• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer Mindset E-Motion

Auteur: Alwood, gepost 7 december 2008 om 16:59 – 32 Reacties

Afbeelding Meer Mindset E-MotionAfbeelding Meer Mindset E-MotionAfbeelding Meer Mindset E-MotionAfbeelding Meer Mindset E-Motion

Shooting Break?
Het internet is een tochtig gebeuren. Er zijn namelijk weer wat nieuwe foto’s naar buiten gekomen. Het gaat om foto’s van de Mindset E-Motion, het antwoord van een Zwitsers designbureau.

De E-Motion kende we al even. Het is een hybride, maar niet volgens het Prius-concept. De Mindset wordt alleen door elektromotoren aangedreven. Er zit wel een brandstofmotor in de auto maar deze gaat slechts aan om elektriciteit op te wekken, niet om wielen direct aan te drijven. In combinatie met een aluminium frame en plastic body zorgt dit voor een laag voertuiggewicht. De 4,2m lange E-Motion weegt slechts 800kg. Dat is 400(!) kilo lichter dan bijvoorbeeld een Peugeot 207.

En dan nu het grote nieuws; de productie moet in 2009 beginnen. Dan ligt de auto toch meer binnen bereik dan het futuristische uiterlijk doet vermoeden! Wel hangt er een prijskaartje van ongeveer €50.000,- aan. Hoewel deze auto met een 24pk tweecilinder benzinemotortje wel in de lichtste bijtellingsklasse zal vallen. (via: motorauthority.com)

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • BMW XM is hier en de krachtigste M ooit
    BMW XM is hier en is de krachtigste M ooit Concept
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Maserati Levante als Hybride: de nieuwe instapper is hier

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Hybride

Vorig bericht: « Reminder: Top Gear S12E06, 21:00 uur, BBC2
Volgend bericht: Project Kahn en Lorinser doen samen de “S” »

Lees Interacties

Reacties

  1. herbie zegt

    7 december 2008 om 17:02

    wat een lelijk ding.

    Login om te reageren
  2. gekke turbo zegt

    7 december 2008 om 17:06

    als ie nou eens een achterbank kreeg en die rare achterwielen in de koets verwerkt werden zou je er nog aan kunnen denken. nu is het vooral een model dat te futuristisch uitziet met een dikke prijskaartje waar de prestaties waarschijnlijk niet denderend zullen zijn.

    Login om te reageren
  3. Brammer zegt

    7 december 2008 om 17:11

    Veel grip kan dat ding toch niet hebben met die smalle bandjes ? Wie gaat er 50k aan een auto willen geven zonder comfort ?

    Login om te reageren
  4. blokker5 zegt

    7 december 2008 om 17:12

    en wie denkt deze auto serieus volgend jaar op de nederlandse snelwegen zal rondrijden?

    Login om te reageren
  5. jasper zegt

    7 december 2008 om 17:27

    ze hebben gelukkig al aan het nieuwe banden regelement gedacht xD

    Login om te reageren
  6. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    7 december 2008 om 17:35

    Wat een gek ding.
    Ik denk dat ie mooier is als ze dat rare scheve dak met die ramen eraf halen en dat spoiler-achtig ding achterop laten staan.
    Wat zijn de prestaties??

    Login om te reageren
  7. RX7/Supra MKIV zegt

    7 december 2008 om 17:36

    Vind het maar een raar autotje..

    Login om te reageren
  8. Suprageex zegt

    7 december 2008 om 17:39

    Stond in de GTO hele tijd geleden…

    Login om te reageren
  9. gekke turbo zegt

    7 december 2008 om 17:40

    @corrado vr6 slc/BMWe30 schrijft

    ik denk dat ie wel akelig in de buurt van de tesla zal komen, want deze is rond de 400kg (30%) lichter en dat is niet mis. alleen vraag ik me af hoe sterk de elektrische motor hierin is.

    Login om te reageren
  10. VonStroke zegt

    7 december 2008 om 17:45

    Ach, ik geef het ding een kans. Het ziet er best gaaf uit moet ik zeggen. Ok, er liggen wel geen banden onder formaat 350, maar dat zou ronduit debiel geweest zijn gezien het concept van de auto.

    Login om te reageren
  11. gekke turbo zegt

    7 december 2008 om 17:46

    + nog grotere en lichtere banden

    Login om te reageren
  12. Maarten Overgaauw zegt

    7 december 2008 om 17:51

    Is dit legomobielverhaal weer zo’n rondje: ‘hij moet volgende maand op de markt komen, alleen een investeerder voor tweehonderd miljoen is nog nodig’?

    En die stoelen, ik krijg al rugpijn als ik er naar kijk.. Zullen ook lekker ondersteunen in de bochten trouwens.. Not to mention de kotslkleur.

