• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW-uberdiesel met vier turbo’s slaat nieuw tijdperk in

Auteur: RubenPriest, gepost 12 mei 2016 om 23:02 – 80 Reacties

BMW Quad Turbo


Een dieselende zes-in-lijn met maximale blaashulp. De ultieme motor voor de cruisende passant?

Het was al bekend dat BMW op de achtergrond werkte aan een machtige diesel met maar liefst vier turbo’s en onlangs hebben de Duitsers het motorblok dan eindelijk officieel aangekondigd. Een kleine revolutie die inmiddels al een tijdje wordt ontketend binnen de autoindustrie. Less is more. Nou ja, wat betreft de cilinders dan. Het ‘gemis’ wordt namelijk opgevuld met alternatieven in de vorm van een hybride-constructie of extra turbo’s. Dat laatste is het geval bij deze nieuwe dieselmotor van BMW.

Het blok zal debuteren in de 750d. Vroegâh een zijdezachte achtpitter, maar BMW en Mercedes kiezen eieren voor hun geld en gebruiken al een tijdje enkel zescilinders voor hun dieselende topmodellen. Wie een dikke V8 prefereert moet shoppen voor een benzine-versie of een bezoekje brengen bij het merk uit Ingolstadt. Met een 4.2 TDI is Audi het enige priemiejum merk dat een achtpitter in dieselvorm aanbiedt.

De prestaties van het nieuwe dieselblok van BMW doen je echter afvragen of zo’n V8 nu wel echt nodig is. De dieselmotor is namelijk goed voor 400 pk. Het echte feest zit ‘m in de 760 Nm aan koppel welke tussen 2.000 en 3.000 toeren per minuut volledig beschikbaar is. Het opschakelen gaat moeiteloos met de inmiddels bekende ZF-automaat van BMW met acht versnellingen. Een sprint naar de honderd neemt slechts 4,5 seconden in beslag en de topsnelheid is uiteraard begrensd op 250 km/u.

Deze sublieme diesel is niet enkel voor de 7-serie. Op termijn zal dit blok de huidige Tri-Turbo diesels gaan vervangen. Zo komt de nieuwe zes-in-lijn naar de X5 en de X6, maar ook de toekomstige 5-serie zal te bestellen zijn met deze diesel.

Update: Het blok is inmiddels officieel onthuld.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • BMW iX xDrive40 rijtest video
    BMW iX xDrive40 rijtest video
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit

Nieuwste artikelen

  • Vergeet de X5, in deze BMW iX3 zit je nog ruimer
  • Toyota bevestigt: nieuwe sportwagen met middenmotor in ontwikkeling
  • Hier kun je het beste opladen volgens EV-rijders
  • Deze 8 meter (!) lange slee heeft 1.000 pk en een vreemde V6
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, BMW, Diesel, Techniek, turbo

Vorig bericht: « Amerikanen bouwen snellere versnellingsbak dan Porsche
Volgend bericht: De uitzenddatum van de eerste nieuwe TopGear aflevering »

Lees Interacties

Reacties

  1. 4x4wheels zegt

    12 mei 2016 om 23:07

    Je zou verwachten dat met de nieuwe SQ7 Tdi, BMW wel met iets meer vermogen op de proppen zou komen, maar desalniettemin interessante techniek en nette prestaties. Mijn keuze zou voor de V8 zijn

    Login om te reageren
    • Ozan zegt

      13 mei 2016 om 02:19

      @4x4wheels: voordat het blok in de X5/6 M50d en M550d komt te liggen, gaat deze (volgens mij) eerst nog langs een andere divisie.

      Login om te reageren
    • Alexke zegt

      13 mei 2016 om 09:43

      @4x4wheels: de V8 diesels zijn zwaar en doen niet graag toeren… ideaal voor een Range Rover of Bentley, maar voor een sportieve SUV? neen.

      Login om te reageren
    • garp zegt

      13 mei 2016 om 12:49

      @4x4wheels: BMW heeft meerdere keren aangegeven dat ze weinig meer zien in de vermogens race die zich een tijdje heeft afgespeeld. En waar ze ook zeker aan mee hebben gedaan. Een bijzonder prettige stuurgedrag, wegligging en dito voertuig gewicht, zijn factoren die net zo belangrijk zijn in het totaal pakket.

