• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

PVV, VVD, NSC en BBB werken aan terugkeer 130 km/u!

Auteur: RubenPriest, gepost 16 april 2024 om 07:43 – 60 Reacties

PVV, VVD, NSC en BBB werken aan terugkeer 130 km/u!

Kom maar door met die formatie, kunnen we weer 130 km/u rijden op de snelweg!

Ik weet nog goed dat toenmalige minister Schultz als minister van Infrastructuur met een blij hoofd het bord met 130 km/u onthulde in 2012. Lang hebben we daar niet van kunnen ‘genieten’. Sinds 2019 moeten we overdag weer met een max van 100 kachelen over de snelweg vanwege de stikstofcrisis.

Maximumsnelheid snelweg

We zitten nu in 2024 en PVV, VVD, NSC en BBB zijn bezig met een nieuw kabinet te formeren. Doen ze lekker lang over en het schijnt niet altijd even gezellig te zijn. Waar ze blijkbaar onder andere over babbelen is de maximumsnelheid op de snelweg. De formerende partijen onderzoeken of het weer mogelijk is om 130 km/u in te voeren, daarover bericht het AD.

De partijen hebben hierover vragen gesteld aan de ministeries van I&W en LNV. De ministeries moeten uitzoeken of het haalbaar is om weer 130 km/u als maximumsnelheid op de snelweg te hanteren.

Op het drukke wegennet van Nederland kun je überhaupt afvragen op hoeveel plekken je overdag nog lekker met 130 km/u op de cruise control kunt rijden. Aan de andere kant: het is fijn als het zou mogen. Net als dat het fijn is dat je in Duitsland op plekken geen snelheidslimiet hebt. Je kan harder, maar het hoeft niet.

De reden om 100 km/u te rijden was om de stikstofuitstoot op papier terug te dringen in het land. Inmiddels is er grote twijfel in hoeverre deze aanpak zin heeft gehad. Volgens stikstof-expert Wim de Vries van de Wageningen Universiteit is de uitstoot met deze maatregel hooguit 0,2 procent gedaald.

Het demissionaire kabinet gaat er nog niet aan. De formerende partijen PVV, VVD, NSC en BBB hebben er wel oren naar. Of het gaat gebeuren is een tweede. De VVD noemde de invoer van 130 naar 100 km/u destijds een rotmaatregel, maar heeft het nooit teruggedraaid. De partij staat er wel voor open als er een nieuwe stikstofnormering komt.

Ook interessant!

  • maximumsnelheid van 100 km/u
    Onderzoekers: maximumsnelheid 100 km/u geen effect
  • BMW 5-serie knalt zelfstandig met 130 km/u over de autobahn
  • PVV: maximumsnelheid naar 140 km/u + geen rekeningrijden!
  • 18-jarige gesnapt met 132 km/u in 45 km/u auto
    18-jarige gesnapt met 132 km/u in 45 km/u auto

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

bbb, maximumsnelheid, nsc, politiek, pvv, vvd

Vorig bericht: « Maserati GranCabrio Folgore: elektrisch rijplezier voor vier
Volgend bericht: Tesla-topmannen nemen ontslag »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    16 april 2024 om 07:49

    Dit is waarschijnlijk het enige onderwerp waarover ze het wel eens zijn….

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      16 april 2024 om 08:52

      Jup. Er zijn zoveel belangrijkere zaken waar ze het over eens zouden moeten zijn. Persoonlijk vind ik 120 beter passen bij het nederlandse wegennet maar goed, 130 is beter dan 100. Denk wel dat het vooral in de achterhoek en het noorden kan, de rest van NL is gewoon te druk om die 130 te halen.

      Login om te reageren
      • dees zegt

        16 april 2024 om 14:09

        Inderdaad, alle grote beloftes die ze gemaakt hebben worden aan de kant geschoven en mogen we de komende jaren vergeten.
        Ook dat er eens naar de toekomst gekeken word betreffende de mest die in het water terecht komt.

        Maar ze zijn wel lekker zo populistisch om dit te doen.
        Lekker 1 minuut eerder thuis.

