• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Raad eens hoeveel pk deze Passat CC heeft?

Auteur: sir_smokalot, gepost 26 november 2012 om 18:42 – 60 Reacties

Afbeelding Raad eens hoeveel pk deze Passat CC heeft?Afbeelding Raad eens hoeveel pk deze Passat CC heeft?Afbeelding Raad eens hoeveel pk deze Passat CC heeft?Afbeelding Raad eens hoeveel pk deze Passat CC heeft?Afbeelding Raad eens hoeveel pk deze Passat CC heeft?Afbeelding Raad eens hoeveel pk deze Passat CC heeft?Afbeelding Raad eens hoeveel pk deze Passat CC heeft?Afbeelding Raad eens hoeveel pk deze Passat CC heeft?

Neus naar de grond: VW CC van MR Car Design
Tip: veel.

Liefhebbers van functionele tuning kunnen hun vingers aflikken bij dit tuningprojectje: de CC-die-we-tegenwoordig-geen-Passat-meer-mogen-noemen ligt wat lager in zijn veren, oogt met zijn naar beneden wijzende neus als een truffelzwijntje, maar ziet er voor de rest redelijk standaard uit (zelfs de fotolokatie is bijpassend saai). Toch rij je hier 95% van het wagenpark het snot voor de ogen.

MR Car Design doet niet lullig over een flinke pk-boost, zo ondervonden we al bij dit Golfje, en ook bij de Passat CC werd weinig terughoudendheid betracht. Als basis diende de dikste motorisering, de 3,6 liter V6 met standaard 300 pk en 350 Nm, die dankzij een flinke HGP-turbolader 502 pk en 700 Nm produceert.

Met deze waarden komt hij gevaarlijk dichtbij de dikste versie van zijn vierdeurs coupe-stamvader, de Mercedes-Benz CLS.

Conclusie: met deze linkerbaancruiser (die je neemt als je geen busje nodig hebt) ben je met gemak een uurtje eerder op je wintersportadres. Bovendien helpt het 4Motion-systeem je een handje mee als je een besneeuwde berg op moet. Onderweg ankeren voor plotseling naar links wapperende caravans met gele platen gaat ook een stuk beter, dankzij een set gegroefde, 355 x 32 mm schijven.

Ook interessant!

  • Video: hoe komt deze Passat op zijn kant?
  • Volkswagen met 4 uitlaten
    Koop deze Volkswagen Passat W8 voor een schijntje
  • Passat sedan
    In memoriam: Volkswagen Passat Sedan
  • Passat Limited Edition
    Passat Limited Edition is een van de 1.973 laatste ooit

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

cc, mr-car-design, passat, passat-cc, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Audi R8 V10 Plus: rijtest en video (2012)
Volgend bericht: Spijkermat ingezet na diefstal BMW »

Lees Interacties

Reacties

  1. muhamedtje zegt

    26 november 2012 om 18:45

    Lekker subtiel het exterieur aangepakt. Wel dik die 502 pk…

    Login om te reageren
  2. slipstreamer zegt

    26 november 2012 om 18:45

    Had eigenlijkverwacht dat er ongeveer 500pk uit het 2.0 blok gehaald zou worden… maarja toch leuk en snel bakkie! Beter dan die bmw dingetjes van tegenwoordig.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      26 november 2012 om 19:06

      @slipstreamer: ja, nu nog fatsoenlijk bochten kunnen nemen..

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        26 november 2012 om 19:27

        @kaasboerin:
        En heel houden, gisteren stond er hier in de straat nog 1 aan het infuus bij een 12 jaar oude Focus.
        Nee, dan liever een BMW….