      Login om te reageren
  2. tjorque zegt

    12 mei 2016 om 23:07

    Is dat een 3 liter blok? Of maken ze dan ook nog iets groters?

    Login om te reageren
    • super zegt

      12 mei 2016 om 23:11

      @tjorque:
      Altijd halve liter per cylinder bij bmw, net als schultenbrau.

      Login om te reageren
      • mustang84664 zegt

        12 mei 2016 om 23:20

        @super: vreemd dat de m60b30 een 2995cc V8 is dan

        Login om te reageren
        • super zegt

          12 mei 2016 om 23:25

          @mustang84664:
          Die wordt al een tijdje niet meer gebouwd hoor.

          Login om te reageren
        • undifined1 zegt

          12 mei 2016 om 23:31

          @mustang84664: alles halve liter is vam de laatste 10 jaar, de m60b30 is bijna 25 jaar oud. Vroeger waren 2 liters ook 6 in lijn bij bmw

          Login om te reageren
          • boomhauwer zegt

            13 mei 2016 om 09:14

            @undifined1: hebben wij nog gehad, 520i met 6 cilinder , mis die motor…

            Login om te reageren
            • Ozan zegt

              13 mei 2016 om 12:37

              @boomhauwer: M’n pa heeft ook een van de laatste E60’jes met 6 in lijn 2 liter gehad. Slome ***bak…

              Login om te reageren
              • garp zegt

                13 mei 2016 om 12:51

                @ozan: Sloom in een 6 cilinder is in ieder geval beter dan sloom in een 4 cilinder.

      • Robert zegt

        12 mei 2016 om 23:21

        @super: Bitte ein Bit! Ook altijd in halve literblikken. Is ook iets meer priemiejum dan dat tokkie-bocht van de Aldi.

        Login om te reageren
      • appelvis zegt

        12 mei 2016 om 23:24

        @super: schultenbrau zit ook in 0.3 en 0.33 liters :ooo

        Login om te reageren
        • MrSkyline zegt

          12 mei 2016 om 23:44

          @appelvis: Welke student drinkt er nu geen halve liters?

          Login om te reageren
          • timberleek zegt

            13 mei 2016 om 11:38

            @MrSkyline:

            De meesten denk ik.

            Blikbier zie ik maar weinig onder studenten. Vaak alleen op campings oid, dan is het makkelijk

            Login om te reageren
      • flos zegt

        12 mei 2016 om 23:36

        @super: Net als de 1.6 (116i 316i)

        Login om te reageren
        • super zegt

          12 mei 2016 om 23:39

          @flos:
          dat is de prince motor, prince is dood dus die gaat vervangen worden door 3 halve litertjes.

          Login om te reageren
          • appelvis zegt

            12 mei 2016 om 23:50

            @super: hm

            Login om te reageren
          • flos zegt

            12 mei 2016 om 23:51

            @super: nee, is een peugeot motor, peugeot leeft nog, net als de gefacelifde 116i.

            Login om te reageren
            • super zegt

              12 mei 2016 om 23:55

              @flos:
              Klopt, maar ik begrijp dat hij in de 1 serie vervangen gaat worden door de 1.5 3 cylinder.

              Login om te reageren
              • flos zegt

                13 mei 2016 om 00:27

                @super: ja klopt, dat roepen ze al sinds 2013

              • jansuh87 zegt

                13 mei 2016 om 06:43

                @super: de 1 serie heeft dat blok inmiddels al

      • SimonMc zegt

        13 mei 2016 om 00:13

        @super: *cilinder

        Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    12 mei 2016 om 23:08

    4x zoveel kans op turbo- schade dus dat wordt een hele dure hobby qua repair Costa op de langere termijn. Ik verwacht dan ook afschrijving die ook nieuwe records gaat vestigen. Onbetaalbaar ding na 200.000 km’s…

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      12 mei 2016 om 23:56

      @w0o0dy: revisie zou ik zeggen, maar zelfs dat gaat enorm kosten…

      Login om te reageren
    • tstile zegt

      13 mei 2016 om 11:22

      @w0o0dy: Auto’s zijn echt wegwerpdingen aan het worden. Pas nog een auto uit 2008 naar de sloop gedaan. Citroen met kapotte HDI.