        Login om te reageren
  2. str8six zegt

    16 april 2024 om 07:51

    Jeetje zitten we alweer 5 jaar naar die stikstof nonsense te luisteren. Gaat hard.

    Login om te reageren
  3. melkkoe zegt

    16 april 2024 om 07:53

    Eindelijk eens mensen die wat betreft dit onderwerp, niet voor de weg van de minste weerstand (de automobilist) kiezen.

    Op het gebied van luchtvaart, scheepvaart en industrie valt veel meer winst te behalen.

    Login om te reageren
    • dees zegt

      16 april 2024 om 14:10

      En je denkt dat ze wel iets gaan doen aan de luchtvaart en scheepvaart?
      Neh dit is gewoon zieltjes winnen omdat ze al diverse beloftes van de verkiezingen gebroken hebben terwijl de formatie nog geeneens afgesloten is.

      Login om te reageren
  4. awesome zegt

    16 april 2024 om 07:54

    Ik vind de huidige situatie best onverantwoord, eerlijk gezegd.
    Ik rij zelf na 19:00 uur graag 130 km/u en tegelijkertijd zijn er andersgezinden op de weg. Zij rijden ook in de avond liever 90 km/u.
    Dat snelheidsverschil is af en toe gigantisch!
    Natuurlijk let je zo goed mogelijk op, maar het gebeurt met regelmaat dat er iemand voor mij al op het laatste moment moet uitwijken voor iemand die een compleet andere snelheid rijd dan de voorligger en ik.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 april 2024 om 08:04

      Herken dat. Als je op de A1 in oostelijke richting rijdt na 19:00 is wel schrikken als zo’n middenbaan slaper (vaak Duisters of mensen met kleine gebakjes) dan met 100 blijft doorkachelen.

      Login om te reageren
  5. racerx zegt

    16 april 2024 om 07:55

    Ik vond de verhoging naar 130 al onzin. Wat was er mis met 120 in Nederland?

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      16 april 2024 om 08:44

      @racerx: Niks, maarja dat is populisme. Lekker met dit soort onzin bezig zijn in plaats van echte problemen oplossen.

      Die 120 naar 130 was echt nutteloos. En nu 130 toestaan zal ook maar zeer beperkt effect hebben. Veel wegen zullen toch, in ieder geval tijdens spits e.d. 100 blijven.
      En ook overdag vermoedelijk, zeker met die wisselstroken / extra rijstoken constructies die er zijn.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        16 april 2024 om 12:36

        Exact, helemaal mee eens.

        Login om te reageren
  6. Tonnie zegt

    16 april 2024 om 07:59

    de enige plekken waar je overdag 130 kan rijden is in het noorden, buiten de spits. Maar het zou wel lekker zijn, want daar leggen mensen toch vaak langere afstanden af, dus dan scheelt het ook echt wat aan reistijd.

    Login om te reageren
  7. legion1349 zegt

    16 april 2024 om 07:59

    Hou het maar mooi op 100. Hard rijden is net als vuurwerk afsteken. Alleen mensen die er niet mee om lijken te kunnen gaan doen het.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      16 april 2024 om 08:26

      Spijker. Kop. Raak.

      Login om te reageren
    • Joris24 zegt

      16 april 2024 om 10:56

      Beetje gechargeerd, niet? Ik vind 130 op de snelweg niet hard rijden. 120 was voor mij 15 jaar lang de standaard, en 130 buiten de spits dito. Heb nooit ongelukken gehad en dat is zeker niet omdat anderen zo goed anticiperen. Wat mij betreft is mobiele telefoongebruik veel linker dan 130 of 100 rijden.

      Login om te reageren
    • smokin zegt

      16 april 2024 om 14:55

      130 rijden is niet hard rijden.

      Login om te reageren
    • frederik zegt

      16 april 2024 om 21:56

      Nou, eerlijk gezegd, als je 120 of 130 niet aankan zou je gewoon je rijbewijs moeten inleveren.