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          26 november 2012 om 19:45

          @jrk68: ik hou ook van jou :)

          Login om te reageren
  3. bullgod76 zegt

    26 november 2012 om 18:47

    Maar 1pk dus, want alleen paarden durven VW te rijden.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      26 november 2012 om 18:57

      @bullgod76: vandaar ook PKW

      Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    26 november 2012 om 18:49

    Ik denk 4x full throttle start en je kan naar de DSG Dokter.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      26 november 2012 om 18:49

      @E34M5Touring: Wel een heel fraai model trouwens. Veel mooier dan de huidige.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        26 november 2012 om 18:53

        @E34M5Touring: Voor en achter lichten beide niet zo mooi, maakt het net ”niet af” naar mijn idee.. Maar idd wel een fraai model!

        beetje verlagen nog, dat wel :P

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          26 november 2012 om 19:04

          @dennisr: hij staat relatief ‘hoog’ voor een tunebak, maar als je hem nog meer verlaagt komt ie aardig over de wielen heen te liggen, en als ik iets lelijk/petje vind…

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            26 november 2012 om 19:10

            @kaasboerin: Hij moet absoluut niet over de wielen hangen, hij moet er strak boven staan.. (Check mijn auto maar xD) en bij deze kunnen ze banden ook nog wel wat platter om ietsje te kunnen zakken :)

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              26 november 2012 om 19:44

              @dennisr: wtf, gave bak man :) die velgen, goeie smaak! :)

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                26 november 2012 om 19:49

                @kaasboerin: @kaasboerin: Thnx! haha :D 16” Schmidt Modernlines, Die nu uiteraard droog en veilig binnen liggen, wintersetje (met zomerbanden xD) er nu onder :)

                Moet de randen even weer opnieuw polijsten ook..

              • kaasboerin zegt

                26 november 2012 om 20:01

                @dennisr: zwart onder zwart is lelijk, sowieso vind ik vw’s uit die tijd gaaf, net als de bmw’s.
                Zwarte grille + koplampen, en dan dat hoekige design, never gets old n mijn ogen.
                Maar die velgen zijn echt gruwelijk gaaf retro-ish.
                Zwart maar met dat chroom eromheen, steekt perfect af.
                Over nagedacht zo te zien. Cool :)

              • dennisr zegt

                26 november 2012 om 20:41

                @kaasboerin: De BMW’s uit die tijd zijn idd ook erg gaaf, heb ook gekeken naar een E30 maar deze kwam op mijn pad, en heb er maar werk van gemaakt :)

                Velgen zijn overigens Antraciet, niet zwart :) Uiteraard niet de eerste de beste genomen :D

          • RoT___ zegt

            27 november 2012 om 01:39

            @kaasboerin: Exact. Plus dat deze waarschijnlijk nu nog met enig fatsoen over drempels kan, niet geheel onbelangrijk in NL. Niets zo irritant als zo’n Halfords bak die elke drempel kruipend schuin moet nemen.

            Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          26 november 2012 om 19:04

          @dennisr: Dat vind ik nou juist het mooie aan deze en het saaie aan de huidige, de lampen. Wel nog iets verlagen inderdaad, je ziet nog wheelgap ;-)

          Login om te reageren
    • ferryr zegt

      26 november 2012 om 19:35

      @E34M5Touring: laten we niet over de smg bakken beginnen… Zijn vooral niet van een hoger niveau.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        26 november 2012 om 21:27

        @ferryr:Hoor je mij ook niet zeggen hoor. Heb gekeken naar een E46 M3 en iedereen die ik sprak raadde me af zo’n smg te nemen. Maar neemt niet weg dat de DSG geen beste rep heeft.

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          26 november 2012 om 22:21

          @E34M5Touring: inderdaad – uit ervaring – een gigantische rukbak, dat SMG ! Zeker de eerste generatie, de 2e minder, maar ook beroerd…kies je een E46 M3, dan altijd met handbank (enja, ook de CSL met handbak uit Amerika).

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            26 november 2012 om 23:25

            @Megakix: Het rare is, op een E46 330i schijnt het best goed te werken.

            Login om te reageren
            • Megakix zegt

              27 november 2012 om 11:31

              @E34M5Touring: oh, dat weet ik dan (weer) niet ? Heeft dat met het vermogen te maken dan ? (240pk tov 340 pk)

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                27 november 2012 om 11:41

                @Megakix: Dat vermoed ik wel. Zeker weten doe ik het niet. Zijn er ook niet veel van hoor. Een van de vroegere 3FM DJ’s had het op z’n E36 M3!

