• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pump it up yo! Deze BMW 750d heeft 460 pk

Auteur: jaapiyo, gepost 1 augustus 2017 om 18:01 – 32 Reacties

Afbeelding Pump it up yo! Deze BMW 750d heeft 460 pkAfbeelding Pump it up yo! Deze BMW 750d heeft 460 pkAfbeelding Pump it up yo! Deze BMW 750d heeft 460 pkAfbeelding Pump it up yo! Deze BMW 750d heeft 460 pkAfbeelding Pump it up yo! Deze BMW 750d heeft 460 pkAfbeelding Pump it up yo! Deze BMW 750d heeft 460 pkAfbeelding Pump it up yo! Deze BMW 750d heeft 460 pkAfbeelding Pump it up yo! Deze BMW 750d heeft 460 pk

G-Power
Diesel Dampf.

Pump up the jam, pump it up
While you feet are stompin’
And the jam is pumpin’
Look at here the crowd is jumpin’

Ja, voor een auto die de archaïsche brandstof diesel gebruikt als voeding is het wel zo toepasselijk om ook de oude tunes weer eens af te stoffen. Diesel mag dan op zijn retour zijn, maar dat houdt tuner G-Power niet tegen om de BMW 750d bij de kladden te nemen.

Standaard is de BMW uitgerust met deze motor al best dik. Onder de kap huizen weliswaar nog maar zes cilinders, maar dat wordt gecompenseerd door vier turbo’s. Het resultaat is 400 pk uit drie liter inhoud, niet bepaald slechte cijfers voor een diesel. Toch hebben de ECU-magiërs van G-Power nog 60 pk extra uit het blok weten te peuren. Misschien wel nog indrukwekkender is dat er ook nog 100 Nm meer dan normaal aan het blok ontlokt worden, voor een totaal van 860 Nm.

De Siebener op satansap (dubbeltest) doet de nul-naar-honderd dankzij het nieuwe chippie in 4,3 seconden. De chip kost je 2.519 Euro ex BTW. Voor de rest heeft G-Power de auto ongemoeid gelaten, op een setje gesmede G-POWER HURRICANE RR-velgen na. Deze jetsers kosten je in de maat 21″ 7.647 Euro ex BTW.

Ook interessant!

  • BMW iX M60
    BMW iX M60: is 619 pk té gek?!
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • 600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt
    600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt
  • 600 pk BMW iX M60 komt al heel snel
    600 pk BMW iX M60 komt al heel snel

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, BMW, Diesel, g11, g12, sedan, tuning

Vorig bericht: « Vind de Corsa OPC Nürburgring Edition van een AB-lezer
Volgend bericht: Tik de Lamborghini Diablo uit Cosmic Girl op de kop »

Lees Interacties

Reacties

  1. bsxc2 zegt

    1 augustus 2017 om 18:10

    Een echte asomobiel in deze uitvoering.

    Login om te reageren
  2. Senne zegt

    1 augustus 2017 om 18:15

    Laat die wielen maar zitten, zeker voor dat bedrag…

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    1 augustus 2017 om 18:27

    De wagen oogt zo een beetje goedkoop, als een trendline 7 serie op winterbanden.
    Ik moet een beetje grinneken om de foto van de box en kabelboom, dat is toch wel een ouderwetse houtje touwtje oplossing. Dat wil je toch niet serieus inzetten op je dure auto.

    Login om te reageren
  4. raoufff zegt

    1 augustus 2017 om 18:40

    https://youtu.be/7Ue_JnWDBUU

    Blijft een lekker nummertje!

    Login om te reageren
  5. koekwaus zegt

    1 augustus 2017 om 18:42

    Wat is er toch gebeurd dat ik niet meer opkijk van 460 pk?

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      1 augustus 2017 om 18:59

      @koekwaus: Als je ziet dat een E39 M5 met veel grotere benzine V8 deze pk’s heeft, vind ik dit toch wel redelijk straf. En dan heeft deze nog een koppel van 860Nm. Heb je die trekkracht al ooit in je leven gevoeld? Ook al is het maar een piek over nog geen 1000 toeren…

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        1 augustus 2017 om 22:36

        @cossiekiller: Ja hallo, veel grotere benzine, maar hij mankeert wel even 4(!) turbo’s.

        Login om te reageren
      • bassx zegt

        1 augustus 2017 om 23:02

        @cossiekiller: Precies… Door lange overbrengingen van een diesel zal het netto koppel op de wielen lager zijn maar voor een fractie van de prijs heb je zelfde koppel als de V12. Op zich best indrukwekkend voor een halve V12.

        Login om te reageren
    • room850 zegt

      1 augustus 2017 om 19:00

      @koekwaus: wou het net zeggen. A klasse heb al bijna meer haha

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 augustus 2017 om 22:02

      @koekwaus: Maar ook voor een diesel? Volgens mij zijn er niet veel diesels met meer pk’s. Kan alleen de V12 van Audi bedenken.

      Login om te reageren
      • mulsanne zegt

        2 augustus 2017 om 00:20

        @berlinetta: audi sq7 chip ..520 pk
        Porsche nieuwe diesel met chip ook 520

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          2 augustus 2017 om 07:09

          @mulsanne: Oh dat wist ik niet.

