wij (de belastingbetaler) voor de opleiding, en een ander land plukt de vruchten.

    Erg kortzichtig dus, net als in dit verhaal.
    En typisch NL: we gunnen de ander niks meer dan onszelf…

    Login om te reageren
    • super zegt

      28 januari 2010 om 15:35

      @Svenska_Aeroplan_AB:
      begrijp wel wat je bedoelt over obsessie met gelijkheid in nl maar die topbankiers mogen van mij wel aangepakt worden, ze spelen een gokspelletje waarbij wij betalen als zij verliezen en zij winnen als zij winnen, niet helemaal zoals het hoort dus.

      Login om te reageren
  47. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2010 om 15:24

    @ prop: dat is zeker belangrijk!

    Die bekostigen namelijk de gezondheidszorg, de veiligheid, de mobiliteit, de sociale zekerheden, kortom: alles in NL! Als je ze niet rijk houdt, gaan ze naar het buitenland n worden we een 3e wereld land…

    Login om te reageren
  48. prop zegt

    28 januari 2010 om 15:40

    mmmmwah ja en nee saab. ik sluit me aan bij super zn argument

    Login om te reageren
  49. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2010 om 15:50

    @ Super en prop: uiteraard moet het wel goed begeleidt worden! Daarom zei ik ook net tegen merry dat ik voor overheids CONTROLE ben, maar ik ben tegen oveheids REGULERING…

    In Amerika wordt je als bovengemiddeld talent op een Uni. in de watten gelegd, alles wordt voor je betaald. Waarom? Zo hou je je toptalent binnen. In NL is er al jaaaaaren een discussie gaande om dit ook te gaan doen. Waarom? Alle ‘eigen’ toppers verdwijnen bij bosjes. Gelukkig zijn er nog landen als Inda bijv., waar de lonen NOG lagen liggen dan in NL. Als dat ophoudt, wordt het zeer moeilijk een ‘kenniseconomie’ op te bouwen…

    Ik denk dat jullie het daar wel mee eens zijn toch? Dat populistische PVDA ‘iedereen gelijk’ gezeur… bah!

    Login om te reageren
    • super zegt

      28 januari 2010 om 16:08

      @Svenska_Aeroplan_AB:
      vrije markt is een goede diennaar maar een slechte meester, regulering/controle soms zijn beide nodig, liefst zo min mogelijk maar soms moet het.

      ben het met je eens wb toptalent, maar er zitten wel een hoop haken en ogen aan de “winnaarscultuur” in de vs. gemiddelde nederlander is misschien wel beter af dan gemiddelde amerikaan, aan de top kun je ws beter in vs wonen. moeilijke discussie maar ben wel met je eens dat we als volk teveel geobsedeerd zijn door gelijkheid.

      Login om te reageren
  50. prop zegt

    28 januari 2010 om 16:10

    je kan nogmaals amerika niet met dit pestland vergelijken. en maurits, ik ken ‘m eerlijk niet maar is hij een of andere topdude die het milieu van nederland kan redden met deze hobby die ‘m wordt aangeboden.

    ik heb overigens niets met de pvda, ik stem pvv dus begin alvast maar met schelden ;-)

    Login om te reageren
  51. kajagogo zegt

    28 januari 2010 om 18:11

    Is er nog een koningshuis lid dat wil bekeren naar de Islam ? Zoals Prins Charles. Zal vas en zeker een zéér puik signaal geven als broodnodig tegenwicht voor de slechte PVV. PuhhhhhVV.

    Login om te reageren
  52. Prop zegt

    28 januari 2010 om 19:04

    De opmerkelijke vergoedig van deze schijnbare prins werd zelfs opgemerkt door k
    Kwalbert Verlinker bij RTL Boulevard. Dan moet het echt buiten proportie zijn.

    Anarchie!!

    Login om te reageren
  53. 9000cse zegt

    29 januari 2010 om 01:30

    @ prop
    Jij stemt pvv? Daar zou ik nou echt nooit op gekomen zijn. Goh!

    Login om te reageren
  54. Cantago zegt

    29 januari 2010 om 17:24

    Ik vind het echt belachelijk… Steek mijn geld ergens anders in JA!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North