      Bizar omdat ik tijdenlang zelfs met 25+ jaar oude auto’s heb gereden.

      Login om te reageren
  4. 370z zegt

    12 mei 2016 om 23:10

    Wij maken al een jaar onderdelen voor de nieuwe diesel kanon van BMW. Dat ze het nu pas
    Publiceren? de auto komt uit in december als ik het goed heb

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      12 mei 2016 om 23:30

      @370z:
      Brabant Alucast?

      Login om te reageren
    • Lohran zegt

      13 mei 2016 om 06:20

      @370z: Ja want testen is niet meer nodig ?

      Login om te reageren
  5. ricardostoute zegt

    12 mei 2016 om 23:12

    Stop nu toch eens met dat ‘welke’! Die/dat etc leest zoveel fijner!

    On topic: mooi, maar meer turbo’s is blijkbaar nog steeds niet echt veel meer koppel.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      12 mei 2016 om 23:19

      @ricardostoute: ah joh!

      Login om te reageren
  6. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 mei 2016 om 23:14

    Cool man! Binnenkort 2-cilinders met 20-traps automaten en 12 turbo’s!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 mei 2016 om 07:51

      @Svenska_Aeroplan_AB: Nee joh, gewoon V8 turbo. 8 turbo’s in een v-vorm met een cilinder erop geschroefd.

      Login om te reageren
  7. dionijsb zegt

    12 mei 2016 om 23:15

    Ik vind het tof, de ultieme rijke zakenbak voor mensen die 45k+ per jaar rijden.

    Login om te reageren
    • flos zegt

      12 mei 2016 om 23:43

      @dionijsb: ik vindt het gewoon een stinkend hok voor rijke mensen die zogenaamd dan een “zuinige” 80k auto rijden.

      Login om te reageren
      • dionijsb zegt

        13 mei 2016 om 00:04

        @flos: ja ik wou iets zeggen over dat het brandstofgebruik beter is en dat een goede reden is, maar als je een 7-serie koopt zal je niet malen om een paar eurotjes meer benzine?

        Login om te reageren
        • E550 zegt

          13 mei 2016 om 07:38

          @dionijsb: iemand die een 750 V8 koopt boeit het geen reet, iemand die 750d koopt maakt het zeker wel wat uit.

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            13 mei 2016 om 08:19

            @e550: iemand die een 750/760 wil en kan betalen kiest meestal niet voor tractor-brandstof… Ook niet als er 4 trubo’s op zitten. Da geldt overigens meer hier in NL dan in landen waar de belastingen iets normaler zijn. De lage benzine prijzen helpen de dikke diesels ook niet direct aan goede verkoopcijfers.

            Login om te reageren
            • super zegt

              13 mei 2016 om 11:59

              @w0o0dy:
              veel van die autos worden door limousine bedrijven gekocht voor “vip” vervoer, die letten wel op de brandstofkosten.

              Login om te reageren
  8. jmg44 zegt

    12 mei 2016 om 23:16

    Leuk, maar ik ga lekker nog steeds voor de A7 bi-tdi van Audi (en een beetje JD) met 450+pk en 900Nm. Heerlijk in schaapskleren :-)

    Login om te reageren
  9. knipperlichtje zegt

    12 mei 2016 om 23:23

    Enorme prestaties, maar met de SQ7 in het achterhoofd zijn de cijfers toch een beetje teleurstellend. Die V8 heeft 900 newtonmeter koppel bij 1000 tpm, dat is haast het stationaire toerental en zit qua koppel bij wegrijden tegen een elektromotor aan. Voordeel van de motor van BMW is natuurlijk wel dat hij ook in de 5 en 6-serie komt, de V8 van Audi zal vast aan de SQ7 en nieuwe A8 voorbehouden blijven. Hopelijk mengt Mercedes zich ook in de strijd, daar stopt het op dieselgebied ‘al’ bij 258 pk.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      13 mei 2016 om 00:28

      @knipperlichtje: Je vergeet er wel niet bij te vertellen dat de motor in de SQ7 zomaar eventjes 33% meer inhoud heeft hé?

