• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

R10 wordt Audi’s eerste hypercar?

Auteur: maru, gepost 19 maart 2013 om 20:06 – 55 Reacties

Niet te hard over de openbare weg scheuren, heren...


Een stukje Le Mans voor op de openbare weg? Daar zeggen wij geen nee tegen!

Met meer dan 600 pk en vierwielaandrijving willen de Duitsers het gebied tussen de motorsport en personenauto’s opzoeken. We mogen een sterkere versie van de 3,0-liter V6 turbodieselmotor verwachten, bijgestaan door borstelloze elektromotoren, een automatische versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten, en de allerlaatste technieken om de krachten op de juiste manier over vier wielen te verdelen.

Audi schijnt nog bezig te zijn met de “evaluatie van het product”, maar hoofd van research & development Wolfgang Dürheimer zegt dat de auto zeer waarschijnlijk in productie genomen zal worden.

“We run product evaluation on different ideas, looking at market positioning, brand image, development cost and time to market. Once this is done we will have a clear decision on what happens next. I would expect an update at the Frankfurt motor show.”

Deze nieuwe hypercar zal een leuk goedmakertje zijn voor de Audi R8 e-tron, waarvan de plannen in de kast zijn gezet omdat de actieradius niet voldoende was. Hoe hij eruit komt te zien is nog even afwachten, maar denk aan een koolstofvezel monocoque structuur met uiterlijke kenmerken van de R18 Le Mans racer. We verwachten in september een gemaskeerde concept van de Audi hypercar te zien op de Frankfurt autoshow.

Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.
  • Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
    Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, Diesel, Hybride, iaa-2013, r10, r18, Supercars

Vorig bericht: « Zijn smartphone-apps de bespaarders van de toekomst?
Volgend bericht: Video: Range Rover bedolven onder lading munten »

Lees Interacties

Reacties

  1. kapiteinaudi zegt

    19 maart 2013 om 20:09

    Kan niet wachten! Dat ding wordt echt epic!

    Login om te reageren
    • quattromeister zegt

      19 maart 2013 om 22:51

      @kapiteinaudi: x1

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 maart 2013 om 12:36

      @kapiteinaudi: Een doodgeboren kind bedoel je?

      Komt een leuk conceptje, “jaja, we gaan hem waarschijnlijk maken”, en hoor je niets meer van…

      Login om te reageren
  2. workhardplayhard zegt

    19 maart 2013 om 20:10

    Lijkt me een goede zet van audi.

    Login om te reageren
  3. sdk16420 zegt

    19 maart 2013 om 20:10

    En hoe gaat ie als Lamborghini heten?

    Login om te reageren
    • BRT zegt

      19 maart 2013 om 20:12

      @sdk16420: Die is er al. Audi kennende zal het wel een omgebouwde Aventador worden.

      Login om te reageren
      • rotjeknor zegt

        19 maart 2013 om 20:16

        @BRT: 3 liter V6 turbodiesel met elektromotoren, das niet echt Aventadorachtig.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          19 maart 2013 om 21:28

          @rotjeknor:
          Klinkt idd meer als een Audi 918D….

          Login om te reageren
      • betonstaal zegt

        19 maart 2013 om 20:27

        @BRT: een VAG in Drag

        Login om te reageren
      • salberts93 zegt

        19 maart 2013 om 20:44

        @BRT: 600 pk.. denk eerder Gallardo of zijn opvolger

        Login om te reageren
        • MAB zegt

          19 maart 2013 om 21:01

          @salberts93: gallardo is r8 en ze noemen het een hypercar dus idd een aventador achtig iets

          Login om te reageren
          • salberts93 zegt

            19 maart 2013 om 21:16

            @MAB: uitmelken van een platform is niets nieuws binnen de volkswagen groep, kan net zo goed ook een Gallardo/R8 platform hebben

            Login om te reageren
            • MAB zegt

              19 maart 2013 om 21:24

              @salberts93: achja we zien het van zelf wel. laten we maar hopen dat het iets moois wordt. dat platform boeit me niet eens.

              Login om te reageren
  4. norge zegt

    19 maart 2013 om 20:11

    En het komt op de markt op 1 april?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      19 maart 2013 om 20:13

      @norge:

      Haha, ik vermoed van niet, de 918 een ander smoelwerk bezorgen duurt langer dan dat.

      Login om te reageren
      • salberts93 zegt

        19 maart 2013 om 20:45

        @Hupke: deze tast de 918 niet aan denk ik, dat is toch het heerlijkste wat Porsche te bieden heeft en Porsche heeft een hoop te bieden tegenwoordig!

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          20 maart 2013 om 21:06

          @salberts93:

          Daar dacht ik niet aan, gewoon dat het een vermomde 918 zal gaan zijn dat vermoed ik.