        • RoT___ zegt

          27 november 2012 om 01:43

          @E34M5Touring: Ken iemand met een M3 SMG, hoe vaak ik daar al van heb gehoord dat de zooi weer ens niet werkte is belachelijk. Heb gem vaak zat horen zeggen dat hij de deur uit gaat, maar toch rijdt hij er noh altijd in. Simpelweg te veel lol als het wel werkt.

          Login om te reageren
  5. sanjo120 zegt

    26 november 2012 om 18:51

    Wss komen de haters nu in beeld, maar als je de neus van de auto afdekt heb je ook daadwerkelijk een mercedes!

    Login om te reageren
  6. MartijnGizmo zegt

    26 november 2012 om 18:52

    Dit is trouwens een CC-die-we-nog-wel-Passat-mogen-noemen… zal vast ook geweldig klinken, want dat doen alle turbo-VR6’en! :)

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      26 november 2012 om 19:09

      @MartijnGizmo: Toch wel? Volgens de PR-boys niet hoor..

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        26 november 2012 om 19:15

        @sir_smokalot: jep, toch wel. Ondanks wat ze daar nu bij Volkswagen roepen heeft deze “CC-die-we-geen-Passat-meer-mogen-noemen” nog gewoon in de prijslijst gestaan als Passat CC, en ik heb een sterk vermoeden dat deze ook gewoon als Passat CC geregistreerd staat. Wat is het dan? Juist, een Passat CC. Maar ik moet toegeven, de onduidelijkheid is logisch en bovendien ligt de fout gewoon bij Volkswagen in dit geval.

        Login om te reageren
      • phaeton zegt

        26 november 2012 om 19:15

        @sir_smokalot: Lijkt me niet. Dit is het model van voor de facelift, dus gewoon de Passat CC. Dat de tjoenert hem CC noemt zonder Passat, ala, maar dat vind ik dan een stompzinnig iets van de pr-boys aldaar.

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          26 november 2012 om 19:30

          @phaeton: Indeed. Had ook niet goed naar de foto’s gekeken. Aangepast!

          Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      26 november 2012 om 19:29

      @MartijnGizmo: Ja, wacht, pre-facelift natuurlijk.

      Login om te reageren
  7. norge zegt

    26 november 2012 om 18:53

    Okee komt tie, gut wat een leuke Passat.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      26 november 2012 om 18:54

      @norge: HAND UIT JE BROEK!

      Login om te reageren
      • norge zegt

        26 november 2012 om 18:55

        @bigcar: Twee handen…

        Login om te reageren
        • muhamedtje zegt

          26 november 2012 om 18:56

          @norge: ja of je … echt zo lang is voor 2 handen,, LOL

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            26 november 2012 om 22:22

            @muhamedtje: zoeken met 2 handen gaat beter ^^

            Login om te reageren
  8. bigcar zegt

    26 november 2012 om 18:54

    de prijs dit alles?

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      26 november 2012 om 18:55

      @bigcar: *de prijs van dit alles*

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      26 november 2012 om 18:56

      @bigcar: Je relatie naar de kloten..

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        26 november 2012 om 19:00

        @dennisr: ervaring? ;)

        Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      26 november 2012 om 19:01

      @bigcar: voor lul rijden…

      Login om te reageren
      • resulutionNL zegt

        26 november 2012 om 19:07

        -edit: nutteloze bijdrage-

        Login om te reageren
  9. awesome zegt

    26 november 2012 om 19:15

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      26 november 2012 om 19:16

      @awesome: *ziet nu dat het al eerder gezegd is* kuch, k*tapp, kuch

      Login om te reageren
  10. ej20g zegt

    26 november 2012 om 19:16

    Mooie tuning in Volkswagens enige écht mooie auto. Goed om te zien dat er ook tuners zijn zonder volplakken-met-onnodig-plastic-syndroom.