    Rare retro/stripboek auto.

    Login om te reageren
  13. bouwt zegt

    7 december 2008 om 17:56

    …En zo doen we langzaam een stapje terug tot we weer met paard en wagen rijden.

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    7 december 2008 om 18:03

    Je hebt in Nederland geen reservewiel nodig, want als je een lekke band hebt, sloop je gewoon een fiets die je overal hier kunt vinden.

    Login om te reageren
  15. Klassiekerrally zegt

    7 december 2008 om 18:21

    Ik vind ’t helemaal zo gek nog niet. Alleen de neus is me wat te rond vergeleken met de rest van de auto.

    Login om te reageren
  16. Quicknick1987 zegt

    7 december 2008 om 18:41

    Coole koets…

    Login om te reageren
  17. dev zegt

    7 december 2008 om 18:45

    Eerst maar eens kijken of het ding daadwerkelijk in productie gaat. De Aptera en de LoReMo zijn ook nog steeds niet in productie, en de startdatum daarvan schuift ook steeds op.

    Login om te reageren
  18. Cantago zegt

    7 december 2008 om 20:10

    Doet me heel erg aan die Hummer met houte wielen denken;)

    Login om te reageren
  19. SimonMc zegt

    7 december 2008 om 20:32

    “Dat is 400(!) kilo lichter dan bijvoorbeeld een Peugeot 207”

    Ja, maar de peugeot 207 is nu ook niet bepaald een lichtgewicht te noemen he?

    Login om te reageren
  20. DJD zegt

    7 december 2008 om 20:41

    Waarom maken al die zwitserse bedrijfjes toch hondslelijke creaturen?

    Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    7 december 2008 om 22:13

    Zo futuristisch is ie. Lijkt wat een een Karmann Ghia. Waarschijnlijk dat ie er tijdens zijn lunchpauze bij VW eraan werkte. Of dat ze daar het ontwerp geweigerd hebben, en dat hij het nu maar op zijn eigen probeert. Ziet er wel leuk uit.

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    7 december 2008 om 22:15

    Karmann Ghia? Heb je stiekem van ’t Belgische gerstenat genipt? ;)

    Login om te reageren
  23. honda-turbo zegt

    7 december 2008 om 22:32

    haha ik heb een honda civic die weegt maar 825 kilo dus scheelt niet veel en heeft heel wat meer pktjes dan dat ding maja

    Login om te reageren
  24. Hans zegt

    8 december 2008 om 09:41

    honda-turbo schrijft,

    7 December 2008 om 22:32
    haha ik heb een honda civic die weegt maar 825 kilo dus scheelt niet veel en heeft heel wat meer pktjes dan dat ding maja

    Maak er maar 950 kg van

    Login om te reageren
  25. Edwin zegt

    8 december 2008 om 10:50

    @Klassiekerrally… mmm ik kan me iets van de opmerking over karmann Ghia voorstellen.

    Euhh de voorkant dan:


    Toch ?

    Login om te reageren
  26. -niels- zegt

    8 december 2008 om 11:37

    als ze die achterwielen nou gewoon zouden inbouwen en de prijs iets lager maakten vind ik hem zo gek nog niet.

    Login om te reageren
  27. q-oekje zegt

    8 december 2008 om 13:11

    Login om te reageren
  28. Wouterman! zegt

    8 december 2008 om 15:39

    Ben ik hier dan de enige die het een warm hart toedraagt?

    T’is geen Ferrari (waar overigens alleen patsers in rijden, gevaarlijke opmerking ;) ), maar ik vind hem welzeker okee!!

    Login om te reageren
  29. honda-turbo zegt

    8 december 2008 om 20:49

    # Hans schrijft,
    8 December 2008 om 9:41

    honda-turbo schrijft,

    7 December 2008 om 22:32
    haha ik heb een honda civic die weegt maar 825 kilo dus scheelt niet veel en heeft heel wat meer pktjes dan dat ding maja

    Maak er maar 950 kg van

    nee hoor staat in de papieren beschreven en een kennis heeft een brug kun je um ook wegen en het klopte op een paar kilo’s meer muziek en andere rommel

    Login om te reageren
  30. EnRiCo zegt

    8 december 2008 om 23:01

    leuk design, futuristisch, en zuinig.

    in ieder geval beter dan de smart roadster

    Login om te reageren
  31. BasRotterdam zegt

    9 december 2008 om 09:04

    Leuk dat de kracht van de generator vermeld word . . .
    Maar wat is de kracht van de aandrijving?

    Login om te reageren
  32. Feik zegt

    11 januari 2009 om 01:49

    tis altijd toch zo? eerst vinden mensen het een lelijke auto, maar als ze de auto regelmatig rond zien scheuren gaan ze ervan houen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North