      Login om te reageren
  8. kniesoor zegt

    16 april 2024 om 08:08

    ‘s Ochtends niet zo, maar aan het einde van de dag (nog ruimschoots vóór 19:00 uur) wordt er in mijn beleving al vaak 120 à 130 km/u gereden, of dat nou mag of niet. Het enige verschil zou dan zijn, dat je er geen bekeuring meer voor krijgt.

    Login om te reageren
    • Jurgen zegt

      16 april 2024 om 08:14

      Klopt, ik heb het gevoel dat ik rond 07:00 en 18:00 lekker met het verkeer mee rijd, en dat is zeker geen 100, eerder 125 schat ik

      Login om te reageren
  9. harrie zegt

    16 april 2024 om 08:16

    Weer zo’n dom-populistisch zoethoudertje, dus dat moet wel bij de VVD vandaan komen.

    Login om te reageren
    • launchcontrol zegt

      16 april 2024 om 08:32

      Beetje hetzelfde als zo’n domlinks-populistisch zoethoudertje waardoor het 100 werd….

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        16 april 2024 om 09:58

        Dat kwam ook van de VVD… Het was gewoon een typisch rechts gemakkelijke grote stappen snel thuis oplossing. Het echte probleem, de omvang van de veestapel, niet durven aanpakken dus maar een halve oplossing.

        Login om te reageren
        • harrie zegt

          16 april 2024 om 13:24

          Veestapel, zo noemt de VVD haar kiezers.

          Login om te reageren
  10. ghini zegt

    16 april 2024 om 08:16

    EU verkiezingen komen er aan…

    Login om te reageren
  11. potver7 zegt

    16 april 2024 om 08:19

    Goedzo, dat is echt het grootste probleem waar een oplossing voor gevonden moet worden. Zucht..

    Ik dacht dat ze een regeerakkoord op hoofdlijnen gingen maken, maar als dit soort non-issues al om overeenstemming vragen dan duurt nog wel een paar jaar voor ze eruit zijn.

    Login om te reageren
  12. Robert zegt

    16 april 2024 om 08:26

    Tja, straks krijgen we dus een conservatief-populistisch Kabinet waarbij beleid vooral zal worden bepaald aan de hand van onderbuikgevoelens en gekleurde waarheid. Gefeliciteerd, Nederland.

    “Elk volk krijgt zijn leiders die het verdient”
    (© Joseph de Maistre, goed gejat door Winston Churchill)

    Login om te reageren
  13. Huib zegt

    16 april 2024 om 08:31

    Degenen die nu staan te juichen dat ze 130 km/u mogen rijden moeten ook niet meer zeuren dat de benzineprijzen zo hoog zijn. E = 1/2mv2 weten we al een tijdje…m.a.w. de energie om te bewegen loopt kwadratisch op met de snelheid. Uiteindelijk is de tijdwinst door harder rijden in ons kleine landje minimaal terwijl de CO2 uitstoot en de kans op ongevallen (en daarmee vertragingen) bij hogere snelheden alleen maar toenemen. Kortom, domme maatregel.

    Login om te reageren
  14. SpeedGeek zegt

    16 april 2024 om 08:32

    Het maakt mij eigenlijk geen fluit uit hoe hard we mogen rijden, zolang we maar allemaal diezelfde snelheid rijden! Ik rij liever 100km/h op de cruise control dan continu van 130km/h terug naar 110km/h te moeten omdat Gerda in haar Panda een vrachtwagen wilt inhalen.

    We kunnen niet eens fatsoenlijk de spitsstrook benutten, dus waarom wel 130km/h rijden?

    Login om te reageren
  15. pietertje123 zegt

    16 april 2024 om 08:49

    Helaas werkt het in Nederland zo dat een maximumsnelheid van 130 geïnterpreteerd wordt als minimum en dan meteen berekend wordt hoeveel km er overheen kost en vervolgens is dat de norm waaraan elke andere weggebruiker de maat mee genomen wordt. (jee, wat een dt’s, klopt dat zo?)