      En 395 pk + 33% = 525 pk en 760 Nm + 33 % =1010 Nm. Hoeveel pk en koppel heeft die SQ7? 435 pk en 900 Nm. En je vindt de cijfers van die BMW teleurstellend?

      En 900 Nm vanaf 1000 toeren is absoluut indrukwekkend, maar “bijna” hetzelfde als bij een elektromotor? 1 toer per minuut of 1000 toeren per minuut, is nog steeds een hemelsbreed verschil hoor…

      Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        13 mei 2016 om 00:54

        @SimonMc: als je ze qua stand van techniek wilt vergelijken zou ik eerder naar uitstoot dan naar cilinderinhoud kijken. Dan liggen ze dicht bij elkaar. De SQ7 is 13% vervuilender, maar heeft wel 9% meer pk’s en 16% meer koppel. Qua pk’s dus minder efficiënt en qua koppel juist efficiënter dan de BMW. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik de uitstoot van de X5 m50d heb gepakt, het nieuwe blok kan zuiniger zijn.

        Ik snap wat je bedoelt met de elektromotor, maar ik doelde specifiek op het beschikbare koppel bij wegrijden. Omdat de SQ7 bij vol gas wegtrekken meteen al 1000 toeren draait, zit je qua prestaties dicht tegen een elektromotor aan. Natuurlijk is het verschil dat de SQ7 daar een koppelomvormer voor nodig heeft en een elektromotor het zelf kan.

        Login om te reageren
      • jockjam zegt

        13 mei 2016 om 07:45

        @SimonMc: Vergeet jij dan ook niet ff dat de SQ7 maar 2 uitlaatgas turbo’s heeft ipv 4??? De 3de turbo op de SQ7 is een elektronische inlaat turbo/compressor. Dus zo indrukwekkend zijn die BMW cijfer nou ook weer niet….

        Login om te reageren
        • boomhauwer zegt

          13 mei 2016 om 10:37

          @jockjam: die van BMW zijn ook geen turbo’s voor zoveel mogelijk vermogen maar voor een zo soepel mogelijk draaiende motor… Het is geen formule 1…

          Login om te reageren
          • jockjam zegt

            13 mei 2016 om 10:41

            @boomhauwer: Die bij Audi wel dan??

            Login om te reageren
          • dawwg zegt

            13 mei 2016 om 13:42

            @boomhauwer: Turbo’s heb je niet voor een soepel draaiende motor, het verstoort de loop alleen maar … en het is een diesel ook, geen benzine…

            Login om te reageren
  10. dirkh zegt

    12 mei 2016 om 23:25

    @ricardostoute: het koppel wordt gelimiteerd omdat de ZF-bak geen hoger koppel aankan (volgens mij was het vermogen trouwens 400pk)

    Login om te reageren
  11. reobnednab zegt

    12 mei 2016 om 23:32

    Koppelbaas!

    Login om te reageren
  12. dirkh zegt

    12 mei 2016 om 23:32

    294kW->400pk
    Koppel gelimiteerd door XF 8HP 8-traps automaat

    Login om te reageren
  13. martinus zegt

    12 mei 2016 om 23:37

    “Turbo Turbo!”

    Login om te reageren
  14. camber24 zegt

    12 mei 2016 om 23:39

    Dikke diesels. Heerlijk. Heeft mijn voorkeur zelfs boven benzine (voor de daily dan he)

    Login om te reageren
  15. remcott zegt

    12 mei 2016 om 23:54

    Extra vermogen ten opzichte van de huidige 50d valt mee dan, in hoeverre is de loopcultuur hiervan beter is de vraag?

    Login om te reageren
  16. Sir_Vmax zegt

    13 mei 2016 om 00:01

    Een range rover met de 4.4 sdv8 diesel is dus niet premium?

    Login om te reageren
    • bmwe81 zegt

      13 mei 2016 om 00:13

      @srthellcat: alleen Duits kan premium zijn?

