Pump up the jam, pump it up
While you feet are stompin’
And the jam is pumpin’
Look at here the crowd is jumpin’
Ja, voor een auto die de archaïsche brandstof diesel gebruikt als voeding is het wel zo toepasselijk om ook de oude tunes weer eens af te stoffen. Diesel mag dan op zijn retour zijn, maar dat houdt tuner G-Power niet tegen om de BMW 750d bij de kladden te nemen.
Standaard is de BMW uitgerust met deze motor al best dik. Onder de kap huizen weliswaar nog maar zes cilinders, maar dat wordt gecompenseerd door vier turbo’s. Het resultaat is 400 pk uit drie liter inhoud, niet bepaald slechte cijfers voor een diesel. Toch hebben de ECU-magiërs van G-Power nog 60 pk extra uit het blok weten te peuren. Misschien wel nog indrukwekkender is dat er ook nog 100 Nm meer dan normaal aan het blok ontlokt worden, voor een totaal van 860 Nm.
De Siebener op satansap (dubbeltest) doet de nul-naar-honderd dankzij het nieuwe chippie in 4,3 seconden. De chip kost je 2.519 Euro ex BTW. Voor de rest heeft G-Power de auto ongemoeid gelaten, op een setje gesmede G-POWER HURRICANE RR-velgen na. Deze jetsers kosten je in de maat 21″ 7.647 Euro ex BTW.
32 reacties
Ik moet een beetje grinneken om de foto van de box en kabelboom, dat is toch wel een ouderwetse houtje touwtje oplossing. Dat wil je toch niet serieus inzetten op je dure auto.
Blijft een lekker nummertje!
Porsche nieuwe diesel met chip ook 520
Motor is al afgesteld om dit vermogen en koppel te leveren, Bmw zet een simpele limiter erop in de software. Limiter verleggen en klaar is kees…..torque limiter.
460pk uit een dikke diesel is altijd indrukwekkend
De reden erachter is dat veel moderne ECU gesigneerde firmwares hebben die helaas niet zomaar aan te passen zijn door derden (zonder de signeer-sleutel) en zo’n box past ‘remapped’ alle input-/output signalen om hetzelfde effect te realiseren zonder de ECU zelf aan te passen … Hier vragen ze echter 2000 euro meer dan gebruikelijk voor een powerbox omdat ‘het kan, het is toch een dure auto’ :(
En chippie is wel aan de dure kant, zijn vast andere (betere) tuners die het voor een derde willen doen. Verder natuurlijk een beest van een wagen!
Als ik de auto (geld) had zou ik de performance upgrade iig doen.
We weten in ieder geval al hoe het straatbeeld er over 15 jaar in de asowijken uit ziet.