    We zijn niet in staat in dit land om zelf na te denken en tegelijk rekening te houden met anderen, en dus moet er voor elke bocht en hobbel een bord komen die dan weer een regeltje nodig heeft om gehandhaaft te worden, wat we dan niet kunnen en doordat iedereen dan die borden negeert is het net zo’n rommel als wanneer je die borden weghaalt.

    Ik zeg 100 in een groot gebied (randstad, rond steden) en 130 op de doorgaande wegen waar weinig afslagen zijn. Bermpaaltjes overal met Vmax erop. Alle tijdzone borden weg, rommeltje. Geen gekneut met bepaalde tijdstippen, dat is verwarrend. En tot slot die electronische borden boven de snelwegen eens gebruiken om een Vmax aan te geven, ook als er niets aan de hand is. Dat is eenduidig en als het dan wat langzamer aan moet om files te voorkomen dan is men het gewend om te doen wat er staat. Ipv het als een soort filewaarschuwing in cijfertjes te zien waardoor we met 100 onder de 90/70/50 doorkarren tot we de file zien en daarmee de hele stromingsleer afdoen als automobilistje pesten.

    Login om te reageren
  16. pomoek zegt

    16 april 2024 om 08:53

    Ik ben benieuwd wat er nog allemaal teruggedraaid gaat worden om de onderbuikhonger te stillen van de hardwerkende Nederlander (all caps)!

    Helmplicht afschaffen? Motorrijbewijs afschaffen? Constructeurberekeningen bij nieuwbouw afschaffen? Verklaring goed gedrag voor werken bij kinderdagverblijven afschaffen? Accijns op tabak weer terug naar een dubbeltje per pakje shag?

    er is namelijk grote twijfel of al deze maatregelen zin hebben gehad.

    Login om te reageren
  17. bierbuik zegt

    16 april 2024 om 08:55

    Wel slim bedacht in combinatie met de accijnsverhoging, hoger verbruik + duurdere brandstof = meer centjes in de kas

    Login om te reageren
    • stefanvts16v zegt

      16 april 2024 om 10:07

      Precies wat ik dacht. Op de AB homepage staat hierna het artikel over de accijns van ruim 1 euro per liter .

      Dit is een makkelijke maatregel om het volk tevreden te houden en tegelijkertijd het begrotingstekort te dichten.

      Ik vind de benzine al duur genoeg en in de Randstad mag je al blij zijn als je 100-105 km/u kunt rijden in de spits.

      Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        16 april 2024 om 12:05

        @stefanvts16V dat laatste is zo een onzin elke keer weer als ik mensen dat zie zeggen, ik rijdt van regio leiden naar amsterdam zuidoost, alleen de afrit A4 naar A9 is even file, verder kan ik vrijwel altijd dat hele stuk gewoon met 130+ rijden in de spits….

        Login om te reageren
        • stefanvts16v zegt

          16 april 2024 om 14:19

          @petroldrinker: ik rijd ongeveer twee maal per week van regio Rotterdam richting Haarlem, dus over diezelfde A4.

          Zelfs als ik ‘s ochtends vroeg vertrek, zeg rond 6.00 uur, dan zijn er toch heel veel stukken op diezelfde A4 waar 130 echt niet haalbaar is in de ochtendspits vanwege de verkeersdrukte.

          Even wat voorbeelden:
          Vanaf de A4 bij Schipluiden/Delft (afrit 11) tot aan de Shell bij afrit 12, want van drie naar twee banen.
          Paar kilometer verderop, begint de ellende al voor knooppunt Ypenburg vanwege het in- en uitvoegend verkeer en verderop wederom van drie naar twee banen.
          Vervolgens een stuk trajectcontrole tot bij Zoeterwoude, waar om 6.30-6.45 uur vaak de matrixborden al naar 70 gaan vanwege de file. Daarna vaak weer erg druk bij het stuk tot aan de Total bij Leiderdorp. En dan nog een stuk A4 rond Roelofarendsveen waar het met drie banen vaak ook behelpen is.