      Login om te reageren
    • garp zegt

      13 mei 2016 om 13:03

      @srthellcat: is dat een doorontwikkeling van dat Ford V8 blok dat tot 2012 gebruikt werd??? Of is dit een geheel nieuwe in house ontwikkelde V8???

      Login om te reageren
  17. sulobb zegt

    13 mei 2016 om 00:28

    Ik word hier misselijk van…

    Login om te reageren
  18. erwh zegt

    13 mei 2016 om 04:41

    “Zijdezachte achtpitter”: hoe lekker een V8 ook klinkt, een 6-in-lijn wint het op zijdezacht zonder problemen van een V8. Een V6 is een ander verhaal.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      13 mei 2016 om 08:50

      @erwh: hoe rustig een 6-in-lijn ook draait, hij wint het niet van een V12. Die is pas zijdezacht! ?
      Verder heb je gelijk. ?

      Login om te reageren
    • garp zegt

      13 mei 2016 om 13:09

      @erwh: niet mee eens. Misschien is ie qua geluid lekkerder (tot iets van 3500-4000rpm!!!). Die V8 is pas écht zijdezacht. Vergelijking tussen mijn V8 met m’n pa’s i6.

      Login om te reageren
  19. lekbak zegt

    13 mei 2016 om 05:31

    Over een paar jaar praten ze niet meer over de hoeveelheid cilinders. Dan is het aantal turbo’s was je erop hebt wat telt.

    Het is trouwens maar goed ook dat deze motor alleen met automaat wordt geleverd. Dit zou echt een regelrechte ramp worden om met handbak mee te rijden. Onder een bepaald toerental doet dit dus echt helemaal niks. Een trend die al tientallen jaren bezig is, de toerentallen waarbij de motor wakker wordt maken ze steeds hoger. Heel Irritant!

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      13 mei 2016 om 07:03

      @lekbak: bullshit. Vanaf 2000 toeren maximaal koppel! Geloof me, dan heb je iets boven stationair al mega koppel… Met 4 turbo’s zit er vast wel een kleintje tussen die al per direct meedoet

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        13 mei 2016 om 10:39

        @svenska_aeroplan_ab: als een BMW 3 liter diesel een iets lager stationair heeft van 2000rpm, ga je best eens naar de garage… Die dingen draaien rond de 700rpm stationair

        Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      13 mei 2016 om 07:29

      @lekbak: Onzin, dat is juist de reden dat ze zoveel turbo’s gebruiken tegenwoordig, om een steeds constantere koppelkromme te krijgen.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        13 mei 2016 om 08:11

        @trustmeiamanengineer: hoe meer de motor afhankelijk is van turbo’s hoe minder de motor vlak boven stationair doet. Dat er vanaf zeg 1500 toeren een zeer constante kromme is wil niet zeggen dat ze motor daaronder ook iets doet. Een automaat komt daar toch nooit, met de hand rij je nog wel eens in de 2 met stationair plus 100 toeren, daar gaat deze motor echt niks doen.

        Ook de reden dat je vorige week kon lezen dat volkswagen een grotere motor in de amarok legt, daar wil je namelijk vanaf stationair vermogen hebben en dat leveren zwaar geblazen motor simpelweg niet.

        Login om te reageren
        • trustmeiamanengineer zegt

          13 mei 2016 om 09:40

          @lekbak: daar zit wel wat in. Maar dat is ook de reden dat de SQ7 een elektrische turbo heeft, die zorgt ervoor dat ja vanaf vrijwel stationair (1000rpm), al de volle 900Nm beschikbaar hebt.

          Login om te reageren
  20. mrmiyagi1982 zegt

    13 mei 2016 om 06:32

    Turbooooo

    Login om te reageren
  21. leaper035t zegt

    13 mei 2016 om 07:29

    Waarom geen elektrische turbo’s? Kunnen de techniekers op AB pro-contra argumenten leveren ( gewicht, techniek, te duur …)?

