• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Project Kahn en Lorinser doen samen de “S”

Auteur: Alwood, gepost 7 december 2008 om 17:54 – 20 Reacties

vroem


Project Kahn, een Britse designer, en Lorinser, een Duitse tjoener, hebben besloten samen een redelijk speciale S-klasse te maken. Onder het mom van “if you can’t beat them, join them” zijn ze samen aan dit project begonnen, waarbij Kahn de wielen en het interieur verzorgt en Lorinser het plaatwerk en de techniek prepareert.

Het is vooral een stijloefening geworden, er is namelijk geen extra prestatie uit de Mercedes geperst. De voorspatborden en uitlaten zijn duidelijk van de Duitsers afkomstig, de wielen duidelijk niet. Inmiddels zijn de SLR-velgen toch wat passé, dus erg gek is het niet dat Lorinser wel een ander setje onder de Merc wenste.

Nu is het nog wachten op verbeterde vermogenscijfers en verhoogde topsnelheden. Of misschien een hybride systeem? Op die manier kan een tjoener ook nog wat winst uit de dalende economie trekken. Mocht het dynamische duo verder blijven werken dan schuif ik de CL naar voren als slachtoffer. Weten we meteen dat die wel op 460pk uitkomt.

Sssklassse

New Kahn RSL Wheel

The stunning Kahn RSL 9 X 21 matte black (front) and 10.5 X 21 (rear) wheels – tempered with a delicate red stripe; bestows an air of serene detachment toward the Mercedes S Class.

As part of a unique agreement with German tuning legends Lorinser; Project Kahn will also provide the intricate detail and full bespoke leather interior for the Mercedes S Class. The German based company will provide body styling parts.

Marcus Lorinser believes Afzal Kahn has surpassed his company’s expectations by bestowing upon the Mercedes S Class; a unique blend of individuality and some truly immaculate characteristics.

He said: “We are positive about our cooperation, not least because of the combination of our good image, know-how as well as the long term experience in business of Kahn Design.

“The unique philosophy and life style expressed in the Kahn RSL wheel is truly sensational. This project is without a doubt the perfect blend of British and German styling and it will certainly ensure a great deal of customer satisfaction.”

According to Afzal Kahn, the new Kahn RSL is the first in a set of wheels that will be released in the coming weeks and months ahead.

The principal British designer said: “This innovative partnership will ensure Individuals with exquisite taste will find exactly what they are looking for.

“The Kahn RSL wheel enhances the sophistication of the Mercedes S Class and embraces the vehicle’s distinct style.

“However, in the coming weeks and months ahead we will be releasing numerous products that live up to my high standards and unique philosophy.”

When perfect design unites with breathtaking performance: You have arrived in the world of Project Kahn and Lorinser!

Ook interessant!

  • Mercedes V-klasse is te saai, aldus Lumma
  • Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
    Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
  • Video: Mercedes AMG Project One voorgesteld door Lewis
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

lorinser, Mercedes, project-kahn, s-klasse, tuning

Vorig bericht: « Meer Mindset E-Motion
Volgend bericht: Video: Rallyrijden in een Reiter Gallardo! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Phils zegt

    7 december 2008 om 17:57

    Die kieuwen aan de voorspatborden kloppen niet, het past gewoon niet bij die wagen

    Login om te reageren
  2. vla zegt

    7 december 2008 om 17:58

    Duitsers die ‘samenwerken’ met Britten… Yeah right, ik draai het contactsleuteltje om en de boel gaat op automatische piloot een kamikaze missie uitvoeren naar Smith Square, Westminster, London.

    Login om te reageren
  3. yassin amen zegt

    7 december 2008 om 18:04

    Tjah… ”Was ist ugly”. wat is er mis met de amg

    Login om te reageren
  4. a. zegt

    7 december 2008 om 18:18

    moooi ding, lelijke uitlaten mar de velgen maken het weer goed

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    7 december 2008 om 18:23

    Velgen? Welke velgen? Ik zie zwarte gaten met een wit centrum… Oh, en als ik heel goed kijk wat streepjes vanuit het midden. Of ligt dat aan mijn monitor?

    Login om te reageren
  6. a. zegt

    7 december 2008 om 18:26

    uhumm..

    IK VIND die velgen er prachtig onder staan ;)

    Login om te reageren
  7. jOnas zegt

    7 december 2008 om 18:33

    dus wordt hij dubbel zo lelijk?