          En dan heb ik het nog niet over de avondspits, want dan is de A4 één grote file…

          Dus vanuit jouw optiek is het wellicht onzin, maar bij mij is het toch echt realiteit. :)

          Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    16 april 2024 om 09:02

    Natuurlijk wil ik liever 130, maar fatsoenlijk onderhoud en wat extra asfalt om er voor te zorgen dat we daadwerkelijk 130 kunnen rijden vind ik veel belangrijker.

    Login om te reageren
  19. petroldrinker zegt

    16 april 2024 om 09:25

    Laten we het hopen, zouden ze eindelijk eens iets positiefs doorvoeren in denhaag….

    Login om te reageren
  20. jaso013 zegt

    16 april 2024 om 09:34

    We zijn de weg volledig kwijt in Nederland. Druk naken over dit soort nutteloze zaken. Het meest nutteloze onderwerp is meteen ook het enige waar ze het wel snel over eens kunnnen zijn. Hele land staat op zijn kop. Op ieder onderwerp is wel een crisis en dan gaan we het hier over hebben.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      16 april 2024 om 09:53

      zieltjes winnen?

      Login om te reageren
  21. DeWitteCondor zegt

    16 april 2024 om 09:42

    Gelukkig zijn alle problemen in dit land opgelost dat we nu hierover kunnen nadenken.

    Login om te reageren
  22. audirs3 zegt

    16 april 2024 om 09:52

    ik wil vooral af van die variabele snelheden, gewoon enorm onoverzichtelijk. Laat sommige wegen in de Randstad (zoals A44) dan dag-en-nacht 100, maar verhoog dan op bijvoorbeeld de A2 of Afsluitdijk de snelheid naar dag-en-nacht 130.

    Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      16 april 2024 om 11:59

      Nou liever niet de A44 op 100, wat een slakkengang is dat, vooral snachts als er bijna geen kip rijdt daar…

      Login om te reageren
  23. Richmond zegt

    16 april 2024 om 09:52

    wat is er zo bijzonder aan 130 dat die gekozen wordt en niet 120 of 140?

    Login om te reageren
    • RutgerK zegt

      16 april 2024 om 15:46

      Omdat daar bij veel auto’s nog een rood streepje staat op de snelheidsklok. :-)

      Login om te reageren
  24. Oopelkadet zegt

    16 april 2024 om 10:00

    Als je uit Duitsland NL binnenkachelt met 140 kmh zit vaak de spaghetti op de voorruit na slechts 4km omdat een knuppel met 103 kmh een vrachtwagen aan het inhalen is op een 2baans weg. Nederlandse bestuurders zijn helemaal niet ingesteld op snel verkeer en in Duitsland ronduit gevaarlijk want daar doen ze hetzelfde, hup naar links zonder spiegelen of wat dan ook. 100kmh is hier prima. Wellicht zouden ze wat meer op specifieke wegen naar 130 kunnen gaan buiten filetijden of die altijd vrij rustig zijn. Maar wat me vooral zou impressen is weghalen die trajectcontrole op een 4 baans biljartlaken snelweg. Als je ergens betere doorstroming wenst doe het dan daar.
    Verder zou ik vrachtverkeer overdag verbieden. Vrachtwagens zeker op 2 baans wegen zorgen voor enorme opstoppingen.

    Login om te reageren
  25. Jozo zegt

    16 april 2024 om 10:01

    Wat een geneuzel weer dit. Als het zo doorgaat hebben we over 2 jaar nog geen kabinet.
    De huidige regeling voldoet eigenlijk prima. 130 werkt alleen ’s avonds en ’s nachts.

    Login om te reageren
  26. imaginenl zegt

    16 april 2024 om 10:56

    Ik heb een ander voorstel: schaf die verschillende snelheidslimieten op een bepaalde tijd af. We gaan voortaan altijd dynamisch rijden aan de hand van de verkeersdrukte. Slimmer en beter.

    Login om te reageren
  27. pitapita zegt

    16 april 2024 om 11:01

    Zit ik echt op autoblog.nl? Het lijkt hier in de commentaren wel de courant voor linkse deugneuzen. Heeft er soms iemand een oproep tot reageren geplaatst in de Volkskrant en de prikborden op de Haagse ministeries?