          Login om te reageren
    • Megakix zegt

      19 maart 2013 om 21:58

      @norge: haha, toen ik het woord ‘hypercar’ las in combinatie met Audi, dacht ik ongeveer hetzelfde…

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 maart 2013 om 12:38

      @norge: Mwaha, nu je het zegt, het is bijna zover. Zou nog goed kunnen.

      Alleen jammer dat het niet grappig is…

      Login om te reageren
  5. rufctr01 zegt

    19 maart 2013 om 20:19

    Als ik geld had voor een hypercar, dan werd het zeker geen Audi. Als ze slim zijn laten ze de eer over aan Lamborghini. Audi is just an Audi.

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      19 maart 2013 om 20:24

      Een hypercar van een duitser.. AMG kan best wel een bom in elkaar kleiën, de R8 is nogal safe afgesteld. Ben benieuwd waar dit heen gaat, maar goed audi kennende zal het wel goed komen

      Login om te reageren
    • sjaakk zegt

      19 maart 2013 om 20:26

      @rufctr01: Dat werd ook gedacht over de R8, laat dat aan de gallardo over. De R8 is ook een behoorlijk succes geworden.

      Login om te reageren
  6. lemans96 zegt

    19 maart 2013 om 20:24

    Hopelijk zijn ze dan niet zo dom om er een diesel in te hangen. Mensen die het grote geld hebben om hypercars te kopen, willen emotie, geen opgefokte stofzuiger…

    Login om te reageren
  7. Carreza zegt

    19 maart 2013 om 20:29

    Ook al wordt het waarschijnlijk een doorslagje van de Aventador of 918 Spyder, laat maar komen!

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    19 maart 2013 om 20:30

    Maar wat wordt het nu dan? Een echte sportauto of een extreme personenauto met een beul van een diesel erin?

    Overigens wel mooi om te zien dat Audi hiermee begint. Als BMW-liefhebber kan ik niks anders dan toegeven dat het zonde is dat BMW niet eens een echte supersporter heeft.

    Login om te reageren
  9. stirling zegt

    19 maart 2013 om 20:31

    Een hypercar met 600 pk, dat klinkt wat magertjes.

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      20 maart 2013 om 16:49

      @stirling: Er staat ook meer dan 600pk! Dus dat kan ook het dubbele zijn.

      OT: Audi’s zijn geen hypercars en dat zullen zij ook nooit worden, hoe je het ook aankleedt.
      Dus deze aankondiging gaat over een Lamborghini Veneno in Audi jasje en techniek, of de Veneno is het omgekeerde, een Audi R10 met Lamborghini jasje en techniek.
      Onderstel is dus niet voor niets ontworpen en nog bruikbaar voor de R18 LMP, of was hij hier al op gestoeld, nog slimmer.
      Over kostenbesparing gesproken en er flink aan verdienen, handigheid kun je ze bij VAG niet ontzeggen.

      Login om te reageren
  10. atteh zegt

    19 maart 2013 om 20:34

    Hopelijk doet Audi dit ook serieus en dan ook nog een diesel-hybride! Gewoon, omdat het kan!

    Login om te reageren
  11. maseratizzzzzzzz zegt

    19 maart 2013 om 20:40

    Klonk eerst nog interessant maar toen ik ’turbodiesel’ las ben ik maar snel beneden gegaan om deze reactie te schrijven.

    Login om te reageren
    • salberts93 zegt

      19 maart 2013 om 20:45

      @maseratizzzzzzzz: same here ik was helemaal ready om te schrijven dat ze hun Lambo-ervaring moesten gebruiken voor deze auto maar dat is duidelijk niet diesel

      Login om te reageren
  12. rsvbf1 zegt

    19 maart 2013 om 20:40

    Die Audi R18 Dieselhybride, als die op Zijn hybride voorbij komt rijden is dat echt een geweldig geluid, soort van geluid van koppel vind ik het

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      19 maart 2013 om 20:53

      @rsvbf1: Absoluut niet mee eens. Ik vind het het meeste anodyne geluid wat ik gehoord heb. Wat je hoort zijn het afrollen van de slicks, het geluid van de luchtstroom over de body en, heel in de verte, een vaag brommetje.
      Nee, voor mij mogen ze zo’n ding houden.

      Login om te reageren
      • rsvbf1 zegt

        19 maart 2013 om 21:31

        @lemans96: toen ik het voor de 1e keer hoorde vond ik het echt geweldig omdat ke het bijna nooit hoort want bij F1 enzo overheerst dw motor nogal, vond het wel leuk wat aparts

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          19 maart 2013 om 21:40

          @rsvbf1: Het is toch juist de motor die je wil horen? Als je bandengerol en windgeruis wil horen, ga je maar met een klapstoeltje naast de snelweg zitten.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            19 maart 2013 om 22:10

            @berlinetta:
            Lol, als ik dat wil horen zet ik gewoon een raam open….

            Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          19 maart 2013 om 22:57

          @rsvbf1: Apart is het zeker, vooral als je ziet hoe snel die Audi’s en Peugeot’s waren/zijn maar geef mij maar het geluid van een krijsende V10 of V12 of, zoals binnenkort op Spa, 4 Mei, de Toyota TS030. ;-)

          Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        19 maart 2013 om 21:33

        @lemans96:
        Yep, ik heb ze ook op LeMans mogen horen fluisteren. Dat was nog de R10TDI.
        Van het weekend op Sebring hoorde je ook alleen het klapperen van de losgeraakte bodemplaat. Motorgeluid? welk motorgeluid….

        Login om te reageren
  13. salberts93 zegt

    19 maart 2013 om 20:46

    dit is gewoon een auto die moet zorgen dat mensen in Lambo’s en Ferrari’s ook die vier ringen ten alle tijden een paar centimeter van hun achterbumper verwijderd kunnen zien

    Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    19 maart 2013 om 20:53

    ‘Hoe hij eruit komt te zien is nog even afwachten, maar denk aan een koolstofvezel monocoque structuur met uiterlijke kenmerken van de R18 Le Mans racer.’ Slim, eerst die Veneno met veel bombarie introduceren, lekker reacties peilen en hem dan als Audi op de weg zetten voor een schijntje van de prijs. Ergste wat je kan overkomen is dat je 3 klanten kwijt raakt.

    Login om te reageren
  15. ropbp zegt

    19 maart 2013 om 20:55

    Hahaha, dat gaat al kapot voordat ie een meter gereden heeft :-) :-) :-)

    Login om te reageren
    • snellerehenk zegt

      19 maart 2013 om 20:56

      @ropbp: Zo, dat weet je snel. Maar hoezo dan?

      Login om te reageren
      • ropbp zegt

        19 maart 2013 om 23:15

        @snellerehenk: het is een VAAG-product. Dat zegt toch voldoende?!?!

        Login om te reageren
  16. loekie125 zegt

    19 maart 2013 om 21:33

    Ze zullen er wel een diesel inhangen. Dat word dus een suffe hypercar. Die dingen klinken voor geen meter op het circuit

    Login om te reageren
  17. HzR zegt

    19 maart 2013 om 21:47

    Klinkt eerder als een BMW i8 concurrent, maar dan met een paar cilinders meer.

    Login om te reageren
  18. adyton zegt

    19 maart 2013 om 22:01

    Zo projecten zijn altijd wel leuk. Dus ben benieuwd. Alleen vraag ik me wel af of dit echt nodig was voor Audi.

    Login om te reageren
    • quattromeister zegt

      19 maart 2013 om 22:53

      @adyton: zijn “Hypercars” überhaupt echt nodig dan?

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        20 maart 2013 om 13:43

        @quattromeister: Puur prestige natuurlijk. Mr vind het gewoon raar dat Audi zich daar nu wil in moeien. Daar zijn de dochters al voor.

        Login om te reageren
  19. RazorHead zegt

    19 maart 2013 om 23:23

    met andere woorden, een porsche 918 met een lambo sausje?
    recycling op z’n best daar bij VAG!

    Login om te reageren
  20. lemans96 zegt

    20 maart 2013 om 00:55

    Ga er maar van uit dat Porsche de 918 exclusief voor zichzelf houdt. Je hebt VAG en je hebt Porsche en die gaan echt niet hun bloed zweet en tranen onder een aangepaste Audi diesel laten schroeven.

    Login om te reageren
  21. biohazardracer zegt

    20 maart 2013 om 05:22

    Nou ben ik toch wel heel erg benieuwd wat Audi hiervan gaat maken :)

    Login om te reageren
  22. ericc zegt

    20 maart 2013 om 07:47

    Hopenlijk geen mislukte facelift zoals ze bij de R8 hebben gedaan en dat hun ontwerpfantasie verder gaat dan die grote gril die ze bij alle Audi’s toepassen.

    Login om te reageren
  23. TDI-goeroe zegt

    20 maart 2013 om 08:50

    TDI-powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt :D

    Login om te reageren
  24. str8six zegt

    20 maart 2013 om 09:39

    Als het van Audi komt kan het niet veel soeps zijn..

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      20 maart 2013 om 17:32

      @str8six: En waar is BMW met haar supercar/hypercar?

      Login om te reageren
  25. notsobig zegt

    20 maart 2013 om 11:16

    Ze kunnen beter hun tijd geld en moeite in hun huidige modellen stoppen, om ze betrouwbaar te krijgen (en ze een grote redesign te geven)…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North