    Login om te reageren
    • tuutertuuter zegt

      13 mei 2016 om 13:22

      @leaper035t: Met elektrische turbo bedoel je denk ik een compressor? Hoe dan ook, een compressor zorgt voor meer lucht in de cilinders m.b.v van een op de motor riem-aangedreven compressor. Een turbo haalt zijn druk uit de uitlaatgassen. Dat betekent dus dat in essentie een compressor “vermogenverlies” geeft omdat hij zijn kracht uit de motor haalt, waarbij een turbo het “gratis” doet. Het nadeel van een turbo is alleen dat je relatief veel rpm (meer uitlaatgassen) nodig hebt voor dat íe gaat werken.

      Wat je nu dus ziet is dat bedrijven 1-2 turbo’s aansluiten (omdat dit dus de meest efficiente optie is) en een kleine compressor die het luchtmengsel kan comprimeren als je minder dan bijv. 3000 rpm rijdt. Daarnaast kunnen die turbo’s ook verschillende groottes hebben, voor verschillend toerenbereik.

      Login om te reageren
      • leaper035t zegt

        13 mei 2016 om 14:56

        @tuutertuuter: bedankt voor uw reactie. Audi gaat voor toekomstige (sportieve) modellen gebruik maken van elektrische turbo’s waarbij de spoelen constant extra luchttoevoer aanbrengen aangezien ze niet door de uitlaatgassen worden aangedreven. Is nog nieuwe technologie maar had verwacht dat ook BMW op die kar zou springen. Wellicht moet ik nog even geduld uitoefenen om de voor- en nadelen van die elektroturbo’s te weten te komen :) Veronderstel dat heel dat elektroturbosysteem meer weegt…

        Login om te reageren
  22. phaeton zegt

    13 mei 2016 om 08:37

    +15pk en +30nm… Da’s niet heel indrukwekkend tov het huidige x50d blok.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      13 mei 2016 om 09:37

      @phaeton: Ik denk dat er ook niet veel rek meer in zit. Hoeveel kun je er, veilig en betrouwbaar, nog uithalen? Denk niet heel veel meer. Zelfs chipboeren gaan niet heel ver over de 400pk met die 50d. Je zit denk ik gewoon een beetje aan de max van een 3.0d. Snap dan ook niet waarom ze niet iets meer motorinhoud hebben gedaan.

      Login om te reageren
  23. dampu020 zegt

    13 mei 2016 om 09:21

    Petje af voor de photoshop magic

    Login om te reageren
  24. Edge zegt

    13 mei 2016 om 09:39

    Yo, check mij met mijn turbo op mijn turbo op mijn turbo op mijn turbo! Maar even zonder gekheid, het aantal pk en nm gaat het niet bijzonder op vooruit met die vierde turbo. Zou er wellicht enorme winst op het gebied van brandstofverbruik gehaald zijn?

    Login om te reageren
  25. rschnabe zegt

    13 mei 2016 om 10:37

    300+ pk uhh wat is de essentie van diesel nog dan?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      13 mei 2016 om 11:23

      @rschnabe: Wat te denken van het hoge koppel? De huidige 750i heeft een benzine V8 met 450pk en 650Nm koppel. Deze quad turbo diesel heeft 55pk minder, maar heeft wel 110Nm koppel extra.

      Login om te reageren
      • schellekens006 zegt

        13 mei 2016 om 11:49

        @Edge: Klopt! met 450pk en 650nm kun je misschien net niet je 747 Jumbo Jet uit de hangar trekken, en dat kan met deze diesel dan wel. Goed punt!.

        Login om te reageren
  26. nomar zegt

    13 mei 2016 om 11:57

    Komt Audi met een 6 cilinder = poeha, Audi heeft maar 6 cilinder, BMW is veel beter
    Komt BMW met een 6 cilinder = poeha, Audi doet het nog met een 8 cilinder, BMW is veel beter

    Consequentie is ver zoek hier…

    Waar is de tijd dat BMW diesel, xdrive en turbo’s verketterde? Deed toch afbreuk aan het pure rijplezier…

    Verloochenen daar zijn ze goed in. En dan wordt het nu verkocht als “vooruitgang”… Mja, niet dus he

    Login om te reageren
  27. zesinline zegt

    13 mei 2016 om 12:13

    Prachtige techniek….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North