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      16 april 2024 om 11:11

      Auto’s leuk vinden is voorbehouden aan rechtse deugneuzen?

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        16 april 2024 om 11:50

        Alleen linkse leiders van windmolenfarms die subsidie krijgen kunnen in NL nog een nieuwe auto kopen dus ik hoop het dan maar van niet.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          16 april 2024 om 12:15

          Tja, maar die doen dat niet, geen parkeerplek te vinden binnen de grachtengordel. En in de inpandige garage staan al 2-3 elektrische bakfietsen waarmee ’s morgens vroeg (10:30) op weg naar het werk een havermelk latte wordt opgehaald om van te genieten tijdens de eerste “mensen in hun kracht zetten sessie” van de dag.

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            16 april 2024 om 13:12

            Wel exclusief inclusieve mensen hè…

            Login om te reageren
          • Jurgen zegt

            16 april 2024 om 19:19

            Haha, volgens mij omschrijf je nu een aanstellerige bevolkingsgroep die zich hoofdzakelijk “coach” noemen, heerlijk 👍

            Login om te reageren
        • rollingstoned zegt

          16 april 2024 om 13:26

          @jaapiyo Een soort van Animal Farm dus ;-)

          Login om te reageren
    • fanboy zegt

      16 april 2024 om 13:37

      @pitapita: Joh, ik heb al jaren meerdere auto’s en ik vind 130 ook leuker dan 100.
      Maar verder is het toch echt een nutteloze bedoening.
      Zowel de verhoging van 120>130, als de stikstof verlaging naar 100, maar ook deze verhoging naar 130. Niemand is daadwerkelijk problemen aan het oplossen. En het zijn allemaal beslissingen van de rechtse politiek zonder iets op te lossen.
      De verlaging naar 100 voor stikstof was ook een papieren tijger die niks deed voor het stikstof probleem (dat zit bij de veestapel en andere verkeersvormen)

      Dus ja, ook als autoliefhebber (benzine en elektrisch) kijk je dit circus aan en wordt je er moedeloos van.

      Login om te reageren
    • smokin zegt

      16 april 2024 om 15:00

      Nou inderdaad, lijkt net of ze een clubje centjes hebben gegeven om hier even te reageren. Iedereen die 130 rijden “hard rijden” vindt zou zich af moeten vragen of ze uberhaupt nog wel auto zouden moeten rijden. Europees gezien is 130 toch eerder regel dan uitzondering.

      Login om te reageren
  28. tommycooker zegt

    16 april 2024 om 14:49

    130 kmh is niet meer te betalen met een euro accijns per litertje peut…

    Login om te reageren
  29. RutgerK zegt

    16 april 2024 om 15:43

    Kansloos verhaal en geeft alleen maar aan dat het in de formatie niet lekker gaat.

    De boeren zijn vandaag naar Brussel gegaan omdat daar een streep wordt gezet door de uitzonderingspositie voor Nederland over de hoeveelheid mest die in de grond gespoten mag worden. De reden is dat Nederland wel de lusten pakte maar niet de maatregelen nam om op andere terrein te compenseren.
    Naar 130km/u gaan is een plus op de uitstootgebied en die ruimte hebben we gewoon niet. Harder rijden is minder bouwen!!
    Wat stikstof-expert Wim de Vries van de Wageningen Universiteit zegt is dat we Brussel jarenlang voor de gek gehouden hebben met de 130km/u naar 100km/u maatregel. We krijgen dus nul clementie om die maatregel nu terug te draaien met het argument dat het maar 0,2% scheelt.

    Login om te reageren
  30. MarcoM zegt

    16 april 2024 om 18:35

    De 100 km regel was toch voor het milieu, oh wacht, een EV is schoon en moest ook 100 rijden.

    Login om te reageren
    • RutgerK zegt

      16 april 2024 om 23:28

      Als al die ICE’s van de weg zijn kunnen de EV’ gewoon weer 130 km/u rijden. ;-)

      Login om te reageren
  31. alfamail2018 zegt

    16 april 2024 om 22:02

    gaat er noooit meer van komen stop dreaming boys

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North