• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prodrive komt in 2008 met eigen F1 team

Auteur: Dennis, gepost 30 april 2006 om 11:41 – 14 Reacties

Prodrive P2

Voor Subaru liefhebbers zal Prodrive geen onbekende zijn. Het bedrijf heeft een goede reputatie opgebouwd als het gaat om het verbeteren van Subaru straat- en rallymodellen. Wij kennen het bedrijf met name van het P2 Concept (hier afgebeeld), die begin dit jaar te bewonderen was op de Britse Autosport Internationaal show…

Prodrive mag vanaf 2008 mee gaan doen met de Formule 1 en heeft dus minder dan twee jaar de tijd om een team samen te stellen en twee concurrerende F1 bolides te bouwen. Het bedrijf opgericht door David Richards, heeft inmiddels meer dan 20 jaar ervaring in de motorsport en is helemaal klaar voor deze nieuwe uitdaging.

De Formule 1 speelt een belangrijke rol bij de ontwikkeling van de auto’s waarin wij dagelijks rijden. Veel ervaringen die in de Formule 1 zijn opgedaan, hebben zich al op een of andere manier vertaald naar technologie in onze allerdaagse auto’s. Een positieve ontwikkeling dus (bron: news.bbc.co.uk).

Ook interessant!

  • Nederlander in de F1
    Komt er nog een Nederlander in de F1?
  • Charles Leclerc beroofd van peperduur horloge
    Het is wéér feest bij team Ferrari
  • f1 rechten ziggo
    'Ziggo verliest F1 rechten'
  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, prodrive, Subaru

Vorig bericht: « Gumball 2006 sneak preview
Volgend bericht: Driving skills »

Lees Interacties

Reacties

  1. JeffreyG zegt

    30 april 2006 om 12:40

    we zien wel wat ze ervan maken ;)

    Login om te reageren
  2. JPM zegt

    30 april 2006 om 12:45

    Zal gaan concurreren met Midland, Super Aguri en STR. Zal nooit races gaan winnen in de F1.

    Login om te reageren
  3. BM zegt

    30 april 2006 om 13:28

    Hoe weet jij dat nou weer JPM. Je denkt dat je er verstand van hebt maar hier blijkt dus uit dat je dat helemaal niet hebt. Ten eerste hebben ze nog 2 jaar de tijd om een auto te ontwikkelen, en ten tweede hebben ze verstand van auto’s, iets wat meestal wel helpt in de autosport. Dit zijn twee dingen die ze bij Midland, Super Aguri en STR niet hadden dus misschien gaan ze het wel hartstikke goed doen.

    Login om te reageren
  4. smaakversterker zegt

    30 april 2006 om 14:00

    F1 is toch een aparte league, denk niet dat ze zullen scoren.

    Login om te reageren
  5. sicko zegt

    30 april 2006 om 14:08

    It’s all about the money! Of ze dezelfde gigantische budgetten als de topspelers bij elkaar kunnen krijgen blijft wel de vraag natuurlijk.

    Login om te reageren
  6. JPM zegt

    30 april 2006 om 15:10

    @BM
    Hoe ik dat weet? Omdat teams als Ferrari en McLaren al decennia meedoen, dus meer dan 2 jaar ervaring. Jij zegt ze hebben al verstand van auto’s. Waar slaat dat in godsnaam op. Nee Ferrari, Mercedes, BMW, Toyota, Renault en Honda hebben dat natuurlijk niet he? Hmm nog een voorbeeld dat ze geen races zullen winnen is hun beschikbare budget. Toyota geeft al jaren miljarden uit en daar kan een fabriekje als Prodrive niet tegenop. Daarom gaan ze concurreren met teams die dit ook niet hebben zoals al eerder gezegd Midland, Super Aguri en STR. Dat zeggen ze ook zelf. Ze zijn niet dom ofzo.

    Login om te reageren
  7. SupA zegt

    30 april 2006 om 17:23

    Waarschijnlijk gaan ze alleen concurreren met die prutsers van Super Aguri. Super Aguri zal nog jaren stijf achteraan blijven op de grid, dat is als ze het al meer dan 2 jaar halen in de f1. Ik vind Midland en Torro Rosso toch echt wel een niveau (zo niet, dan twee) beter dan SA.
    Maar eigenlijk kan je nu nog helemaal niets voorspellen, je weet gewoon niet met hoeveel geld er wordt gesmeten bij prodrive. En in de F1 draait eigenlijk gewoon alles om het geld.

    Login om te reageren
  8. JPM zegt

    30 april 2006 om 19:05

    @ SupA

    Absoluut niet waar. Toyota heeft over twee jaar bijna 3 miljard euro uitgegeven aan de F1. Renault ruim 400 miljoen. En wie is er kampioen geworden? Renault. En wie presteert er slecht? Toyota. Het gaat om innovativiteit.
    En wat je zegt over Super Aguri klopt ook niet, want dat team is financieel sterker dan Midland omdat het een B-team is van Honda. Ze rijden met een oud Arrows chassis. Ze worden nog wel iets beter.

    Login om te reageren
  9. SupA zegt

    30 april 2006 om 19:41

    Waarom spreek jij eigenlijk iedereen die hier is tegen? Als je echt op de hoogt zou zijn, zou je weten dat Super Aguri GEEN b-team van Honda is. En Toyota dat is dan één uitzondering op de regel van het grote geld. Maar kijk maar naar red-bull die zijn voor 2009 bij de top.

    Login om te reageren
  10. JPM zegt

    30 april 2006 om 22:59

    Hahaha je zet jezelf nu echt voor schut. Maar dat geeft niet, misschien ben je een nieuwe F1 fan. Ok even voor de goede orde SuperAguri is wel een B-Team van Honda. Beetje surfen op formule 1 site’s en je komt er wel achter. Veel succes!

    PS: Waarom ik iedereen tegenspreek? Omdat ik F1 leuk vind en anderen van juiste informatie wil verschaffen.

    Login om te reageren
  11. SupA zegt

    1 mei 2006 om 09:32

    http://www.planet-f1.com/News/Story_Page/0,15909,3210_3501_1043380,00.html

    Kijk vooral naar dit stukje: At the launch of his team, he said: “We are a Japanese team, that is very important. But we are not Honda’s B-team by any means.”

    Login om te reageren
  12. JPM zegt

    1 mei 2006 om 12:25

    Haha maar dat klopt echt niet. Ik zou het ook geloven als ik het zo zou lezen. Nee maar serieus, Honda heeft de 46 miljoen inschijfgeld betaald, leveren de motoren, ontwerpen het chassis, zijn de grootste sponsor en leveren de rijders. Het is net zoiets als RedBull en STR. Honda wilde Sato ergens onderbrengen en ruimte hebben voor aankomende talenten. Maar even goede vrienden, je moet niet altijd alles geloven wat je leest. Excuses als ik flauw was.

    Login om te reageren
  13. fubar zegt

    18 juni 2006 om 22:23

    al gezien op top gear

    http://www.youtube.com/watch?v=sya0mnbl1vs&search=top%20gear

    Login om te reageren
  14. Jelle zegt

    13 december 2006 om 15:18

    Maak je maar geen zorgen over prodrive, die gaan het best goed doen.

    Maar eerst zullen dit jaar Toyota en Super Aguri schitteren naast de bekenden (Mclaren, Renault, Ferrari)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North