    Login om te reageren
  8. Dennis zegt

    7 december 2008 om 18:34

    Heb je geen interieurfoto’s? Ben daar wel meer benieuwd/benieuwder voor :-P

    Login om te reageren
  9. Jesper zegt

    7 december 2008 om 18:46

    Gevalletje van geen smaak… dan toch liever een S600 AMG :)

    Login om te reageren
  10. Een betere ontwerper zegt

    7 december 2008 om 19:00

    Is er nou geen enkele tuner behalve AMG zelf die Mercedessen MOOIER OM NAAR TE KIJKEN maakt of zo? Deze is iig niet zo erg als die scheepsladingen asma’s voor de UAE, maar het ziet er nog steeds niet uit.

    Gewoon maar weer aan AMG overlaten.

    Login om te reageren
  11. jdm zegt

    7 december 2008 om 19:05

    tupperrware….

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    7 december 2008 om 19:12

    ressesie = als tuners zelfs gaan fuseren ..

    Login om te reageren
  13. VonStroke zegt

    7 december 2008 om 19:19

    Overdaad schaadt, dat is hier nog maar eens duidelijk.

    Login om te reageren
  14. Maarten Overgaauw zegt

    7 december 2008 om 19:20

    Op de een of andere manier heb ik achteraf getunede auto’s nog nooit vet gevonden. Echt nog helemaal nooit. Hoewel ik wel fan ben van alle huistuners, de rest vind ik áltijd verkrachting. Onbegrijpelijk vind ik ook die chiptuners. Fabrikanten spenderen miljoenen aan de ontwikkeling van een motor en vervolgens komt er een goochemerd uit almere die er even door in de software te roeren 100 Nm op gooit. Maar dat terzijde.

    Ik ben gewoon principieel tegen álle niet af-fabriek opties.

    Een chique auto wordt ordinair gemaakt, een toch al ordinaire auto nog lelijker. Het komt altijd neer op spoilertje, chipje, chrome velgen, zwarte ramen, 2-3-4 extra uitlaten en een paar luchthappertjes. En het klopt nóóit.

    Login om te reageren
  15. Maarten Overgaauw zegt

    7 december 2008 om 19:25

    En waar kan ik trouwens nu nog veilig op klikken. Die ohra rechtsboven is reclame. Zomoto daaronder wekt de indruk bij AB te horen maar is het niet. Dan hebben we in het artikel nog Telfort, daaronder Google en daaronder weer een of andere Turkse Telecomslet die zich voordoet als reaguurder. En tensloote zit Google weer tussen tijdloos en laatste reacties. En daar staat dan weer wél boven: ‘advertentie’. Tuurlijk, ook bij Autoblog moet de schoorsteen roken, maar dit is zo dom. Trouwens, ik zou het als adverteerder niet leuk vinden als ik zou zien dat op de zelfde pagina nog een telecomslet aan de gang is, maargoed. Bah!!

    Login om te reageren
  16. Maarten Overgaauw zegt

    7 december 2008 om 19:28

    En door alle reclames zie je dus dat zelfs als ik er op let, de hele banner aan de linkerkant, die ook nog eens de layout van de site verkracht door de links een pagina naar beneden te schuiven, mij geheel ontgaat. Mijn familie leeft min of meer van de reclame, en op een site van dit type hoort wat reclame anders ben je als webmaster niet goed bezig, maar dit is echt een zéér matige indeling.

    Login om te reageren
  17. YK zegt

    7 december 2008 om 19:47

    @Maarten Overgraauw,

    Dude, chill out. ;) Gewoon ff je muis beter controleren… :roll:

    Login om te reageren
  18. Joost zegt

    7 december 2008 om 19:54

    @ Maarten Overgaauw: Download Firefox, download Adblock Plus en je hebt (bijna) nergens meer last van. De enige reclame die ik nog zie is die voor de ‘gratis’ telefoon..

    Login om te reageren
  19. Markus zegt

    7 december 2008 om 20:24

    Best aardige velgen, maar het past totaal niet bij een S klasse. Stop ze lekker onder een witte Golf ofzo, dan heeft het iets.

    Login om te reageren
  20. rick zegt

    7 december 2008 om 21:45

    @citrofiel

    owkej.. HELEEMAAL MET JE EENS;)
    this ja niks dit ding..
    een s klasse instapmodel is nog mooier..
    komop.. hoe ziet dit er uit als je er mee komt aanrijden?
    en als directeur aankomt..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North