          Login om te reageren
  6. slickrick zegt

    1 augustus 2017 om 19:00

    Wat G power hier doet is niet zo indrukwekkend,
    Motor is al afgesteld om dit vermogen en koppel te leveren, Bmw zet een simpele limiter erop in de software. Limiter verleggen en klaar is kees…..torque limiter.

    460pk uit een dikke diesel is altijd indrukwekkend

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 augustus 2017 om 22:01

      @slickrick: Dat is chiptuning in een notendop. Dat doet niet alleen G Power, dat doen ze allemaal.

      Login om te reageren
  7. allesmetturbo zegt

    1 augustus 2017 om 19:05

    Wat een asociaal hoge bedragen vragen ze daarvoor

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      1 augustus 2017 om 20:24

      @allesmetturbo: dat dacht ik ook al… Wat is het verschil met je -vul random diesel in- naar de chipper te gaan en voor 400/800 weer naar buiten te hobbelen en dit gevaarte?? De beurs van de eigenaar zeker…

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        2 augustus 2017 om 06:31

        @davelepeef: precies dat. Bij echte chiptuning wordt er gewoon een nieuwe calibratie in het motor management geflasht. Dus geen chip veranderd maar gewoon een paar kilobyte andere data. Maar dit is een box. Hoewel technisch minder geavanceerd is dat een stuk duurdere oplossing.

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          2 augustus 2017 om 12:29

          @mashell: Dat heeft een ECU-remap. Een powerbox is echter helemaal niet veel duurder; de hardware inclusief alle stekkers is nog steeds maar een paar tientjes. De echte kosten zitten in de ontwikkeling uiteraard.

          De reden erachter is dat veel moderne ECU gesigneerde firmwares hebben die helaas niet zomaar aan te passen zijn door derden (zonder de signeer-sleutel) en zo’n box past ‘remapped’ alle input-/output signalen om hetzelfde effect te realiseren zonder de ECU zelf aan te passen … Hier vragen ze echter 2000 euro meer dan gebruikelijk voor een powerbox omdat ‘het kan, het is toch een dure auto’ :(

          Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      1 augustus 2017 om 22:38

      @allesmetturbo: Kameraad van me heeft eens z’n toenmalige CLA45 naar Brabus gebracht, en was 3000 euro lichter, voor 20 pk extra.

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        1 augustus 2017 om 22:57

        @SimonMc: holy ****, voor dat soort bedragen ben ik al stage 3 :p

        Login om te reageren
  8. olivier420 zegt

    1 augustus 2017 om 19:13

    Ik vind het indrukwekkender dat het blok al standaard 700nm levert…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 augustus 2017 om 21:59

      @olivier420: 760. En eerlijk gezegd vind ik dat nog niet zo indrukwekkend. De V8 diesel van VAG levert meer.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        1 augustus 2017 om 22:41

        @berlinetta: Die motor van VAG is ook zo maar eventjes 1/3de groter.

        Login om te reageren
    • isobmw zegt

      1 augustus 2017 om 22:22

      @olivier420: 760

      Login om te reageren
  9. trustmeiamanengineer zegt

    1 augustus 2017 om 20:09

    Waanzinnig lelijke velgen…
    En chippie is wel aan de dure kant, zijn vast andere (betere) tuners die het voor een derde willen doen. Verder natuurlijk een beest van een wagen!

    Login om te reageren
  10. spidermann zegt

    1 augustus 2017 om 20:10

    Waarom zijn die velgen zo idioot duur?
    Als ik de auto (geld) had zou ik de performance upgrade iig doen.

    Login om te reageren
  11. MaartenD zegt

    1 augustus 2017 om 20:28

    Ajjj…wat een turkenbak zeg

    Login om te reageren
  12. camber24 zegt

    1 augustus 2017 om 20:35

    Ideale autobahstormer. Wel die uiterlijke tuning meuk eraf halen. Dan klopt ie echt voor mij.

    Login om te reageren
  13. thomasthomas zegt

    1 augustus 2017 om 21:25

    Heerlijk uitgevoerd, lekker schijt aan iedereen.

    Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    1 augustus 2017 om 22:00

    Wat een kampwagen met deze velgen
    We weten in ieder geval al hoe het straatbeeld er over 15 jaar in de asowijken uit ziet.

    Login om te reageren
  15. kareljansen zegt

    1 augustus 2017 om 23:02

    Zouden jullie voor bijvoorbeeld 20 euro nog een aantal artikelen willen schrijven waarin jullie diesel dood verklaren? 2 maanden geleden een gloednieuwe benzineauto aangeschaft, en dit is helemaal top voor mijn restwaarde! (Ik heb de toekomst van de diesel ook echt bewust meegenomen aangezien ik 45k per jaar rijdt)

    Login om te reageren
  16. appiejappie zegt

    2 augustus 2017 om 00:48

    Wel te gek, maar ik las in een technisch vakblad dat zelfs vermogenden bleek wegtrekken als het turbocircus defect is:-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North