• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Qoros 3 Hatch zegt ‘ni hao’

Auteur: sir_smokalot, gepost 7 maart 2014 om 15:57 – 12 Reacties

Qoros 3 Hatch


Qoros komt na de 3 Sedan met een Hatchbackvariant, die simpelweg ‘Hatch‘ heet. Je moet de dingen niet moeilijker maken dan ze zijn, en deze ‘geen franje’-instelling past wel bij het merk.

In feite is er aan deze vijfdeurs weinig aan te merken. Hij oogt leuk, zijn 1.6-motor is lekker doorsnee, en hij is nog behoorlijk crashbestendig ook, afgaand op de resultaten van de sedan.

Het model vinkt dus alle vakjes aan, ik heb er zelf niets op aan te merken, maar aan de andere kant springt hij er nou ook niet echt uit. Het is gewoon een nette auto die in geen enkel opzicht spannend is. Het zijn met name zijn Chinese wortels die de auto noemenswaardig maken.

De Chinezen die we de laatste jaren voorgeschoteld kregen waren doodskisten op wielen, met stinkend plastic en zichtbare lijmresten. Flimsy rommel dus. Deze Qoros is dat geenszins.


Ook interessant!

  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • geneve
    Salon van Genève voortaan in, eh, Qatar?
  • Elektrische 'hot hatch' van Volkswagen gaat in productie
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, geneve, geneve-2014, Hatch, qoros, qoros-3

Vorig bericht: « BMW M4 Coupé als safety car
Volgend bericht: Mansory Veyron ‘Vivere’ doet een stapje terug »

Lees Interacties

Reacties

  1. endofline zegt

    7 maart 2014 om 16:01

    waarom moet ik bij de voorkant aan een Renault Laguna II denken…

    Login om te reageren
  2. maranello zegt

    7 maart 2014 om 16:01

    Ik moest toch echt 2 keer kijken voordat ik geloofde dat sir_smokealot dit artikel had geschreven! Totdat ik bij de laatste alinea kwam natuurlijk.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      7 maart 2014 om 16:19

      @maranello: Hoezo? Ik heb niet echt een mening over deze middle of the road-auto, wat redelijk in de tekst wordt geflecteerd. De laatste alinea is niets meer dan een feitelijke observatie.

      Login om te reageren
      • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

        7 maart 2014 om 17:55

        @sir_smokalot: “Hij oogt leuk” Dat vind ik toch echt een mening, en ik ben het er ook niet mee eens. Deze auto is wel heel Europees geworden. Gewoon saaie eenheidsworst-Europees zelfs.

        Login om te reageren
      • maranello zegt

        7 maart 2014 om 18:14

        @sir_smokalot: excuses dat mijn reactie ietwat negatief klonk, maar ik vind het eerder wel grappig om te lezen. Een beetje afwijkende schrijfstijl had je en dat viel me op.

        Login om te reageren
  3. dondeboer zegt

    7 maart 2014 om 16:02

    Op zich ziet dit er gewoon prima uit. Hoewel je wel overeenkomsten ziet met andere merken, vind ik dat ie er toch niet uitziet als een kopie. Al doet ie me op de profielfoto op de een of andere manier een beetje aan de opel kadett denken *verstopt zich onder het bureau*.

    Neusje oogt ten opzichte van de concurrenten vrij lang, maar dat komt denk ik omdat de voorruit vrij rechtop staat.

    Login om te reageren
  4. riddertevoet zegt

    7 maart 2014 om 16:05

    Een nieuw automerk, en de inspiratie is nu al op.
    Schrijnend om te zien.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      7 maart 2014 om 16:47

      @ridder te voet: Neen, mensen houden niet van te veel veranderingen in een keer. Als je dan als ‘nieuwe’ autofabrikant aankomt met een hate it or love it ontwerp zullen heel veel mensen moeten wennen aan de naam én aan het uiterlijk.

      Is gewoon een prima auto voor de gewone mens. Dat er een nieuw logo op zit is al opvallend genoeg.

      Login om te reageren
  5. roppp zegt

    7 maart 2014 om 17:14

    Als je niet wilt opvallen, is dit een goede keuze. Een soort Skoda Corolla.

    Login om te reageren
  6. 2995cc zegt

    7 maart 2014 om 17:36

    Zon auto, maar dan met een 280pk1.6 of die sedan met 310pk 3.2 tdi lijkt mij wel wat. Maar ik hou dan ook van duitsers

    Login om te reageren
  7. c-ad zegt

    7 maart 2014 om 17:38

    ありがと

    Login om te reageren
  8. ramshoek zegt

    7 maart 2014 om 19:00

    Wat zou zo’n ding in NL moeten kosten?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North