Dat is een van de uitkomsten van een onderzoek onder klanten met een private leasecontract bij ALD Automotive.
Haalde LeasePlan onlangs nog enkele malen het nieuws met acties rondom private leasecontracten met een Fiat 500 bij Media Markt en een Hyundai i10 bij Albert Heijn, uit klantenonderzoek bij ALD Automotive blijkt juist dat er vooral vraag is naar grotere modellen. Vooral auto’s uit het C-segment blijken populair, waaronder ook veel SUV’s en MPV’s.
Daarnaast zijn de klanten ook ouder dan ALD Automotive zelf had verwacht, zo schrijft de website Trends in autoleasing. Dachten zij vooral jong professionals aan te spreken met hun private leasecontracten, uit het onderzoek onder 400 klanten blijkt 65 procent in de categorie 36-65 jaar te vallen. 40 procent van de klanten met een private leasecontract onder een van de sublabels van ALD Automotive is ZZP’er of directeur/eigenaar van een mkb-bedrijf.
Opvallend is verder dat veel klanten van de leasemaatschappij kiezen voor langlopende contracten van 48 maanden in plaats van de gebruikelijke 24 of 36 maanden. Op basis van de bevindingen gaat de maatschappij onder andere een overlijdensrisicoverzekering aanbieden aan haar klanten.
730ld zegt
Hok!!