    Login om te reageren
  11. meneersander zegt

    26 november 2012 om 19:25

    Ergens zijn de velgen een maatje te klein, maar aan de andere kant kun je hier nog eens wat km’s mee maken op een niet zo vlakke snelweg.

    Login om te reageren
  12. alassad zegt

    26 november 2012 om 19:36

    Behoorlijk duidelijke lijnen tussen de verschillende platen… Neem m maar in het zwart

    Login om te reageren
  13. ceekay zegt

    26 november 2012 om 19:53

    Ben helemaal geen VW fan maar dit heb ik altijd een mooi model gevonden. Chique auto, voor bij de ‘duurdere’ versies als er een beetje chromen accenten aanzitten.
    En met dit vermogen is het natuurlijk helemaal een feest!

    Login om te reageren
  14. SimonMc zegt

    26 november 2012 om 21:22

    Kijk, dit vind ik nou leuk. Véél vermogen, maar geen strijkplank achterop waar de gemiddelde huisvrouw jaloers van wordt.

    Gewoon nette velgen eronder, een beetje verlaagd maar ( hij ligt warempel niet tegen de grond !), en bescheiden uitlaat tipjes. Zou bijna van Volkswagen zelf kunnen komen !

    Login om te reageren
  15. rudolf_roza zegt

    26 november 2012 om 21:35

    Hij tipt dus mooi net niet aan polestar S60 :-) (vrij nutteloze bijdrage)

    Login om te reageren
  16. baasbas zegt

    26 november 2012 om 23:05

    Doe dat kitje op een Superb station en dan wordt het nog leuker

    Login om te reageren
  17. Hupke zegt

    26 november 2012 om 23:33

    Dit kan niet goed gaan. 502 PK uit die motor, ik heb er m’n twijfels bij, niet dat het niet mogelijk is. Zeker wel maar gewoon dat het niet ideaal zal zijn.
    500pk is nu niet te veel voor een geblazen 3.6 maar dan moeten ze wel de hele motor herbouwen.
    Als ze er enkel een turbo op schroeven dan gaat het mis gaan.

    Doe mij dan toch maar de CLS, liefst de vorige de C219.

    Login om te reageren
  18. Ruud_V zegt

    27 november 2012 om 00:20

    dat zal wel leuk van zijn plek komen

    en die velgen jaaah zoo mooi
    filmpje van mijn corolla G6R de OZ in gunmetal

    http://www.youtube.com/watch?v=76Ixzn_OQdE

    Login om te reageren
    • Ruud_V zegt

      27 november 2012 om 00:23

      @Ruud_V: http://youtu.be/76Ixzn_OQdE

      Login om te reageren
  19. bordeaux zegt

    27 november 2012 om 01:19

    502pk in een Passat? Wie noemde dit ‘functionele koeling’?

    Login om te reageren
  20. RoT___ zegt

    27 november 2012 om 01:47

    Prachtig, dit is tuning waar ik van hou. Cosmetisch tot het minimale houden (niets zou nog beter zijn), maar technisch juist aangepakt. Wolven in schaapskleren, me like :)

    Login om te reageren
  21. Svda zegt

    27 november 2012 om 07:34

    Autoblog geeft verkeerde info.Met alleen die turbo kom je er niet.Denk ook wel dat je compressie aangepast moet worden met andere koppakking oa.Maar kan zeggen dat het wel heel blijft.Ik volg nu tijdje iemand die een Golf 1 R36 huge turbo aan het bouwen is en nu al over de 1000pk op de wielen zit.Zijn vorige projecten altans motoren zitten in andere wagens en rijden ook nog steeds ( R32 turbo 700 pk+)

    Over de Dsg, met vermogens toename zou ik software aanpassen want dat kan tot 500nm zonder kapot te gaan.De Dsg problemen komt vaak de door rijder zelf door hele tijd te trappen.

    Login om te reageren
  22. charly158 zegt

    27 november 2012 om 20:34

    Meer pk dan de normale cc?

    Login om te reageren
  23. molmenskiller zegt

    28 november 2012 om 12:04

    een wolf in schaapskleren zullen we maar zeggen en wat voor een

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North