
Het internet is een tochtig gebeuren. Er zijn namelijk weer wat nieuwe foto’s naar buiten gekomen. Het gaat om foto’s van de Mindset E-Motion, het antwoord van een Zwitsers designbureau.
De E-Motion kende we al even. Het is een hybride, maar niet volgens het Prius-concept. De Mindset wordt alleen door elektromotoren aangedreven. Er zit wel een brandstofmotor in de auto maar deze gaat slechts aan om elektriciteit op te wekken, niet om wielen direct aan te drijven. In combinatie met een aluminium frame en plastic body zorgt dit voor een laag voertuiggewicht. De 4,2m lange E-Motion weegt slechts 800kg. Dat is 400(!) kilo lichter dan bijvoorbeeld een Peugeot 207.
En dan nu het grote nieuws; de productie moet in 2009 beginnen. Dan ligt de auto toch meer binnen bereik dan het futuristische uiterlijk doet vermoeden! Wel hangt er een prijskaartje van ongeveer €50.000,- aan. Hoewel deze auto met een 24pk tweecilinder benzinemotortje wel in de lichtste bijtellingsklasse zal vallen. (via: motorauthority.com)








wat een lelijk ding.
als ie nou eens een achterbank kreeg en die rare achterwielen in de koets verwerkt werden zou je er nog aan kunnen denken. nu is het vooral een model dat te futuristisch uitziet met een dikke prijskaartje waar de prestaties waarschijnlijk niet denderend zullen zijn.
Veel grip kan dat ding toch niet hebben met die smalle bandjes ? Wie gaat er 50k aan een auto willen geven zonder comfort ?
en wie denkt deze auto serieus volgend jaar op de nederlandse snelwegen zal rondrijden?
ze hebben gelukkig al aan het nieuwe banden regelement gedacht xD
Wat een gek ding.
Ik denk dat ie mooier is als ze dat rare scheve dak met die ramen eraf halen en dat spoiler-achtig ding achterop laten staan.
Wat zijn de prestaties??
Vind het maar een raar autotje..
Stond in de GTO hele tijd geleden…
@corrado vr6 slc/BMWe30 schrijft
ik denk dat ie wel akelig in de buurt van de tesla zal komen, want deze is rond de 400kg (30%) lichter en dat is niet mis. alleen vraag ik me af hoe sterk de elektrische motor hierin is.
Ach, ik geef het ding een kans. Het ziet er best gaaf uit moet ik zeggen. Ok, er liggen wel geen banden onder formaat 350, maar dat zou ronduit debiel geweest zijn gezien het concept van de auto.
+ nog grotere en lichtere banden
Is dit legomobielverhaal weer zo’n rondje: ‘hij moet volgende maand op de markt komen, alleen een investeerder voor tweehonderd miljoen is nog nodig’?
En die stoelen, ik krijg al rugpijn als ik er naar kijk.. Zullen ook lekker ondersteunen in de bochten trouwens.. Not to mention de kotslkleur.
Rare retro/stripboek auto.
…En zo doen we langzaam een stapje terug tot we weer met paard en wagen rijden.
Je hebt in Nederland geen reservewiel nodig, want als je een lekke band hebt, sloop je gewoon een fiets die je overal hier kunt vinden.
Ik vind ’t helemaal zo gek nog niet. Alleen de neus is me wat te rond vergeleken met de rest van de auto.
Coole koets…
Eerst maar eens kijken of het ding daadwerkelijk in productie gaat. De Aptera en de LoReMo zijn ook nog steeds niet in productie, en de startdatum daarvan schuift ook steeds op.
Doet me heel erg aan die Hummer met houte wielen denken;)
“Dat is 400(!) kilo lichter dan bijvoorbeeld een Peugeot 207”
Ja, maar de peugeot 207 is nu ook niet bepaald een lichtgewicht te noemen he?
Waarom maken al die zwitserse bedrijfjes toch hondslelijke creaturen?
Zo futuristisch is ie. Lijkt wat een een Karmann Ghia. Waarschijnlijk dat ie er tijdens zijn lunchpauze bij VW eraan werkte. Of dat ze daar het ontwerp geweigerd hebben, en dat hij het nu maar op zijn eigen probeert. Ziet er wel leuk uit.
Karmann Ghia? Heb je stiekem van ’t Belgische gerstenat genipt? ;)
haha ik heb een honda civic die weegt maar 825 kilo dus scheelt niet veel en heeft heel wat meer pktjes dan dat ding maja
honda-turbo schrijft,
7 December 2008 om 22:32
haha ik heb een honda civic die weegt maar 825 kilo dus scheelt niet veel en heeft heel wat meer pktjes dan dat ding maja
Maak er maar 950 kg van
@Klassiekerrally… mmm ik kan me iets van de opmerking over karmann Ghia voorstellen.
Euhh de voorkant dan:
Toch ?
als ze die achterwielen nou gewoon zouden inbouwen en de prijs iets lager maakten vind ik hem zo gek nog niet.
Ben ik hier dan de enige die het een warm hart toedraagt?
T’is geen Ferrari (waar overigens alleen patsers in rijden, gevaarlijke opmerking ;) ), maar ik vind hem welzeker okee!!
# Hans schrijft,
8 December 2008 om 9:41
honda-turbo schrijft,
7 December 2008 om 22:32
haha ik heb een honda civic die weegt maar 825 kilo dus scheelt niet veel en heeft heel wat meer pktjes dan dat ding maja
Maak er maar 950 kg van
nee hoor staat in de papieren beschreven en een kennis heeft een brug kun je um ook wegen en het klopte op een paar kilo’s meer muziek en andere rommel
leuk design, futuristisch, en zuinig.
in ieder geval beter dan de smart roadster
Leuk dat de kracht van de generator vermeld word . . .
Maar wat is de kracht van de aandrijving?
tis altijd toch zo? eerst vinden mensen het een lelijke auto, maar als ze de auto regelmatig rond zien scheuren gaan ze ervan houen